Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum prea mare solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
macariecristi
pt cine e din bacau...sau cel putin orase mai mici ...am solenza scala 2003 si i-am facut consumul cu metoda plinului si imi consuma in oras nici mai mult nici mai putin de 10%, mai are cineva consumul asta???mie mi se pare prea mare si nu conduc sportiv, condus normal schimbat viteza la 2000-2200rpm.Oare trebuie sa-i dau turatie mai mare ca am auzit ca solenza au motoare de turatie...poaten la turatii mai mari consuma mai putin???poate cineva sa ma lamureasca??
psychoo
cand ai schimbat ultima data bujiile si filtrul de aer? daca le`ai schimbat conform specificatiilor, se poate sa ai consum ridicat din cauza unei frane blocate...ridica masina pe cric si verifica fiecare roata in parte...ar trebui sa se miste relativ usor cand invarti cu mana de ele
george_slz
Condu sportiv si nu mai obosi motorul ala. Cat crezi ca economisesti daca mergi batraneste?!
macariecristi
vreau sa mentionez ca masina o am de 3 saptamani aproape. cand am cumparato am schimbat placutele de frana si discurile..deci franele is f bune nu blocheaza nici o roata, cat despre filtru de aer si bujii chiar nu stiu cand au fost schimbate...si eu ma gandeam tot la filtru de aer....cred ca nu a fost schimbat de cel putin 15 mii incoace!

23 Nov 2007, 14:19:
george...crezi ca daca as schimba pe la 2500 de ture...ar consuma mai putin???
inca o intrebare...cum imi dau seama daca trebuie schimbat filtru de a???
er
psychoo
un set de bujii de origine costa 25 lei, o cheie de bujii 6 lei...nu strica sa le schimbi si schimba si filtrul de aer (nu mai stiu cat costa) si ar trebui sa vezi niste imbunatatiri. mersul subturat dauneaza in timp motorului. o accelerare nu strica cateodata ba chiar ajuta la curatarea injectoarelor si supapelor.
chiar daca ai schimbat recent placutele de frana si discurile, daca nu s`au curatat pistoanele din etrieri tot se poate sa ramana blocate. poti sa verifici ca sa fi sigur


L.E. pe vreme rece si mers doar in oras mic(distante scurte parcurse) este normal un consum de 10%...eu tot 10% scot dar conduc mult mai sportiv...
deconectat
Daca ai vreo roata infranata, se va incalzi. Pune si tu mana pe ele dupa ce ai mers o vreme. Deasemenea daca e infranata ai sa o simti cand mergi cu ea pe liber.

Capacul de la filtrul de aer se scoate desfacand cele 2 cleme laterale. Uita-te si tu la el si vezi in ce stare e. Daca e imbacsit, nu te apuca sa il sufli; schimba-l! Un filtru de aer cred ca e vreo 15-20 lei.

Legat de turatia la care schimbi vitezele, incearca sa nu te ami uiti la turometru si sa asculti motorul; schimba cand iti cere si va fi mai bine. In anumite conditii e ok sa schimbi la 2200 de ture, in alte conditii si 2800 poate fi putin.

Uita-te pe teava de esapament (sau daca nu ti-e lene scoate o bujie si uita-te la ea). Daca vezi depuneri de funingine, inseamna ca ai prea multa benzina pentru cat aer intra in motor (mers subturat, filtru de aer murdar etc.).
macariecristi
deconectat???...sa inteleg toate cauzele care le-ai enumerat pot provoca un consum mai mare decat e normal???inafara de cel cu roata infranata sunt f sigur ca toate rotile sunt libere si merg bine!!
nh1980ro
Capacul de la filtrul de aer se scoate dupa ce desfaci vreo 4-5 suruburi si ai vreo 4 cleme in spate. Cel putin asa e la mine smile.gif

Schimba filtrul de aer si tine cont de faptul ca vremea s-a racit si implicit consumul creste. Mie in Bucuresti imi consuma asta vara 10-11% si acum am avut si 12%, in conditii de trafic nasol.

P.S: Pune benzina de la o statie buna/cunoscuta pentru ca daca benzina e proasta creste consumul.
negrucvj
tot 10-11 imi ia si mie, nu stiu de ce. Am schimbat totul la ea+ verificat frine, dar eu o tin dim cind plec vreo 5-10 min, nu merg multi km, pin' la servici am 15, o mai pornesc a doua zi cind plec. Iar afara sub 7 nu mi-a scos decit cind am bagat benzina de 100.
Filtrul de aer are citeva "suruburi", pt surubelnita, si 2 cleme, mergi cu el PINA-n 20000 si intre timp mai suflal.
Inainte sa schimbi bujiile sa te duci la o vulcanizare sa-ti sufle cu presiune in locasurile lor, o gramada de mizerie se aduna acolo, o sa vezi. Eu am incercat cu pompa si nu merge. Astea merg 30000.
Pt celelalte vezi ca exista niste topicuri
Toba mea, teava de fapt, este neagra tot timpul dar asta poate sa fie, ma gindesc eu, de la toba mijloc care are sitele.... Cind o sa am "timp" o schimb
macariecristi
ms baieti pt toate sfaturile voastre. pana acum am pus benzina numai de la petromv, dar cred ca o sa trec pe efix de la rompetrol!!! ce parere aveti?
CIPTUNING
Verifica si presiunea pneurilor.
guliver
Consum de 10% in oras nu e mult la solenta.Mai ales acum cand e rece afara.Filtrul de aer eu il schimb la 6 luni ca de, traiesc la tara, adica in prafuitul Bucuresti...
GABONE77
da bine zis, vezi sa ai presiunea in pneuri ca lumea ca altfel iti haleste mai mult. eu stiam ca cu cat este mai mare cifra octanica cu atat arderile sunt mai complete deci consum mai mare. in princ la 100 km parcursi, o sa ai un consum mai mare cu o benzina de 100 fata de una de 95. si nu mai merge subturat cu ea, vezi unde se simte bine sa schimbi vitezele, eu schimb si la 3500 in mod normal daca am drumul liber in fata iar consumul crede-ma ca e super decent pt ce trafic e in Bucuresti, sa nu mai zic afara ca e de toata jena.
sergiuhusca
Stai linistit...e bine...!Eu am reusit sa consum 10 litri la 100 de km in Bucuresti cu Tico!De am zis ca a innebunit dracu motorul de la Tico!
psychoo
verifica totusi dupa mai multi km parcursi daca acul nivelului temperatura apa sta la jumatate...daca sta la sfert (cum sta la mine) schimba termostatul pt ca deschide prea repede si nu ii da voie motorului sa lucreze la temperatura optima de 90*C. functionand la "rece" creste si consumul.
Tzutzi
Iarna sta la sfert. Si e si normal sa stea asa. daca stationezi mai mult normal ca o creasca, dar in mers mie imi sta la sfert. Vara sta la jumatate.
izi
diferenta de pret merita de la 95 la 100 pentru o economie de combustil aproape insesizabila?

Spun asta pentru ca, la un test facut de nemti s-a concluzionat ca doar motoarele "adevarat" folosesc cu "cap" benzinele superioare.

Si eu am folosit intr-o vreme benzina de 100, motorul parea sa mearga mai rotund (dar poaet si pentru ca i-am pus si aditiv) si parca avea ceva mai mult suflu (aditivul?). Dar m-am gandit ca nu sunt intr-un F1,si oricum traficul nu-mi permite prea multe...asa ca 95. Problema e ca la statii diferite 95-ul difera. Trebuie ochita o statie de calitate si cu asta basta.

spor
psychoo
nu e normal sa stea la sfert nici iarna. verificat pe alte masini: ford focus, ford mondeo, seat inca, peugeot partner(2 buc). daca stationez nu urca temperatura, la mine e termostatul si il voi schimba saptamana asta sau viitoare.
indiferent vara/iarna temperatura motorului cald trebuie sa fie 90*C adica acul la jumatate. NU trebuie sa fie peste. termostastul are rol de a incepe deschiderea circuitului de apa spre radiator cand lichidul de racire a atins temperatura de 89*C si e deschis complet la 101*C la solenza din cate imi amintesc. la fel el trebuie sa se inchida daca temperatura scade. astfel temperatura motorului se pastreaza in jurul valorii de 90*C.
adicorbos
eu mi-am facut revizia de curand, inclusiv ulei si filtru de aer, dar mai mult de 7%nu mi-a luat niciodata si conduc destul de agresiv, dar in schimb, dupa ce mi-am schimbat antigelu` innainte de iarna, nu-mi urca acu` la temperatura mai mult de un sfert decat atunci cand e destul de aglomerat , cred ca are si temperatura exterioara un efect la racirea apei
nh1980ro
Mai exact temperatura e cam 96 de grade si nu 90. La 99 porneste ventilatorul si la 96 se opreste.
macariecristi
QUOTE(psychoo @ 3 Dec 2007, 10:14)
nu e normal sa stea la sfert nici iarna. verificat pe alte masini: ford focus, ford mondeo, seat inca, peugeot partner(2 buc). daca stationez nu urca temperatura, la mine e termostatul si il voi schimba saptamana asta sau viitoare.
indiferent vara/iarna temperatura motorului cald trebuie sa fie 90*C adica acul la jumatate. NU trebuie sa fie peste. termostastul are rol de a incepe deschiderea circuitului de apa spre radiator cand lichidul de racire a atins temperatura de 89*C si e deschis complet la 101*C la solenza din cate imi amintesc. la fel el trebuie sa se inchida daca temperatura scade. astfel temperatura motorului se pastreaza in jurul valorii de 90*C.
*


psychoo... lamureste-ma si pe mine frate...la mine acul temperaturii sta la prima liniuta dupa sfert...oare de asta consuma mai mult???ai zis ca si la tine sta la sfert, iti consuma mai mult???? iti dau id meu poate vorbim mai multe acolo ms mult macariecristi@yahoo.com
CIPTUNING
Rog a se sterge. Postare gresita.
macariecristi
mai baieti, pana la urma cumtrebe sa stea acul de la apa.de exemplu azi e ceva mai cald afara si am mers cu masina, s-a ridicat acul pana la jumatate, dar cand e frig mai mult de prima liniuta de dupa sfert nu trece!!! is constient de treaba ca atunci cand e frig afara se incalzeste apa mai greu dar sa nu treaca de sfert cam dubios nu???sau e normal.rog posesorii de solenza sa-mi spuna si mie cum sta la ei acu!!!multumesc anticiopat
nh1980ro
Depinde foarte mult cat timp functioneaza motorul si pe unde mergi. Termostatul incepe sa se deschida de pe la 50 de grade incet-incet (cel putin asa mi-a spus un mecanic) si la mine incepe sa se deschida cand ajunge la primul sfert de scala temperatura, si e deschis complet la 90 de grade sau 89.
Daca mergi in afara orasului si e frig afara nu cred ca o sa ajunga prea repede la jumatatea scalei.
macariecristi
QUOTE(nh1980ro @ 7 Dec 2007, 14:59)
Depinde foarte mult cat timp functioneaza motorul si pe unde mergi. Termostatul incepe sa se deschida de pe la 50 de grade incet-incet (cel putin asa mi-a spus un mecanic) si la mine incepe sa se deschida cand ajunge la primul sfert de scala temperatura, si e deschis complet la 90 de grade sau 89.
Daca mergi in afara orasului si e frig afara nu cred ca o sa ajunga prea repede la jumatatea scalei.
*


merg mai mult in oras, asa cum am mai spus mai sus de sfert si o liniuta nu urca, faza e ca fac drumuri relativ mici 4-5 km si apoi o opresc, se raceste motorul apoi iar 4-5 km sau 2 sau 3,intelegi???
nh1980ro
A, in cazul asta n-o sa se incalzeasca mai mult de sfertul ala, doar daca faci 4-5km in 30 de min cum fac eu uneori. Atunci se incalzeste de porneste si GMV chiar daca e frig .. biggrin.gif
psychoo
macaiecristi sa sti ca recent am patit`o si eu cu termostatul. am observat o crestere in consum in afara orasului (drum petrosani-bucuresti si bucuresti-petrosani, consumul mediu 7l/100km...enorm fata de 5.5 cat aveam inainte). dupa 700km parcursi in care am fost doar cu ochiul pe acul temperaturii motorului nu mi`a crescut peste sfertul de scala decat cand am oprit la benzinarie sa alimentez in bucuresti. la urmatorul contact temperatura era la jumatatea scalei. dupa 1km de mers a revenit la sfert. am oprit din nou de data asta fara sa mai opresc motorul gandindu`ma ca o fi ceva contact imperfect la senzorul de temperatura. bineinteles ca acul a inceput sa creasca pana aproape de jumatate. dupa ce am pornit, la fel, a scazut la sfert. nu este bine, motorul functioneaza la temperatura mai mica decat cea pt care a fost proiectat, creste consumul si creste si uzura prematura, deci luni urmeaza sa schimb termostatul cu unul de renault clioI made in france (40RON) si schimbarea lichidului de racire complet.

nh1980ro este normal ca deschiderea termostatului sa se faca e la o temperatura mai joasa decat indicata de producator, dar nu inseamna ca este atat de are deschizatura incat sa permita trecerea apei prin circuit. termostatul la solenza are urmatoarele specificatii in manual: inceput deschidere 89*C, deschidere completa 101*C, cursa 7.5mm. la echivalentul pt renault clioI nu scrie nimic despre inceputul deschiderii sau finalizarea acesteia, zice doar 91*C (sau eu nu am gasit acele specificatii). nu te contrazic in privinta cu deschiderea de pe la 50*C pt ca dupa cum stim, ceara dinauntru incepe topirea de la temperaturi mai joase...dar nu se dilata suficient pentru a impinge tija si a asigura o deschidere destula pentru circularea apei prin circuit.
mark``
E cam interesanta treaba asta. Am si eu o intrebare: in regim normal de functionare la ce gradatie trebuie sau ar trebui sa stea acul de temperatura? Mie in vara imi statea acul pana la maxim jumatate dupa care intra mgv-ul daca era mai mare tempt., eu zic ca e normal. Apoi iarna asta am schimbat antigelul. E drept ca e frig afara dar si azi am facut un drum de 50km si tot nu a urcat pana la jumatate, la fel si in oras. Nu stiu daca e bine. Sa nu-mi creasca numai consumul ca mor, nu l-am calculat inca.
nh1980ro
In regim normal de functionare ar trebui sa stea intre jumatate si 3/4 din scala. La 1/2 are cam 96 de grade apa si la aproape 3/4 are 102 grade (vazut de mine pe CLIP). Dar depinde de fiecare masina cum are indicatorul ala calibrat, ca la mine porneste GMV fix dupa prima liniuta mica dupa jumatatea scalei.

Vara cand dadeam drumul la A/C si mergeam in afara orasului, temperatura imi statea la 1/4 din scala, dar daca opream A/C isi revenea la 1/2.

Datorita faptului ca termostatul incepe sa se deschida la 1/4 din scala la mine cred ca e normal sa stea asa si vara cu GMV pornit tot timpul (A/C pornit) si iarna cand e mai frig.

Pe vremea asta, cand stau in trafic intens se incalzeste motorul si temperatura ajunge la 1/2 scalei.
E totusi posibil sa fie un pic cam grabit termostatul meu (e ala original), dar nu cred ca de la asta creste consumul cu 20% fata de vara. (acum imi ia 12% in Bucuresti, dar mi-am schimbat locul de munca si fac 4km in 30 de minute .. biggrin.gif)

Cred ca se poate sa pui un termostat mai 'harnic', dar e posibil ca vara cand urci pe dealuri sa nu mai apuce motorul sa se raceasca, daca termostatul inchide prea repede.

P.S: Nu stiu ce temperatura are apa la 1/4 din scala pentru ca nu cred ca e liniara temperatura si cu scala aia. Presupun ca are mai mult de 50 de grade la 1/4 din scala. Mie nenea electricianul mi-a zis ca e nasol daca acul sare din scala.
macariecristi
stiti cumva cam cat ar dura operatiunea de inlocuire a termostatului, si cam cat ar costa o manopera??? e complicat sa schimbi termostatul?
Reed
cam 1/4-1/2h iar costuri... depinde de unde iei piesa.
mark``
Deci daca imi sta acul in plaja de 1/4-1/2 nu e problema cu termostatul nu?
Reed
Ma refeream la faptul ca inlocuirea termostatului DUREAZA 1/4-1/2h.
nh1980ro
QUOTE(mark`` @ 10 Dec 2007, 22:23)
Deci daca imi sta acul in plaja de 1/4-1/2 nu e problema cu termostatul nu?


Nu cred.

Daca ti-ar cadea sub 1/4 (termostat blocat deschis) dupa ce s-a incalzit sau sa treaca frecvent de 3/4 (termostat blocat pe inchis), atunci e nasol.
macariecristi
pt psychoo.....ti-ai mai schimbat termostatul luni asa cum ai spus??cum e ? ai vazut vreo diferenta?
ms mult
macariecristi@yahoo.com poate vb mai multe pe mess
Zippy
Readuc in discutie problema consumului. Nu stiu ce se intampla dar in ultima vreme mi se pare ca are un consum exagerat.
In ultima luna in Bucuresti mi-a consumat intre 12-13%. Omv Carrera 95 drumuri relativ scurte (max 10 km), bujii schimbate la 30.000, filtru de aer la 40.000. Acum masina are 43.000. Nu merg subturat dar nici sportiv.

Sugestii?
nh1980ro
Asa a facut si la mine. 90% de vina e traficul 'lejer' din ultima vreme. 'Soferii' din Bucuresti cum dau putin de ploaie se kk pe ei si blocheaza toate intersectiile. (tot carera 95 folosesc si eu).
Totusi la mine n-a depasit 12%, dar am mai prins drumuri lejere de duminica, atunci stateam doar de cate 2 ori la un semafor, fata de 15-20 de minute cat stau in timpul saptamanii biggrin.gif
psychoo
nu am apucat inca sa schimb termostatul pentru ca am fost tot plecat cu munca, dar astazi l`am cumparat si urmeaza schimbarea ori azi ori maine. m`a costat mai mult antigelul decat termostatul blink.gif 66 RON 3 litri de glaceol, iar termostatul a fost 35 RON (vernet france, 91*C, clio1)
crintea1949
In oras, cum este bucurestiul cu circulatia brambura, zilnic, 26 km, 36 stopuri, cam 1000m mers bara la bara, si stationarea de circa 1,5 ore pe zi cvu motorul in mers, am ajuns la 11 litri la suta de km, sau mai fericit caz la 130 km, pe saptamana de circulatie. Am testat la drum spre Pitesti si cam 10 km intr-o comuna la capatul autostrazii. la 260 km, 14 litri, din care 30 km mers in bucuresti, aproape bara la bara. Merge bine daca ai drum bun, corect fara aglomeratia nebuna. La 200km in condiu, cu 4 pers, portbagaj plin, traversat carpatii de trei ori am ajuns la 5,8/5,9 l pe suta.
mark``
Cu alte cuvinte eu zic ca pt orase mari ca Bucurestiu sau altele asemenea cel mai bine ne luam masini din clasa mica: incepaand cu Matiz si terminand cu Corse sau Puntouri, 206 si de ce nu si diesel (desi vad ca motorina incepe sa se scumpeasca mai mult decat benzina) pt aceleasi versiuni si atunci o sa vedem o schimbare, pana atunci...
play_nickos
ha`ha ...nu`i o idee cu matizu ..legat de consum smile.gif ...va zic eu ..k lucrez zilnic cu el ..si merg in jur de 100-130 km/zi (bucuresti)...si consumul este de 10-11 ...mers ..un pic rapid ...nu sportiv ! asa k ...faceti voi legatura smile.gif ..oricum ..avantajul lui este ...dimensiunile ... si ....cam atat smile.gif



QUOTE(mark`` @ 13 Dec 2007, 10:03)
Cu alte cuvinte eu zic ca pt orase mari ca Bucurestiu sau altele asemenea cel mai bine ne luam masini din clasa mica: incepaand cu Matiz si terminand cu Corse sau Puntouri, 206 si de ce nu si diesel (desi vad ca motorina incepe sa se scumpeasca mai mult decat benzina) pt aceleasi versiuni si atunci o sa vedem o schimbare, pana atunci...
*

nh1980ro
QUOTE(mark`` @ 13 Dec 2007, 11:03)
Cu alte cuvinte eu zic ca pt orase mari ca Bucurestiu sau altele asemenea cel mai bine ne luam masini din clasa mica: incepaand cu Matiz si terminand cu Corse sau Puntouri, 206 si de ce nu si diesel (desi vad ca motorina incepe sa se scumpeasca mai mult decat benzina) pt aceleasi versiuni si atunci o sa vedem o schimbare, pana atunci...


Pentru un consum cat mai mic, folositi masina in Bucuresti numai cand e absoluta nevoie .. biggrin.gif
In rest metroul e de baza.
david79
psychoo, la clio scrie pe termostat 91 grd ? De unde l-ai luat ?
Reed
Vreti sa nu mai simtiti asa un gol prin buzunare??? -puneti-va GPL (asta in caz ca nu carati prea multe prin portbagaj) sau luati-va automobile hibride.
nh1980ro
Probabil ai uitat pe ce forum esti ..biggrin.gif
Autoturisme hibride.... laugh.gif
marius80_eugen
Tu nu vezi ce avatar are ... de , si cu capul este prin nori . icon_mrgreen.gif
Referitor la consum , concluzia mea este ca si daca ne luam diesel-uri , consumul tot va fi o problema , dar nu usa asa de mare ca timpul pierdut . Eu fac peste 70 de min din Drumul Taberei pana la Rosetti . ( in cel mai bun caz am facut 45 de min ziua - dimineata pe la 8.30 - 9.30 , iar noaptea , la 11 pm fac 22 min , iar la kilometrii este vb de 12,3 km ) .
La mine se mentine inca in norme ok consumul 8,5 - 9,2 % , dar uite ca tocmai acum 4 ore a inceput sa ninga si de maine si eu voi fi ratb-ist ca nu se mai merita cu masina .
Am curatat si senzorul de turatie si mi-am pus si un tratament pt alimentare ( curata injectoare , pompa , supape ... ) de la Liqui Moly .
Reed la un consum de 11 % pe benzina , ajungi la 13% pe gaz + greutate in plus ... deja nu se mai merita . Daca era vb de masina mai mare si ca volum si ca greutate si ca putere , atunci da , se merita , dar pt masinutele noastre nu consider ca se merita si ca dovada ca nu se mai vand astfel de instalatii , nu mai e reclama si nici atata valva cat s-a facut la aparitia lor . Multi au renuntat la ele sau si-au schimbat deja masinile cu unele diesel .
psychoo
revin cu detalii dupa ce am schimbat termostatul. acesta este vernet made in france, este pt modelul clio 1 cu motor E7J de 55KW, 1390cmc si pe el scrie 91*C, are codul 7700858802 si l`am luat de la un magazin micut unde se aduc piese pe comanda de import (petrosani).
o precizare ar fi ca nu seamana termostatul de clio 1 cu cel de slz. cel de slz este mai compact si mai prost gandit(dupa parerea mea) deoarece capacelul de cupru se misca cu totul si freca de carcasa metalica, cauza pt care cred ca si ramanea blocat. pentru a putea introduce noul termostat de clio a trebuit sa rup putin dintr`o nervura de plastic dinauntrul carcasei termostatului care nu avea alt rol decat sa impiedice folosirea altui tip de termostat.
am schimbat si lichidul de racire...cred ca tot...am si suflat in radiator sa incerc sa scot tot dar nu au mai intrat inapoi decat 5L desi in carte scrie aprox 6L...cine stie...o fi ramas in calorifer intrebare.gif
imediat dupa finalizarea operatiunilor a urmat testul fotografiat cu telefonul (scuze de calitate)
acum pot sa zic ca sta unde trebuie acul si o sa urmeze un test de consum cu primul drum mai lung de 200km(dus-intors)
dr_mKe
Nu ai gasit la Dacia Service din Petrosani unul "original" ? Garnitura noua sper ca ai pus
psychoo
dr_mKe nu am vrut unul original. motorul este de pe clio, deci pun piese de clio. ma simt eu mai bine asa. in plus, dupa cum am spus termostatul original este mai prost conceput decat asta care l`am luat eu. la cel original se misca tot capacelul de cupru cu ceara inauntru care este atasat de valva aceea pe cand la cel nou capacelul este fix si se misca doar tija cu valva. si da, am pus si garnitura noua care trebuie cumparata separat.
nh1980ro
Azi stateam in trafic si am vazut ca temperatura a urcat la 1/4 si vreo 3 liniute, desi e mult mai frig afara decat zilele trecute.
Cred ca daca trece de 1/4 si cand e foarte frig, e in regula .. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.