Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Consola de bord modificata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
alexandrudragomir
Cum este posibil sa schimbam consola centrala de pe DSN ( partea cu fantele de ventilatie din centru, rotitele pentru aer rece/cald, CD-player) cu una mai fatoasa.

Consola centrala de pe Solenta in afara de ergonomicitate, nu are alceva frumos ( d.p.d.v. estetic ).

Cel mai mult imi place consola centrala de pe Skoda Fabia.



M-am gandit macar sa inlocuiesc fantele de ventilatie din centru cu cele de pe Passat, dar alea de pe Passat sunt prea lungi si nu incape in Dacie (fiindca Dacia nu e limusina).
GeorgeB
sa ghicesc, tocmai ti-ai cumparat o supernova. am avut si eu tentative la inceput de modificare a consolei , dar la mine din cauza ca nu incap cum trebuie in masina . dc vrei musai , s-ar putea face din fibra , dar iti trebuie o matrita ... se poate , dar e prea complicat.
Valentin
Vreau si eu sa adaug ceva pe consola mea centrala. Un mic display.

Pentru asta, daca stie cineva, va rog sa puneti si voi o schema a mufei la care se leaga laptopu'.... pentru ce-i fiecare pin in parte. Cam ce informatii pot sa iau de-acolo... consum instantaneu, viteza.....etc.

De electronica si soft ma ocup eu.
Valentin
Chiar nu stie nimeni?! Nu a studiat nimeni aceasta problema?

Va rooog..!!! sad.gif
Liviu
Ba se stie cate ceva .. dar inca nu se cunoaste tot.

Ce vezi tu acolo in torpedo este mufa OBD2 a calculatorului. Se incearca momentan (sunt cativa care lucreaza la asta) sa se produca o interfata si softul aferent pentru comunicatie seriala cu computerul .... crezi ca daca erau doar niste pini care sa iti dea informatiile vrute nu se facea pana acum ??? dar e un pic mai mult de atat smile.gif .... putintica rabdare ....



Oricum .. daca vrei sa te informezi despre asta .. cauta tot ce gasesti despre OBD2 pe net.



Bafta!
alexandrudragomir
Ai mare dreptate, in februarie 2003 mi-am cumparat si eu o DSN. vad ca mi-a luat-o latul inainte si a vorbit de un mic display. Eu m-am gandit la un PDA, montat in consola centrala si connectat la un CD-rom, probabil, chiar si un HDD pentru a putea stoca diverse informatii. acestea pot fi conectate, fiindca un PDA ( palm Top ) este dotata in general cu urmatoarele:

- un port USB,

- un port IrDA, (inflarosu ),

- un port serial,

daca se poate monta, mai ramane tensiunea, cu care se poate rezolva usor.

O mica roblema sunt gropile ( si Contanta are f. multe gropi, in afara de cateva bulevarde si strazi facute anul trecut, in rest este un cosmar, cunoscatorii stiu zona Caraiman). Daca se va monta si un HDD, acesta o sa reziste trepidatiilor masinii?
GeorgeB
ii montezi pe portul usb un flash pen si ai terminat cu trepidatiile. rata de acces mai bine chiar ca un 5400, si undeva sub 7200 . si functioneaza ca un hdd normal. 128 mb - 60 $ parca?
Valentin
Am gasit schema pentru interfata si am gasit si un soft care nu stiu daca se potriveste cu microcontroller-ul din schema.



Stie careva ce inseamna K-Line si L-Line (ISO 9141-2) (astea ies pe doi dintre pinii mufei OBD 2?
alexandrudragomir
1. O.K. Cand ai rezolvat treaba cu conectarea la fura din torpedou si verificarea softului, anunta-ne si pe noi? Daca apare vreo problema scrie despre ea pe site si poate gasim o solutie.







2. Ai dreptate un USB Flash Disk de 128 MB, e sufficient, dar sa vedem cum ramane cu informatiile care pot fi utilizate adecvat de la mufa OBD 2. dar am vazut in oferata la Ultrapro un Flask Disk de 256 MB. dar este 4.200.000lei
alexandrudragomir
m-am interesat despre tot sistemul de afisare a consumului instantaneu de confistibil si am aflt urmatoarele:



1. Pe langa info de la mufa OBD2, pe motor mai trebuie instalate niste piese(dupa sau inainte de filtrul de aer) cum ar fi Debitmetru, senzori si niste circuite,

2. la motoarele pe infectie acest sistem numit debitmetru regleaza cat aer sa primeasca motorul, si in functie de cantitatea de aer, de turatia motorului, etc se calculeaza consumul instantaneu.



ATENTIE !!!

daca primeste prea putin aer la vitere mari (turatie ridicata se observa ca motorul nu mai are aceeasi forta de accelerare)
alexandrudragomir
stiu toate acestea, ptr ca am petrecut ieri aproape 4 ore si jumatate in service Tecar, cu un PAssat,

CAre la dignoza cu computerul ( pentru a testa comportamentul motorului ) s-a depistat ca are probleme cu debitmetru, mecanicul mi-a explicat cate ceva.



Poate si DSN are un asemenea debitmetru dupa litrul de aer, nu stiu. Temporar nu am masina acasa si nu pot sa ma interesez daca are sau nu(dat trebuie sa ma uit la motor)
GeorgeB
debitmetru, hihihihi, prietenii stiu de ce. se pare ca e o pb mai generala cu aceasta piesa la vw
Marty
Debitmetru' ala stiu ca se pune pe motoarele turbo cu injectie directa de motorina. Corectati-ma daca gresesc !
BBC
Toate motoarele cu injectie au debitmetru de aer, altfel calculatorul nu stie cum sa dozeze cantitatea de benzina injectata.
GeorgeB
te corectez, eu am avut pb cu debitmetru de la un motor pe benzina aspirat normal, pb este ca acest debitmetru citeste cantitatea de aer necesara motorului la un moment dat, si ii spune calculatorului sa dea mai mult sau mai putin , de aici pb: turatie in gol , se tureaza singur, moare cand nu trebuie, consuma super mult, sau super putin (6.5 in oras cu ac cu tot la 50 de grade afara in iulie , dar merge de iti vine sa-ti bati copiii) samd
BBC
Ceea ce am scris reprezinta informatiile primite la facultate.
GeorgeB
hai ca esti tare, daca chiar crezi ca aia ( a se citi profesorii centenari) chiar stiu ceva despre lumea de azi ...
BBC
:oops: :oops: Recunosc, nu m-am documentat! Mie explicatiile date de profesori mi s-au parut logice.
cristimm
QUOTE(\"BBC\")
Toate motoarele cu injectie au debitmetru de aer, altfel calculatorul nu stie cum sa dozeze cantitatea de benzina injectata.


Nu au chiar toate. Nova Gti si alte masini mai vechi cu injectie monopunct nu au debitmetru.
alexandrudragomir
OK multumesc, cred ca si DSN are debitmetru ptr ca e motor pe injectie dintr-o generatie mai noua.





Passatul a ajuns in service dupa cateva zile de la platirea primei rate de leasing, deoarece a fost lovit de o "masina", numita dacie. VW a fost lovit in farul dreapta, ( mai din lateral) si pana la Tecar masina accepta chiar si 130Km/h, dar climatizarea a trebuit oprita ptr ca sub far sunt contuctele de la spalat faruri si o parte din instalatia de climatonic, iar dacia a carei valoare expertizata de firma de asigurari era de 9.500.000lei, nu-i mai recunosteai botul( motorul era cu vreo 15cm pozitionat mai in spate). nu se stie daca pb cu debitmetru o avea din Germania sau aparuta dupa accident.



Reparatia dacia = 13.000.000lei,

Reparatia VW = 6100euro platiti de firma de asigurari, la expertiza s-a mes pe idea punet totul nou, deci multe piese nu aveau nimic.
Stefan_B
1. Debitmetrul nu este necesar pt. injectiile in bucla inchisa ( a se citi dotate cu sonda lambda). Debitmetrele se folosesc la altceva cand sunt instalate pe mashini moderne - sensor mapping, in special PCV shi ign. timing. La unele chiar shi distribution timing. La K(L)-Jetronic (sisteme vechi, in bucla deschisa) debitmetrul era important la asigurarea amestecului. Nota: acesta e motivul pt. care mashinile moderne au un raspuns intarziat cu cateva zecimi de secunda fata de cele pe carburator...

2. La SN, nu exista subj, ci doar in senzor de (de)presiune shi unul de temperatura aer.

3. Consumul instantaneu se poate obtine prin OBD. Problema de care ne lovim este ca avem un EOBD pe ECU (calculatorul de bord) shi ca acesta "vobeste" pe KWP 2000. Adica nu foloseste un limbaj comun cu VW sau Audi. Shi asta e o mare pb. pt ca nu am gasit soft free pt asha ceva.
razvan
salut, sunt nou!

Voi va ganditi la computere de bord, dar ce ziceti de problema pozitiilor aprinse, usilor deschise, geamurilor electrice. eu am tot dsn si am umblat pe la ea. ba la ventilatie, ba la gaurile de scurgere a apei in habitaclu,ba la lumina lipsa din portbagaj...
GeorgeB
razvan, daca te vei uita la sectiunea tutoriale, vei gasi o groaza de sfaturi utile pentru o groaza de probleme la care nici nu te-ai gandit. :wink:
razvan
multumesc pentru sfat, George. Am sa ma uit la respectiva sectiune. :wink:
alexandrudragomir
Am o intrebare? Clio are cumva pe bord vreun indicator al consumului instantaneu. daca da, cred ca se pot face mici(mari) modificari, doar au acelasi motor.
AlexV
clio 1.2, 1,4 nu are, numai cel de 1,6 si 2,0. revin mai tarziu cu detalii.
tavy_01
eu m-am gindit sa scot fantele de aer din centru si sa le inlocuiesc cu casul.

cred ca ar iesi cool. n-ar mai trebui sa te apleci pt reglaje si alte alea.

are cineva asa ceva?? si daca are ar putea sa puna o poza???

v-as fi recunoscator.

multumesc.

IL-02-MLU
djtzeava
am vazut chestia asta la unul in parcare ,parerea mea este ca e prea la vedere acolo sus intradevar e mai comod dar e la vedere ,parerea mea
meck
si mi-au saltat baietii casetofonul in 2 luni de la modificare

arata frumos ce-i drept

dar pe cel nou l-am lasat la locul lui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.