Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dacia 1310 berlina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sddragos
Salut,
De 2 ani sunt posesorul berlinei din titlu si in perioada asta (vreo 30000km) nu prea am schimbat nimic pe sub ea. Aveam de gand ca anul acesta sa fac un credit pentru o masina noua, dar planurile s-au dat un pic peste cap (am facut credit pentru un apartament) si se pare ca in urmatorii doi ani o sa trag tot de berlina.
In afara de rulmentii spate si bucsele de tirant dreapta, n-am schimbat nimic la punti. Drumul prost intre Pitesti si Mioveni + drumuri de tara la greu in WE au lasat urme adanci. Daca acum doi ani era parfum, acum troncane rau (cateodata, pe drum de tara zici ca se rupe in doua). In principiu, as vrea sa-i fac o reparatie generala a puntilor, dar nu vreau sa investesc mai mult de 200-250 RON in ea.
Ma puteti sfatui ce piese ar trebui sa schimb (nu ceva de genul: 4 arcuri, 4 amortizoare, 2 brate superioare, 2 inferioare...) ca sa o aduc cat de cat pe linia de plutire?
Cred ca multe piese pe ea sunt cele din fabrica (cel putin pivotii).
Multumesc!
KTC
Daca nu ai bagat nici un ban in ea timp de doi ani de zile ar trebui sa mai arunci un ochi pe dedesubt.


Nu trebuie sa schimbi bratele(bascule) superioare sau inferioare din fata, alea pot tine si o viata. Cel mai des se duc bucsele, pivotii, placute de frane(astea nu au treaba cu troncanitul dar sunt bine de verificat) si rulmentii.

Arcurile sunt duse daca iti sta masina intr-o parte sau s-a lasat prea mult, daca amortizoarele se duc o sa simti cum iti "tzopaie" roata la orice denivelare mai mica.
Pe spate iti troncane sigur de la bucsi.
Rotile pe spate cand stai pe loc incepi sa misti de ele si daca ai joc mai strangi piulita mare, care de fapt strange cei doi rulmenti conici care in timp se uzeaza si isi fac joc. E bine ca macar odata pe an sa desfaci roata si sa le verifici uzura. (ochiometric daca au joc mare, sau daca acei cilindri au urme de uzura neuniforma.

Verifica vizual bucsele pe fata si vezi daca mai au ceva cauciuc in ele sau sunt deformate rau. Astea troncane cel mai rau.

O reparatie aproape capitala la toate rotile sigur te duce pe la 3-5 milioane. Sa fii fericit ca ai dacie, piesele sunt ieftine si se gasesc pe toate drumurile.


Nu stiu cum de ai putut merge doi ani de zile fara ca nici macar sa te uiti la ea.
ursachemihai
QUOTE
Nu stiu cum de ai putut merge doi ani de zile fara ca nici macar sa te uiti la ea.


eu merg de 3 ani si nu m-am uitat sub ea! apa ulei si placute. atita a vazut saraca 3 ani! Pivotii sunt originali din 1998, nituiti! ce sa-i fac...daca nu troncane prea tare...ce rost are sa umblu!
sddragos
Nu stiu cum de ai putut merge doi ani de zile fara ca nici macar sa te uiti la ea.
*

[/quote]

N-am zis ca nu m-am uitat pe sub ea timp de doi ani, dar n-am schimbat decat rulmenti spate si bicsele de tirant dreapta.
Placutele le-am schimbat de doua ori pana acum, garnituri la etriere, ulei in CV, dar pe mine ma deranjeaza troncanitul.
Pivotii, desi au 10 ani, nu sunt dusi (cand misc roata in plan vertical nu se simte nimic, nici un joc). Ceva joc ar fi in plan orizontal. Pe spate, la fel, nu sunt jocuri. Totusi troncane cateodata chiar si cand treci peste o pietricica.
Nu e nimic rupt (urechi brat central punte spate, bucse sparte, etc), nu-mi dau seama de unde vine.
Stiu ca sunt persoane care obisnuiesc sa schimbe "bucsaraia" odata la 2 ani (daca nu au incidente intre timp).
Ca piese de schimb, am deja (cumparate preventiv sau primite "cadou" din uzina): pivot superior, pivot inferior, bucse brate inf+sup+central punte spate (toate bucsele), bielete antiruliu. Ce ar trebui sa mai cumpar?
tgg2k
troncanitul e pe fata sau pe spate? o varianta ar fi oalele sau mai bine zis suportul de telescop, sa nu fie uzat sau ceva, ca atunci troncane cum zici tu, la orice peitricica
sddragos
QUOTE(tgg2k @ 19 Nov 2007, 12:49)
troncanitul e pe fata sau pe spate? o varianta ar fi oalele sau mai bine zis suportul de telescop, sa nu fie uzat sau ceva, ca atunci troncane cum zici tu, la orice peitricica
*



Cum verific daca asta e problema?
Cred ca troncanitul e pe spate (asa mi se pare) si e teribil cateodata, parca intra in rezonanta, zici ca mergi cu pana la ambele roti pe spate (parca n-ar exista pneuri).
Muttley
Cu 2-2,5 mil nu faci nimic.
Ai de schimbat bucse si articulatii. Nu-s tocmai ieftine.

Ca un sfat: drumul Pitesti - Mioveni il faci cu 90-110 km/h. Evident, fara sa-ti asumi riscuri. E vorba de gropo-planarea discutata-n alt topic. Daca mergi incet o trantesti in gropi de nu se vede wink.gif

19 Nov 2007, 17:45:
QUOTE(sddragos @ 17 Nov 2007, 20:33)
primite "cadou" din uzina
*



Poate n-ar trebui sa te lauzi cu asta wink.gif
sddragos
<span class='edit'>19 Nov 2007, 17:45:</span>
Poate n-ar trebui sa te lauzi cu asta wink.gif
*

[/quote]

Nu ma laud, mi le-a dat fostul proprietar, el le "procurase" din uzina (pe vremea cand se putea, zicea el) si nu-i mai trebuiau (si-a luat Logan).


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.