Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: teava legatura intre schimbator si cutia de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
forest77
sal,
am fost nevoit sa schimb aceasta piesa de legatura intre schimbator si cutia de viteze pt o dacie 130, berlina. cea originala era ca o teava cu un T de cauciuc la mijloc. am luat alta de la un magazin de origine dacia si mi-au zis ca nu se mai fabrica alea cu T-ul de cauciuc si mi-au dat alta fara acel T, mi-au zis ca se potriveste (asta are un fel de bucsa de cauciuc la unul din capete, am auzit ca ar fi de dacie papuc. acum maneta scimbatorului sta mult mai in spate, aproape de scaune. chiar nu se mai fabrica cele vechi? oare pe asta o pot rectifica? poate se poate scurta de undeva. voi ce stiti, cine a mai inlocuit piesa asta?
la a mea s-a rupt acel T de cauciuc in doua. stiu ca pe el veneau si doua suruburi?
ce rol avea? de a prelua din soc cand schimb vitezele? parca asta noua e mai rigida.
djasu82
Bag-o si tu intr-o menghina si indoaio spre bord cum ar fi la tine in masina. O mai poti scurta ca sa ati dea un aer mai sportiv.
bygy007
aia veche avea 2 tampoane de cauciuc la mijloc se scoteau cu o cheie de 8 sau 10 si se inlocuiau (asta daca se mai gasesc acele tamplane)
vi_escu
Teava cu T la mijloc de care vorbesti se numeste bieleta de comanda. Cine a zis ca nu se mai fabrica? Iar cu piesele de origine... blink.gif Vezi ca sunt de lungimi diferite in functie de cutia de viteze (4 sau 5 trepte). Iti recomand bieleta fara tampon de cauciuc, numai sa cumperi de care trebuie. O poti reconditiona si pe cea veche cu putina indemanare dar nu cred ca merita.
Taxon
inca se gasesc in magazin bielete model vechi, dar tot ce am vazut sufera tare la calitate.
altfel ... acu am de-asta noua, cu bucsa, dar parca tot modelul vechi functiona mai "smooth" ...
msanyix
forest77
Acum o luna am luat una noua cu 11 RON cu T-ul acela la mijloc asa ca te a pacalit acela de la magazin. Mi-am schimbat pedalierul si acum este totul putin mai in fata (AM AVUT MESERIASUL BUN) asa ca a efectiv a taiat 1 cm din parghie si l-am sudat inapoi si merge brici
briobit
am si eu o intrebare am schimbat si eu piesa aceea a costa 12 lei noi dar am urmatoare problema (am cutie cu 4 trepte) vitezele 1 si 3 intra bine dar 2 si 4 parca prin pe "buza" adica nu are maneta cursa asa mare cum are la 1 si la 3 se poate regla cumva treaba asta sau trebuie sa o tai si sa o sudez la loc?
diaconuliviu
Bieletele cu tampoane de productie noua is proaste din cauza tampoanelor de calitate indoielnica. Ai luat bine cu bucsa, dar, intreb: ai cutie cu 4 sau cu 5 trepte?
Bieletele pentru 4 tr sint mai lungi, cele pentru 5 mai scurte, pt ca lungimile cutiilor is diferite.
forest77
am si eu o intrebare am schimbat si eu piesa aceea a costa 12 lei noi dar am urmatoare problema (am cutie cu 4 trepte) vitezele 1 si 3 intra bine dar 2 si 4 parca prin pe "buza" adica nu are maneta cursa asa mare cum are la 1 si la 3 se poate regla cumva treaba asta sau trebuie sa o tai si sa o sudez la loc?
----------------------------------------------------
si eu am patit la fel cu asta cu bucsa, intra mai greu intr-a 2-a si a 4-a, trebuie
sa imping mai tare in ea. parca si marsarierul merge mai greu.
cred ca o sa iau alta pana la urma.

treaba cu taiatul si sudatul la loc, oare e bina sa circulam asa? ca in caz de accident
iti poate gasi nod in papura de la orice. nu stiu nici daca rar-ul accepta, poate doar
daca nu se prind.

28 Nov 2007, 17:12:
Bieletele cu tampoane de productie noua is proaste din cauza tampoanelor de calitate indoielnica. Ai luat bine cu bucsa, dar, intreb: ai cutie cu 4 sau cu 5 trepte?
Bieletele pentru 4 tr sint mai lungi, cele pentru 5 mai scurte, pt ca lungimile cutiilor is diferite.
-------------------------------------------------
cutia mea e cu 4, si am specificat inainte sa o cumpar, dar cre ca mi-au dat din cealalta, pentru cutia cu 5, daca zici ca sunt de lungimi diferite.
han_1.6 mpi
tamponul ala de pe tija are si rol de a amortiza vibratiile ( datorita greutatii ) si zgomotele transmise in masina prin tija schimbatorului. asta in cazul masinilor izolate fonic din fabrica...pt ca mesterii tinichigii dupa o reparatie le recomanda clientilor sa lase fierul gol sa nu intre rugina deci izolare fonica zero.
briobit
eu am cutie cu 4 viteze si am luat piesa penntru cutie cu 4 (are si eticheta pe ea de scrie pt ce cutie este) deja ridic piciorul cu frica cand schimb a 2 sau a 4 .... ma gandesc sa iau tampoanele alea de cauciuc de pe asta noua sa le pun pe fiarele vechi.... ce ma deranjeaza e ca bucsa aia care se prinde de maneta propriu-zisa e cam olarita ... astept orice sugestie...
(de intrat vitezele intra parfum acum si 1 si 4 si spate da la a 2 si a 4 ma apuca frica sa ridic picioru de pe ambreiaj ca poate o imi sare din viteza exact cand vrei sa te infigi in trafic...)
diaconuliviu
Cind vreti sa schimbati bieletele, luati pe cea veche cu voi si masurati.
E foarte posibil ca la etichetare sa fi lipit "5 trepte" in loc de "4 trepte" si invers.
msanyix
QUOTE(forest77 @ 28 Nov 2007, 17:10)
am si eu o intrebare am schimbat si eu piesa aceea a costa 12 lei noi dar am urmatoare problema (am cutie cu 4 trepte) vitezele 1 si 3 intra bine dar 2 si 4 parca prin pe "buza" adica nu are maneta cursa asa mare cum are la 1 si la 3 se poate regla cumva treaba asta sau trebuie sa o tai si sa o sudez la loc?
----------------------------------------------------
si eu am patit la fel cu asta cu bucsa, intra mai greu intr-a 2-a si a 4-a, trebuie
sa imping mai tare in ea. parca si marsarierul merge mai greu.
cred ca o sa iau alta pana la urma.

treaba cu taiatul si sudatul la loc, oare e bina sa circulam asa? ca in caz de accident
iti poate gasi nod in papura de la orice. nu stiu nici daca rar-ul accepta, poate doar
daca nu se prind.

<span class='edit'>28 Nov 2007, 17:12:</span>
Bieletele cu tampoane de productie noua is proaste din cauza tampoanelor de calitate indoielnica. Ai luat bine cu bucsa, dar, intreb: ai cutie cu 4 sau cu 5 trepte?
Bieletele pentru 4 tr sint mai lungi, cele pentru 5 mai scurte, pt ca lungimile cutiilor is diferite.
-------------------------------------------------
cutia mea e cu 4, si am specificat inainte sa o cumpar, dar cre ca mi-au dat din cealalta, pentru cutia cu 5, daca zici ca sunt de lungimi diferite.
*



Nu cred ca din cauza parghiei intre maneta si cutie o sa faci accident in cazul in care se rupe. Intradevar trebuie sudata ca lumea ca sa nu ai neplaceri dar iti zic ca este pe el din fabrica o sudura de rahat (dupa cum stim unele piese de daciese fac in sura ) numai ca este galvanizata dupa si arata mai bine. Eu l-am taiat la una dintre suduri, am taiat din lungime si mi l-a sudat inapoi unul care stie sa sudeze si la final l-am vopsit cu grund. Daca iti intra greu in a 2-a si a 4-a inseamna ca ai parghia prea scurta ceeace inseamna ca poate ti-a dat in magazin pentru modelul cu 5 viteze. Nu exista posibilitate de reglaj la modelul pe care il ai. Mai de mult era un model mai altfel pe care puteai sa-l reglezi pe lungime (era bagata o tija intr-o teava asemanator cu inbinarea la esapament) dar eu nu am gasit din acela. Sper ca nu ai schimbat pedalier.

Compara lungimea cu originalul.

Bafta
Paca
intrebare:daca schimb timoneria cu totul...ma refer la partea de sub masina...fara levier...o sa intre mai bine in viteze ? mie mi se pare ca intra grelut in sensul in care se aude poc cand scot si poc cand bag in viteza...ce-as putea sa fac sa imbunatatesc performantele timoneriei...o dirijare mai buna,levierul sa revina la mijloc mai mult..?
briobit
deci pot sa zic dupa ce am schimbat t ala de sub masina la inceput aveam belele cu a 2 si a 4 am lasat-o asa cateva zile ... pot sa zic ca acum intra parca e cutie de audi si-au dat drumu si a 2 si a 4... nu mai stau sa caut vitezele .... e parfum ce sa mai sa vedem cat ma tine smile.gif
Siconi
Dupa cum acuza autorul acestui topic anume ca pozitia treptelor s-a schimbat si e catre scaune, trag concluzia ca bieleta e mai SCURTA, nu mai lunga. Deci, nu are ce scurta, ci ar trebui lungita, adica taiata si sudat un adaos intre cele 2 bucati obtinute in urma taierii.
Mai bine mergi cu ea la magazinul respectiv si o schimbi decat sa te muncesti atata. Data viitoare casca ochii si cere ce trebuie. Te va scuti de drumuri inutile si bani aruncati.
SSilent
io nu stiu cum sa fac sa trag maneta de la schimbator mai in spate si voi vreti mai in fata laugh.gif
mikkai
Atunci faceti schimb si sunteti amandoi multumiti smile.gif.Lasand gluma la o parte ce va impiedica sa nu luati de la dezmembrari una?
Siconi
Absolut nimic nu ne impiedica, decat faptul ca nu prea mai gasesti dacii. De la masini straine cam slabe sanse sa gasesti ceva compatibil; astea au de obicei cate 2 timoniere si actioneaza pe 2 cai in cutie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.