Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ciudatenii
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
susp3ctu
Salut tutror...de obicei nu prea scriu gasesc rezolvarile la probleme...din ce s a postat pana acum,dar din pacate acum nu7 prea am gasit nimic. Ca majoritatea sunt posesor al unei daciii chiar solenza...clima din 2004.o am de un an si sase lunisi sunt destul de multumit de ea in unele privinte..Ca la orice dacie..apar problemele: prima ar fi ca imi intra pa in masina..pe undeva pe la antena(ciudat ar cred ca prin alt loc nu are pe unde si dimineata am gasit tot mansonul de la schikmbtaorulde viteze ud..si cu apa pe langa el) cred pt ca se prelinge si pica prin plafoniera pe la bec.si mie frica sa nu fac vreun scurt ceva sa mai ia si foc unsure.gif daca puteti sa mi spuneti cum si daca pot remedia problema asta.A doua ar fi ca la pornire se tot aude un pacanit in partea dreapta in bord in partea de sus...si cred ca este ceva se cupleaza si decupleaza ..la fel ca atunci cand apesi butonul de recicalre a aerului..ma rog asta dureaza doar vreo 5 min pana se incalzeste mai bine sau ..nu il mai aud eu ptca dau drumu la mp3 player...ce poate sa fie problema si daca se poate rezolva satb sa ma duc in service.???
Inca un sfat va cer : o sa schimb planetara pe dreapta ...ce ma sfatuiti sa o cumpar eu si sa caut un service..sau sa afc toata treaba asta printr un service??
wacko.gif
Astept raspunsul vostru.
mark``
Parerea mea e ca o poti schimba tu singur doar ca piulita care tine planetara stransa e extrem de greu de desfacut, e foarte tare stransa-am incercat, daca reusesti insa, iti trebuie o teava de juma de metru cu care tragi de cheie sa desfaci piulita ca altfel iti trebuie un pistol de la vulcanizare, poti sa o schimbi foarte usor, iasa singura apoi.
nh1980ro
Intreaba la service intai cat e o planetara si cat e manopera si intreaba si la un magazin de piese cate o planetara de origine. Si vezi singur daca merita sau nu sa o cumperi si apoi sa o montezi in service.
Daca schimbi planetara in fata blocului si bulesti unghiul de directie, nu prea mai poti face nimic. Mie mi-au schimbat burdufurile (D/R planetara stanga) si cand am plecat imi statea volanul stramb.. biggrin.gif si asta in service.
Cand am schimbat eu burdufurile la Dacoserv Militari am intrebat de planetara stanga si pretul era cam la fel ca la magazinele de piese auto.

Pacanitul in dreapta se mai aude daca deshizi usa la torpedou? (poate nu sta aia bine).
Vezi ca poate sa se auda si de la masca aia neagra de plastic care vine peste compartimentul aerotermei. Deschizi capota si o vezi sub stergatoare.

Cat despre apa prin plafoniera, esti primul de care aud cu problema asta.. biggrin.gif
Intai vezi daca nu cumva s-a desprins suportul ala in care infiletezi antena. Daca ala se misca e clar ca-ti intra apa pe acolo, dar nu cred ca poate sa intre prea multa apa.
CIPTUNING
QUOTE(nh1980ro @ 12 Dec 2007, 00:22)

Daca schimbi planetara in fata blocului si bulesti unghiul de directie, nu prea mai poti face nimic. Mie mi-au schimbat burdufurile (D/R planetara stanga) si cand am plecat imi statea volanul stramb.. biggrin.gif si asta in service.

*



Tehnic vorbind, cum se poate strica unghiul umbland la planetara, fara a umbla la bielete? Mai este si alta posibilitate? Intreb pt ca si eu am volanul stramb putin si am facut o interventie la burduf in service, dar fara a modifica nimic la directie (am fost de fata). Ca urmare, e bine de stiut pe viitor ce si cum.
nh1980ro
Pai fuzeta(sau cum s-o chema discul ala care tine roata si pe care e discul de frana) aia se prinde pe amortizor si cred ca se buleste ceva daca nu o prinzi inapoi EXACT cum a fost.

Ideea e ca si la mine mi s-a strambat volanul spre dreapta dupa ce am schimbat burdufurile pe stanga. Tot in service. biggrin.gif
susp3ctu
..Da m am lamurit...apa intra pe la antena..si se scurege prin plafoniera pe langa bec... nu stiu cumsa strange antena aiase desface ceva prin interior?Ma rog.cu pacanitul stiu de la ce este acum..de la aeroterma.suna exact ca si atunci cand cuplezi reciclarea.. are un pacanit mic.. si cam face asa tot timpul...O fi pe duca aeroterma? sau are de schimbat poe aolo vreun releu ceva? o sa am ui si pe la contactul ala de sub grla desi nu cred ca e de acolo
kaspersky
nu ti-o fi intrat vreo frunza ceva pe-acolo si aia face scandal?
marius80_eugen
QUOTE(nh1980ro @ 14 Dec 2007, 17:41)
Pai fuzeta(sau cum s-o chema discul ala care tine roata si pe care e discul de frana) aia se prinde pe amortizor si cred ca se buleste ceva daca nu o prinzi inapoi EXACT cum a fost.

Ideea e ca si la mine mi s-a strambat volanul spre dreapta dupa ce am schimbat burdufurile pe stanga. Tot in service. biggrin.gif
*



La mine cand mi-a schimbat kitul de ambreiaj , a trebuit sa lase putin in jos putea fata pe partea stanga si la fel , nu mai imi statea volanul drept . A trebuit sa pileasca canelurile ( ca volanul nu este ca cel de berlina ! ) si sa il monteze iar centrat . Mare grija la cei cu Air-bag , ca eu acolo am gasit si senzorul tongue.gif care era in plus de altfel blush.gif

QUOTE(kaspersky @ 17 Dec 2007, 15:49)
nu ti-o fi intrat vreo frunza ceva pe-acolo si aia face scandal?
*


Daca are Clima , are filtru de polen si nu ajung frunze pana in spate la torpedou !
CIPTUNING
Un mester renumit in unghiuri de fuga din Bz, a emis urmatorul rationament: "la solenza, volanul sta stramb spre stanga la mers in linie dreapta iar ea trage dreapta, datorita greutatii dezaxate a motorului in raport cu caroseria, lucru necorectabil datorita lipsei tirantilor la puntea fata". A refuzat "sa ia banii degeaba" unei SLZ acest simptom, masina ce mai trecuse printr-o reglare a unghiului la alt service. Iar daca nu ma insel, am mai citit ceva asemanator pe forum. Asa o face toate?
marius80_eugen
M-ai pierdut printre randuri ... Deci volanul sta sprea stanga , dar ea trage spre dreapta ? Si asta datorita greutatii neuniforme ?
In care parte mai trebuie greutate ca eu ma apropii spre 0,1 T si sunt soferu' si vreau sa stiu din ce parte sa conduc sau daca sa stau pe mijlocul masinii ca jmecherii cu schimbatorul intre picioare , o singura mana pe volan si una pe frana de mana sa nu ma ia centrifuga la vale .

Specific ca eu am Scala si cred ca greutatile sunt mai centrate ... cred blink.gif .
alex_axn
vedeti care-i treaba cu anvelopele...
eu sunt multumit de mortadoare.. m-au dus pana la 50 de mii si poate mai tin pana la 60 fara a forta limitele, in toate conditiile de drum..

dar au si ele o buba... nu sunt chiar egale ca greutate: la mine trage putin stanga.. daca le schimb intre ele pe cele de pe fata, trage dreapta... si ca sa mi se confirme si mai puternic ipoteza ca trage din cauza anvelopelor (dupa ce oricum facusem geometria), cu 2 anvelope de iarna debica pe fata, masina merge absolut perfect in linie dreapta; la 120 la ora merg fara maini pe volan.

referitor la repartitia maselor... nu sunt o competenta in domeniu.. dar vad ca totusi mai sunt si masini care au volanul drept si nu trag...
CIPTUNING
Precizari: am alte cauciucuri decat Matador si prezint simptomul descris. Inca nu am ajuns sa reglez unghiul. Cand ma interesam despre un service bun in treaba asta, aflu de la un slz-ist cu o Rapsodie, ca a fost sa rezolve aceleasi simptome (era al doilea service care ii umbla la unghi) si mesterul i-a zis treaba asta. I-a facut echilibrarea din presiunea rotilor. Bine, nu cunosc insa istoricul masinii lui, o fi fost poate lovita...? Astept sa ajung si eu in service. Presiunea o am egala, rotile echilibrate, cauciucuri noi, nelovita este, mai astept sa vad dupa reglajul de unghi, cum se comporta. Eram curios daca este simptom generalizat dereglarea asta de volan.
Reed
chiptuning, NU e un simptom generalizat este o problema particulara legata de o descentrare a puntii/ dezechilibru de unghiuri produs ACCIDENTAL.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.