Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme alternator, nu incarca deloc
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
tibirk
Are cineva vreo idee? Un electrician in bucuresti care vrea sa faca un ciubuc?
Cam cat m-ar costa un alternator?
Danny_bb
Puntea de diode ?
$$ilvviu
Poate ai carbunii uzati, o mufa sarita...
tibirk
mufa sarita in nici un caz...
altii mi-au zis ca releul de la alternator ar fi de vina
problema e ca eu nu ma prea pricep la astea, nici macar nu stiu care e releul,sau...ma rog...puntea de diode
daca poate cineva sa-mi explice, i-as fi recunoscator
multumesc
apollo
releul e cutiuta aceeea neagra care se vede pe alternator.

grupul de diode nu prea as crede ca e vinovat ci mai degraba puntea semi-redresoare.

pune de olcit.asa mi-a recomandat mecanicul, asa iti zic si eu.eu n-am mai avut probleme.
Cristi25
Am patit o si eu cu incarcatul...am schimbat releul, a mers o sapt apoi iar, aceasi problema...Verifica cele doua fire care intra in "cutiuta neagra", papucii sunt din tabla,foarte prosti si s ar putea sa nu faca bine contact.Stiu si eu..porneste o, aprinde farurile si misca de fire, daca nu ti fac contact bine, se va schimba intensitatea farurilor,cat si sunetul alternatorului...
MIHAI8888
care e tensiunea de incarcare pt alternator ?
la mine indica 13.9-14,1 dar acul din bord nu ajunge niciodata la jumatate (sta aproape la jumate) iar bateria are '' ochi magic ''si ala e mereu negru(nivel bun baterie descarcata)
cu motorul oprit indica 11,8 -12.0 in functie de cat e de frig afara
paulica
Inceraca si dubleaza firul dintre + alternator si + baterie. Vezi ca eu am facut 3 incercari cu diametre difertie la cablu litat. Cu 4 mmp imi incarca chiar prea mult. Bine ar fi ca la rece fara consumatori, turat la 2500 rpm sa ai 14,35 V.
Desfa si papuci, mufe si da-i cu spray de contacte peste tot pe unde poti.
Si vezi la o dacie "injectata" Li cum este facuta legatura la masa de la alternator ca la Nova mea nu era. Banuiesc ca nici la alte Nove. Aici pune cablu litat de 4mmp si cu papuci tapeni.
Iar 11,8 -12 V "in gol" la baterie e dezastru. Cauta pe site la Rombatt sa vezi. Ca sa masori bateria in gol ca lumea deconecteaza bornele.
apollo
am inteles ca daca deconectezi bornele in timp ce motorul functioneaza, ai sanse sa prajesti instalatia ca ai un voltaj mai mare de 12V.asa e?

eu am in turatie fara consumatori 14.6-14.8V cu consumatori 14.4V
la relanti 14.2V si cu consumatori 14.0V

asta la ultima masurare
maine cred ca fac alta biggrin.gif

21 Nov 2007, 02:05:
QUOTE(MIHAI8888 @ 20 Nov 2007, 21:55)
care e tensiunea de incarcare pt alternator ?
la mine indica 13.9-14,1 dar acul  din bord nu ajunge niciodata  la jumatate (sta aproape la jumate) iar  bateria  are '' ochi magic ''si ala e mereu negru(nivel bun baterie descarcata)
cu motorul oprit indica 11,8 -12.0 in functie de cat e de frig afara
*




pune bateria neaparat pe un redresor sau fa un drum de peste 100km, dar sa ai incarcarea buna.
MIHAI8888
de obicei merg cu masina la tara in week-end si fac vreo 120 km o data si este aceiasi chestie am 14 v la ralanti
pot sa merg si o mie de km tot aia e
o fi oare bateria obosita?
nu stiu cati ani are ca asa am luat masina
Bateria e tornado (cu calciu) de 55ah parca si la un moment dat era nivelul electrolitului era scazut si am pus apa distilata dar de atunci bateria mea nu mai arata incenzurata(acelasi ochi magic) inainte de asta arata alb (baterie incarcata ,nivel scazut)
bygy007
QUOTE(MIHAI8888 @ 21 Nov 2007, 09:18)
de obicei merg cu masina la tara in week-end si fac vreo 120 km o data si este aceiasi chestie am 14 v la ralanti
pot sa merg si o mie de km tot aia e
o fi oare bateria obosita?
nu stiu cati ani are ca asa am luat masina
Bateria e tornado (cu calciu) de 55ah parca si la un moment dat era nivelul electrolitului era scazut si am pus apa distilata dar de atunci bateria mea nu mai arata incenzurata(acelasi ochi magic) inainte de asta arata alb (baterie incarcata ,nivel scazut)
*


14V este normala tensiunea
djasu82
E perfect daca ai 14 V stabilizat si la relanti si la turatie .
paulica
Apollo decontezi bornele ca sa masori in gol, dar cu motoru' oprit. wink.gif Totusi 14,8 V la tine e mult. Toti producatorii de baterii sunt de acord ca 14,4 este maxim. Ce pot eu sa-ti spun ca eu am maxim 14,45 V asta iarna la -12 C si turat la 2500 rpm.
apollo
am masurat azi.

am ceva genul.

la relanti 14,2V in turatie 14,3-14,4V
la relanti cu consumatori 13,6V turatie cu consumatori 13,9-14,0V

cum e acum?
MIHAI8888
legatura la masa am facut-o cu cablu litat de 6 mm cu papuci de cupru cositoriti si stransi cu un cleste special
plusul nu stiu care e treaba cu el
daca cumva e mufa aia alba nu garantez pe ea ca e cam obosita
a trebuit sa o ocolesc cu un fir ca nu facea contact si se incingea
paulica
Apollo care au fost exact consumatorii cānd ai masurat 13,6 la relanti? Si inca ceva motorul era rece sau cald la aceasta masuratoare?
bygy007
QUOTE(apollo @ 22 Nov 2007, 19:40)
am masurat azi.

am ceva genul.

la relanti 14,2V in turatie 14,3-14,4V
la relanti cu consumatori 13,6V turatie cu consumatori 13,9-14,0V

cum e acum?
*


valorile sint ok nu mai umbla la alternator ca tensiunile sint bune
apollo
QUOTE(paulica @ 24 Nov 2007, 20:47)
Apollo care au fost exact consumatorii cānd ai masurat 13,6 la relanti? Si inca ceva motorul era rece sau cald la aceasta masuratoare?
*




era nici cald si nici rece nu era.masuratorile au fost facute in 5 minute de la pornire.

erau 13,6V atunci, dar era in crestere, ca pornise de la 13,4V
$$ilvviu
Zilele astea mi-am bagat si eu nasul prin masina unui coleg de birou.
Problema lui era ca alternatorul incarca prea mult. Bun zic... e de la releu.
Avea din ala mare, zic sa il reglez, dar tensiunea varia in limite destul de mari la accelerare sau aprinderea farurilor.
Asa ca am decis sa cumparam unul electronic.
Cu asta tensiunea se mentine in limite normale, totusi am observat ca in momentul in care porneste ventilatorul aerotermei sau dezaburitorul lunetei tensiunea creste undeva la 14.8-15V. In rest se mentine pe la 14.2-14.4.
Ati patit asa ceva?
apollo
acum nu stiu prea multe, dar imi pare a fi ceva normal.

cand porneste elv-ul, trebuie cumva acoperita aceasta consumare de curent.

bateria trebuie mentinuta.

dar turata fara consumatori sta bine?

ma gandesc noaptea la un drum lung cu tensiunea de 15V, sa nu fiarba bateria, dar nu cred.
$$ilvviu
Pai nu e normal deloc. Releul trebuie sa asigure o tensiune constanta de 14.2V sa zicem indiferent de consumatori.
Faza ciudata e ca daca aprinde farurile (faza lunga) tensiunea e ok.
Creste doar cu ventilatorul sau dezaburitorul pornit.
gabi1
Traseul circuitului de incarcare e in felul urmator:

+alternator>>>+baterie>>contact:>>>consumatori si + releu incarcare
Datorita pierderilor pe traseu,la releu o sa ajunga intotdeauna o tensiune mai mica fata de cea masurata la bornele bateriei iar el o sa incerce sa compenseze pierderea,adica mentine 14.2V la bornele lui nu a bateriei.
Din aceasta cauza se folosesc relee de incarcare cu fir de referinta,acest fir fiind legat direct pe borna + a alternatorului(cum e si in cazul novei).

Oricum pana la 14.7V nu e nici o problema,e cam la limita,ca doar releele alea mecanice
nu au tensiunea batuta in cuie si nici bateriile nu au murit chiar pe capete biggrin.gif din cauza lor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.