Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme incarcare baterie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
bengaves
am observat ca pe benzina acul de la incarcare imi sta la jumatate(pe alb), daca trec pe gaz acul se duce pe hasurat ,dar daca mai pornesc si farurile si aeroterma se duce pe rosu! care este problema?sau nu e?
.........si inca ceva imi sta aprins becul de la pozitie(asa intr-o faza,se vede doar noaptea)cand masina este pornita la fel si martorul care indica faza lunga.

help!!!!!
apollo
scurt.nu ar trebuie sa stea acel bec aprins.sau daca sta, e de intensitate mai mare.

ai un scurt undeva.sa nu ai vreun papuc ceva sa fac scurt.
codrin_ando
Poate pe gaz ai ceva de la instalatie legat la baterie, si consuma curent.E normal sa se duca acul spre stanga cu faruri si aeroterma dar nici chiar sa ajunga pe rosu.
Daca se exclude varianta scurtului atunci ori e cureaua la alternator slabita, ori alternatorul nu incarca(trebuie sa ai aproximativ 13-14 volti atunci cand accelerezi, fara consumatori, -mie imi indica pe aparatul de masura sub 12 la acelerare, si de cand am tras un fir adevarat de la alternator direct la baterie sta teapan acu...da' fara consumatori).

A ...ce am mai patit.Tot asa imi era acul f mult pe rosu asta vara si scotea un zgomot de "aspirator", foarte greu se auzea la motor. Incepuse de acum sa se aprinda si beculetul de la baterie, dar ff slab. Se dusese puntea de diode (de fapt doar 2 din cele 6 diode) care costa cam 1,5 mil si numai la magazinele de PIESE DE TRACTOR, RABA, SAVIEM am gasit (cred ca e de aro).La modelul dealternator de nova nu merg lipite diode ca la cel de berline
bygy007
chiar asa sa nu mearga reparata masoara cu aparatul pe baterie o incarcare buna este cund ai intre 13,5 si 14,4maxim cu si fara consumatori recomandat 14V daca in momentul in care bagi consumatori scade sau creste peste valorile date de mine atunci problema poate fi de la alternator reeleu (care cred ca este in alternator ) o masa sau un fir slab , masoara intre carcasa alternatorului si minusul bateriei sau intre + bateriei si iesirea + din alternator,pentru ajutor o schema ar arata cam asa (cu releu incorporat)
Executron
Am si eu o problema tot in aceasta zona.

Speta : Stau la semafor cu motorul pornit, la relanti. Apas pe frana (eu in general stau cu piciorul pe frana la stop), apoi uitandu-ma pe bord vad ca voltmetrul (?) a ajuns la granita dintre zona rosi din stanga si zona hasurata alaturata.

Daca iau piciorul de pe frana, in 10 secunde acul ajunge la inceputul zonei albe.

E normal sau sunt probleme cu alternatorul?

Va multumesc.
apollo
QUOTE(Executron @ 21 Jan 2008, 17:41)
Am si eu o problema tot in aceasta zona.

Speta : Stau la semafor cu motorul pornit, la relanti. Apas pe frana (eu in general stau cu piciorul pe frana la stop), apoi uitandu-ma pe bord vad ca voltmetrul (?) a ajuns la granita dintre zona rosi din stanga si zona hasurata alaturata.

Daca iau piciorul de pe frana, in 10 secunde acul ajunge la inceputul zonei albe.

E normal sau sunt probleme cu alternatorul?

Va multumesc.
*




uita-te la triple si vezi daca se aprind stopurile cand calci frana.ma gandesc la un scurt ca e ceva obisnuit smile.gif .

Executron
Deci sa inteleg ca cei 21Wx2 nu sunt justificati in a explica o crestere asa drastica a curentului debitat de alternator nu??

Deci nu ar trebui ca apasarea franei sa rezulte intr-o scadere de cativa volti (?) arata de indicatorul din bord.

Din cate stiu, ele se aprind, verific maine oricum.
MIHAI8888
exact aceiasi chestie o patesc si eu (cu frana)
cu faruri aeroterma si cass se duce pe rosu si nu urca niciodata la mijloc (de fapt nu l-am vazut niciodata acolo de cand am masina )
prima masura am schimbat releul de incarcare am verficat carbunii am refacut legatura la masa a alternatorului am schimbat papucii de pe plus cu unii de cupru si am verificat tensiunile asa cum am gasit pe forum si se incadreaza in normal
si totusi treaba cu frana a ramas neschimbata la fel si acul indicator nu stiu ce samai cred
mai nou au luat-o si semnalizarile razna
apollo
aveam si eu probleme cu incarcarea.cum dadeam drumu la ceva se ducea pe rosu.am schimbat multe relee si punti semi redresoare.

solutia : schimbat alternator sad.gif
MIHAI8888
mistooo!!!!
si asta cam cat ajunge?
CyberT
Am aceeasi problema cu incarcatul bateriei. La mine dimineata cand este rece imi arata ca incarca bine apoi dupa ce se incalzeste motorul se duce la hasurat. Cred ca e de la releu(furtunul de apa trece pe deasupra lui). Cand se incinge nu mai lucreaza bine.

Se poate pune alternator de dacie obisnuit, cu releu separat ?. Ce presupune ?
Schimbat curea (normala) sau fulie ? A pus cineva ? Amperi mai putini ?
bygy007
luati un aparat de masura si masurati tensiunea pe baterie daca este intre 13,8 si 14,4V este ok NU VA LUATI DUPA CEL DIN BORD este posibil sa indice etonat ALARATUL DE MASURA ESTE SFINT
C a t a l i n
QUOTE(CyberT @ 22 Jan 2008, 22:53)
Am aceeasi problema cu incarcatul bateriei. La mine dimineata cand este rece imi arata  ca incarca bine apoi dupa ce se incalzeste motorul se duce la hasurat. Cred ca e de la releu
*



Nu e de la niciun releu...

Datorită concepției proaste a ceasului indicator din bord, acesta se încălzește destul de tare... și nu mai indică bine...

Prin urmare, cum a spus bygy007, ia un aparat de măsură bun, și vezi cum stă treaba...
apollo
QUOTE
=CyberT,22 Jan 2008, 22:53
Se poate pune alternator de dacie obisnuit, cu releu separat ?. Ce presupune ?
Schimbat curea (normala) sau fulie ? A pus cineva ? Amperi mai putini ?
*



tot ce faci e sa cumperi un releu de incarcare si sa-l montezi undeva pe o aripa.ii trebuie masa.

in rest totul e la fel.

ceva mai mare de 36A daca nu ma insel.
Executron
QUOTE(CyberT @ 22 Jan 2008, 22:53)
Am aceeasi problema cu incarcatul bateriei. La mine dimineata cand este rece imi arata  ca incarca bine apoi dupa ce se incalzeste motorul se duce la hasurat


Exact la fel se comporta si la mine smile.gif.

Va multumesc, observa ca si acest lucru intra in categoria "asa face toate", mi-e doar mi-era frica sa nu cumva sa-mi descarce bateria sau ceva, dar in ultimele zile a luat-o foarte OK dimineata (bine a fost si cald).

OFFTOPIC : Observ ca masinutei nu-i prieste deloc temperatura scuzata. Zilele astea calde a pornit mult mai "entuziasta" si motorul a mers mult mai rotund fara a avea efectul de dat in nas la rece aproape deloc smile.gif
mmi&g
Domnilor puneti mana pe aparatul de masura 13v la relanti si peste 14,5 turata. Acul se duce pe rosu cu luminile aprinse si aeroterma pornita doar la relanti sau la mers incet (ex Buc),la viteza constanta mai mare tre sa fie pe alb Numai bine
Off topic .Un var care avea o berlina de prin '80 a mers o zi cu nova mea,iar dupa 2 saptamani ma chemat sa-i udam nova lui.
C a t a l i n
Valorile date de tine sunt TOTAL eronate.
mmi&g
Valorile date de mine mai sus sunt intradevar eronate in sensul ca nu sunt cele din manual insa am dacie de ceva ani si cam pe aici au stat.Plus ca aseara si azi am luat valorile de la 8 dacii si valorile au fost:relanti 13,3-13,6
turate una 14,celelalte 14,5-14,7
Nu vreau sa ofer informatii gresite pt ca la randul meu nu mi-ar convenii asta insa eu vorbesc de realitate pt ca inca nu am manualul masinii
gti98
Mda....
Si eu am un numar (ieri mi l-a facut a 3-a oara): contact prost la becul din farul dreapta (lipsa masa): manifestare: la aprinderea farurilor pe faza scurta, se aprinde slab becul albastru din bord - faza lunga - si farul dreapta arde slab. Se misca conectorul becului si se revine la normal.
Sau, observ ca daca apas pedala de frana, becul de semnalizare - rosu - al functionarii alternatorului se lumineaza slab - se vede doar noaptea. De asemeni, la pornirea ventilatorului, frecventa semnalizarii de directie creste mult - suspectez tot o rezistenta de contact marita, pe care cade tensiunea de alimentare a unui grup de consumatori dupa contact ( semnalizare, ventilare, bord ) voltmetrul "cade" spre mic.
Nu am timp acum si e si vremea rea (frig, umezeala), dar urmeaza o lucrare de revizie serioasa la primavara.
Si nu-mi prea foloseste schema electrica, problemele asteptate sunt in cuple si elemente de contact (oxidare, lipsa de presiune).
Bafta!!!
CyberT
Nu stiu daca ceasul e de vina sau releul de sub furtunul de apa. Am avut berlina din aceeasi perioada(98) si par sa fie aceleasi instrumente in bord si statea exact la mijloc acul. Nu apareau variatii asa mari ca la Nova. Am masurat(mai demult e adevarat) si la relanti nu isi face treaba. Turata mai aduce ceva curent dar la relanti slabut. Pare de la releu. Voi masura dar cand se face mai cald . Acum e prea frig dimineata sa fac operatiunea smile.gif.
Executron
Bun, iar mai am o observatie tot legata de efectul "apas pe frana, scade nivelul cursorului de la baterie".

Daca de exemplu ridic frana de mana mi se va aprinde martorul rosu cu "P" in bord. Daca apas apoi pe frana intensitatea luminii martorului va scadea pana ce ridic piciorul de pe frana.

Este oare indicele unui scurt pe undeva?
C a t a l i n
Nu cumva ai legat și stopurile de ceață pe frână?
Executron
In nici un caz. Nu apreciez astfel de tuning. Incerc sa fac masina sa arate cat mai aproape de cum a iesit din fabrica si legarea stopurilor de ceata la frana ar fi un pas in directia gresita smile.gif

Inca o mentiune. De asemenea cand apas pe frana pozitia indicatorului de benzina de pe bord se modifica cu cateva grade in minus (ca si cum ar tremura, revenind la pozitia initiala cand iau piciorul de pe frana).
bygy007
contact electric prost sau (nu stiu ce fulie are nova dar se poate icerca astaa)http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6362&view=findpost&p=496528
mike1410
Salut baieti nu stiu daca aberez sau nu si va rog sa nu dati cu pietre in mine dar indicatoru ala nu cumva indica consumul(amperajul) ca eu stiu de la fosta mea berlina ca tot la fel facea cand aveam consumatori sau apasam frana si acu ala scadea si am schimbat si releu punte si alternator si mam dus la un electrician si ala mi-a zis ca e bine,de fapt mi-am luat baterie noua si la garantie mi-a facut testu ala de incarcare si a iesit superbine cu toate ca indic. o lua razna si niciodata nu am ramas fara curent.

Salutare si week-end placut
C a t a l i n
Acel indicator este un voltmetru, prin urmare măsoară tensiunea la bornele bateriei. Și asta făcea și la Berlină. Doar că este total imprecis, datorită principiului de funcționare...

În poză sunt valorile și unghiul acului, pentru un ceas calibrat corect...
bygy007
nu indica consumul ci tensiunea nu este un aparat de masura propriu zis practic este un fir de nichelina invelit in matase bobinat pe un bimetal care se indoaie actionind acul indicatia fiind relativa si depinzind de multi factori cel mai bun este un APARAT DE MASURA cu ala nu ai cum sa dai gres
corbex
Pozitia mai joasa a acului indicatorului de tensiune din bord, cind masina merge pe gaz, e normala. Instalatia de gaz are cel putin 3 electrovalve, care sint consumatori suplimentari de curent. Nu stiu cit sug, dara daca scaderea de tensiune se simte pima si la aprinderea stopurilor pe frina...
Nu-i normal sa ajunga pe rosu, insa.
MIHAI8888
daca e decalibrat se duce aiurea
nu inteleg de ce astia de la dacia daca tot au pus indicatoru ala (total nenecesar dupa parerea mea ,motiv de ingrijorare in necunostinta de cauza ) de ce nu au pus unul clasic cu bobinaj cum de altfel sunt celelalte trei si nu panarama aia cu bimetal?
corbex
Tu n-ai auzit ca marile averi se fac economisind cite un cent?
Daca economisesti 10, dai dividende la tot cartierul wink.gif
Necunoscator
Salutare baieti. Se pare ca foarte multi proprietari de dacii au aceasta problema, cu indicatorul acela busit si alte cele. La mine problema e urmatoarea: In momentul in care turatia motorului scade sub 1300/1400, intensitatea luminii farurilor scade (in opinia mea) la jumtate din normal, la fel se intampla si cu luminile din bord, stergatoarele abia reusesc sa faca o tura completa (dute-vino), ce sa mai zic de aeroterma care abia mai rasufla, pana si instalatia audio este afectata intrerupsandu-se de foarte multe ori. Sa nu trageti concluzia cum ca aceste simtome le are exclusiv cu toti consumatorii porniti. Dau un exemplu, faruri (faza scurta) si stergatoare sau aeroterma si stergatoare. Am fost la mai multi electricieni auto care au masurat valorile si au spus ca sunt perfect normale. Pe mine ma dispera, mai ales cand conduc noaptea, la o coborare, unde incerc sa fac si eu economie scotand din viteza si lasand-o in relanty, parca se ia curentu` ca pe vremea lu` ceasca. Ma intreb, oare toate daciile sunt chiar atat de prost facute incat sa poata "hranii" consumatorii doar la turatii ce depasesc 1400 ???
$$ilvviu
Mai degraba sa nu ai probleme cu bateria
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.