Salutare
Asa cum am promis, acum ceva vreme, am realizat montajul pentru aprinderea unui martor in bord care sa indice terminarea lichidului din vasul de spalare a parbrizului. Am gasit in final sonda dedicata pentru asa ceva de la cielo (foto 1). Se gaseste usor si nici scumpa nu este. La realizarea au fost cateva probleme cu care m-am confruntat :
1. Adaptarea lungimii sondei la adancimea vasului de pe logan, sonda finala trebuind sa aiba maxim 95mm lungime;
2. Pozitioanarea sondei pentru a arata, indica, cat mai aproape de ....realitatea din borcan, si etanseitatea borcanului la imbinarea cu sonda;
3. Led-ul in bord – asta a fost cel mai simplu pentru ca m-a ajutat un user de aici.
4. Iconita de pe ceasuri, care a ramas aceeasi (sub forma de volan!!!) pana ma hotarasc sa schimb folia.
Asa cum am spus am scurtat sonda la dimensiunea de 95 mm (foto 2) la care pentru o mai buna etanseitate(si pentru un aspect placut ) am atasat prin lipire dispozitivul initial de fixare al sondei (foto 3). Sonda astfel realizata am pozitionat-o si montat-o pe rezervorui de apa dupa ce in prealabil practicesem o „ gaura ” (foto 4). La pozitionare am tinut cont de faptul ca ledul la bord trebuie sa se aprinda cand este putina apa in rezervor, adica sa mai ai acolo o mica rezerva
Si iata cum arata montat dispozitivul pe masina (foto 5) si „indicatorul” din bord (foto 6). Principiul de functionare este destul de simplu: cand nivelul apei este scazut, plutitorul care are incastrat un magnet actioneza senzorul care se afla in interiorul sondei. Acesta pune la masa ledul din bord. cand nivelul apei creste circuitul se intrerupe si ledul se stinge.
Cam asta a fost realizarea dupa vre-o 2 ore de munca in care cel mai mult timp l-am pierdut cu cautarea frezelor pentru a da gaura rotunda .
Toate bune