QUOTE(Adrianno @ 25 Feb 2008, 00:34)
teoretic blocul motor pe carburatie este similar cu cel pe injectie cu mici diferente, nu vad care ar fi problema adaptarii injectiei pe un motor carburatie daca (un mare daca de fapt) se fac toti pasii de transformare a blocului, corect ?
Incorect....nu este nevoie de nici un fel de modificare la motorul propriu-zis - trebuiesc doar adaptati senzorii de care are nevoie calculatorul de injectie, respectiv:
- senzorul de turatie motor
- senzorul de pozitie a arborelui cotit
- senzorul de pozitie a axei cu came
- senzorul de detonatii (optional)
- pompa de benzina electrica (in rezervor)
- sonda Lambda pe galeria de evacuare
- delcoul de elimina si aprinderea se inlocuieste cu o aprindere electronica (controlata de calculatorul de injectie)
- In plus, mai trebuie instalat si catalizatorul (inaintea tobei intermediare)
- Iar carburatorul se inlocuieste cu asa-zisul "accelerator" (necesita adaptare la prinderea cablului de acceleratie)
Cele de mai sus sunt valabile doar in cazul instalarii unei injectii monopunct (injectie benzina in galeria de admisie - similara cu cea de pe Dacia 1310 Li). Daca se doreste instalarea unui sistem de injectie multipunct (injectie benzina direct in fiecare cilindru), lucrurile se mai complica putin - trebuie modificata si chiulasa pentru a permite montarea celor 4 injectoare)