Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CURATARE CARBURATOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
tzepesch
Salut, sunt offtopic poate

catre moderatori....

era un topic, l-am cautat de am innebunit, in care un forumist descria cum si-a curatat carburatorul, fierbandu-l. CIORBA DE CARBURATOR,

va rog, un link cu locatia lui, nu-l gasesc pe nicaieri, era excelent.

multumesc
djasu82
biggrin.gif da vorbesti despre DODO fiindca el a facut ciorba de carburator , simplu il desfaci de toate pisele si cele din plastic il bagi in oala la fiert capacul carburatorului si corpul carburatorului . A dat in clocot il scoti il lasi sa se zvinte si il sufli sub presiune celelate piese din cupru la fel le fierbi. Dupa aceea treci la remontarea carburatorului bafta.
Tiberiu-Andrei
Acu am terminat de suflat carbu unui prieten.Totu a iesit boboc cu exceptia faptului ca am dat si jigloarele in clocot vreo 5 minute(asta fara sa-i dau seama,dupa care le-am scos si le-am lasat sa se raceasca).
Le-am tot inspectat dar mare lucru n-ai ce constat ca, cam tot asa arata.Pe de alta parte e dilatarea metalului care are loc,mai ales ca stateau pe fundul cratitei.
Intrebarea mea e daca ma mai pot increde in el sau il pun pe amicul nostru la plata. laugh.gif
Merced
Din ce am citit in "reteta" astea nu se puneau la fiert. radmasa.gif Nu vezi tu cu ochiul liber deformarile, dar probabil o sa le simti la consum. laugh.gif
vi_escu
Stai linistit, prin incalzirea la 100grade (fierbere) dilatarile sunt atat de mici incat practic ... nu sunt. Si pe urma prin racire toate piesele tale au revenit la dimensiunile initiale (aici nu e ca la blugi sa intre la apa radmasa.gif )
Daca prin tratamentul aplicat ai reusit sa desprinzi niste depuneri care apoi au infundat ceva canale/orificii sa nu dai vina pe ... dilatare.
tzepesch
Foarte tare, va multumesc tuturor!!!! daca tot o duc la mecanic tractata sa schimbe garnitura de chiulasa, macar sa fie carbul curat...
djasu82
Mai bine desfaci carburatorul de toate jiglerele si il lasi scufundat in decarburor 2 zile si sa fie si astupat tot . Vei observa rezultatele dupa aceea . A si cu un compresor il faci nou .
tzepesch
QUOTE(djasu82 @ 9 Dec 2007, 01:11)
Mai bine desfaci carburatorul de toate jiglerele si il lasi scufundat in decarburor 2 zile si sa fie si astupat tot . Vei observa rezultatele dupa aceea . A si cu un compresor il faci nou .
*



l-am desfacut complet si l-am scufundat in benzina... i-am bagat niste furtune cu aer de la o pompa de pesti sa sufle aer pe fund sa circule prin toate orificiile.\

jigloarele sunt scufundate in alcool izopropilic...

daca ii fac o adaptare la un foen sa sufle aer cald pe o seringa il pot rezolva in loc de compresor?

am terminat.

l-am uscat cu foenul pe cald-maxim...

pun si poze (inainte de) si (dupa) curatare
$$ilvviu
LolLolLo.gif
Adica ai pus carburatorul intr-un vas cu benzina si pe fundul vasului ai bagat un furtun sa aeriseasca.... benzina???
LolLolLo.gif

Ideea era sa il scufunzi in DECARBUROL si APOI sa il sufli cu AER COMPRIMAT, adica CU PRESIUNEEEE.

Eu unul nu as pune carburatorul la fiert, dar ma rog... daca voi ziceti ca da roade. Totusi cred ca cel mai bine tot decarburolul face treaba.





Nu iti mai bate capu cu improvizatii. Cumpara 1L de decarburol (oricum e mai ieftin decat izopropilicul) spala bine carburatorul si lasa-l o noapte scufundat.
Apoi te duci la o vulcanizare, dai 2 lei lu' nea ilie si ti-l sufla de ti-l face luna.
djasu82
Bun daca ai spalat carburatorul atunci ce nu ati convine?????? ce te doare ??? explica si tu mai pe larg sa vedem ce e de facut.
tzepesch
pai bai, l-am suflat cu putere cu foenul....

poate sa mi-l mai regleze si mecanicul cand il monteaza.

si da, solutia aia cu furtunele cu aer am adaptat-o pt ca

1: nu aveam decarbusolv si nici nea asta de langa mine cu piese nu avea,

2: solutia cu fiertu ar fi fost buna daca aveam un vas in care sa fac asta, m,-am chinuit intr-o cutie de conserve mare si nu a mers satisfacator

3: am facut o combinatie intre o solutie de curatat (benzina) si bulele de aer obtinute in momentul fierberii care trec prin toate orificiile


pe scurt,

am incercat sa-l fierb, pe bucati.... nu mi-a mers...

am taiat o sticla de 5l de plastic, am bagat toate piesele de la carb inauntru, mai putin jiglerele

am turnat benzina cat le-a acoperit

am bagat 2 furtunase de aer legate la o pompa de acvariu, in bidon pe fund si i-am dat drumul....

rezultatul: l-am "fiert" la rece vreo 6 ore. se vede din poze.... a iesit impecabil.

binenteles l-am frecat si cu o pensula ca sa iasa jegul din toate colturile....

oricum eu mergeam cu benzina buna, nu am avut niciodata probleme sa se infunde vreun canal interior, jigler interior, etc...

l-am calibrat ca-n Mondiru si asta e... nu mai fiti carcotasi.
m-am folosit de ce am avut prin casa....
Tiberiu-Andrei
Tzepesch asa arata carburatorul tau? blink.gif In viata mea n-am vazut asa ceva,totusi e bine ca l-ai spalat si acum e curat.Al meu are cam 20000 km si nu arata nici pe departe asa.Asa informativ cat ulei iti papa masina?

PS:si eu recomand metoda lui @dodobird cu ciorba de carbucitor,iese boboc! smile.gif
argon
E chiar curat pe langa al meu care nu a fost curatat in 11 ani, si nu papa ulei deloc, doar ca nu dau importanta acestor detalii.
Tiberiu-Andrei
Nici eu nu mai sunt adeptul bibilitului,cel putin nu la exterior.Totusi argon nu cred ca al tau arata in halul ala dinauntru.Se poate observa in poza numarul 6(din randul de sus)sub ciocul de papagal un strat consistent de jeg format din gazele de cartel si praf.Imi inchipui ce-o fii in galeriile de admisie.
diaconuliviu
In afara de cele doua supape de la pompa de repriza, celelalte nu sufera de la "ciorba". Supapele sint sensibile, in sensul ca UNELE nu mai au biluta metalica ci din plastic care e posibil sa se topeasca sau sa se deformeze.
Tiberiu-Andrei
Despre care supape vorbesti Liviu? happy.gif Cele doua orificii din pompa de repriza prelucrate in corp?

LE:I-am montat si reglat carbul amicului nostru si merge brici,nu da semne ca ar avea vreo problema.Urmeaza sa constatam un consum asa in mare.
djasu82
Daca ati sufla si voi la 5 luni barim doar orificile cu un sprei de carburator direct pe masina nu ar mai trebui sa faceti ciorba sau ma rog sa-l bagati in decarbusol.
tzepesch
iep, asa arata, nu stiu daca taicamiu l-a curatat vreodata.

am avut o perioada in care am folosit RO3 10W40 si consuma...am schimbat ca au schimbat petrom uleiul.

am avut so probleme cu un filtrele de benz. si aer care erau f. murdare intr-o perioda, plus apa in benzina si mi se tot infunda diuza de la furtunasul care se leaga la carb. aveam detonatii, etc... toate din cauza filtrlor, a rezervorului murdar si a apei din benzina.

am mai folosit o data spray d-ala de curata carb, dar cu el montat si in functiune.... o frectie.

acum urmaresc topicurile cu economizorul elica si uisul....

ce nu inteleg insa, poate-mi explica binevoitor diaconliviu, cum se monteaza eeibo si uis-ul impreuna. n-au ambele flanse diferite? sau flansa eeibo a fost modificata cu acele gaurele de aer si buffer de aer? sa adopt metoda de a elimina 4 plale de la elica?

eu am un eeeibo nou care are o electrovalva care se monteaza pe flansa...
o sa pun poze cu toate piesele ca nu stiu daca le am pe toate si am si dileme cu montarea ei

merci
diaconuliviu
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 10 Dec 2007, 16:58)
Despre care supape vorbesti Liviu? [...]

Una e verticala, din alama, pe fundul carburatorului, IN CNC, linga capacelul care fixeaza membrana. Este, repet, verticala, spre deosebire de jiclorul principal, inclinat. Este, mai exact, intre jiclorul principal si marginea CNC care contine pompa de repriza.
A doua e cea care fixeaza "papagalul".
Daca nici acum nu e clar....
Tiberiu-Andrei
Am inteles eu ceva gresit wink.gif .Si alea le-am scos,dar le-am si fiert vreo 10 minute. laugh.gif .Partea bune ca biluta era din metal.
Mersi ca m-ai luminat!
argon
QUOTE(Tiberiu-Andrei @ 10 Dec 2007, 15:50)
Nici eu nu mai sunt adeptul bibilitului,cel putin nu la exterior.Totusi argon nu cred ca al tau arata in halul ala dinauntru.Se poate observa in poza numarul 6(din randul de sus)sub ciocul de papagal un strat consistent de jeg format din gazele de cartel si praf.Imi inchipui ce-o fii in galeriile de admisie.
*




ma refeream la exterior in interior in nici un caz inauntru nu arata asa, l-am mai dat jos doar sa bag/scot elica de sub el , e luna, inclusiv clapetele, fara sa-l fi curatat eu vreodata. Ala din poza pare ca scapa ulei in admisie blink.gif
tzepesch
salut, urgent pliz, ca maine il pun pe masina....

cate garnituri, de care tre sa pun si cum mai ales, pornind de la carburator in jos//// am inteles ca e destul de importanta distanta dintre carburator si galerie.

Elica, Flanasa EEIBO, modificata UIS...

PS: elica si flansa tre sa fie cat mai aproape de clapeta de acceleratie?
mishujkl
uite aici o schita a lui dodo bird luata de pe alt forum
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.