CriSTI68
26 Oct 2007, 19:51
unde pot gasi un indicator consum instantaneu, si din ce trebuie sa fie compus pentru dacie ? si la ce pret
CriSTI68
28 Oct 2007, 21:46
daca nu stie nimeni sa se stearga
De la Trabant sau Wartburg, la dezmembrari. Dar cred ca ar trebui modificat din cauza circuitului de retur, unde ar trebui masurat cel de al doilea debit si scazut din cel de pe tur.
diaconuliviu
29 Oct 2007, 12:16
Da o cautare, s-a discutat subiectul.
Vrei gen "VU-metru" cum e la Trabant sau Wartburg? Il iei ca atare si conectezi sonda intre iesirea pompei de alimentare si carburator. Vrei afisare exacta, cu cifre? Aici se complica povestea: trebuie in primul rind sa afli constanta acelei sonde (o turbina, in fond) adica numarul de impulsuri la un litru de benzina cursa prin ea (N).
Asta iti va "arata" citi mililitri curg prin turbina intr-un interval.
Apoi, acel numar de impulsuri dat in mers va trebui esantionat cu un semnal de parcurs (de la cablul de kilometraj). Ca urmare, intr-o rotatie a cablului (1 metru, conform constantei kilometrajului) vei avea n impulsuri adica n/N litri. Toate astea le prelucrezi intr-un microcontroler care sa faca calculele si sa afiseze in litri/100km sau, sub o viteza si la semafor litri/h.
CriSTI68
30 Oct 2007, 18:24
eu am vazut pe o dacie sport la un mosulet pe langa serviciul meu, era vorba de un indicator cam la fel ca cel de la kilometraj, limba arata consumul instantaneu si mai avea ceva rotite cum sunt la km/h de la vitezometru de ala as fi interesat
didosdoru
30 Oct 2007, 21:57
Unele modele de masini aveau un ceas de consum instantaneu pe vacoum.Se gasesc in unele ceasuri de BMW sau Audi - VW, care erau pe carburator.Ceasul e legat printr-un furtunas la vacoumul de la carburator.Nu stiu cat de precis ar fi pe dacia.Se poate confectiona unul dintr-un ceas defect de apa sau presiune ulei, din alea care vin pe partea dreapta la unele dacii.Scoti mecanismul vechi si il pui pe cel nou.AM facut unul mia demult pentru un prieten si functiona, dar nu stiu cat de exact era.
CriSTI68
31 Oct 2007, 00:12
am gasit ceva dar se refera la amestecul de carburant
http://www.techedge.com.au/vehicle/wbo2/wbfmd.htminca googalesc dupa ceva asemanator pentru consum instantaneu L/100KM
diaconuliviu
31 Oct 2007, 09:54
Adica ala necesita o sonda "lambda" din cite vad. Asta doar pentru a "vedea" care e concentratia amestecului? Daca folosea si la vreo comanda de saracire/imbogatire mai intelegeam.
Multe BMW-uri modele vechi au sub turometru indicator de consum instantaneu, tot ep principiu' vacuum e?
didosdoru
31 Oct 2007, 21:24
La modelele vechi sub 1986 DA!
daca este cel din dreapta chilometrajului unu mai mic asa am vazut la remat sud.pretul la orice ceas este de 40 ron
CriSTI68
15 Dec 2007, 16:41
QUOTE(diaconuliviu @ 29 Oct 2007, 12:16)
Da o cautare, s-a discutat subiectul.
Vrei gen "VU-metru" cum e la Trabant sau Wartburg? Il iei ca atare si conectezi sonda intre iesirea pompei de alimentare si carburator. Vrei afisare exacta, cu cifre? Aici se complica povestea: trebuie in primul rind sa afli constanta acelei sonde (o turbina, in fond) adica numarul de impulsuri la un litru de benzina cursa prin ea (N).
Asta iti va "arata" citi mililitri curg prin turbina intr-un interval.
Apoi, acel numar de impulsuri dat in mers va trebui esantionat cu un semnal de parcurs (de la cablul de kilometraj). Ca urmare, intr-o rotatie a cablului (1 metru, conform constantei kilometrajului) vei avea n impulsuri adica n/N litri. Toate astea le prelucrezi intr-un microcontroler care sa faca calculele si sa afiseze in litri/100km sau, sub o viteza si la semafor litri/h.
am gasit pentru consum instantaneu o "morisca" dar nu stiu pe ce circuit sa o pun
cosmin_bojin
15 Dec 2007, 16:48
Eu am un ceas care se pune pe vacum.O sa pun poze cu el.
djasu82
15 Dec 2007, 17:16
Morisca respectiva se pune fe furtunul dintre pompa si carburator.
CriSTI68
15 Dec 2007, 17:18
inainte sau dupa filtru ?
djasu82
15 Dec 2007, 17:27
Nu conteaza poti pune dupa filtru.
C a t a l i n
15 Dec 2007, 17:32
Pentru ce?
CriSTI68
15 Dec 2007, 17:52
pentru concentratie am altceva ma intereseaza consumul instantaneu
PH-06-BOA
1 Jan 2008, 23:10
Morisca, daca o ai, o pui numai pe furtunul ce duce la carburator, dar cine-ti traduce ce marcheaza el? Eu am avut pus pe o dacie , perechea de la varburg. "Morisca" era montata deasupra pompei de benzina, prinsa de chiulasa, si traductorul cu leduri, in stanga,in bord. Nu mi-aduc aminte ce am modificat la el, ca indica prea putin(se aprindeau doar doua leduri la consum maxim,iar dupa modificare, mergeau 4 di 7 parca), dar l-am folosit mult timp(6 ani) pana am vandut masina.
Kinetix
3 Jan 2008, 21:25
La mine a mers corect sistemul de pe Trabant fara modificari. Turbina se monteaza asa cum au spus si baietii: intre carburator si pompa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.