Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: TURBONATOR carburator 32IRMA
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
tzepesch
salut,

am facut si eu turbonatorul, dar, intrebarea mea,
paletele trebuie sa plece perpendicular de pe buza turb. si sa se curbeze, sau sa plece de la un anumit unghi?


tre sa fie cat mai aproape de clapeta de soc sau mai departate...

thx
djasu82
Trebuie curbate in asa fel sa formeze un turbion cum e la elice . Ajuta la viteza mare si sunetul e placut nici nu ati mai trebuie toba sport daca ai filtru sport biggrin.gif
tzepesch
deci e bine sau nu? curbura paletelor nu prea mai por s-o modific substantial, ci doar pozitia lor pe suport...
goku
Pai pentru cei ala care lai pus tu? huh.gif

21 Oct 2008, 19:11:
Mareste puterea la motor? huh.gif
SGM.MYKE
QUOTE(goku @ 21 Oct 2008, 20:11)
Pai pentru cei ala care lai pus tu?  huh.gif

<span class='edit'>21 Oct 2008, 19:11:</span>
Mareste puterea la motor? huh.gif
*


Ia si citeste tu topicul asta si ai sa vezi.
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=16197&hl=uis
CriSTI68
sefu imi faci si mie o bucata ? icon_mrgreen.gif
soulraven
si eu parca asi vrea:)
CriSTI68
sa vedem cand incepe productia in masa icon_mrgreen.gif
tzepesch
e f simplu de facut din cutie de ness. se lipeste f bine cositorul de tabla si se poate taia cu orice foarfeca.

si, io stiu, mie nu mi s-a parut chiar placebo. primul pe care l-am facut era gresit. nu mult dar suficient.
soulraven
macar un tutorial ceva......chiar asi vrea sa imi pun asa ceva pe masina.....
tzepesch
vezi ca e descris exact in postul cu UIS si Economizor benzina, daca nu ma insel.
Mr_Devil83
Ce rezultate obtii cu el?
cosmin_2300
De ce va chinuiti cu improvizatii ? Asa ceva se gaseste in magazine .. pe vechea berlina aveam eu pus !
soulraven
sambata vreau sa imi fac si eu un turbionator, cred ca il fac din cutii de bere, carcasa o fac repede, dar nu stiu cate pale sa pun si cum sa le modelez....ma puteti ajuta?
tzepesch
ca al meu de sus

dar palele mai lungi si ca mai spre centru.
f usor indoite la marginea dinauntru, mai pronuntat spre perete, mai lin aproape drept spre centru

Mr_Devil83
soulraven: cutie de ness, cutie de alimente, etc. De bere nu merg pentru ca sunt de aluminiu si nu ai sa poti sa lipesti palele alea.
djasu82
are efect doar de zgomot daca folosesti un filtru sport biggrin.gif Face la fel de tare ca o toba sport daca filtrul e de tip para sau tort.
vallyyy
Pana la urma are efecte vizibile turbonatorul asta (ma refer la demaraj sporit si consum mai mic) sau e frectie la picior de lemn?..........mai mai gandesc la ceva: oare daca se rupe o paleta din aia si are norocul sa ajunga prin chiulasa ce poate sa se intample ?
tzepesch
e de nashpa.

dar daca tabla e buna si se lipeste f bine nu se rupe.
eu l-am scos ca l-am proectat prost si n-am mai avut chef sa fac altu. dar am si calcat pe el si nu s-a rupt. s-a indoit, dar lipiturile au rezistat. si le-am lipit cu ciocan de 35W ci fludor de tevi.
djasu82
vally turbunatorul intra in functiune ca o turbina virtuala la turati mari peste 3000 de ture atinci se simte o imbunatatire fiindca iti creste mai repede viteza evident urca si mai repede in ture.
Daca montezi un filtru sport face precum toba sport in frana de motor si cand e accelerata de la turati foarte joase.
CriSTI68
care ziceai ma ca gasesti pe piata turbonator ? ca se uitau astia la magazine ca la avioane concorde smile.gif
tzepesch
pe piata? hahah, se gaseau niste tampenii pe la americani, costau vreo 30$.

iti ia maxim 1 ora sa-l faci
smeqerudemine
cum e actionata elicea aia?? huh.gif tot de aeru care intrain motor?? sau de altceva?? daca ar fi actionate de altceva ar functiona. ar trage aer mai mut dar asa/?? ce aduce in plus/?/? daca sta acolo asa singura sta degeaba laugh.gif laugh.gif daca ar fi actionata de altceva,poate un motoras... sau ceva... ar trage aer mai mult si atunci ar fi functionat, dar asa nu...
Minel
QUOTE(smeqerudemine @ 7 Nov 2008, 08:06)
cum e actionata elicea aia??  huh.gif tot de aeru care intrain motor?? sau de altceva?? daca ar fi actionate de altceva ar functiona. ar trage aer mai mut dar asa/?? ce aduce in plus/?/? daca sta acolo asa singura sta degeaba laugh.gif  laugh.gif  daca ar fi actionata de altceva,poate un motoras... sau ceva... ar trage aer mai mult si atunci ar fi functionat, dar asa nu...
*




Mi-s tare curios pe ce te bazezi cand afirmi asa ceva ??? huh.gif
tzepesch
turbonatoru face acelasi lucru ca si elica economizor de sub carburator. incepe turbionul de sus. creste viteza aerului si imbunatateste amestecul. teoretic, in forje in vit mare te ajuta ca acc. mai repede fara sa retrogradezi. de ex in depasiri.

dar trebuie proiectata f bine, ca sa nu opuna rezistenta aerului, altfel cresti consumul.
bucatzel
QUOTE(tzepesch @ 7 Nov 2008, 11:03)
turbonatoru face acelasi lucru ca si elica economizor de sub carburator. incepe turbionul de sus. creste viteza aerului si imbunatateste amestecul. teoretic, in forje in vit mare te ajuta ca acc. mai repede fara sa retrogradezi. de ex in depasiri.

dar trebuie proiectata f bine, ca sa nu opuna rezistenta aerului, altfel cresti consumul.
*



bullshit. viteza aerului n-are cum sa o creasca. ganditi-va si voi ca practic are efectul unei frane pentru aer. Daca ziceai ca imprima aerului o miscare de rotatie, era altceva. care miscare de rotatie, ajuta (teoretic) la un amestec mai bun aer-carburant. Avand o cantitate mai mica de aer, logic, va fi nevoie si de o cantitate mai mica de benzina => consum mai mic, multumita faptului ca amestecul se face mai bine.

Sincer, si asta si elica sunt frane. oricum ati lua-o. daca va mananca sa-mi demonstrati contrariul, luati manualul de fizica (unul de ala vechi, care mai si contine urme de cunostiinte), si cititi cu atentie partea legata de mecanica fluidelor (dati Find dupa Bernoulli tongue.gif ).

In plus, avand in vedere traiectoria fluxului de aer din filtru prin gatul de lebada, si dupa aia in carburator, eu zic ca jucaria asta doar vibreaza mai tare la turatii mai mari. Nu zic ca-i efect placebo, doar ca ma indoiesc ca are vreun efect major.
vallyyy
Poate ca zic prostii dar am si eu o curiozitate .............daca s-ar monta ceva gen "cooler de calculator"( actionat de curent ) in locul turbonatorului .......s-ar simti o imbunatatire unsure.gif ?
IRONICK
Da, o sa fie efect de turbo. Ma rog, nu 100%, dar o sa fie.
ArtVandelay
o sa fie o crestere de putere dar si o scadere (ventilatorul consuma curent, alternatorul lucreaza mai "intens")
pentru a compensa se poate monta un cooler si la iesirea de la esapamant dar montat invers ( sa traga gazele afara )
SiloS
Sau montezi coolerul pe un circuit separat ( ca sa nu fure puterea ) .

Poti sa iei niste baterii 777 le montezi in torpedo si butonul pentru cooler il pui in capul schimbatorului .

Pe urma cand te enerveaza unul la semafor, pac, apesi butonul si te duci racheta !
driverx
QUOTE(vallyyy @ 7 Nov 2008, 15:55)
Poate ca zic prostii dar am si eu o curiozitate .............daca s-ar monta ceva gen "cooler de calculator"(  actionat de curent ) in locul turbonatorului .......s-ar simti o imbunatatire unsure.gif ?
*



Ma, prostii nu zici deloc. Dar asta doar daca doresti sa muncesti mult sa adaptezi diametre diferite (ala de calculator e mai mare decat carburatorul....deci s-ar putea sa faca presiune prea mare pe admisie) si tot ce urmaresti ca si scop final este sa gatuiesti motorul la orice turatie care este mai mare decat cea de relantiu.

Daca te hotarasti sa faci asa ceva eu prieteneste te-as sfatui sa ai grija cu presiunea pe admisie. Dat fiind ca e mai mare cooleru decat carburatorul ma tem pentru motor. Pentru inceput as recomanda un cooler mai mic, de genul celor puse pe radiatoarele de pe placile video.
vallyyy
Cooler mic cat sa-l adaptezi pentru carburator se gaseste .......cand am zis de calculator nu ma refeream la din ala mare gen cum sunt alea de sursa ..........sa fim realisti cat curent poate sa traga un cooler de la alternator ...........as incerca ideea asta daca ziceti ca-i da putin sprint cel putin as da drumu la cooler cand fac cate o depasire biggrin.gif
Mr_Devil83
Nu pentru asta s-a inventat turbo?
tzepesch
degeaba pui d=-ala, n-are eficienta. carbul trage mai repede, chiar si=n relenti, decat curentul unui cooler, cu atat mai mult d-ala mic.

daca nu folosesti aeroterma, fa ca mine, intoarce filtrul invers, ii tragi un record gofrat la aeroterma, dandu-i o gaura pe langa furtunul ala de la calorifer, si etansezi cat poti de bine, furtunul pe iesirea aerotermei, aia de jos.

si ai sa vezi ce suneti sport obtii, si cand dai drumu la aeroterma tine mana pe gaura filtrului, aia unde se pune gatul la carb, sa vezi ce curent iese p-acolo. eu am intr-o treapta aeroterma, si da, ajuta la depasiri sau forje nesimtite. ma gandesc cum ar merge cu una cu 2tr. pe langa ca-i baga aer rece mai este si cu tiraj fortat.

sau, am eu pitici.

<span class='edit'>8 Nov 2008, 02:01:</span>
si acu ma gandeam la varianta, cu un adaptor la evacuare, unde se prinde galeria de saxofon, daca nu ma insel, o flansa T care sa recupereze o parte din gaze si sa le redirijeze in filtru de aer. cum e la unele turbine, ca o poarte din gazele arse sunt recirculate
diaconuliviu
QUOTE(Mr_Devil83 @ 30 Oct 2008, 00:35)
[...] De bere nu merg pentru ca sunt de aluminiu [...]

Nu toate sint Al, mai sint si din otel..

Tepes, da' tu de ce ai filtrul montat invers? si unde "duce" furtunul ala "gofrat"?
tzepesch
cand era f cald afara se incingea destul de rau sub capota si tragea numai aer cald. ca atare l-am intors invers si furtunul e tras la aeroterma... tragea aer rece de la parbriz, eu nemaiavand calorifer de incalzire. aeroterma baga aer rece fortat. am incercat mai multe variante de dirijare, iar asta a fost cea mai buna. distractie fu in mom. care, dupa montaj, nu se mai inchidea capota. tongue.gif

montat astfel pot sa scot si filtrul fara sa mai demontez incinta.
smeqerudemine
poate functioneaza.... eu unul nu cred sleep.gif sleep.gif icon_mrgreen.gif
tzepesch
mai sa stii ca trage f bine asa. mi s-a parut o solutie buna. ca e aeroterma aacolo sau nu, da aia poate e placebo, dar cert este ca aer rece baga. asta era scopu principal, nu sa fac turbo dintr-un excl.gif de ventilator radmasa.gif
djasu82
intra aer fortat pe la parbriz vezi sa nu intre si apa cand ploua biggrin.gif Tare povestea cu colarul de calculator . A daca langa colar montati un mic stut care e alimentat de la o butelie de aer comprimat atunci poti spune ca prinde viteza elicea aia biggrin.gif si sa vezi turbo daca atinge 120 de mii de ture din cauza diuze care foteaza tubina ... vezi atunci viteza si depasiri.
Dar cat va ia sa modificati galeria si sa montati o turbina cu geometrie variabila ... iar comanda la turbina pentru modificarea palelor se poate face cu un montaj eletronic de la o anumita turatie in sus tongue.gif
tzepesch
nu intra apa, chill. am mers si pe ploaie, apoi am scos filtrul. era uscat
smeqerudemine
sa stiti ca ma refeream la "turbonator" nu la pusu furtunului la aeroterma smile.gif v-am zis nu vreau sa supar pe nimeni si nu o sa zic "ahh iar o inventie romaneasca" :| asa ceva nu e bine.
oricum daca elicea aia nu e actionata decat de aerul care intra in motor nu va functiona smile.gif icon_mrgreen.gif smile.gif
tzepesch
mai, nu functioneaza ca turbo. doar ca incepe amestecul de la intrarea in carb. amestecand si benzina data de ajutaj. si cea de centrator, etc.
CandyMan13
Sau la inventia ta(furtun gofrat in aeroterma apoi in filtru si in carb) poti pune intr'o carcasa rectangulara (un str8 ceva) un cooler cam de aceeasi dimens,inchizi cutia super etans,gauri pe o parte si de alta eventual cu niste reductii care sa inceapa de la diametrul coolerului pana ajung la diametrul furtunului gofrat (ceva de genu |=-) Cutia montata intre aeroterma si filtru,carburator.
Aeroterma cand va fi actionata va baga aer sub presiune in cutie,ventilatorul va raspunde si se va invarti din inertie(va trage si aer mai repede)iar aerul va intra apoi in carb...
Vorba aia:PANA MEA:Ddar e totusi o idee care la masina lui tzepesh poate fi adaptata usor avand in vedere ca are deja ceva facut in acest sens excl.gif
CodeXS
Am si eu o sugestie minora pentru a imbunatati putin partea de admisie (fara a face glume de bisnitar marunt gen "pune un cooler mai mic").
Daca va uitati la poze mai vechi ale masinii lui SGM, o sa vedeti ca el a prelungit tubul carcasei filtrului de aer ca sa traga aer de afara, nu de sub capota.
(gradientul de temperatura interior-exterior nu cred ca e mare dar poate ajuta combustia iar tubul fiind orientat in directia de miscare a vehiculului efortul admisiei va mai scadea putin...modificarea e relativ usoara si teoretic aduce un mic plus, daca e incorect va rog sa ma corectati)
tzepesch
e f corect ceece zici., dar in cazul meu, nu-mi placea cum arata la motor, si am avut si varianta lui Minel, cu furtunul legat de cel de apa si se ingincea efectiv vara. macar asa cum am legat eu si stand la semafor ii bag aer fortat.

si ma rog, nu mai stiu pe unde auzisem pa-ci pe forum ca e chiar mai bine ca furtunul sa fie lutin mai lung. ceva cu cresterea vitezei aerului si saracirea lui... ma rog.


la treaba cu coolerul, mai e o chestie, daca e pozitionat la gura carbului, partea centrala a ventilatorului e destul de masiva, si obtureaza destul de mult din admisia carb -> consum mare.

cutii diverse pt montaje, chiar si de metal se gasec la Maica domnului, la Conex Electronic.

stiti ce-ar mai fi interesant, si cred ca ar suna genial, filtru d-ala rotund, oala cum sunt la masinile americane. as face asa ceva vara. pus pe carb.
nelu_1985
n-ai loc sub capota, tre sa iti pui carapace deaia ca la papuc D
tzepesch
i was affraid of that.

ar maerge daca mai scoti din garnituri si elimini flansa. dar cum eu am UIS nu cred ca vreau sa fac asta.



CodeXS
Dintre toate "gadgeturile" eu am pastrat doar UIS-ul combinat cu un robinet fin de aer ca sa pot doza cum doresc si amestecul furnizat de carburator. Nu vreau sa supar pe nimeni mai ales pe cine are UIS, chiar daca nu obtureaza admisia, singurul lucru bun e ca pot inlocui duza calibrata din furtun si sa dozez cantiatea de aer din amestec.(teoria cu vortex-ul de omogenizare acum la jumatate de an de cand il folosesc mi se pare putin placebo).

Referitor la furtunul gofrat de aer despre care vorbeam mai sus, eu am mutat putin mai la stanga (partea catre sofer) radiatorul a.i. sa am spatiu in partea dreapta sa ies cu furtunul neobturat si pe un traseu cat mai drept in spatele grilei.

(Elica si turbonatorul stau frumos in cutia de acte de ceva timp, dupa testare ambele influenteaza in mod negativ consumul, si da ambele sunt prelucrate dupa "retetele" de pe aici si dupa bruma de bun simt ingineresc pe care cred ca o posed)
djasu82
sgm avea turbina ...montata sa nu va mai aud de ventilatoare loate de la sursa de pc si pusa pe carb biggrin.gif nu invarte ca saproduca presiune ventilatorul cat poate suge dintr-o data motorul prin aspiratie.
Uisul e buna fiindca omogenizeaza aerul la relantii si poti scadea turatia la 600 de ture stabil.
tzepesch
codexs, mie mi-a folosit mult si elica si turb. adev e ca proiectandu-l gresit mimi marea consumul. dar elica nu. eu o am in 4 pale
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.