Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
justyn
ceau. Am si io o nova gt din 99 si am probleme cand o pornesc, nu o ia numa dupa a 3 cheie si cu socu tras si nu sta in relanti numa dupa ce se incalzeste motoru. oare o fii din cauza ca nu am suficient ulei ? Cand pun ulei cat ar trebui imi arunca pe buji si pe la semeringul de la cutie. Va rog frumos sa imi spuneti daca trebe sa imi schim setu
apollo
cred ca ar trebui sa schimbi semeringul de la cutie.adica dintre cutie si motor.
anndi
Prima data schimba semeringul. Daca iti umple bujiile de ulei s-ar putea sa scapi numai cu o segmentare, dar eu zic ca e mai bine sa schimbi setul, sau motorul cu tot.
Faptul ca porneste greu si nu tine relantiul e din reglaje(carburator/aprindere).
justyn
da nu ies mai ieftin daca fac numa setu decat sa cumpar alt motor ? si unde as putea sa gasesc alt motor de 1.6. problema cu aprinderea cum pot sa o rezolv o fii din cauza bujiilor sau bobina ( reamintesc numa dupa vreo 5 6 minute ramane stabil relantiu, trebe neaparat sa tin putin acceleratia calcata).

15 Dec 2007, 18:47:
anndi
poate stii tu un mecanic sa imi recomanzi pana acuma numa ninastea de doi lei
djasu82
justin pentru inceput daca e sa dai vina pe bobina de inductie vezi daca frige excesiv cand pui mana pe ea cu motorul incalzist. Daca frige o poti arunca lucreaza in scurt . A si refa segmentarea nu mai are sens de alte discuti te v-a costa cam 5-6 milioane cu tot cu garnitura si segmenti poate si o planeitate a chiuloasei. Oare de ce multi accelereaza cand motorul e rece ?
anndi
Eu sunt din TM, nu stiu de unde esti, aici pot sa iti recomand mecanici. Daca vrei sa schimbi motorul te duci la schirott si iei unul de golf sau de reno. Eu unul am optat pentru reno. Motorul cu cutie planetare si tot ce trebuie, numnai sa il arunc sus ma costat 500 de euro, adica aprox 2000 de lei acum 3 ani, de atunci de motor nu m-am mai atins in afara unei garnituri de chiulasa, in rest numai imbunatatiri. Acum sunt in tratative pentru achizitionarea unui G60, care sper sa fie sus pe masina pana in vara.
gabi1
QUOTE(justyn @ 15 Dec 2007, 16:45)
( reamintesc numa dupa vreo 5 6 minute ramane stabil relantiu, trebe neaparat sa tin putin acceleratia calcata).



Probabil esti incepator si fara experienta in ale mecanicii.Orice masina cu carburator se porneste cu shocul tras la maxim(sau mai putin,in functie de temperatura ambianta).Dupa ce ai pornit motorul o tii din shoc,eventual pedala-combinat,la o turatie de 1400-1500,cam un minut .Dupa asta reduci un pic din shoc pana la 1100-1200 rot si pleci fara probleme.Treptat impingi shocul...trebuie sa inveti un pic mofturile motorului.

Deci ai doua variante:
1.stai pe loc 5-10minute sa se incalzeasca motorul si apoi pleci fara shoc;

2.dupa 1minut pleci cu shocul tras..1100-1200rot(varianta recomandata de producator).

apollo
se pare ca incepator ai fi tu.

1.indicat e ca masina sa nu o incalzesti stand pe loc.
2.nu toate pornesc cu socul tras la maxim.de exemplu a mea, daca ii trag socul la maxim, nu va porni in veci.
3.evita sh,tz,k si altele, nu de alta, dar sa mai discutam aici si pe viitor.
djasu82
Bine zis apollo motorul se incalzeste mai bine in sarcina nu stand pe loc . Eu unul nici nu trag socul fiindca am ce am pus la aprindere si porneste la sfert . Indicat e sa pornesti motorul sa tragi socul si sa si pleci de pe loc cam 100 de metri cu socul tras si dupa aceea sa fie eliberat.
gabi1
QUOTE(gabi1 @ 17 Dec 2007, 22:49)
........................................................
Deci ai doua variante:
1.stai pe loc 5-10minute sa se incalzeasca motorul si apoi pleci fara shoc;

2.dupa 1minut pleci cu shocul tras..1100-1200rot(varianta recomandata de producator).
*



Unde am gresit???
Ok.De acum inainte o sa scriu "soc". mad.gif
Normal ca socul trebuie tras in functie de temperatura mad.gif

Daca aveai soc automat,pe circuitul de apa ce faceai?Il impingeai si apoi porneai la drum ,nu?
Nu va mai grabiti atat!!!!!!
justyn
sunt din timisoara
vad ca am mari probleme cu ea o incalzesc dupa ce plec cu ea toata trepideaza + ca nu sta in relanti dupa ce merg cu ea 15 minute o ia bine. Azi de exemplu am facut un drum cu ea si dupa vreo 15 minute si-o dat drumu tragea cum trebe motoru, deci cred ca merge cu vrea ea cred ca o fii si din carburator . Pana acuma cand calcam acceleratia era mai lenes motoru azi nu stiu ce o fii avut . Era sa uit bobina se incalzeste . Nu stiu ce sa fac cu ea

18 Dec 2007, 21:23:
am uitat sa mentionez am carburator mic ( cred ca ii de 1310 ) si motoru are 100300 km va rog sa imi spuneti ce sa fac

18 Dec 2007, 21:46:
as vrea sa-mi mai explicati ceva cand sta motorul in relanti motorul primeste benzina prin jiglerul care ii legat de pedala de acceleratie ?
gabi1
Pune un set de bujii noi, ca astea mor primele la nova,mai ales la un motor obosit.Vezi cum se mai comporta si nu te grabi sa o tot duci la meseriasi ca cheltui mai mult decat un set motor.Dupa ce mai strangi ceva bani si mai observi si alte chichite pe la ea,fa o lista si bag-o in service.
djasu82
Nai nici o treaba cu "jiglerul care ii legat de pedala de acceleratie " Din acel surub oblic se regleaza la relanti turatia gen 800-900 de ture. Din surubul orizontal de pe carburator cel de jos se regleaza amestecul dintre aer si benzina . Si se regleaza asa se lasa motorul 20 de minute pornit sa fie cald: se strange din acel surub de amestec pana cand motorul incepe sa trepideze si se desurubeaza usor pana cand motorul are un maxim de aceleratie nu te gandi ca sare peste 3000-5000 de ture wink.gif . Va avea un maxim de acelerare la relantii adica functioneaza rotund motorul fara trepidati si acolo lasi surubul nu mai umbli consumul e perfect reglat. Daca tot trepideaza ai avansul ori prea mare ori prea mic. Se regleaza si el turand motorul pe la 2500 de ture si dai de delco stanga sau dreapta in asa fel sa nu trepideze motorul .
justyn
Am duso la un mecanit intre timp si mi-am spus ca motoru este ok problema este tot de la buji care se afuma daca merg peste 100 de km cu ea nu mai lucreza cum trebe. Va rog sa imi spuneti daca este de la supapele de la chiuloasa sau ca am pus buji sinterom 14np21b
Alexito
raspundetii baiatului..ca ma intereseaza si pe mine....de fapt cred ca am citit toate postarile de aici..de la rubrica nova... cu cat citesc mai mult cu atat stiu mai multe... Multumesc. Apropo Djasu da accept la mes
justyn
Alexito ai aceiasi problema ? Daca ai aceias problema ii din cauza reglajelor. Problema cu bujiile am avuto din cauza ca nu o fost bine reglata , acuma dupa ce am duso la un mecanic cat de cat mai bun nu mai am probleme merge rotund motoru fara rateuri, iam dat bujiile sinterom 14n21b si am pus 14n18 dar tot mai face figuri daca merg peste 100 km si cred ca ii din cauza bobinei care ii prinsa de motor si se incalzeste foarte tare. Ar trebui sa o mut ce spuneti ?
mmi&g
Din pacate Alexito are dreptate cu mecanicii.Saptamana trecuta am schimbat tobele si astazi cand am fost sa-mi reglez gazul toate alea mi-au iesit aiurea din cauza ca scapa gaze pe traseu.Si multe altele de care nu-mi aduc aminte acum dar stiu ca acum 1-2 ani am ajuns in situatia sa ma jur ca nu mai las masina in service.Sfatul meu e sa nu va duceti in service decat atunci ca nu e alta solutie,iar in service mergeti cu cineva si nu lasati mecanicii singuri nici o clipa ,mai ales cand pleaca sa "curete" cate o piesa(am patito cu rotoru la electromotor).Din pacate asa stau lucrurile pe la noi si nu exagerez deloc
Alexito
am fost atentionat sa nu mai postez cu sh.zs ,k ai alte prescurtari folosite de catre cei inculti (conceptia romanului ramane neschimabata) dar daca asta e regulamentul ma conformez acestiua. Intr-un fel ma intristeaza sa vad ca nu doar eu am patit asta la service si, acum o sa fiu putin mai meschin,in alt fel ma bucur k nu am fost singurul fraierit,ori rostul acestor magarii,ca nu le pot spune altfel, nu le vad interesul decat BANUL sau inconstienta pe care si-o asuma cand (in cazul meu ) te trimite la moarte sigura.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.