Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Tot franele..
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gygy
Revin cu o problema mai veche.Am schimbat acuma vreo 2 saptamani servofrana ,ca era "dusa".Dupa asta , toate bune si frumoase. Frane ok , pedala tare , nicio problema.De curand, am fost pe la mecanic cu niste probleme la carb si am zis sa fac si o aerisire la frane (era varza , moale , moale ).
Am rezolvat carburatorul,apoi se baga " mesteru" sub masina, sa faca aerisirea.Constata ca repartitorul nu functioneaza " cum trebuie", dar ca nu-i nicio problema majora, ramanand sa trec eu pe la dansu' sa o rezolvam.Facem noi aerisirea asa, pedala se intareste ,dar foarte putin.Tine, dar foarte jos, iar daca ma "infing" in ea se duce la fund. Inca ceva : continua acel " fasait" la apasarea franei. Cica "asa face toate", dar nu e nicio problema.
Intreb si eu , ca un incepator, sa fie din cauza repartitorului, sau e altceva??
KidTx
daca a umblat la repertitor vezi sa nu pierzi presiune pe acolo (lichid)
fasaitul ala se aude si la mine dar nu am nici o problema cu franele.poti incerca sa mai faci o aerisire incepand cu cea mai indepartata roata (dr spate,st spate,dr fata,st fata)

spor la treaba
diaconuliviu
QUOTE(gygy @ 1 Nov 2007, 10:17)
[...] Frane ok , pedala tare , nicio problema.De curand, am fost pe la mecanic cu niste probleme la carb si am zis sa fac si o aerisire la frane (era varza , moale , moale ).
[...]apoi se baga " mesteru" sub masina, sa faca aerisirea.Constata ca repartitorul nu functioneaza " cum trebuie", dar ca nu-i nicio problema majora, ramanand sa trec eu pe la dansu' sa o rezolvam.Facem noi aerisirea asa, pedala se intareste ,dar foarte putin.
Tine, dar foarte jos, iar daca ma "infing" in ea se duce la fund. Inca ceva : continua acel " fasait" la apasarea franei. [...]


Cind a aparut acel fisiit la apasarea pedalei? Cam in aceeasi perioada in care frinele tale au devenit moi? daca da, cine a schimbat servo s-a uitat si la pompa (daca nu e umeda in zona de fixare pe servo)? Eu banuiesc ca ai garniturile uzate la pompa, caz in care a scapat lichid spre servo iar etansarea la acel simering frontal a fost compromisa.

Apoi, tu ai pompa cu 4 conducte banuiesc; dupa aerisire pe care mesterul tau precis a facut-o prin "fa pedala", a scos pompa din starea de avarie? Daca nu, ia o cheie de 22, slabeste sonda aia de pe pompa, scoate-o afara, apasa energic pedala de citeva ori si repune acea sonda. Inainte de asta te uiti daca ai un papuc legat la sonda. daca da, cind motorul e pornit, becul (!) nu e aprins? Daca nu, vezi ca pe linga sonda mai e un papuc. Intre cei doi papuci, verifica care provoaca aprinderea acelui bec (!) la atingerea papucului de masa - acel papuc il vei lega la sonda. Mesterii de la service dupa ce fac aerisirea prin metoda "fa pedala" nu stiu de scoaterea din avarie si scot ei papucul ala sa nu se vada becul aprins sau inverseaza papucii, cu acelasi efect.
gygy
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Nov 2007, 13:40)
Cind a aparut acel fisiit la apasarea pedalei?
*



Dupa ce am schimbat servofrana. Se aude la fiecare apasare a pedalei.

1 Nov 2007, 14:05:
[quote=diaconuliviu,1 Nov 2007, 13:40]
cine a schimbat servo s-a uitat si la pompa (daca nu e umeda in zona de fixare pe servo)? Eu banuiesc ca ai garniturile uzate la pompa, caz in care a scapat lichid spre servo iar etansarea la acel simering frontal a fost compromisa.

Sincer nu stiu daca s-a uitat, dar nu cred ca a scapat lichid ,pentru ca am verificat nivelul de mai multe ori, si era la fel.

1 Nov 2007, 14:08:
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Nov 2007, 13:40)

Apoi, tu ai pompa cu 4 conducte banuiesc; dupa aerisire pe care mesterul tau precis a facut-o prin "fa pedala", a scos pompa din starea de avarie?
*


Da, prin "fa pedala" am aerisit. Nu stiu daca a scos pompa din starea de avarie.

1 Nov 2007, 14:15:
QUOTE(diaconuliviu @ 1 Nov 2007, 13:40)
ia o cheie de 22, slabeste sonda aia de pe pompa, scoate-o afara, apasa energic pedala de citeva ori si repune acea sonda. Inainte de asta te uiti daca ai un papuc legat la sonda. daca da, cind motorul e pornit, becul (!) nu e aprins? Daca nu, vezi ca pe linga sonda mai e un papuc. Intre cei doi papuci, verifica care provoaca aprinderea acelui bec (!) la atingerea papucului de masa - acel papuc il vei lega la sonda. Mesterii de la service dupa ce fac aerisirea prin metoda "fa pedala" nu stiu de scoaterea din avarie si scot ei papucul ala sa nu se vada becul aprins sau inverseaza papucii, cu acelasi efect.
*



Sincer, nu prea am sculele si cunostintele necesare, deoarece am masina de cateva luni..o sa trec tot pe la mecanic sad.gif
ionut.tanase
Faza cu scosul pompei din starea de avarie nu am "prins-o" sad.gif Ce inseamna practic chestia asta si de ce se face pentru ca eu stiam doar de banalul "fa pedala" si "hai sa scoatem aerul din instalatie".

Liviu, poti te rog sa-mi dai si mie cateva detalii?
gygy
A murit de tot frana, astept weekendu sa o rezolv.
cosminus
Cum se manifesta pompa daca e aerisita prin metoda normala, fara sa fie scoasa sonda? La mine la fel a fost aerisita frana si nu sunt multumit de ea. Pe fata nu se blocheaza rotile ori cat de tare as apasa pe pedala, frana prinzand dar nu foarte puternic. Daca scot sonda curge lichid? Poata sa prida slab frana pe fata si din cauza ferodourilor de proasta calitate (foarte tari, care mai si scartaie)?
ATM
QUOTE
cine a schimbat servo s-a uitat si la pompa (daca nu e umeda in zona de fixare pe servo)? Eu banuiesc ca ai garniturile uzate la pompa, caz in care a scapat lichid spre servo iar etansarea la acel simering frontal a fost compromisa

Scuze ca deturnez topicul colegului coforumist... am si eu o problema asemanatoare - dupa o stationare de aproximativ 18 zile, timp in care Dacia mea nu a mai fost pornita deloc (deh, concediu de nunta...) am dat sa plec ieri cu ea... fac verificarile, dau sa plec, surpriza, pedala de frana se duce pana la fund complet death.gif , nu franeaza deloc, nici nu fasaie nimic...ioc frane! opresc motorul, noroc ca n-apucasem sa plec de pe loc a scapat.gif , verific borcanelul, era scazut la jumatate (nu trasese inca aer in pompa, cel putin nu pe la borcan), si , exact cum e descris mai sus, am vazut o foarte fina scapare de lichid acolo unde pompa se imbina cu servofrana prin suruburile alea de 11. Am pompa cu ICP. Intrebare acuma: 1. cum D-zeu s-au stricat garniturile alea stand pe loc? 2. daca s-a scapat lichid in servofrana, strica ceva pe-acolo? mie mi-e destul de clar acum ca trebe sa schimb garniturile pompei de frana, dar macar servofrana a scapat intreaga? Multumesc anticipat pentru raspuns.
diaconuliviu
QUOTE(ionut.tanase @ 1 Nov 2007, 15:47)
[...]

QUOTE(cosminus @ 1 Nov 2007, 20:07)
[...]

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...pa+frina+avarie
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...pa+frina+avarie

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...pa+frina+avarie
Gasiti cam tot despre aerisire si avarie. In ultimul link (si nu numai) am explicat si ce e cu acele pistonase.
gygy
S-a rezolvat.Am schinbat repartitorul (era "varza') si mai aveam si o conducta iesita din locul ei.Se pare ca ramansesem fara lichid de frana.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.