Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: DACIA 1310 Injectie - Probleme pornire , HELP !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
scooby
Salutare , va rog sa imi dati si mie un sfat pentru problema care o am.

Cam de 1 an de zile , o data la 2-3 luni pateam urmatorul fenomen. Dupa ce mergeam cu masina si opream motorul bine mersi ,toate ok , la urmatoarea pornire nu mai vroia de nici o culoare.Adica demoarorul o lua perfect , invartea dar nu dadea scanteie la motor. Rezolvam problema apasand putin si rotind sigurantele de sub volan.Problema s-a accentuat acum luni ,cand mi-a facut aceasta problema la fiecare pornire , si a atins apogeul azi dimineata cand nu am mai reusit deloc sa o pornesc si am venit la servici pe jos sad.gif .

Tind sa cred ca este vorba de o chestiune pur electrica,avand in vedere ca odata pornita masina merge fara probleme ,ceva vreun contact imperfect sau coclit nu stiu ce sa mai cred.Voi ce ziceti de la ce ar putea fi ?

Mentionez ca bateria este ok, are 8 luni , este Varta de 55A uscata, setul de bujii este schimbat la revizia de 30.000 km ,adica acum 4 luni .
Electromotorul se invarte energic dar nu porneste motorul. Porneste absolut aleator dupa ce mai apas pe sigurante ,le rotesc le strang un pic , la a 5-a , la a10, la a20a cheie ,etc .Azi nu a mai vrut deloc !!!

C a t a l i n
Păi ce poate să fie... Caută contactul imperfect... biggrin.gif

(nu cred că îți poate spune cineva exact problema de aici...)
hitman
Daca nu ma insel prima siguranta de sus in jos este cea de la injectie, si de pornirea a motorului, vezi daca siguranta aia face contact bine


cosminus
Vezi ca sigurantele pentru injectie sunt la motor, in locul unde era la cele vechi bobina. Sunt model nou, cu 2 picioare, transparente, de 10 si 15 A. Si eu am avut probleme, dar cu sigurantele din bord. Era cand nu mergea: ventilator climatizare, faruri, pozitie, becuri in bord. Am scos sigurantele, pentru ca miscau usor si am mai stramtat locasul unde stau (am indoit lamela mai lunga) si apoi am dat cu sprei de curatat contacte. De atunci nu mai am probleme.
scooby
multumesc pentru raspunsuri ,am mai strans putin contactele si acum vad ca merge. Sa vedem cat o tine !
scooby
Va salut din nou.

Problemele au revenit. Dupa ce am luat la mana si am strans toate soclurile la sigurante , am scos si cele 2 relee de sub capota si le-am curatat contactele.Problema sta in felul urmator. Cate odata cand pun contactul nu se aude fasaitul acela scurt de amorsare a pompei de benzina. Atunci sigur nu porneste. Cum mai misc de sigurante si relee ,se aude pompa de benzina pentru cca 1 sec. si apoi stau pana se stinge martorul de bord de la injectie apoi porneste imediat.

Nota : daca fac operatiunea de pornire a masinii la intervale relativ scurte ,nu are nici o problema,merge perfect (maxim 1 ora). Dar daca acest interval este mai mare (gen de seara pana dimineata , sau de dimineata cand ajung la servici cu masina pana dupa amiaza ) atunci problema apare iar.

Nota 2 : Eu am pe masina si alarma . Cand nu porneste face exact simptomul pe care il are cand incerci sa pornesti masina si alarma este armata ( protectia antidemaraj). Adica invarte energic electromotorul dar nu da scanteie de aprindere.
scooby
nimeni nu stie nimic ?
cosminus
De care sigurante misti, cele de pe aripa stanga sau de sub bord tot stanga. Ai dat cu sprei de contacte? Nu sunt arse contactele? Daca sunt oxidate sau arse contactele sigurantele nu fac contact cum trebuie. Vezi poate ai un fir care merge la tablou sigurante care nu e strans bine sau nu face contact bine. Incearca sa schimbi sigurantele ca sunt ieftine si poate ale tale sunt de prosta calitate.
scooby
Misc atat de cele din interior cat si de cele 3 sigurante plate si cele 2 relee de sub capota.
M-a disperat aceasta situatie nu mai stiu ce sa mai fac, de care sa mai misc. Nu are o regula anume ,porneste absolut aleator !
cosminus
Cand iti mai face probleme, pune contactul, ia jos capacul de la sigurante de sub bord si misca de ele pe rand (primele 3 de sus sunt ) ca sa vezi cand iti porneste pompa de benzina. Daca nu merge incearca sa misti si de cele de la motor si apoi de fire, dar pe rand ca sa poti sa-ti dai seama unde e problema. Becurile se aprind pe bord?
Poate iti spune ceva asta: IMPORTANT: Sistemul de injectie este protejat din punct de vedere electric prin doua relee de protectie si doua sigurante fuzibile amplasate pe un suport fix, pe partea fata a dublurii aripa fata stanga. Releele protejeaza circuitele de alimentare astfel:
- un releu foloseste la alimentarea pompei electrice de benzina, a rezistentei de incalzire a sondei de oxigen si a injectorului;
- al doilea releu alimenteaza calculatorul (pin 17) si martorul de injectie de la bordul autoturismului.
Sigurantele plate sunt de 10 A si se afla pe circuitul de alimentare al pompei electrice de combustibil si al sondei de oxigen.

Poate sa fie si un releu defect, sa nu cupleze totdeuna.
scooby
ok,o s aincerc si asa . Chiar o sa cumpar un releu nou. Ai idee cam cat costa si pe unde se gaseste ?

din cate am vazut in cartea tehnica sigurantele de sub volan ar fi numai pentru partea de lumini. odata mi-a pornit dupa ce am scos prima siguranta de sus (dar apoi nu mai aveam lumina pe stopurile de frana si pe cele de marsarier ) sad.gif

Eu nu mai inteleg nimic, daca aceste sigurante nu sunt legate de partea de injectie de ce naiba porneste cate odata cand umblu pe la ele ( le mai apas, le rotesc in soclu etc. )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.