mastersync
24 Oct 2007, 04:14
hi ...dragi prieteni , am revenit si eu cu o problema , gen topicului cu termostatul ... eu am pornit acum aeroterma dupa vreo 2-3 luni , si se aude un zgomot ciudat , de parca atinge ceva pe undeva ...motorul acela de la aeroterma , se zguduie tot bordul , cum ajung cel mai repede la acel motor , fara sa dau tot bordu jos ? pot pe afara pe la capota ? pe acolo pe unde intra aerul ? sau tre sa dau partea aia cu bricheta jos , cu butoanele de la aeroterma ? tre ` sa vad de ce face asa .
apollo
24 Oct 2007, 07:40
vezi ca poti sa bagi mana prin gura pe unde strage aer.
baga mana acolo pana ce ai sa dai de aeroterma.ceva gen cu multe striatii si o poti invarti(aeroterma sa fie inchisa:))
mai mult ca sigur ai ceva in ea.
eu odata am avut o carpa si de la forta centrifuga tremura toata.si cu motorul oprit.
zic ca sa bagi mana pe acolo ca sa nu te mai chinui sa dai tabla de la "buzunar" jos plus capacul aerotermei.
mastersync
25 Oct 2007, 09:08
aha, cobor acum jos ca si`asa tre` sa plec cu ea si ma uit ...dar de ce buzunar vb ? deci daca e pot sa dau decat de acolo de sus nu ? de afara de sub parbriz nu ? nu`i nevoie sa dau bordu jos .
apollo
25 Oct 2007, 10:08
nu...cand ridica capota, in partea stanga e acea clapeta pentru aer de afara.deschizi clapeta aceea si bagi mana cat poti tu.incearca sa nu rupi clapeta.dai de pe consola "aer de afara".
bagi mana si ai sa dai de palele de la ventilator si incepi sa-l invarti si sigur ai sa dai de o bucata de cārpa sau altceva.asta e varianta mai simpla.
cea complicata e sa dai acea tabla de la "buzunar" jos.exact sub parbriz.eu ii zic buzunar ca nu am vazut o alta denumire.
dai tabla jos, desfaci capacul de la aeroterma si il cureti.asa poti scoate tot din el, mizerie si ce mai are.
spor.
Virusake
25 Oct 2007, 14:05
Ma bag si eu aici ca sa nu deschid un nou topic. De cateva zile, dupa ce s-a oprit ploaia aia ce a tinut cateva zile, aerul cald ce vine pe aeroterma are un miros ciudat. Ceva produs probabil de umezeala, dar foarte deranjant. De fiecare data cand dau drumul la caldura, mirosul e extrem de deranjant ca sa nu mai spun de momentele in care ma urc in masina la 5 minute dupa ce am pornit aeroterma.
Intrebarea mea este cum elimin mirosul ala? Are rost sa ma chinui sa desfac ca sa curat pe acolo sau pot sa bag vreo solutie ceva pe aeroterma ca sa inlature mirosul?
pastrama
25 Oct 2007, 14:22
Cel mai probabil ai frunze pe-acolo. Baga mana si vezi ce gasesti.
apollo
25 Oct 2007, 14:53
eu cred ca ai o cārpa care produce "penicilina"
Virusake
25 Oct 2007, 15:07
Carpa nu stiu de unde sa ajunga pe acolo ca nu aveam niciuna prin zona. Frunze se prea poate, o sa ma uit sa vad ce si cum. Pe unde trebuie mai exact sa bag mana? Exact pe unde descriai tu (apollo) mai sus?
apollo
25 Oct 2007, 16:17
da...pe acolo.asta doar in caz de ti-au ramas frunzele acolo.ar fi trebuit sa simti o vibratie puternica a ventilatorului.
e ca un fel de cilindru, cu multe pale pe lung care e invartit din lateral de motoras..tu cand bagi mana pe acolo, o bagi exact in interiorul acelui cilindru si daca dai cu mana ai sa simti acele pale.
frunzele mai pot trece de pale si se depun pe radiatorul de caldura.in cazul asta va trebui sa dai jos si capacul si ventilatorul(zic ventilator ca sa fac diferente).
Virusake
26 Oct 2007, 18:44
Acum jumatate de ora am bagat mana pana la picior prin clapeta aia de aer si supriza: nici urma de frunze dar... aveam o carpa! De unde, nu cred ca voi afla niciodata, poate mi-au lasat-o cei de la service ca alt raspuns nu am. Cert e ca carpa avea exact mirosul care imi intra in masina asa ca sper ca acum sa pot respira in voie cu caldura pornita. Multumesc frumos apollo.
mastersync
27 Oct 2007, 12:02
eu chiar n`am avut timp , dar acum plec la munca , si o sa " bag si eu mana pana la picior "
)
Alexu7
27 Oct 2007, 13:37
asta cu bagatul mainii se incadreaza la " The moast dirtyest jobs on Earth "
Virusake
27 Oct 2007, 14:51
Da, suntem un fel de vidanjori al aerotermelor
apollo
27 Oct 2007, 20:02
am trecut prin atatea cu masina intr-un an, cat a trecut altu cu ea prin 10.
Sa-mi traiasca masina, ca e ziua ei, de cand am cuparat-o, face un AN
As sparge o sampanie de ea, dar imi e sa nu se sparga ea de sampanie
ma bucur ca ai rezolvat-o dar cand ai zis mana pana la picior, pana unde ai bagat-o ca mai departe de ventilator, nu ai unde :)iti trage pe acolo orice. mie mi-a tras o punga cu surubele...iti dai seama ce a iesit, ziceai ca e moara aeroterma
Bafta
Executron
27 Oct 2007, 21:40
La multi ani Novei lui Apollo
La multi km
De fiecare data cand pornesc prima oara aeroterma in drumul respectiv, ca e frig sau cald, face un fel de scartait asa, timp de vreun 1 minut. Dupa care nu se mai aude. Face asa de vreo 5-6 ani asa c-o sa-l las in pace ca daca umblu poate mai rau ii fac.
mastersync
28 Oct 2007, 06:09
eu am rezolvat , " ma bagat mana pana la picior " si`am scos o carpa de acolo
era saraca sugrumata , rasucita si ras-rasucita , faza misto a fost ca , tocmai desfacusem bordul , deoarece nu mai pornea deloc aeroterma , desi schimbasem toate sigurantele , dar de cand am incercat eu sa fac bricheta , nush cum am scos un papuc de la butoanele alea de pe acolo de la aeroterma , ...si ..cand desfaceam bordu , am pus ala la loc , a pornit super ok , si eram cu un prieten , a apasat pe bricheta , si exact de atunci a intrat carpa acolo , nu are nici o legatura una cu alta , a fost o coincidenta ,dar daca nu l`am injurat , ca el mi`a stricato`
a apasat pe bricheta si`a intrat carpa in motorasul ala , si sa va mai zic ceva
) n`am legata bateria de suportul ala de sub ea , si dupa vreo saptamana , ieri , cand am ridicat capota , sa " bag mana pana la picior " sa vad ce e acolo , mai intai ce vad , bateria cu curu in sus, era pe cablu de la ambreiaj , pe furtunele alea de la benzina ... vai si`amar . am vazut si niste oxiduri pe acolo , banuiesc ca mi`a curs acidu ala din ea , ce sa`i fac ? sa`i pun apa distilata parca stiam ca se pune nu ? dar cat ? si cum ? ca n`am facut asta in viata mea :|
oricum , vand masina unui prieten saptamana viitoare, si`mi iau audi a3 , tot de la un prieten
totusi vreau sa`i dau masina k lumea ,reglata si cu tot ce`i tre
Virusake
28 Oct 2007, 09:22
Pacat ca o dai, pe mine nu ma lasa sufletul s-o vand
In baterie se pune apa distilata, era o regula daca nu ma insel sa pui la nu stiu distanta fata de limita superioara a bateriei dar nu mai stiu exact.
Apa o pui pur si simplu cu o sticla, sa curga acolo, si stai linistit ca nu te arde sau altceva
Ai grija ca daca o pui la incarcat trebuie sa ii lasi capacelele alea scoase sa poata respira si ea. Daca nu iti curge din ea pe durata incarcarii, inseamna ca ai pus exact cata apa distilata trebuie (sau mai putin).
OFFTOPIC: vad ca vorba mea tinde sa devina foarte populara. Asa ca de acum v-as ruga sa atasati un TM pentru a nu-mi incalca drepturi de autor
apollo
28 Oct 2007, 15:43
torni apa in acele celule si sa aibe intre 1cm si 2 cm peste element.
stiu ca asta e nivelul.
sau uita-te si pe baterie ca ar trebui sa aibe un semn.
EXECUTRON - "De fiecare data cand pornesc prima oara aeroterma in drumul respectiv, ca e frig sau cald, face un fel de scartait asa, timp de vreun 1 minut."
sa iti zic o chestie - "ASA FACE TOATE !!! "
)
e metal pe plastic care se invarte si de asta
Action
20 Jan 2009, 20:39
Salut, la aeroterma masinii mele, o nova 1,6 GT in momentul cand pornesc motorul aerotermei pe prima treapta incepe sa intre in rezonanta rotorul electroventilatorului dar cand comut aeroterma pe treapta a doua sau a treia am observat ca zgomotul dispare si reapare daca revin pe treapta intai. Stie careva ce se intampla si cum poate fii remediat?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
cristi.huci
19 Oct 2009, 14:07
Buna, am si eu o problema cu aeroterma, daca m-ati putea ajuta ...
. Cand o pornesc harie ingrozitor. Am incercat sa bag mana si sa o curat dar nu am gasit nimic.Oare se poate ajunge la ea fara a desface bordul? Daca da, cum oara? Va multumesc anticipat.
danciusergiu84
19 Oct 2009, 14:45
Exista un tutorial pentru ungerea ventilatorului de climatizare, foloseste functia search la sectiunea nova sau sectiunea tutoriale sau cauta tu si vei gasi si alte chestii interesante. Mai poti folosi si motorul de cautare google introducand ca parametru cautare si termenul daciaclub sau dacia club.
cristi.huci
19 Oct 2009, 21:22
Multumesc pentru indrumare. O sa incerc sa o desfac sa vad ce o sa iasa. Sper sa nu ma blochez pe vreo undeva. Oricum de un an de zile tot ma gandesc sa o repar
burtik4u
19 Oct 2009, 22:21
dupa cum a zis "apollo", "toate face asa"
si a mea la fel face, dar mai mult cand e frig afara.. sta vreo 2-3 secunde... baraie, si isi revine.. dar nu cred ca ar deranja pe nimeni.. nu se merita sa desfaci tot ca sa ii dai de cap
.. nu ai ce face cand se strica altceva inauntru acolo, dar altfel nu se merita
cristi.huci
20 Oct 2009, 09:18
Din pacate a mea face tot timpul asa. Si e foarte deranjant, mai ales ca acuma o sa vina iarna si o sa am nevoie de caldura. Cel putin in treapta a treia te scoate afara din masina
.Nu am ce sa-i fac doar doar daca ar mai exista o alta solutie
. Am observat ca pe peretele de tabla despartitor , care va trebuie sa-l scot, este fixat si pulmonul de la instalatia GPL. D<span class='edit'> 20 Oct 2009, 21:31:</span>
20 Oct 2009, 21:34:Am reusit sa scot motorasul, l-am gresat dar tot face galagie in treapta a doua si a treia. Am mai observat ca axul are un joc cam de 1-2 mm si nu stiu daca este bine. Problema este ca acum cand vreau sa-l bag la loc in carcasa imi atinge elicea. Are cineva o ideie daca as vrea sa schimb motorasul elicea se poate scoate de pe cel vechi? De la magazin mi-au zis ca nu este nici o problema, numai ca eu nu am putut sa o scot (sincer imi este frica sa nu o rup).
Sper sa nu plictisesc cu atata insistenta
burtik4u
20 Oct 2009, 21:56
pai ti-as putea vinde eu o aeroterma ;;) o am cu tot cu suportul ala negru de plastic, deci toata aeroterma nu numai motorul
cristi.huci
20 Oct 2009, 21:59
Si cam cat ar fi?
Sper ca am voie sa intreb.
21 Oct 2009, 21:06:Se pare ca elicea este decalibrata . Asa ca nu am decat sa caut una buna. Sper sa si gasesc
burtik4u
21 Oct 2009, 21:11
eu iti vand cu 50 de lei toata aeroterma
cristi.huci
21 Oct 2009, 21:14
Problema este daca functioneaza si nu face zgomot.
burtik4u
21 Oct 2009, 21:37
e nasol ca tu esti din bucuresti.. si nu iti pot arata.. as putea sa iti fac un test sa fac un filmulet :-?? dar mai dureaza pana ti-l pot trimite ca eu sunt la iasi la facultate.. piesele la piatra neamt :-?? daca chiar esti interesat ma poti suna la 0742.62.42.13 si poate rezolvam cumva
cristi.huci
23 Oct 2009, 09:06
Multumesc am rezolvat
Acum e mult mai bine
cannis88
23 Oct 2009, 16:51
ca tot veni vorba de caldura, caloriferesi alte cele... are cineva idee de la ce alt tip de masina se potriveste caloriferul de incalzire la nova?!?vreun renault, ceva?!? vreo adaptare?
burtik4u
23 Oct 2009, 16:56
cum ai facut?;;)
cristi.huci
23 Oct 2009, 20:53
Am inlocuit paleta si motorasul. Acum este o alta viata. Se pare ca cine mai umblase la ea a montat elicea invers si de aceia era decalibrata
.
Acum o sa incerc sa-i pun un filtru asa cum am vazut pe un alt topic.
mutulica_ionutz
24 Oct 2009, 18:41
salut baieti..
ma scuzati ca va deranjez.. poate intrebarea mea e cam .. aiurea..
) dar nush .. de curand.. mi`am montat..aeroterma.. pe o masina ( dacia nova ) .. am cuplat cablurile.. am facut tot.. dar.. nu imi baga caldura calumea..oricat de cald ar fii motorul..deci.. caloriferul din aeroterma.. se incalzeste de nu poti tine mana pe el..dar inauntru..nu baga caldura asa cum trebe.. am vz.. la cineva..la acelasi model k al meu .. baga de nu puteai sa stai in ea.. iar la mine e un pic cam .. calai
)) va rog.. poate ma puteti ajuta cu un sfat.. acum repede.. kt nu vine geru ala mare..
)) k sa o rezolv si io
va multumesc
burtik4u
25 Oct 2009, 02:10
pai, vezi ca e butonul care actioneaza clapeta de pe aer cald pe aer rece.. poate du dai de buton, dar dai degeaba.. actioneaza manual.. daca dai capacul jos.. cel care e pa partea dreapta a aerotermei. adica a consolei centrale.. nu stiu cum sa ii zic.. gasesti acolo unde intra acele cabluri sau shufe.. si actioneaza-le tu manual si ai sa vezi ca baga si la tine caldura daca zici ca e cald caloriferul
mutulica_ionutz
25 Oct 2009, 12:13
pay da.. caloriferul se incalzeste super tare..
) am comutat manual..
dar degeaba:D
Daca se incinge caloriferul o fi de la ventilator, cum zicea bygy in celalalt topic, se roteste invers. Totusi verifica prinderea cablurilor de otel la butoanele de pe consola, mie imi sare chiar cel de caldura.
Apropos de asta, se poate intari butonul ala cu ceva?
adysan
25 Oct 2009, 16:44
sal,eu am pus plasa de fibra de sticla,de aia de se pune pe polistiren,am taiat-o mai mare si am scos chederele ,am pus plasa si am pus chederele la loc,am taiat un locas pentru a umple spalatorul de parbriz si acum nu mai am probleme cu frunze,carpe si alte chestii.
mutulica_ionutz
25 Oct 2009, 19:45
de ieri.. a inceput sa imi bage caldura:)))) e bolnava.. o sa ma uit acolo sus .. sub cheder.. sa bag mana pe acolo.. o fii mizerie..
Citeam topicul "rizind de voi" dar am bagat si eu mina la ventilatorul de la aeroterma, asa, sa vad ce-o fi pe-acolo.
Si am gasit o cirpa infipta acolo
ahyle_blue_eyes
2 Nov 2009, 17:34
Exista cumva posibilitatea sa se fi infundat caloriferul din cauza ca am pus praf(stop leak) pentru a opri o scurgere din radiator?Daca da ! as vrea sa stiu cum pot verifica lucrul acesta fara sa scot de tot calorifierul.
Nu prea mai e aerul asa fierbinte cum era inainte desi temperatura e normala, plus ca aerul care vine pe la aeratoarele laterale e mult mai rece ca cel de la aeratorul central.
Cum as putea desfunda caloriferul daca cumva e infundat?Am auzit ca e posibil sa se desfunde automat calorifierul daca scot lichidul de racire?! e adevarat?
danciusergiu84
2 Nov 2009, 18:15
cel indicat e sal cureti cu apa sub presiune, daca poti cu el pe masina, desfacand numai furtunele de racord, daca bagi iara niste solutii minune ajungi sa curga pe la garnitura, al meu era mancat un element de aluminiu poate de antigel si de timp ... ca am bagat deala ieftin, am luat unul nou 76 lei si am pus antigel dacia glaceol rx d 3 litri 60 lei, sa nu mai zic ca aveam un radiator mai mic de berlina care si ala era spart si supra-incalzea motorul asa ca am luat unu nou 470 (varianta de uzina din cupru) cu suportii de prindere inca 30, asta era prin septembrie, iar in octobrie la bagatu antigelului (ala de 2 lei) a urmat caloriferul in octombrie...
ahyle_blue_eyes
2 Nov 2009, 18:26
apa sub pressiune pot sa bag doar la presiunea care mi-o ofera apa de la chiuveta(1.5- 2 bari parca).....cum pot verifica daca se incalzesc toti elementii caloriferului fara sa desfaca prea multe pe sub bord?
danciusergiu84
2 Nov 2009, 18:34
nu se poate decat daca te complici sa desfaci aeroterma = dat jos
nu recomand sa desfaci aeroterma mai ales pe vremea asta, incearca doar spalatura cu apa ce vine de la robinet ca daca bagi mai multa presiune poate curge dupaia ca e cam slabut
ahyle_blue_eyes
2 Nov 2009, 18:39
Multumesc pentru sfaturi.....ma duc maine si vad ce pot face acolo.
danciusergiu84
2 Nov 2009, 18:46
cu placere
sa nu uiti ca poate ar fi bine sa pui antigel care nu contine silicati ca nu ataca aluminiul, gen dacia glaceol rx d
variable_dynamics
3 Nov 2009, 10:20
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 2 Nov 2009, 17:34)
Exista cumva posibilitatea sa se fi infundat caloriferul din cauza ca am pus praf(stop leak) pentru a opri o scurgere din radiator?
Da, este posibil. Mai ales stop-leak in combinatie cu noroi/rugina+resturi de silicon de etansare,etc.
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 2 Nov 2009, 17:34)
as vrea sa stiu cum pot verifica lucrul acesta fara sa scot de tot calorifierul.
Nu prea se poate. O varianta ar fi sa ii desfaci conductele de la circuitul de racire(in compartimentul motor) si sa bagi pe conducta de tur a caloriferului apa sub presiune urmand apoi sa urmaresti cu ce presiune iese apa pe returul caloriferului.
QUOTE(ahyle_blue_eyes @ 2 Nov 2009, 17:34)
Cum as putea desfunda caloriferul daca cumva e infundat?Am auzit ca e posibil sa se desfunde automat calorifierul daca scot lichidul de racire?! e adevarat?
Nu se prea desfunda din inertie atunci cand golesti circuitul de racire. Ori il cureti cu lichid(apa) sub presiune ori il desfaci, exact ca in topicul de unde ai luat poza.
BTW, ce rost are poza postata aici?
Spor la reparatii!
Numai bine.
clncatalin
3 Nov 2009, 23:15
Salut!
Am si eu probleme cu aeroterma. Nu mai merge
Am fost la "mester", a infipt mana pana la umar prin clapeta de aer si a zis ca motorasul este de vina, dar nu a avut rabdare sa desfaca. Mi-a zis sa cumpar altul. Nu stiu insa pe unde se desface mai usor, ca sa demontez aeroterma. Ma puteti ajuta cu aceste informatii?
Sa desfac capacul acela de plastic de sub stergatoare, sau panoul cu butoane de la bord?
Respecte
cristi.huci
4 Nov 2009, 00:18
Salut!
Eu am desfacut capacul de plastic de sub stergatoare.Dar ca sa-l poti scoate trebuie sa desfaci tabla din fata sa (cea care delimiteaza compartimentul motorului si este prisa cu multe surubele de 10). Dupa care ar trebui sa iasa, eventual demontezi si mecanismul stergatoarelor.
Spor la treba
ahyle_blue_eyes
4 Nov 2009, 08:42
pana la urma l-am scos de pe masina l-am adus in casa si l-am desfacut.In poza de mai sus sunt doar 2 randuri de celule(nu stiu exact cum se cheama acei elementi-sorry daca am gresit termenul) la mine sunt 3 randuri iar in fiecare din ele exista o bucata lunga de cupru care se poate scoate.Din toate (cred ca vreo 24) mergeau doar 6 restul erau infundate rau de tot.Abia am reusit sa scot toata mizeria aia "stop-leak in combinatie cu noroi/rugina+resturi de silicon de etansare" cum spunea colegu'.Desi am muncit o zi intreaga rezultatul e ffff bun.Aerul e foarte fierbinte acum........trebuie sa combin jumate aer rece si jumate aer cald.De asemeni nu stiu din ce motiv pana acum aerul care venea pe la aeratoarele laterale era mult mai rece ca cel de la aeratorul central.....odata cu ce am mai fixat eu pe la ansamblul de caldura s-a rezolvat si cu aeratoarele laterale care baga acelasi debit de aer ca si cel central si la aceiasi temperatura.
Multumesc tuturor pentru sfaturi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.