Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema cu ventilatorul de la aeroterma
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
costinu
Am de vreo 2 saptamani o problema. Intr-o dimineata am pornit, am dat drumu la aeroterma si a inceput sa huruie si sa vibreze ingrozitor. Nu stiu de la ce e exact, banuiesc elicea proriu-zisa, dar problema mea e ca nu stiu cum sa ajung la el. Am incercat sa desfac pe afara plasticul ala dar nu am putut sa il scot de acolo.

Deci... cum ajung la acel ventilator? Sper ca nu trebuie sa dau jos bordul (e de DSN).
volint
Intre compartimentul motor si cel unde este "plasticul", este prins in suruburi un panou (de tabla, bineinteles) care, daca-l demontezi vei putea scoate "plasticul" si implicit sa rezolvi problema. Ai nevoie de o cheie fixa de 10 si o tubulara ("teu" de preferat) tot de 10.

Spor!!..
costinu
merci pentru informatie. sper sa pot sa rezolv problema intr-un mod cat mai putin costisitor pentru buzunar biggrin.gif
apollo
nu te complica.daca citeai mai bine pe forum gaseai si problema ta , ca am mai scris.

pe la clapeta din acel buzunar, cea care permite aerului de afara sa intre sau il opreste, bagi mana pe acolo si ai sa dai de motoras.de fat de acele elice ale lui.

il invarti usor si o sa fii surprins la ce ai sa gasesti acolo.

cārpe, pungi, frunze , piulite...iti zic eu.

asa nu mai dai capacul ala jos si nu te mai chinui degeaba.
costinu
nu e nimic intrat in el. pot sa spun asta cu siguranta. am avut capacul inchis. seara a mers perfect, dimineata a inceput sa huruie. pe prima viteza nu huruie; doar pe a doua si a treia.

si ar mai fi o problema...nu prea imi incape mana pe acolo biggrin.gif
apollo
vezi si tu pozitia.te duci pe lungul lui.

stai linistit ca si eu am avut capacul inchis si tot degeaba.

zici ca huruie sau vibreaza tare?daca huruie, il lasi asa, daca vibreaza, vezi ca pe acele elice ai niste bucati de metal pentru echilibrare.
costinu
vibreaza rau de tot. adica se simte in toata masina. si galagia este infernala.

in alta ordine de ide, ca sa nu mai deschid inca un thread o sa intreb parerea tot aici.

am masina lovita de vreo luna si jumatate si (capota si farul) si nu am avut inca timp si "timp" sa o duc la reparat. o perioada de timp nu am mai dechis capota (statea legata cu o sarma) si nu am mai verificat nivelul uleiului.

acum pot deschide/inchide capota si am verificat uleiul si spre surprinderea mea nu aveam nici o picatura de ulei in motor, sau cep putin asa imi arata joja.

am completat de urgenta in prima instanta cu 1 l de ulei si am observat 3 lucruri:
- pe capacul de la ulei sau mai bine zis in interiurul lui se afla o substanta care semana cu vasilina la consistenta, si pe alocuri are tenta galbena. si joja cand o scoteam avea pe ea o depunere asemanatoare
- imediat ce am pus litrul de ulei am observat ca nivelul la joja a crescut mai mult decat pt un litru (banuiesc ca substanta de care ziceam mai sus era depusa pe motor si acum s-a mai ... nu stiu cum sa spun ... amestecat cu uleiul )
- am observat ca imi arunca ulei pe la fulia care iese de jos din motor.

ce credeti ca s-a dus din cauza ca am mers fara ulei? cam cat de complicat e sa umblu la fulia respectiva? imi pare ca nu am loc si trebuie sa scot motorul sad.gif
cu ce imi curat si eu motorul inainte de a pune un nou schimb de ulei?
apollo
iti arunca ulei pe la fulie.acolo ai un semering care a cedat.

nu stiu la ce te referi cu uleiul, dar tu ai mai circulat cu ea, sau a stat mult timp intr-un loc?

in cazul asta, mersul fara ulei e cam nasol.

o sa iti manance ulei in timp si se duc segmentii ca nu mai ai ungere.

e posibil ca uleiul sa se fi ingrosat.

fa-i un schimb de ulei si pune-i un "Motor Flush", o tii 2-3 minute apoi scoti tot din ea.

Are rolul de a curatat tot din motor.un fel de degresant.

Scoti uleiul si il lasi sa se scurga de tot.dupa care pui busonul la baoa de ulei si pui motor flush-ul dupa care o pornesti 2-3 minute, o opresti si scoti ioar busonul.

apoi iti recomand un ulei ceva mai gros 20W50 si un aditiv cu teflon.

Poate asa nu o sa-ti manance ulei si ii mai lungesti viata.
poate scapi si de segmentare.
costinu
am cam mers ceva in stadiul ala....adiva pe la 1500km sad.gif
variable_dynamics
Costinu,depunerea de care zici tu(maronie) este rezultatul condensului in cazul interiorului busonului de umplere de ulei. Insa daca este si la joja este foarte posibil sa fie lichid de racire amestecat cu ulei(ori garnitura de chiulasa impuscata ori garniturile de etansare ale camasilor cilindrilor sunt deteriorate(dai capacul baii de ulei jos si verifici). Verifica vasul de expansiune pentru urme de ulei in antigel(sau in apa,depinde ce ai) si cu motorul pornit uita-te dupa bule de aer in vasul de expansiune(asta in cazul in care ai sistemul de racire aerisit.) Daca nu,fa aerisire si uita-te dupa aceea. De asemenea uita-te si la nivelul lichidului de racire(daca ajunge in ulei,trebuie sa scada nivelul)

Ai destul de treaba. wink.gif Spor!

Numai bine.

P.S. - MotorFlush-ul se face cu uleiul in motor!!! Nu scoti nimic! Ci completezi pana la cantitatea de siguranta,recomandata de producatorul masinii(asa scrie pe sticla). Cantitatea de siguranta = ulei pana la reperul de "minim" me joja de ulei. Dupa asta, peste ulei pui motorflush. Dai drumul la motor,lasi 5-7 minute la relanti,opresti motor,golesti ulei,schimbi filtrul de ulei(OBLIGATORIU),pui ulei nou.

P.P.S. lagarele in care se invarte rotorul motorului aerotermei sunt uscate. Asa face si la mine(huruie) si eu totusi l-am uns asta vara. Deci,trebuie uns si verificata uzura lagarelor(niste bucse de bronz daca nu ma insel).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.