Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Scandinavia
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
carlo
Anul viitor,in vara,vreau sa merg cu masina in Suedia si poate si in Norvegia.
Ati fost pe-acolo?Merita batut drumul?Cum pot face rezervare pentru o casa de vacanta?

Multumesc
gibonu
N-am fost nici in Norvegia, nici in Suedia.
Insa, Norvegia este extrem de scumpa, din toate punctele de vedere, asa ca ai grija la buget.
Daca tot de duci pe acolo, du-te pe podul Ore Sund, intre Danemarca si Suedia, care este o minune a tehnicii.
Drum bun.
yO_
Uite aici un topic despre Norvegia:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...744&hl=norvegia

Si eu am in plan pe la inceputul verii o plimbare in Danemarca si Suedia. Visez si la Norvegia si Capul Nord dar o sa fie cam complicat de ajuns.
alexdan
A mers cineva recent pe acolo? Sau prin 2009?

Sa trec de la Rostock la Gedser cu bacul sau sa o iau pe drumurile lor europene? A mers careva cu bacul? M-ar interesa Danemarca-Suedia-Norvegia, taxele de pod am inteles ca sunt in jur de 35 de euro, dar nu stiu ce sa fac in legatura cu bacul.
La dus vreau sa trec cu bacul, iar la intoarcere din Oslo as vrea sa merg catre Kristansand si sa iau bacul catre Danemarca (Hirtshals), as economisi si carburant si km suplimentari. La intoarcere o iau prin Germania, fiindca restul vacantei este planuit in Franta si putin prin Olanda, Belgia.

Daca a fost cineva prin zona si poate sa-mi dea informatii, ii sunt recunascator. Multumesc anticipat
cmandrei
N-am fost dar as dori anul asta sa ajung in zona.
Despre costuri drum, viziteaza viamichelin.com si o sa vezi ce si cum. In acelasi timp poti cauta pe net dupa denumirea locatiilor in care vrei sa ajungi si o sa gasesti taxele ( http://www.alltravelnorway.com/Norway/Car_...riving_Tips.htm http://www.alltravelsweden.com/Sweden/Car_...riving_Tips.htm ).

Viziteaza si http://www.aferry.com/ ca sa intelegi care sunt costurile si durata de traversare cu vaporul. In functie de aceste date, mai bine spus, de rezultatele comparatiei cu cele obtinute de pe viamichelin cu drumurile europene vezi ce vrei sa faci.

Vezi daca nu e mai ok sa treci pe la Rotby-Puttgarden.
STORMTROOPER
Ce stiu eu:
Autostrazile in tarile nordice sunt gratis, se plateste taxa pentru traversarea podului Stroembolt si Oresund.
Cazare poti gasi la hotel sau la particulari,Asa numitul bed&breakfast, la preturi rezonabile, ma rog rezonabile pentru nivelul lor de trai.
Am traversat cu ferry-boat-ul, pentru ca nu e bac de-al nostru, anul trecut cind am venit din Copenhaga. Traversarea a durat 2 ore, aproximativ, conditii foarte bune.Avantaj ca dupa ce ai iesit din apele teritoriale germane/daneze de deschide duty-free-ul si poti sa mai cite ceva la preturi destul de decente.Plus ca marfa este de calitate.Daca vrei sa ajungi din Germania in Danemarca –Copenhaga (ca exemplu) pe sosea mai adaugi vre-o 300 km la distanta de parcurs.Autostrazile daneze sunt impecabile, si cu indicatoare la tot pasul.Nu ai cum sa te ratacesti. In Copenhaga, autostrada se termina la vre-o 2 km de centru istoric al orasului.
Daca faci excursia astept poze&impresii
dexter
Feibotul Rostock - Gedser e 99 euro (2 persoane + o masina)
Podul Oresund e 38 de euro (285 DKK); alternativa ar fi feribotul la 40 de euro, deci cam tot aia e smile.gif
Feribotul Rotby-Puttgarden e 80 euro
Depinde pe unde vrei s-o iei, Rostok nu e chiar pe langa Puttgarden smile.gif
Ai putea de exemplu sa mergi la ducere prin Rostok si la intoarcere s-o iei spre Puttgarden (ti-ar fi mai comod in ideea drumului spre Franta).
Atentie ca in aceasta perioada se lucreaza f. mult la autostrazi in Germania si Danemarca, sa-ti iei rezerve de timp caci vei face mai mult decāt te astepti smile.gif
nairam
Mi s-a zburlit parul in cap iar pielea i-mi este de gaina.... Vazand topicul asta. Mi-am adus aminte de concediul de anul trecut:
Bucuresti-Amsterdam-Copenhaga(terestru Nu cu ferry)-Malmo-Oslo- fiordurile norvegiene pana la Andalsnes si Kristiansund-Rostok-berlin-Bucuresti
Un total de ~8000 km
In amsterdam am stat 4 zile apoi pe la neamuri in Malmo dupa care am pornit spre fiorduri Andalsnes, Molde, Alesund si Kristiansund. Niste peisaje superbe. Am mers fara rezervari dar pot sa spun ca hotelurile sunt extrem de scumpe. Ca sa va faceti o idee am platit echivalentul a 80 euro la o casuta intr-un camping iar la hotel in aceeasi locatie cerea cam 160 euro. Drumurile sunt bune dar sa nu te astepti la autostrazi pentru ca nu au. In multe locuri am mers pe drumuri europene pe care nu incapeau doua masini ca latime si aveau din loc in loc niste intranduri cam cum sunt parcarile noastre pentru ca sa te bagi daca te intalneai cu alta masina.
In zona in care am fost noi mergeai 20-30 km te urcai pe ferry mai traversai un fiord iar 30-40 km iar pe ferry si tot asa ... M-am dat cu ferry de mi-a ajuns. Sa fi atent ca la iesirea de pe ferry norvegienii pleaca cu masinile de zici ca este concurs, se baga ca bezmeticii.
Pun si niste poze. A fost tara in care mi-a placut cel mai mult si am vazut destule tari.
[attachmentid=1627638174] [attachmentid=1627638176] [attachmentid=1627638177] [attachmentid=1627638178] [attachmentid=1627638179] [attachmentid=1627638180] [attachmentid=1627638183] [attachmentid=1627638186] [attachmentid=1627638187] [attachmentid=1627638188] [attachmentid=1627638189] [attachmentid=1627638190] [attachmentid=1627638191]
cmandrei
Fain fain fain smile.gif sper ca in vreo luna asa sa revin si eu cu impresii smile.gif
nairam
Noi am fost anul trecut la sfarsitul lui Aprilie inceputul lunii Mai. Soarele apunea pe la ora 12 noaptea asa ca era timp berechet de vizitat mai ales ca nu prea le avem cu somnul. Cum sa te culci cand inca este lumina afara.... Mai nasol ca localnicii se comportau normal si se bagau la nani pe la 10-11 seara asa ca nu mai vedeai picior de norvegian...
Cine poate sa ajunga la Fiordul Geiranger sunt peisaje extraordinare. Norvegienii au foarte multe tunele, poduri si rute spectaculoase. Am trecut la un moment dat printr-un tunel de 25km (LAERDAL-AURLAND) se spune ca este cel mai lung tunel rutier din europa.
Am mers pe "drumul atlanticului" sau "ruta de aur" de la Andalsnes la Geiranger acolo drumul este construit din insulita in insulita cu foarte multe poduri care trec peste bucatele de atlantic...
Am vazut cele mai spectaculoase peisaje de pana acum. Pentru cei carora le place muntele este superb. Am mancat somon norvegian de la mama lui...
Sa fac si o estimare de costuri: Tot concediul a durat cam 2 saptamani dintre care 4 zile am stat in Amsterdam unde am avut rezervari, 2 nopti la neamuri in Malmo iar pentru restul de nopti am gasit la fata locului. Cand venea noaptea ne opream si ne cazam. Mancarea: Am mai mancat si din traista si in general cumparam de la supermarketuri. Nu prea am mancat la restaurante. 2 Persoane am cheltuit un total de aproximativ 3000 euro cu tot cu rezervarile pentru Amsterdam. Si am condus cam 8000 km. La intoarcere am sta 2 zile si in Berlin.
Ruta a fost cam asa: Bucuresti-Viena-Frankfurt/main-Amsterdam-Odense-Copenhaga-Malmo-Oslo-Andalsnes-Gedser-Rostok-Berlin-Dresda-Praga-Budapesta-Bucuresti.
Cel mai mult am condus intr-o zi 1350 km de la Deva pana in apropiere de Frankfurt/main unde ne-am cazat la un motel pe autostrada.
Poze din Norvegia si cu podul Oresund:
[attachmentid=1627638368] [attachmentid=1627638369] [attachmentid=1627638370] [attachmentid=1627638371] [attachmentid=1627638372] [attachmentid=1627638373] [attachmentid=1627638374] [attachmentid=1627638375] [attachmentid=1627638376] [attachmentid=1627638377] [attachmentid=1627638378] [attachmentid=1627638379]
Gaby
@ nairam
Un traseu de genul asta planific eu de vreo 2 ani ... superbe locuri !
De fiecare data apare alta dorinta in familie.
Nu a fost cam putin timp (2 saptamani), avand in vedere distanta ?
nairam
Normal .... Ca orice concediu ... a fost scurt... Dar avand in vedere ca am o mica slabiciune pentru sofat in sensul ca daca-mi atasezi o cisterna cu benzina conduc pana o termin si mai cer una si tinand cont ca pe afara se circula civilizat iar majoritatea tarilor cu apa calda au autostrazi (mai putin Norvegia pe care si asa vroiam sa o vizitez pe drumuri nationale sau judetene) Distanta Nu a reprezentat o problema.
Ziua 1 plecare din bucuresti pe la ora 14- mers pana la Deva Da ziua asta nu prea ar trebui sa se puna pentru ca pana la ora 14 am fost la birou
Ziua 2 Deva -Frankfurt/main
ziua 3 Frakfurt - Amsterdam
3 zile/4nopti in Amsterdam
Ziua 7 Amsterdam - Odense-Copenhaga-Malmo
Ziua 8 dat cu vaporasul in Copenhaga si vizitat Malmo
Ziua 9-12 vizitat/alergat prin Suedia, Norvegia vazut multe minunatii
dupa care Ziua 13 coborat spre Gedser unde am si dormit o noapte
Ziua 14 si 15 stat in Berlin
si apoi 16 si 17 intors acasa la drumurile noastre bombardate...
E drept ca a fost un pic mai mult de 2 saptamani.
Cred ca daca nevasta spune acum hai sa mergem ..... mergem .... Merg oricand si oricat... Nu chiar oriunde. De exemplu tot trag de mine niste clienti sa mergem la cabana lor de la Gura Humorului cica de 4* si ca nu platim nimic... da parca nu prea ma trage inima .... Hai sa fim seriosi ... Gura Humorului am vazut-o cu parintii cand aveam 9-10 ani si cand inca mai credeam ca Ionica a furat pupaza din tei pe bune... Bag mana in foc, ca era mai frumos atunci decat acum... Iar ca sa ma duc sa ma imbat acolo cu respectivii.... merci dar asta pot sa fac si acasa cu 2-3 sticle de vin si una de tarie.... Nu sariti ca nu sunt totusi chiar asa pretentios si nu ma sifonez daca fac excursii in tara. Spre exemplu acu 2 saptamani am fost pe clisura dunarii si transalpina deci bag in seama bucuros si trasee fumoase din RO... Cred ca peste 2-3 saptamani mai facem odata transfagarasanul ...
De fiecare data cand iesim pe autostrada ori spre mare ori spre Pitesti cu treaba sau la sfarsit de saptamana ii spun sotiei: "Miroase a concediu"..... Dar doar miroase .......
alecsz99
Salutari la toata lumea,

Va povestesc mai jos aventura mea Nordica si Germanica, la inceput de februarie 2017. Pe drum ne-a purtat un Duster 4x4, 1.5dCI.

Ruta primei zile a fost simpla, Bucuresti – Timisoara, stationat acolo.

Ziua a doua a insemnat un traseu pana la Dusseldorf, in Germania, pe ruta Timisoara – Budapesta – Vienna – Wels – Passau – Nuremberg – Wurzburg – Frankfurt – Koln – Dusseldorf. Trecerile de frontiera relativ libere, controale selective la Passau, dar fara probleme.

Ziua a treia:

Dusseldorf – Bremen – Hamburg – Padborg (Danemarca). Aici am parasit autostrada si am urmat drumurile daneze spre Rømø. Acolo am dat peste o plaja pe care poti intra cu masina si practic am condus pana pe malul marii, efectiv pana in Marea Nordului. Nu protestati, nu este nimic ilegal, este un drum marcat, cu limita de viteza, ce duce fix pana la apa.

Am explorat apoi restul insulei si de acolo am plecat la Copenhaga.

Ziua a patra:

Copenhaga, un oras minunat, linistit, absolut lipsit de trafic. Am vizitat zona portului nou, cetatea, portul vechi (Nyhavn) – foarte interesant - precum si faimoasa mica sirena. La iesirea din Copenhaga catre Malmo am descoperit si zona de plaja la marea Baltica.

Am trecut podul Øresund (taxa 50 E) catre Malmo, un oras dezamagitor venind din Copenhaga, plic de imigranti, murdar, plin de cersetori. Venind din Copenhaga am fost cu adevarat dezamagiti. Am dat totusi peste o ciocolaterie care ne-a mai indulcit si incalzit. Apoi am vizitat orasul Lund, la indicatia proprietarei ciocolateriei, zona rurala adiacenta iar seara ne-am imbarcat pe ferry-ul Huckleberry Finn din Trelleborg cu destinatia Rostock (200 E traversarea peste noapte pentru o masina, 2 persoane si o cabina mare, rezervare si plata online). Traversarea a fost nesperat de lina! Baltica a fost bland cu noi in noaptea aceea.

Ziua a cincea:

Ne-am debarcat de pe ferry la Rostock, gasind in port o zona extrem de industrializata. Ne-am indreptat catre Peenemunde unde am vizitat Muzeul Tehnic, practic baza in care nazistii au dezvoltat arme precum racheta V2. Tot acolo am vizitat si submarinul sovietic U 461. Sincer va spun ca dupa vizita asta pretuiesc mai mult confortul de zi cu zi de care fiecare dispunem. Viata pe un astfel de submarin era un calvar fara doar si poate.

Tot la Peenemunde este un muzeu al jucariilor…

Am parasit aceasta zona cu puternice reminiscente naziste cu directia Berlin.

La Berlin am vizita Muzeul Zidului Berlinului, Poarta Brandenburg, Check Point Charlie, Reichstag-ul, Turnul Televiziunii. Acesta din urma generase asteptari deosebite, avand in vedere o experiente similara din trecut la Olimpya Tower Munchen. Insa aici vizibilitatea este reduse de faptul ca, spre deosebire de Munchen, nu poti iesi pe terasa in aer liber, ci doar poti privi pe geam, de sus, intr-un bar inghesuit. Nu recomanda. Totodata masuri de securitate inclusiv scanarea bagajelor. Bun pentru siguranta in zilele astea.

Ziua a sasea:

O mica tura prin Berlin-ul de Est. Nici nu trebuie sa iti spune cineva unde esti, diferenta fata de Vest este inca foarte vizibila. De altfel intreaga zona a ceea ce a fost Germania de Est este diferita mult de vest…drumuri…masini…oameni…totul este mult inferior in Est, chiar daca vorbim de Germania.

Drumul spre casa ne-a dus pe ruta Berlin – Dresda – Praga – Bratislava – Budapesta – Timisoara – Bucuresti.


Duster-ul s-a descurcat exemplar, doar pe autobahn ies la iveala limitele maxim 170 km/h cu zgomotul ambiental aferent.

Tractiunea integral face toti banii, pe plaja din Danemarca fiind greu de intrat altfel in aceasta perioada a anului, Duster-ul insa nu a ridicat nici cea mai mica problema de tractiune.

Datele calatoriei:

5657 km parcursi
477 de litri de motorina consumati
8,4 L/100 km consum mediu
83 km/h media de viteza


Cele bune tuturor!
gibonu
@alecsz99

Frumoasa tura, insa nu ti-a intrat masina in cur dupa 5600 km in 7 zile [aprox. 800 km pe zi]?

Ai observat cumva daca podul Oresund are pista pentu biciclete?

Niste poze din interiorul cupolei Reichstag-ului ai?

Si daca se poate sa ne zici mai multe despre Peenemunde, raman dator.

Multumesc.
radian
Frumoasa plimbare. Felicitari.
alecsz99
@gibonu

Sunt obisnuit cu astfel de distante...a fost chiar ok, desi un Duster nu este cea mai confortabila masina pentru astfel de distante lungi.

Podul Oresund nu are pista pentru biciclete si cu siguranta nu vei putea pedala peste el, are regim de autostrada si in lipsa unei piste dedicate este interzis accesul bicicletelor.

Poze din interiorul cupolei nu am dar ma revansez cu detaliile despre Peenemunde.

Practic intreaga localitate situata pe insula Usedom de la marea baltica pastreaza un aer de demult... Halele sunt inca in picioare, Centrul de Cercetare Militara Peenemunde luand fiinta in anul 1937. Zona de est si sud a fost utilizata de catre Armata in timp ce zona de vest a fost Centru de Testare al Luftwaffe.

Halele de turbine din Centrul de Cercetare Militara se pot vizita integral, inclusiv zona de terasa ce ofera o panorama a intregului port. Accesul pe terasa se face foarte usor, cu un lift foarte rapid si modern. Totodata mare parte din echipamente sunt conservate si expuse.
Expuse sunt si o racheta V2, o linie de lansare V1 precum si o locomotiva de tren.
Baza a fost bombardata de catre Aliati in cadrul Operatiunii Hydra.

In port este ancorat un submarinul U 461, submarin sovietic clasa Juliett, dupa numele de cod NATO, diesel-electric echipat cu rachete de croaziera cu capabilitati nucleare. Este un submarin cu 8 sectiuni construit la inceputul anilor 60 ce a efectuat misiuni de patrulare in Atlanticul de Nord. A fost candva echipat cu 4 rachete cu capabilitate nucleara ce puteau fi lansate exclusiv in momentul in care submarinul era la suprafata, o manevra foarte riscanta. Incepand cu 1988 a fost scos din exercitiul activ, iar ulterior caderii URSS, in anul 1994, a fost vandut, demilitarizat, catre muzeul German. Este expus din decembrie 1998. Nu mai pusesem pana acum piciorul intr-un submarin, ma asteptam la o lipsa totala de spatiu si confort dar parca nu chiar asa. Practic orice spatiu este mic, ingust, prea jos, incomod. Si asta la o simpla vizita. Submersat, in misiune, cu ordine de indeplinit si termene de respectat viata pe el era desigur un calvar. Parca inca mai mirosea a motorina in interior...

Am incercat sa vizitam si Centru de Testare al Luftwaffe, insa din cate ne-am dat seama, in afara de cateva avioane ce nu au facut parte din Al Doilea Razboi Mondial si au fost expuse in fata unei cladiri, dupa gard, pe pista, se organizeaza intreceri de motociclete si karting. Nimic mai mult de vazut aici azi.

Pentru orice pasionat de istorie si tehnica intreaga zona si mai ales muzeul este un must see. Nu este spectaculos prin numarul si dimensiunea exponatelor ci mai ales prin insemnatatea istorica, atat in ceea ce priveste Al Doilea Razboi Mondial cat si avansul tehnologic ulterior datorat acestor cercetari.

Cateva poze mai jos:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.