apollo
15 Nov 2007, 09:53
Salut.
Am si eu o problema cu aeroterma, de fapt is mai multe la ea.
Mai nou, am observat ca la pasager , pe covor in partea de stanga sus, imi tot picura.
acum nu stiu ce sa cred.ori imi intra apa pe undeva de afara si se scurge prin aeroterma, ori imi curge caloriferul.
Picura exact pe tevile unde vin in calorifer.e ceva de platic care le tin si pe la acel plastic.Caldura baga,tevile par in regula, dar nu stiu care ar putea fi problema.
Are cineva o schema cum se demonteaza aeroterma?Am avut si eu manualul dar l-am pierdut.Parca era ceva acolo.Se gasesc radiatoare?Merge cele de Solenza?am vazut ca se aseamana.Un pret pentru un calorifer, stie careva?
Sa ma bag eu sa demontez aeroterma sau sa ma duc la cineva?in cad de e fisurat caloriferul, merge cositorit?
Bafta
variable_dynamics
15 Nov 2007, 10:22
Apollo, sunt doua posibilitati:
1 - sa iti intre apa pe la capacul aerotermei si sa se scurga prin aeroterma in masina.
2 - calorifer spart.
Locul pe unde zici ca iti curge ma face sa inclin catre varianta 2. Am patit recent ca tine,era caloriferul. L-am schimbat. Eu am dat 109 RON pe el. Merge si cel de SuperNova parca. De Solenza nu stiu,dar presupun ca da.
De obicei,caloriferul nu se "sparge" propriu-zis ci etansarea bazinului se duce naibii. Se poate remedia...am eu in plan sa incerc la cel vechi,dar n-am timp momentan.
Te stiu baiet istet,cred ca te descurci tu cu demontatul/montatul.
Spor la lucru.
apollo
15 Nov 2007, 10:25
da..mersi
am uitat sa zic ca acel capac de la ventilator, e etansat cu silicon.
Da Doamne sa fi uitat sa astup vreo gaura ca altfel inclin spre varianta 2
(
paulica
15 Nov 2007, 13:00
Pai da si tu cu destu' p-acolo si dupa aia pune pe limba. Dar vezi sa nu fi murdar de ulei, ciocolata e.t.c. Sigur n-o sa mori. Daca e dulce imi pare rau sa-ti spun dar ai pus-o, e CALORIFERUL. Asta daca ai antigel in instalatie, daca n-ai decât apa nu ai cum sa-ti dai seama.
Bafta
apollo
16 Nov 2007, 12:49
merge caloriferul de DSN sau SLZ?
paulica
16 Nov 2007, 20:18
De DSN da ca de fapt este unul si acelasi. De SLZ din câte stiu eu nu merge. Dar mai sapa ca un user a pus de BMW ursulet.
apollo
16 Nov 2007, 22:54
QUOTE(paulica @ 16 Nov 2007, 20:18)
De DSN da ca de fapt este unul si acelasi. De SLZ din câte stiu eu nu merge. Dar mai sapa ca un user a pus de BMW ursulet.
da, am vazut acel topic.dar sincer, nu-mi convine ca e mai lung cu vreo 4cm si mai ingust putin.
deci imi iesa putin in afara aerotermei si sigura ma incurca la picioare.
am gasit de DSN la 70RON.
mai trebuie alta modificare.
lvl100
17 Nov 2007, 08:02
QUOTE
am gasit de DSN la 70RON.
mai trebuie alta modificare.
Mai trebuie facuta modificare la caloriferul de SN, sau te refereai la altceva ?
apollo
17 Nov 2007, 08:54
un calorifer de DSN sa pun pe nova, ar trebui sa fie montat fara nici un fel de modificare sau adaptare.am vazut ca-s identice.
variable_dynamics
17 Nov 2007, 11:28
E aceeasi aeroterma,din cate stiu eu. Deci nu ar trebui sa existe modificari
Spor la lucru!
apollo
17 Nov 2007, 11:38
da...mersi
ma gandeam sa il repar cu poxilina ceva.macar sa-mi permita ca sa-i mai lungesc viata cu 2 saptamani pana cand fac rost de bani
.
offf....cred ca-mi iau 1310.prea multe probleme la nova.
variable_dynamics
17 Nov 2007, 11:54
Sa nu-l arunci cand iei altul. Gasesc eu o solutie sa-l repar si pe al meu si o sa scriu aici.
Nu stiu cand,totusi fiindca stau foarte prost cu timpul.
@ apollo - man, nasol momentul, am trecut si eu prin asta, apa care speram sa picure din alte etansari cu exteriorul s-a dovedit a fi de la caloriferul aerotermei. De lipit cu ceva prafuri dalea care se pun in apa am incercat dar degeaba, nu a tinut. Am mers la un magazin unde am gasit (din prima
) caloriferul la 800 mii, este acelasi si la DSN si la Nova.
Partea complcata deabea acum incepe, ca sa il schimbi tre sa dai jos aeroterma din masina, adic sub bord este prinsa in 4 prezoane cu piulite (iti trebuie o tubulara de 10 sau de 11 nu mai stiu sigur).Am considerat ca asa trebuie procedat pentru ca nu am reusit sa scot caloriferul din aeroterma deoarece cele 2 conducte de apa ramaneau mult iesite in compartimentul motor. Pentru a lucra mai usor,eu am demontat toata consola centrala, am demontat-o si dat-o afara din masina si cu aceasta ocazie am curatat si aeroterma de praf. Cam asta ar fi in mare, oricum este ceva de munca, dar cu rabdare si nitica indemanare reusesti.
Spor la treaba!
apollo
17 Nov 2007, 12:29
mersi mult.de acum, se poate inchide.
apollo
18 Nov 2007, 23:56
asa, ca de incheiere, scuzati cele 2 posturi consecutive
si sa va anunt, ca e iremediabila situatia cu acel calorifer.
ar merge facut ceva.
variable , ai vazut ca pe partea interioara a caloriferului, de unde pleaca elementii, e ca un fel de tavita acolo.
am reusit eu sa fac ceva, dar m-a complicat.puteam sa torn plumb topit in acea parte, dar eu am facut un perete acolo unde vine garnitura la capac,am infundat gaurile cu niste dopuri de lemn si am turnat plumbul.
am stat o gramada sa mai rad din el, ca nu intra capacul.am reusit pana la urma, se etansa bine, dar am ciupit eu undeva elementul si curgea pe acolo.
in rest, nu mai curgea pe unde a curs prima data.dar daca puneam acel plumb pe celalalta parte, cred ca era mai bine.
mastersync
19 Nov 2007, 06:53
aceiasi problema si la mine , se plange sotia ca`i ploua in cizme
))))
nu mai am chef sa schimb la ea , nu prea mai merita, nici de spalat n`am mai spalato , nu mai zic ce e in interior , totusi e buna ...si`o vand , daca e cineva interesat ...o dau ieftin . 1600 euro . imi vine bijuteria azi
un opel astra 1700 diesel , in 2 usi
cu kit tuning interior si exterior din germany
bafta mare
Georginho
19 Nov 2007, 10:25
S-o stapanesti sanatos mastersync!!!
apollo
19 Nov 2007, 11:20
bem?
in fine.unde gasesc si eu calorifer ieftin mdar nou sa fie?stie cineva preturile?
variable_dynamics
20 Nov 2007, 15:05
Da apollo,stiu ce zici tu...insa plumbul topit nu mi s-a parut o alternativa foarte buna. In fine,eu m-am gandit la fludor topit prima data.
Ramane de vazut ce si cum...insa nu cred ca e iremediabil...cel putin pana nu il stric de tot pe al meu vechi incercand sa il repar
Un calorifer e cam vreo 100 RON in Bucuresti. Am inteles ca se gaseste si mai ieftin...cam de pe la 80 RON in sus.
Spor!
LaterEdit si OffTopic: In alta ordine de idei...Cine da de baut?
apollo
20 Nov 2007, 15:43
mastersync trebuie sa dea.
facem o reuniune a Novelor ca sa ne luam la revedere de la a lui, daca nu e prea tarziu
scuze de off-topic.
variable, am rezolvat-o si cu arcurile si cu caloriferul(cacofonie acceptata? )
Am gasit de import care are 16 elementi uniti intre ei nu prin capac ci prin tevi.deci mult mai bun.
Stii cat am dat pe el?55RON, nu mi-a venit sa cred.i-am zis vanzatorului sa se uite de 3 ori la pret.
problema e ca am un T-eu dupa pompa de apa care s-a rupt.nu gasesc sa iau altu.daca ii pun cu aerisitor, is prea mici gaurile, deci debit redus.i-am pus T-eu de furtune de gradina
acum bate aerul prin calorifer de rupe.
am pus si alte arcuri pe spate.de camera de franare de RABA.2 spire da-te jos, o ranga, imbracat gros si juma de ora de munca si gata.nu bate nimic, nu intinde amortizorul la maxim, is flexibile si mai rigide fata de ce aveam de mergeam pe tampoane.
Mai e topicul cu "arcuri"
variable_dynamics
20 Nov 2007, 15:52
Felicitari. Ai gasit bine,si la pret e bun. A avut nevoie de modificari,adaptari,ceva? Da caldura destula?
Cu T-ul stiu. Iti inteleg "durerea" nici eu nu l-am gasit pe nicaieri(cica ar fi o raritate...vezi Dinozaurii
). In legatura cu aerul pe care il auzi....fa omule o aerisire a circuitului de racire!!! O sa fii placut surprins de rezultate.
In legatura cu arcurile....inovatoare solutia adoptata de tine. Tine-ne la curent cu mersul masinii ... si al lucrurilor cu arcurile
Numai bine.
apollo
20 Nov 2007, 16:13
m-ai inteles gresit cu aerul.nu e in calorifer. e aerul impins de motorul de climatizare prin calorifer.are viteza si suflul mult mai mare decat prin caloriferul vechi.
despre caldura, ce pot sa zic.se incalzeste mai repede si baga caldura.
cu acul de la apa la jumatate, pot sta in tricou in masina.
cat despre arcuri, am mai avut pe o supernova si au fost foarte bune.pacat ca oala la masina a fost crapata inainte de a monta arcurile.
se lasa masina o jumatate de palma dupa care am pus 7 persoane si nu s-a mai lasat.nu bat arcurile sau spirele intra perfect in oala.
cand am avut accidentul, arcurile si amortizoarele proaste au facut in asa fel sa nu ma rastorn.
masina sta perfect dreapta, o pot incarca acum...ce sa mai zic?
paulica
24 Nov 2007, 20:57
Apollo de ce nu facusi bre o poza la calorifer?
Du-te si roaga vânzatorul sa faci o poza la un calorifer.
variable_dynamics
24 Nov 2007, 22:38
Apollo,vezi ca nu numai eu sunt cu solicitarea?
Acum mi s-a alaturat si paulica.
Deci,asteptam cu interes....
apollo
25 Nov 2007, 04:19
am sa fac poza...tre sa ajung la magazinul cu pricina care e putin mai departe de mine.saptamana asta care vine voi face poze
apollo
29 Nov 2007, 15:47
si asa cum am zis, poze cu acel calorifer.
faza e ca pe el am vazut ca e lipit 120 RON dar pe cutie era 54 ron.Oricum, e acelasi model dar poza facuta la alt magazin.
tot 55 ron ramane
acolo unde e capacul la spate, e doar de forma.ca turul vine impreunat cu returul prin tevi sub forma de semicerc.ceea ce e mai bine.
paulica
12 Dec 2007, 22:50
Apollo pe caloriferul din poze scrie RomRadiatoare si tu ziceai ca ala facut din tevi este de import. Sigur sunt identice?
apollo
13 Dec 2007, 08:37
QUOTE(paulica @ 12 Dec 2007, 22:50)
Apollo pe caloriferul din poze scrie RomRadiatoare si tu ziceai ca ala facut din tevi este de import. Sigur sunt identice?
stiu.
pe cel care l-am luat eu scria altceva, in rest totul e la fel.cred ca si gramajul ca amandoua sunt la fel de usoare, in comparatie cu cel de fabrica de pe nova.
55 RON si se merita.mult mai multa caldura am in masina acum.
Executron
24 Jan 2008, 22:02
Am si eu o intrebare tot in aceasta categorie.
Am aflat azi ca am caloriferul spart (maica-mea mi-a confirmat suspiciunea). E spart de 3-4 ani. Cica i-a bagat mecanicu nu stiu ce solutie si l-a carpit dar acum iar cred ca sunt probleme.
Sunetul de bolborosit uneori poate proveni de la calorifer spart nu?
Problema nu e asta, insa. Problema e ca mi se abureste cam rau de tot masina uneori (cam prea mult mi se pare mie). Ar putea avea aici o influenta caloriferul spart? Daca da, ce as putea face in afara de schimbarea sa.
Mentionez ca am caldura din belsug, chiar prea cald
C a t a l i n
24 Jan 2008, 22:09
Bolboroseala se aude și la caloriferele perfect etanșe.
Dacă e spart, întradevăr se aburesc destul de puternic geamurile.
Ce să-i faci? Am mai zis pe undeva cum am rezolvat eu... Dat jos, scoase cele 2 capace laterale, scoase sau rupte acele garnituri, și înlocuite cu silicon special rezistent la temperatură (cel pentru garnitura de chiuloasă). Etanșarea la mine a ieșit perfect, n-am mai avut probleme. În plus am articulat cele 2 conducte ce ies din calorifer, pentru a putea fi demontat fără a scoate toată aeroterma.
Erau și poze pe undeva... Le-am pus într-un topic la SN, cu numele "nu bagă caldură", dacă am reținut bine... Asta pe vremea când nu exista secțiunea Nova...
apollo
24 Jan 2008, 22:10
EXE, curge pe undeva in masina?Lichid de racire mai ai?Sau ii scade nivelul?
Normal, antigelul cand e cald emana niste vapori care iti lasa un gust dulceag.
C a t a l i n
24 Jan 2008, 22:14
Executron
24 Jan 2008, 22:20
QUOTE(apollo @ 24 Jan 2008, 22:10)
EXE, curge pe undeva in masina?Lichid de racire mai ai?Sau ii scade nivelul?
Normal, antigelul cand e cald emana niste vapori care iti lasa un gust dulceag.
Deci lichidul scade... Dar incet de genul : intr-o luna scade la jum intre minim si maxim.
In masina nu curge. Bine ca mai si inhalez vaporii aia de antigel
. Daca dau pe rece rezolv ceva?
@ Catalin. Multumesc de link, foarte interesant dar nu m-as baga la o astfel de reparatie
24 Jan 2008, 22:25:Apropo. Se abureste numai cand este oprita aeroterma (dar pusa pe modul "hot". Daca dau drumul la caldura incepe sa se dezabureasca incet dar sigur.
C a t a l i n
24 Jan 2008, 22:28
Nu prea rezolvi nici pe rece, pentru că apa circulă permanent prin calorifer. Singurul plus ar fi că aerul nu mai trece prin calorifer, deci posibil mai puțin abur.
Alternativa la acea reparație este să cumperi alt calorifer. Problema este că sunt scumpe și proaste (poți nimeri unul deja spart). Iar ca să beneficiezi de garanție (deci schimbare în cazul nedorit în care curge iar), trebuie montat într-un service, unde probabil manopera costă cât 2 calorifere.
Oricum nu reparația în sine mi s-a părut grea, ci câte trebuie demontate pentru a scoate caloriferul, plus golirea instalației de răcire.
apollo
25 Jan 2008, 00:21
QUOTE(Catalin Marinarul @ 24 Jan 2008, 22:28)
Alternativa la acea reparație este să cumperi alt calorifer. Problema este că sunt scumpe și proaste (poți nimeri unul deja spart).
Catalin, te contrazic putin.
Prin situatia asta am trecut deja.
E adevarat, e mult de munca pentru demontare dar si mai multa pentru montare.
Caloriferul care il am deja de vreo 2 luni, sunt foarte multumit de el.Caldura am de merg cu geamul deschis pe sfert, nu curge , aerul circula cu o viteza mai mare prin el.
Unu de Nova de uzina e 180 RON, cel de import care-l am e 49-54 RON.(depinde de magazin)
C a t a l i n
25 Jan 2008, 07:36
Eu n-am dat prețuri, deci nu m-ai contrazis.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.