Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Parca se ineaca in vit. 3,4... e ceva infundat?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
virusssp
BUNA DIN NOU!

Azi am facut un drum mai lung cu masina si am luat jos cartonul (ca sa nu se supraincalzeasca motorul biggrin.gif) . Dupa un timp am observat ca masina face urat tare... parca se ineca...mergea in hopuri..iar daca trageam putin socul mergea bine. Cand trebuia sa incetinesc (la treceri cu cale ferata) apasam ambreiaju se aprindeau becurile rosii la ulei si temp si murea motorul... Numai eu stiu cum am ajuns acasa si cata benzina am consumat.. si cand am ajuns am intrebat un mecanic... a zis ca e din cauza lipsei cartonului la radiator. ESTE POSIBIL? Sau care ar mai putea fi problema? (benzina cu apa, bujii ? .. ? )

Tiberiu-Andrei
Apare pericolul de jivrare a carburatorului.Macar pe o parte ai putea aseza un carton(partea cu carburatotul).Stai linistit ca nu fierbi apa daca pe partea ailalta nu-i pui.Eu am tot radiatorul acoperit,la noi azi dimineata erau -18 huh.gif
v_razvan_c
Asa am patit si eu la drum lung. Cand am oprit si am deschis capota, era un fel de zapada pe tot carburatorul si in el... Totul era alb smile.gif
Merced
"Muci". Se intampla la Dacii. Cati kilometri are motorul, ce ulei bagi in el?
Cred ca merg scosi cu palma deasupra carburatorului, am avut si eu putini ce-i drept acum vreo luna, dar de atunci n-am mai intampinat probleme.
Apar de la combinatie dintre condens in capacul culbutorilor si ulei de proasta calitate, din ce am citit pe forumul asta.
v_razvan_c
Merced, daca pe mine m-ai intrebat iata raspunsurile: motorul are 49.000 km, ulei Elf 20W50; spuma nu am DELOC, nici in carburator si nici in capacul culbutorilor...
Arhanghelul
Ia vezi si uleiul e sus la primul rind(iarna/vara).......ti-am pus un scan de la manualul de Dacia 1300...
tu ai cu 20 in fata trebe sa ai 10 .....

Cine invatza pe altu si nu face ptr. el.... eu care folosesc Panther 15W40 ... radmasa.gif
Merced
Nu e rau nici cu 15W40, dar sa fie calitativ. De motor il intrebam pe initiatorul topicului.
tabek
Exact la fel am patit si eu anul trecut, pune carton in fata carburatorului!! si se zeolva... smile.gif
v_razvan_c
Merced, ok, scuze; Arhanghelul: merci, dar nu mai schimb niciun ulei, las` asa smile.gif Si da, problema se rezolva cu carton in fata radiatorului...
CriSTI68
o intrebare:

Ce rol are cartonul ala de oo la radiator ?
tabek
rolul este incalzirea mai rapida a motorului, si evitarea jivrajului la carburator. Insa pentru asta este mai eficient cartonul la acrburator...cel putin la mine
CriSTI68
si clapeta de la filtru pentru vara-iarna ce rol are nu acelasi ?
Tiberiu-Andrei
Ba da cam tot acelasi,respectiv motorul sa traga aer cald,plus ca protejeaza carburatotul la temperaturi mici ale motorului.
djasu82
Mai bine ati face rost de un filtru care ajuta sa nu mai intre acei muci in carburator. Sa jure care ca nu are muci in carburator si nu-l cred fiindca toti avem asa ceva e vorba de condens al uleiului ars . Cu alte cuvine se spala mai des carburatorul.
Sorin_18
salut,am si eu o mica mare problema... dacia mea daca nu este pornita timp de 2 zile porneste foarte greu si daca porneste motorul nu se accelereaza moare la relanti se accelereaza treptat(cand e mai cald si se poate accelera) toate astea dureaza cam o jumatate de ora 20 de min.de unde sa fie problema??eu ma gandeam la bobina,are cineva idee cum se poate masura bobina??apropo am si acele rateuri in carburator. si becurile la ulei se aprinde la relanti
CriSTI68
QUOTE(Sorin_18 @ 15 Dec 2007, 19:41)
salut,am si eu o mica mare problema... dacia mea daca nu este pornita timp de 2 zile porneste foarte greu si daca porneste motorul nu se accelereaza moare la relanti se accelereaza treptat(cand e mai cald si se poate accelera) toate astea dureaza cam o jumatate de ora 20 de min.de unde sa fie problema??eu ma gandeam la bobina,are cineva idee cum se poate masura bobina??apropo am si acele rateuri in carburator. si becurile la ulei se aprinde la relanti
*



fa-i cateva pompe la benzina, tragi socul la 1000 si nu o zapacii cu automatele
Sorin_18
o sa incerc si asta....ms pt sfat. oricum aprinderea e facuta carburatia la fel ....nu stiu de ce ar mai putea sa faca asa
CriSTI68
stai linistit ca si a mea "era" ok motorul si dupa 2 - 3 zile de stat pe loc ii dadeam 3 - 4 pompe si o lua la prima cheie, acum sa vad cu noul motor icon_mrgreen.gif
Merced
Sorine eu ti-am mai zis ca tu ai probleme marisoare pe la motor. Becurile de la ulei n-au de ce sa se aprinda, nici daca e motorul rece.
djasu82
Daca ti se aprinde becul de ulei ori tu nu mai ai ulei sau abia trage pompa de ulei sa urce pe rampa ati sugerez sa-ti schimbi uleiul cu unul semisintetic elf 10w40 competition. Poate ca ai si tu ulei de abia poate invarti eletromotorul motorul. Iati si o aprindere eletronica gen gotronic si altfel se schimba si mersul motorului.
Sorin_18
Merced motorul mrge super bn doar k se aprin becurile la ulei la relanti si knd accelerez nu creste presiunea la ulei cum crestea inainte nici uleiu nu prea mai e bun yo ma gandeam sa nu fie din cauza asta
djasu82
SCHIMBA ULEIUL SI FILTRU CU UNUL MANN .
Sorin_18
gata am reolvat si problema asta. am inlocuit filtrul si uleiul va multumesc

briobit
la fel patesc si eu in vitezele 3 si 4 parca motorul da sa moara se balbaie tremura toata masina de zici ca se rupe cand o calc tremura si maneta de la schimbator dar e un tremurat mai rar nu stiu cum sa descriu ...daca pun mana pe maneta simt cu smuceste si cutia odata cu maneta si toata masina se zguduie asta se intampla si la 40 la ora daca o accelerez un pic mai tare.... (fac urmatoarele precizari :
1. masina merge cu gpl benzina nu am defapt nu am nici rezervor
2. bujiile sunt schimbate de 1 luna la fel si fisele si capacu de la delou si platina
3. de pornit porneste brici direct pe gaz
4. gazul imi intra in carburator printr`un stutz care este prins de "gatul de lebada" in partea opusa pe unde intra aerul prin filtru (stiu e tiganie da asa am luat masina)
5. cand schimb vitezele nu caraie nimic ambreiajul decupleaza bine (cutia este cu 4 ) viteze
6. treaba asta cu balbaitu o face ata pe loc drept se simte mai putin dar cand da un pic de greu si trebuie sa traga face urat
7. motorul nu este foarte "ok" dar nu imi curge ulei pe nicaieri si nici nu pierd ulei masiv adica bag 1 litru la 2-3 luni cu mers cam 50 km zilnic (am mai bagat in motor o cutie de atitiv 2+2 cu teflon 433ml)
8. nu am carton dar intentionez sa pun ( circuitul de racire al masinii este aerisit merge si caldura nu pierd apa pe nicaieri)
9 pompa de ulei merge am presiune la maxim aproape in pers si cam 4 la relanti


ce solutii aveti ca nu stiu ce sa fac ... cand vreau sa fac o depsire sau sa ma bag intr`o intersectie deja ma apuca frica sa nu fiu lovit din spate ...nu facea deloc treaba asta ...

ma gandes la o chestiune inca nu am apucat sa verific ... e posibil sa nu mai fie prinsa cutia de jugu ala de sub masina? nu stiu cum arata dar afara e zapada de 15 cm..... e posibil sa fie discul de ambreiaj terminat? rulmentul de presiune il aud dimineatza cum suira pana se incalzeste motorul daca apas ambreiajul nu se mai aude.....
am incercat sa schimb si gazul la fel face....

orice solutie e binevenita ...... sanatate si sa va fereasca Dumnezeu de reparatii la masini pe vremea asta ... sa auzim de bine




mimeni? sad.gif(
Sorin_18
dar motorul cand nu este in sarcina cum merge?
MyKe89
Și eu am o problemă asemănătoare.. Bujiile (bosch), fișele, ambreiaju'.. sunt noi.. totu' era ok sub capotă și de ceva vreme dă să moară în frână de motor.

Să înțeleg că o rezolv prin atașarea unui carton în fața radiatorului? biggrin.gif
Sorin_18
depinde ...da si tu amanunte cum face motorul in sarcina,la relanti rtc
djasu82
Daca nu aveti aprindere eletronica si senzor gotronic va sugerez sa nu mergeti cu motorul subturat fiindca aveti probleme mai ales daca avansul e mare biggrin.gif.
Sorin_18
si cam c probleme am avea?si dc? care este diferenta
MyKe89
QUOTE(Sorin_18 @ 17 Dec 2007, 00:41)
depinde ...da si tu amanunte cum face motorul in sarcina,la relanti rtc
*


Păi.. pe loc, motorul merge rotund... când e vorba de "tras", trage bine... dar când ridic piciorul de pe accelerație și sunt în a 2-a, a 3-a sau a 4-a.. cum scade turația sub ~ 1500 rpm, cum smucește și dă să se oprească... mă și speriasem, credeam că are cutia ceva... ohmy.gif

QUOTE(djasu82 @ 17 Dec 2007, 00:41)
Daca nu aveti aprindere eletronica si senzor gotronic va sugerez sa nu mergeti cu motorul subturat fiindca aveti probleme mai ales daca avansul e mare biggrin.gif.
*


Old Dacia 1300 here. biggrin.gif Mi-am dat și eu seama că nu fac nimic dacă merg cu el subturat.. dar sincer nici nu știu cum îmi dau seama dacă avansul e mare... sad.gif Prin "probleme" înțelegi și altceva decât consum mai mare de benzină? unsure.gif
djasu82
Daca e avansul mare se va auzi un tacanit in delco sau vei avea demaraj in tromba . Avans mare =putere = consum.
argon
ca avansul e putin marit, o sa-ti consume mai putin la acelasi mers.
djasu82
Marestel tu un mai mult sa vedem mai se respecta consumul wink.gif.
briobit
revin cu precizari la relanti cand motorul este cald are unele tremuraturi adica merge ce merge rotund apoi are momente in care sare turatia de la 800 la 1000 la 900 adica un mers neregulat cumva ... in ultima vreme am observat ca si farurile si luminie in bord au inceput sa se balbaie .... deja imi vine sa ii dau foc plss helpp

si mai am o problema sunt momente cand turometru la pornire se basculeaza dintr`un cap in celalat foarte repede ....
djasu82
Ai eletrozi la bujii egali? adica pusi la 0.7mm dupa aceea intervi si reglezi carburatorul s-a povestit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.