Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: fise si bujii... 1310
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
JDL
maine imi iau fise si bujii la masina...
bujii ma gandeam la unele bosch, insa la fise nu stiu inca de care sa-mi iau.
dati-va si voi cu parerea, eventual daca aveti idei spuneti-mi de unde le pot cumpara pe cele recomandate de voi.

mersi mersi biggrin.gif

uitasem sa specific ce masina... 1310li, fabr 2004 blush.gif
Merced
La bujii nu ma bag. Unii recomanda ceva, altii au experiente proaste cu "ceva"-ul. De exemplu eu am Brisk de 8000km si n-am avut belele, iar altii se vaita ca daca pun Brisk-uri in 2 zile se fac praf.
La fise iti recomand sa cauti Tesla, originale nu facaturi. O sa fi multumit.
djasu82
Mai bine ai pune fise tip sarma ca tu esti pe injectie monopunct a si la buji tu alegi sunt speciale pentru injectie . As pune si eu buji mai lungi cum sunt cele pe injectie deoarece compresia creste . Eu sunt pe carburator.
Merced
Am un vecin care si-a pus bujii mai lungi, si altfel zice el ca merge motorul. Oricum le-a pus niste distantiere ceva, ca altfel cica ar fi ajuns sa fie lovite de piston. Mi-a arata si mie cum dimineata ii pleaca lui mereu la prima cheie fara soc. Zicea ca nici nu da in nas atat de rau cand e rece.
Tie asta-ti mai lipseste, ca aprinderea electronica o ai(el n-avea). O faci avion. biggrin.gif
djasu82
Eu si ceilalti care mai au aprinderi si o rampa de carburatoare la numar de patru, chiar ca devine avion. Ma supara faptul ca la 140 zici ca merg cu avionul din cauza acelei elici de la radiator dar i-am pus gand rau voi pune eletroventilator cu senzor sper. Da cu bujiile mai lungi compresia se mareste nu mai trebuie sa mai iei din chiuloasa biggrin.gif . Asadar puterea creste nu stiu cu cati cai dar creste . Asadar adunate toate aprindere eletronica buna , carburator dublu , compresie marita , eletroventilator in loc de elice alceva devine dacia mai ales ca a mea e antifonata nu prea se aude motorul la 2500 de ture in interior.
PaulT
Nu avea nevoie de distantiere.Nu lovesc nimic bujiile alea.Am avut si eu.Problema e ca nu prea mai dau scanteia unde trebuie.Bujiile Brisk sunt excelente.Daca vrei ceva mai de firma,nu pune Bosch(ce se gaseste in Ro nu prea e de caltate).Orienteaza-te spre Eyquem,AC Delco,Denso,NGK.Fisele Tesla sunt f bune,dar intr-adevar,sa nu fie facaturi...(cum bine spunea Merced)
Off Topic--Djatsu82-scapa de elicea aia.Eu am eliminat-o de o saptamana si ...numai de bine.Te duce sub un milion ca pret. biggrin.gif
djasu82
Zici sa scap de avion biggrin.gif o sa scap dupa ce iau masina de la service doamne fara ea parca nu as avea aer tongue.gif fiindca mult am bibilito.
PaulT
Te inteleg perfect..Si eu o ingrijesc la fel wub.gif .Scapa de elice.Daca ai si locasul ptr termocupla in radiator e f usor de facut.
djasu82
In radiator nu pe furtunul care iese din radiator de jos dar cel mai frumos e cu senzor termic o schema eletronica si un releu care comanda eletroventilatorul la un animit prag simplu de realizat tongue.gif.
PaulT
E mai elegant cu senzor,asa e.Pai...apuca-te .Pana iei masina din service...faci schema.
djasu82
Totusi revenind la buji de ce spui paule ca nu sunt eficiente cele lungi ? Sincer se creste presiunea si arderea e mult mai eficienta doar sti cum arata o chiuloasa si toata presiunea dezvoltata se duce in capul bujiei. O sa incerc din nou cu aprinderea CDi
PaulT
Compresia se mareste,dar scanteia nu mai e data acolo unde trebuie,ci mai spre centrul camerei de ardere(care e de tip pana).Ptr marirea compresiei cel mai bine iei din chiulasa si gata.CDi-ul e super... wub.gif .Sincer m-ar tenta si pe mine.
djasu82
Da se spune ca presiunea mare a amestecului e aproape de orificiul bujiei , dar marind compresia si cu o aprindere performanta oare nu se schimba treaba??? Trebuie incercat
JDL
off dar stati si voi ontopic.. ca maine trebuie sa ma duc la cumparaturi si tot nu-s lamurit ce sa iau si de unde tongue.gif

so... fise Tesla.. dastea de unde pot cumpara si sa stiu ca nu sunt facaturi? un magazin, ceva puncte de reper, o adresa.. orice va rog. smile.gif

iar bujii.. nu bosch ca ce e in ro nu e de calitate.. ok... atunci ziceti-mi altceva inafara de alea Brisk ca nu vreau sa le incerc inca. prefer ngk sau denso.. la fel ziceti-mi un magazin ceva unde le pot gasi.. biggrin.gif

un total la astea la cat o sa ma duca? 100-150ron, sper ca nu mai mult smile.gif
PaulT
Fisele nu cred ca fac mai mult de 30 ron.La capitolul bujii,poti opta ptr cele din cutia "de origine".Sunt Eyquem(cel putin asa au fost cand am luat eu) si sunt f ok.La fel cele pe care ti le-am recomandat in postul de mai sus:AC Delco,ngk,denso,champion.Ptr modelul exact,sunt tabele de echivalenta,gasesti si pe forum,in topicul dedicat bujiilor.Fise +bujii nu te vor duce peste 70,max 80ron.
CriSTI68
eu am bosch de la mama lor bujii si fise, comandate acum un an de la un unchi care lucreaza pe la ei
JDL
@PaulT: ms frumos.
@Adrianno: ms deasemenea.
vi_escu
Pentru amatorii de bujii mai lungi: recomand sa luati la strung potiunea filetata dinspre electrod care depaseste lungimea filetului unei bujii normale. Evitati astfel depunerea a fel de fel de minuni pe filet care pot face imposibila scoaterea ulterioara a bujiei.
Merced
Vecinu' asta mi-a zis "Am pus bujii de Supernova." Acum eu nu-s vreun priceput, dar am vazut cu ochii mei ca alea nu erau nici de departe bujii de Dacie. Oricum motorul lui, care mai e si pe gaz mergea tare frumos, nu stiu daca era neaparat de la ele, dar abia se auzea ca merge, chiar am ramas surprins.
JDL
la SN oricum motorul e mai silentios wink.gif
fiind obisnuit cu dacia 1310 sigur d-aia ti se parea mai silentios tongue.gif
argon
Abia astept sa ne anunti ca nu mai poate sa le scoata, sau " ce tip de reductii sa folosesc" 04.gif prietenii stiu de ce.
Merced
Bre JDL, motorul e de 1310. Stiu ca e posibil sa nu le mai scoata, treaba lui.
Poate m-am exprimat gresit cu reductii, ca practic pe filet se potrivesc, ma rog iti trebuie cheie de bujii un pic mai mica, dar daca le infiletezi de tot din ce am inteles eu de la el ar atinge capul pistonului.
JDL
eeee... uite asta e ceva ce nu stiam.
smile.gif
argon
QUOTE(Merced @ 30 Nov 2007, 11:47)
Bre JDL, motorul e de 1310. Stiu ca e posibil sa nu le mai scoata, treaba lui.
Poate m-am exprimat gresit cu reductii, ca practic pe filet se potrivesc, ma rog iti trebuie cheie de bujii un pic mai mica, dar daca le infiletezi de tot din ce am inteles eu de la el ar atinge capul pistonului.
*




Nu d'aia, stai linistit ca nu atinge.
Merced
Tu stii mai bine... wink.gif
argon
Daca vrei bujii cu filet mai lung, trebuie strunjita partea de filet in plus, ca daca nu, iti distrugi filetele din chiulasa cand le scoti.
djasu82
Se pune o bujie normala langa una mai lunga si se ia ori la polizor ori la pila din bujia cu filetul cel mai lung in asa fel filetul ei sa inceapa la fel cu filetul bujiei normale. Se depune calmina in exces si acolo va ramane acea bujie cu filetul mai lung . Daca vrei sa o mai dai jos trebuie desfacuta chiuloasa ca daca nu distrugi filetul si sigur vei da 5-6 milioane pe alta chiuloasa. Asadar la polizor ca sa reduci filetul cum e bujia normala si gata. Compresia va fi marita pentru fiecare cilindru.
Kinetix
Dragii mei, bujiile cu filet lung au niste ratiuni la calculul lor. Daca le introduceti mai tare in camera de ardere se obtine o crestere usoara a compresiei, care necesita micsorarea avansului aprinderii pentru a nu aparea detonatii. In plus, bujia va avea o suprafata mai mare expusa temperaturilor mari ale exploziei, astfel ca se va incinge mai mult, depasind astfel regimul normal de temperatura pentru care a fost proiectata.
Da, ar fi fain sa putem pozitiona electrozii bujiei in zona centrului de masa al volumului de gaz combustibil, in asa fel ca propagarea exploziei sa parcurga drumuri egale in toate directiile, dar inginerii au decis ca nici acest model ideal nu ar determina o comportare perfecta a motorului in trafic.
Trebuie bine cantarite avantajele si dezavantajele.
maryus_83
@JDL, cati km au bujiile de vrei sa le schimbi? Masina mea are 32.000 si nu stiu daca ar fi nevoie sa le schimb sau nu...

Apropo, are cineva o lista cu consumabilele ce se schimba/verifica la revizii la Dacia? Ca am cam sarit peste cea de 30.000 si nici cartea masinii nu o mai am.
djasu82
Sinteromul se schimba la 20.000 daca ai si nu ai verificat vezi cum se prezinta eletrodul bujiei daca e mancat e bine sa schimbi tot setul de bujii. Capacul delco acum daca sunt plotii mancati al schimbi si pe el cu unul de duoduco. Platina la fel de obicei se schimba si ea la 10.000. Fisele se schimba fiindca le creste rezistenta iar scanteea v-a scadea. Si la 5000 se schmiba filtru de benzina acela din hartie care vine dupa pompa de benzina.
JDL
pai au destul bujiile care sunt pe masina acum... sunt unele eiquem sau eyquem nu stiu exact de care erau ... si am pus champion.. merge super misto biggrin.gif adica mult mai bine decat inainte.. insa, trebuie sa schimb si o fisa pentru ca nu prea da curent la bujie biggrin.gif si de acolo imi tremurau toate...
djasu82
Ai ajus si tu sa spui ca championul lucreaza super bine pe motor si eu am sincer altfel se comporta . De cand am aprinderea cdi senzorul gotronic si bujiile champion parca altfel toarce motorul. JDL bujiile la tine sunt cu filet mai lung sau tot scurte ? fiindca nu am avut modelul acesta de dacie cu injectie monopunct pe mana .
JDL
@djasu82: scurte scurte. nu-s lungi. ma toarce bine motorul, si inchipuie-ti ca merge in 3 probabil, ca mai am o fisa de inlocuit smile.gif , sunt tare curios sa vad dupa aia cum merge... sincer. blush.gif
djasu82
Inseamna ca-ti papa benzina aiurea acel cilindru care nu ati lucreaza. Desi nu cred ca nu ai scantee pe acea bujie.
ag02cws
Fratilor, dar la ce magazine in Bucuresti gasim bujii d-astea mai bune? Ca eu acum 15.000 de km le-am schimbat si azi cand am scos una nu prea mi-a placut cum arata.
Cat despre platini, ce sa mai zic. Nu-mi vine sa cred ca a trebuit sa le frec dupa 15.000 de km.
In concluzie, tre sa le schimb pe toate, dar nu as mai lua de dacia ca vad ca sunt cam proaste. Stiti unde se gasesc in Bucuresti mai bune?
djasu82
Degeaba stati pe forum sincer voi nu excalati toate topicurile. Fratele meu ce tot dai atatia bani pe platina iati o data aprindere eletronica gen at011 si senzor si termini cu platina iar la bujii ori denso care chiar sunt foarte bune dupa cate am observat sau champion si fise tesla si gata.
ag02cws
Ok, o fac si p-asta, dar de unde le iau?
JDL
@djasu82: sigur nu merge acea bujie! si nu exista alte motive decat fisa... pentru ca am scos fisa cu motor pornit si am incercat o bujie care stiam sigur ca merge, nimic, nici o scanteie, dupa aia o doua bujie, tot la fel... smile.gif iar la restul fiselor merge tot, pana si daca o aproprii de bloc motor si las distanta de vreo 0.8 - 1cm.. imi face flama din aia.. iar astalalta nu face nici la 2mm smile.gif blush.gif e clar.

Maine le inlocuiesc, ca nu am primit salariu vineri smile.gif si anunt dupa aia ce si cum.
djasu82
De ce nu schimbi tu fisa respectiva cu alta sa te convingi daca intradefar e fisa sau daca ai un aparat de masura dai fisa jos comuti aparatul pe ohmetru si masori fisa la capete sa vezi ce rezistanta ai . Daca e peste 10 kohmi jos cu ea daca e sub e buna. Daca cu fisa schimbat cu alta buna care o ai la alta bujie nu ati da scantee prietene buba ta e bobina de inductie daca pe celalte trei ai scantee . Asadar daca ai probleme cu bobina de inductie te va costa cam 2 milioane . Nu prea cred sa ai peobleme cu fisa mai ales la motoarele pe injectie cel mai mult pica bobine de inductie si in cel mai rau caz tranzistori de comutatie din unitatea centrala. Asadar pune alta fise de la alta bujie si verifica daca da scantee wink.gif
PaulT
Schimba fisele intre ele.Dureaza 30 secunde si vei sti cu siguranta daca acolo e problema.Ca s-ar putea sa dai degeaba banii pe fise.Mai ales ca daca e bobina...costa ceva.
djasu82
Paule lasa ca se convinge el singur maine daca nu in seara aceasta biggrin.gif
JDL
Va repet oameni buni smile.gif fisele au 65k km... oricum le schimb, asa ca le schimb acum si vad daca mai face... n-am apucat in seara asta sa cumpar, dar cumpar maine dimineata smile.gif si va zic ce si cum...

@PaulT: da, le pot schimba intre ele, dar la mine fiind pe injectie, tre sa desfac bobina aia sau capacu ala de acolo si mi-e lene sa fac asta doar pentru test. O fac sa inlocuiesc fisele si gata. smile.gif e nevoie de ele oricum, ca am si bujiile noi, si asa sunt eu...

Mai sunt si incapatanat din cate vedeti biggrin.gif
PaulT
Bafta atunci.Sincer,sper sa fie fisa. biggrin.gif Sa ne spui.
djasu82
Si pana atuncea ai mers cu bujiia aceea noua ??? sigur s-a udat si o poti arunca biggrin.gif
GARFIELD 87
cauta fise BOUGICORD sunt in jur de 80 ron dar merita
JDL
ms garfield.
djasu82 ms ca-mi zici acum........ biggrin.gif nu-i nimic asta e, daca o fi sa fie arsa mai iau un set kkmas pe ele... smile.gif

<span class='edit'>4 Dec 2007, 16:54:</span>

@djasu82: nu zic inca ca ai avut dreptate, insa vreau sa-mi zici ceva... eu am dacia 1310li din 2004, ok toate bune si frumoase... eu nu am capac d-ala rotund din care ies fisele usor, am modelul cu bobina din care ies fisele... pot schimba fisele fara sa schimb bobina? eu presupun ca Da... pentru ca e cam ilogic sa schimb o data cu fisele si bobina... asta standard gandesc eu.

in orice caz, am fost azi in vitan, am luat la 150ron bobina (care are si fise noi) asa se vinde... la "pachet"... cica... (oricum luam si bobina pentru orice eventualitate sau pentru rezerva tongue.gif )

ce nu stiu eu... e ce am intrebat mai sus... sunt tare curios daca se puteau schimba doar fisele, sa demontez cumva bobina sau capacul ei si sa le scot, fara sa trebuiasca sa cumpar si bobina... smile.gif

anyway am cumparat-o acum si sper sa o pun cat mai curand, probabil duminica cel mai devreme... ca nu am sculele in bucuresti, le-am dus ca prostu la ai mei si n-am drum pe acolo in cursul saptamanii... si drept urmare canci scule sa o pot pune smile.gif
djasu82
Frate JDL se poate da jos fisele de pe bobina , eu nu ti-am spus sa dai bobina cu fisele jos . Doar sa incerci cu o alta fise care se scoate simplu din locasul ei tragi de mufa in sus de pe bobina. Doar am super nova si stiu cum e . Dar sincer tu ai probleme cu bobina de inductie e arsa o parte din ea. Bobian se da cu un imbucx de 10 din cate imi aduc eu aminte , pacat ca mergi cu masina in trei cilindri iar strici o bujie .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.