Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ergonomia si Loganul... Obositi cand conduceti?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
catala2k
Eu unul obosesc la drum lung (undeva peste 2-3 ore de mers fara pauza), la piciorul drept, pt ca acceleratia nu este tare iar piciorul nu il pot tine rezemat de consola centrala care este prea scurta.
In oras mai rar, doar atunci cand este traficul infernal si atunci ma supara si stangul de atata apasare pe ambreaj.

le: am uitat sa va zic inaltimea 1.87m
bloodem
Eu nu pot sa spun ca obosesc (chiar si la drum lung ~ 600 km m-am invatat cu acceleratia mai moale si nu imi amorteste piciorul. In schimb la drumuri mai lungi ma cam doare spatele ... poate si din cauza ca nu am reglaj lombar.
driverx
Recordul meu e de 1200km cu pauza o ora la granita bulgaro-turca. Am condus 22 ore. NU am obosit (nu din cauza masinii), ca in rest.....eram varza murata.

Da' imediat dupa ce am luat loganul nu puteam merge cu el pe distante mari. Ma omora la piciorul drept. Dureri mai, mai ales in zona genunchiului. Da' acuma nu mai am nici pe dracu...
roland
Nu obosesc. Singurul moment cand simt disconfort e cand stau mai mult cu piciorul pe frana (stopuri). Atunci trebuie sa-mi schimb putin pozitia corpului si a piciorului ca sa-l sprijin de podea.
ady85btz
Am condus 800 km cu pauza de 1,5 ore si n-am simtit oboseala!Dupa ce-am ajuns la destinatie tot nu ma saturasem biggrin.gif
camesibiu
Nu obosesc , singurul disconfort este lungimea sezutului la scaun care mi se pare mica ..
Am condus Loganul Sibiu Praga doar cu pauze de alimentat , toaleta . Mancat in timpul mersului . Sunt un tip pe care-l relaxeaza condusul . Totusi nu se poate compara Loganul nostru ca masinute de peste 13000 Euro la confort .
catala2k
Eu simt durere cum avea driverx la inceput, dar totusi am 1 an si ceva cu masina si pe distante mari ma termina la genunchi. La mine poate e din cauza ca m-am obisnuit cu Octavia, care are o consola centrala mai inalta si in ea am de ce sa imi sprijin piciorul.

Va multumesc pt pareri si ii astept si pe ceilalti.
argon
Am votat Da, e foarte obositoare pedala de acceleratie, dupa 200 km ma doare piciorul ingrozitor, nu am reusit nicicum sa ma obisnuiesc.
driverx
deh...tu stai prea mult in estateul ala cu pedala tare. de aia nu te obisnuiesti tongue.gif
Serje
Cel mai lung drum al meu fara pauze mai mari Cluj-Budapesta-Cluj, cam 12 ore cu oprire in budapeste pt a lasa pe cineva la aeroport si dupaia pauza in oradea la intoarcere pentru alimentare stomac biggrin.gif , cand am ajuns inapoi in cluj nu aveam stare ca am bagat vreo 4 redbuluri si vreun kil de cafea. Da oboseala nu prea mare.
Sony
Am facut drumuri de 700 de km, dar nu m-a obosit acceleratia. Cand conduc in pantaloni scurti ma doare piciorul drept din cauza consolei centrale.
han_1.6 mpi
nu. e foarte confortabil. chiar daca designul si finisajele nu sunt de mercedes, loganul e foarte usor de condus. cel mai lung drum facut aproape nonstop a fost 2500 de km. bucuresti paris. merg frecvent pe distante de 500-1000 de km .
blackout
Nu. Chiar deloc. Cel mai lung drum, cu pauze doar pentru alimentat(masina si driverul) a fost bistrita-nurnberg, aprox. 1300km, cam 18 ore cu pauze cu tot. Mai obosit ma simt daca fac un drum Bistrita-Cluj-Bistrita(240km)cu papucu' de la firma... wacko.gif Dar acuma nu mai fac, fac altii icon_mrgreen.gif
Obositor e, cu orice masina cred, daca vremea e nasoala(ploaie, noapte, drum naspa, si astea toate la un loc)

P.S. Nu ma refer deloc la praf. Ala e omniprezent in Ro. Cum e hidrogenul si prostii daca citez din semnatura unui coleg forumist icon_mrgreen.gif
Shush
Obosesc la fel cu orice masina ... dupa 2-3 ore trebuie sa fac pauza.
(am permis doar de 11 luni)
razvy82
Mie imi oboseste mult incheietura de la laba piciorului...normal..piciorul drept care sta pe acceleratie. Am dat de curand scaunul mai in spate..sa vad daca asa e mai bine. Recunosc ca eu nu am loganul decat de 1 luna...dar pana acum asta mi s-a parut singurul disconfort mellow.gif
MARCI
Cred ca mai potrivita era intrebarea : Va oboseste traficul din Romania?
Cred ca asta e principala cauza a oboselii dupa parcurgerea a sutelor de km, nu faptul ca stai in Logan. La fel de mult te solicita traficul mizerabil din RO. indiferent ce conduci, Pasat sau Logan;aceeasi dobitoci sunt pe strazi si de aceleasi situatii neplacute te lovesti indiferent ce conduci. Afara poti parcurge fara probleme 1000 km dar la noi in conditiile de drumuri proaste si inguste cu numerosi ,,piloti"donatori de organe,condusul devine stresant. Parerea mea.










LE: eu chiar suport destul de bine drumurile lungi cu loganu
SEBI1791
M-am obisnuit.Dupa 8-9 ore am dureri in zona genunchiului drept.In rest merge.Ofera confort la pretul pe care il are.
Bafta.
adrianpsk
am 1.90 si nu obosesc deloc in ea chiar are o pozitie comfortabila , e drept ca ar trebui un scaun mai complicat da e moft si costa oricum, nu deranjeaza deloc pozitia lla condus, e avantajoasa pt cei inalti .....i n rest da.... e un plus printre putinele pe care le are loganul .
Oskar
Nu.
dieselfun
Pedala de acceleratie prea moale dry.gif Dupa 3 ore de mers, piciorul drept vrea pauza.
Speteaza scaunului nu are suficienta sustinere laterala, in rest e ok.
Alta belea, reflexia bordului in parbriz dry.gif
Serje
Eu nu inteleg de ce va tot plangeti de acceleratie ca ii moale, ati prefera sa fie ca si ambreajul de la vechea berlina? sa-ti rupi picioru in el ? Chiar asa greu ii sa ti un picior pe o pedala?
bendix
Nu obosesc de loc din cauza Logan-ului. Dimpotriva, ma simt foarte relaxat cand conduc aceasta masina.
ngttrr
Distanta maxima parcursa a fost aprox 1400 km Nice (franta) - Budapesta. Din puctul meu de vedere loganul este foarte comod, mult mai comod decat alte masini din clasa sa.
LuluMOB
Nu e chiar deloc o mașină obositoare, dar ce s-ar mai putea face la lansarea LOGAN II (în ordinea costurilor):
1 - arc pedală accelerație o idee mai tare, numai cât să poți așeza piciorul pe ea fără să se ducă la podea.
2 - scaune față montate ceva mai jos.
3 - tetierele reglabile ca înclinare, sau cel puțin înclinate din start spre înainte, pentru că așa sunt inutile.
4 - reglajul lombar să fie standard și să nu se strice așa ușor.
5 - șezutul să fie puțin mai lung.
kumpel
Cel mai lung drum non stop (ma rog cu pauza de alimentare) a fost Oradea-Praga; nu pot spune ca m-am simtit obosit din cauza masinii chiar daca am mers noaptea. In afara de un pic de amorteala la piciorul drept e chiar ok. (ce bun ar fi un cruise controll biggrin.gif ) Cum zicea un forumist mai devreme, mai mult te oboseste traficul din Romania decat masina in sine. Spre exemplu mult mai varza am fost dupa un Oradea - Sibiu condus ziua...of drumurile si soferii din tara asta gun3.gif
AL
1. va rog sa va abtineti de la mistoruri

2. va rog sa nu transformati topicul in statistica privind cel mai lung drum pe care l-ati parcurs intr-o zi/dintr-o bucata... si alte asemenea.
dantes
Raspuns NU.
Se da aceeasi distanta X km parcurse cu mai multe tipuri de masini precum si note:
1. Loganul din dotare, Nota 9 ptr. consola centrala care ma deranjeaza f. putin la volan.
2. M. Pajero, nota 5 ptr pedale asezate ciudat si pozitia ciudata la volan
3. W. Tuareg, nota 10. flawless
4. Hyundai Tiburon, nota 2 ptr. multe chestii
5. Rover 75, nota 7 ptr. locul extrem de ingust de la sofer, lua 5 insa pedala de acc. e tare si iti odihnesti piciorul.

Mai sunt si alte masini, insa am vrut sa arat si o mica comparatie intre logan si alte masin si pot afirma ca loganul e o masina f. comfortabila.
aphophis
eu la un preference 1.4 nu am gasit pana acum o pozitie in care sa nu imi amorteasca zona de pe langa fluierul piciorului drept la drum lung. Se rezolva cu vre-o 10 minute de pauza, insa ma intrebam daca este vre-o solutie sa nu obosesc asa de usor. Eu stiu.. cum sa stau de exemplu biggrin.gif
han_1.6 mpi
si daca acceleratia ar fi mai tare nu ar deveni obositor pentru ca e prea greu de apasat ?

sincer mie mi-au placut la nebunie pedalele moi la apasare cand am luat logan. sunt foarte usor de manevrat.

edit: ca sa nu mai obositi cu piciorul pe acceleratie va recomand sa tineti calcaiul sprijinit pe podea si sa apasati pedala cu partea de mijloc a talpii. si poate si un pic de sport, eventual ciclism, alergari prin parc etc. viata sedentara ne face sa obosim si cand se defecteaza liftul si avem de coborat 3 etaje.
bobo77
Nu, este si raspunsul meu.In general soferii fara experienta obosesc mai repede, acum nu trebuie sa generalizam, nu-mi sariti in cap...
G.R
Obosesc. Pozitia piciorului pe acceleratia moale este obositoare. Nu poti sprijini laba piciorului pe pedala, ci trebuie sa mentii pozitia.
Pozitia butoanelor de climatizare f.f. joasa. Trebuie sa te apleci in jos sa modifici pozitia vreunuia din butoane.
Butonul pornire oprire radio-cas f.f. mic. Pe drum accidentat trebuie sa ochesti bine ca sa-l nimeresti.
Pozitia volanului este prea joasa fata de nivelul sezutului. Bratele ar trebui sa fie in poz. aprox. orizontala in poz. de condus. Eu nu am reglaj pe inaltime al scaunului.
catala2k
Pentru cei care au colectia unu si si-au montat ulterior spatiu depozitare de sub consola centrala, se simte vre-o diferenta, adica daca este mai confortabil la mers. Ma gandeam sa-mi iau si eu, da' parca nu-mi vine sa mai dau alti 80 lei pe piesa respectiva, mai ales ca am pus masina la bursa.
Forestman
Am condus in concediul din anul acesta 7800 km cu pauze relativ rare, iar cel mai lung tronson a fost de la Roma pana la Palermo cu pauza doar la trecerea cu ferry; concluziile mele vis a vis de acesta problema sunt urmatoarele:
- pedala acceleratiei fiind destul de "moale" la condusul indelungat pe autostrada este putin obositor nereusind sa-ti relaxezi piciorul;
- consola centrala e ok cu exceptia celor precizate de G.R in topicul sau;
Alte neajunsuri nu au fost, masina s-a comportat excelent, iar ca incheiere va spun ca nu a fost absolut deloc obositor sa conduci un logan pe distante asa lungi!!!
Bafta!!
camesibiu
off topic cu scuzele de rigoare : nu inteleg de ce pedala de acceleratie care se misca foarte usor este obositoare . Eu gasesc disconfort atunci cand conduc masini cu pdala de acceleratie tare . Voi nu sprijinit calcaiul pe planseu si accelerati cu varful incaltarii (prima treime din lungimea pantofului) ? Cu o pedala moale se poate stapanii mult mai usor masina in trafic urban sau la mersul la pas . Parere personala .
Forestman
@camesibiu: "Cu o pedala moale se poate stapanii mult mai usor masina in trafic urban sau la mersul la pas".
Sunt de acord cu tine....dar la drum lung cand trebuie sa tii pedala mai mult intr-o singura pozitie lucrurile se mai schimba...daca lasi piciorul putin mai relaxat s-ar putea ca viteza sa creasca!! E o parere, deasemenea, personala!:)
Bafta!!
Scuzati pt. off topic!!!
blackcatt
Credeam ca o sa am probleme din cauza pedalei de acceleratie. Dar m-am obisnuit cu ea. Pot sa zic de oboseala pe care mi-a cauzat-o pedala de frana, dupa ce am mers ceva vreme in panta, cu frana calcata.
han_1.6 mpi
sa ne fereasca dumnezeu sa puna urechea astia de la mioveni si sa faca mai tari pedalele. chiar asta e un element de comfort: pedala moale.

ps: conduceti cumva incaltati cu bocanci ?
camesibiu
Mare dreptate ai han ,pedala "moale" chiar ca este un confort la condus . In urma acestui topic am incercat diferite pozitii ale piciorului pe acceleratie si a pozitiei scaunului si am ajuns la concluzia ca daca scaunul e prea in fata , adica stai mult prea aproape de volan , bratele nu sunt relativ intinse ( un unghi intre brat si antebrat de cca. 120 grade ) , piciorul drept usor flexat , chiar ca se conduce greu-obositor indiferent cat de moale e pedala . In pozitia apropiat cu pieptul de volan , nu mai poti apasa pedala de acceleratie cu prima treime a talpii si apare efectul da parca ai fi incaltat cu bocanci cu talpa groasa si trebuiesc miscari ample ca sa ridici piciorul de pe acceleratie si sa franezi . Verificati , daca calcaiul drept este mai departat de pedala de acceleratie si accelerati cu 1/3 din talpa spre varf , e placut si nu-i obositor pentru picior .
Inca o data scuze pentru off topic !
nh1980ro
post-336-1110552475.gif Poate era bun un reglaj cum era la berlinele cu carburatie. (era un arc si 3 gauri in caroserie si puneai arcul in care gaura voiai si in functie de asta era mai tare sau mai moale pedala) smile.gif

Si ca sa fiu on-topic, desi am condus destul de putin Logan, mi se pare ca un oarecare neajuns ar fi cauzat nu de faptul ca e moale pedala, ci pentru ca nu prea poti sa-ti sprijini genunchiul drept, consola centrala fiind cam departata de sofer.
camesibiu
Am intalnit persoane care nu puteau sa stapaneasca o masina cu pedala moale din cauza cu nu-si puteau doza efortul de apasare , Asta se manifesta la plecarile de pe loc si la schimbarile de viteza si in afara te duceau numai in socuri .
L.E.
Ai cum sa-ti sprijini piciorul de tunelul si consola centrala . Totul depinde de pozitia la volan .
G.R
Fiecare individ este altfel proportionat. Eu am picioarele lungi, nicidecum nu stau aproape de volan. Si daca imi relaxez piciorul, merg mai repede decat as vrea, ca atare trebuie sa ridic un pic piciorul si sa-l mentin in pozitia respectiva. Depinde si de marimea piciorului, daca apasam acceleratia cu varful, sau mai mult cu talpa.

<span class='edit'>3 Nov 2007, 13:20:</span>
QUOTE(camesibiu @ 2 Nov 2007, 17:59)
L.E.
Ai cum sa-ti sprijini piciorul de tunelul si consola centrala . Totul depinde de pozitia la volan .
*



Daca imi sprijin piciorul de consola centrala, genunchiul se sprijina in maneta schimbatorului. Tu ai 1,5 m sau ce? 182.gif Eu am 1,84.
catala2k
Apropo de ergonomie: ati observat ca scaunele care se monteaza acum pe prestige/ambition/kissfm au un suport lateral mai bun? Nu mai sunt ca la primele modele, moi, ci acum daca incerci sa strangi de suportul lateral ai sa observi ca sunt tari.
Era frumos daca ar fi facut ceva si pt suportul lateral de la picioare, sa mai fi inaltat putin lateralele de la sezutul scaunului, dar poate in viitor o sa faca si asta.
unEL
Am aproape 90mii km rulati cu Loganul.
La inceput era o senzatie ciudata cu pedala de aceleratie.
Dar cred ca m-am obisnuit.
Un alt factor de confort este cotiera.
Consider ca Loganul este o masina confortabila si placut de condus.
Recomand celor fac drumuri lungi sa-si monteze o cotiera.
Dar trebuie sa recunosc ca am condus CT-BV si retur un logan care nu avea reglaj lombar/inaltime la scaun si a fost ciudat si un pic incomod.
Asa ca recomand scaunul cu reglaj si cotiera.
han_1.6 mpi
daca ar fi mai aproape consola centrala de picior ar fi mare zapaceala. am condus vreo 50 de km un vw lupo si am iesit cu dureri de spate si de picioare. mare inghesuiala acolo. si apropos de pedale moi: mi s-a parut obositor ambreiajul "tare".
liviu2004
Pentru pedala moale, tare, recomand cruise control. Din pacate, doar la diesel.
V a L y O
Pana sa imi gasesc pozitia optima, da. Acum nu. Cel mai lung drum a fost de ~800Km si nu am avut nimic.

QUOTE(han_1.6 mpi @ 2 Nov 2007, 17:13)
conduceti cumva incaltati cu bocanci ?
*



Aproape tot timpul icon_mrgreen.gif
LC_TM
Votat: Nu

Condus de 2 ori aproximativ 1100 km la interval de 1 zi distanta intre cele 2 drumuri,de fiecare data o pauza de alimentare(5-10min). Singura problema era cu piciorul drept care mai obosea din cauza pedalei prea moi,dar m-am obisnuit destul de repede.
catala2k
din nou despre confort la volan.... in continuare sunt nemultumit, pe distante mari +200km ma doare piciorul drept ingrozitor, mai ales la genunchi.

nu gasesc rezolvare la problema asta, defapt e cam scumpa (alta masina mai confortabila)

a schimbat cineva scaunele, cu altele mai confortabile sau din alea sport tip scoica?

tribunul
catala2k toate masinile noi au pedala de acceleratie moale, doar la dacia 1300 daca ti se rupea arcul de la pedala de acceleratie si in loc sa-l cumperi mai trageai de el un pic si astfel se intarea pedala.

Pai pe tine te doare genunchiul din cauza scaunului? sau ca trebuie sa tii piciorul drept mai incordat?
catala2k
eu sunt si ceva mai grasut si mai inalt, volanul nu e reglabil iar scaunul nu-mi ofera un suport adecvat la picioare, sezutul e prea scurt, nu am unde sa-mi sprijin piciorul in partea dreapta (la skoda il sprijin in consola centrala) si cum ziceai trebuie sa-l tin incordat ca daca-l las relaxat se duce in podea acceleratia.


oare spatiul de depozitare de sub consola centrala ofera un sprijin in plus la piciorul drept?

eventual am sa incerc si cu un scaun sport, dar nu stiu daca rezolva ceva.

inainte de concediu parca nu simteam acest disconfort asa de tare si mergand iarna asta in majoritatea zilelor cu skoda acum imi este destul de greu sa imi mai gasesc o pozitie conforabila.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.