Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme cu carburatorul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
euuu
sal am o daica nova gt din 99 si am si eu o problema mare....si anume mi se uda bujiile consuma mult,nu trage in sarcina ,nu tine relantiul,tot timpul trebuind sa schimb bujiile (cam la 50 de km).........

Ajutati-ma ca sunt disperat unsure.gif unsure.gif
zazou
poate ai avansul prea mare. cu apa cum stai?
apollo
-avans marit
-dozaj prea bogat
-nivel CNC marit

Mai simplu : aprindere si alimentare care nu sunt puse la punct.

ai detonari la relanti in esapament?motorul are un relanti variabil?

distanta la bujii cum o ai?ai modificat-o?

mai multe detalii
euuu
QUOTE(apollo @ 27 Dec 2007, 17:20)
-avans marit
-dozaj prea bogat
-nivel CNC marit

Mai simplu : aprindere si alimentare care nu sunt puse la punct.

ai detonari la relanti in esapament?motorul are un relanti variabil?

distanta la bujii cum o ai?ai modificat-o?

mai multe detalii
*


avansul e bine reglat,nu am rateuri in teava de esapament si nici in carburator ,bujiile sunt noi (bosch si romanesti) ,relantiul variaza dupa ce se incalzeste putin ,nu am modificat niciodata distanta la "electrod" bujie ,defectul de mai sus s-a instalat treptat incepand cu intreruperea functionarii normale ale motorului in sarcina ,intreruperi f.f. scurte

am schimbat la ea:capac delcou,fise,si buji(cu gramada)

am verificat distanta culbutori ,cred ca aprinderea este pusa la punct
la inspectie mi-a esit continutul de oxigen marit ,atunci am crezut ca nu functioneaza o bujie,apoi le-am schimbat,dupa care situatia a inceput sa se inrautateasca. sad.gif
apollo
acum cateva zile...eu o tineam pe a mea in a 5 a la 1400-1700RPM constant.culmea ca intrerupea ingorzitor.

ieri am schimbat platina si si-a revenit.

tu nu ai mentionat nimic de platina.ai distanta reglata bine?

ai filtre de benzina?sunt schimbate?

ma gandesc sa nu fie si cuiul ponto, sa nu ramana blocat si sa ai nivelul in CNC prea mic.

Bobina e buna?
Alexito
cam multe inrebari...poate nu stie baiatu ce sunt alea...o fi afon ca mine smile.gif
apollo
Sa intrebe ce nu stie.

De asta e forumul, sa ajutam.
corbex
1. verifica nivelul benzinei in carburator. Atra se faca indepartind filtrul de aer, scotind toate suruburile capacului, dupa care se scoate chiar capacul. daca camera de nivel constant (niste adincituri in carburator... biggrin.gif ) e plina, trebuie reglat plutitorul. Cum se regleaza? Tii capacu carburatorului cu plutitorul in sus, adica exact invers decit pozitia lui normala si masori distanta de la garnitura carburatorului pina la punctul din mijlocul plutitorului(care este o chestie cilindrica) cu o ruleta mica. acea distanta trebuie sa fie de 18 mm.
2. nivelul benzinei e bun. in acest caz se scot platinile, se examineaza, daca au adincituri la punctele de contact, se arunca. Distanta corecta nu poate fi masurata corect la platinile uzate, pentriu ca tu masori distanta dintre suprafetele care, de fapt, nici nu se ating, in punctele de contact fiind sapate gropi de catre doamnele scintei.
3. se iau bujiile bosch si se arunca. Bosch nu stie sa faca bujii pentru dacia, nici n-a auzit de masina asta, pe cind sinterom, da ! Pe ambalajul bujiilor sa scrie ca merg si pe nova. Oricit vi s-ar parea de ciudat, bujiile sinterom merg perfect pe dacii ! Sint si alte marci care merg, dar nu stiu specificatiile pentru dacia, de obicei nu le stiu nici vinzatorii.
4. Ai umblat la reglajele carburatorului, caz in care te duci cu el la un meserias.
5. Verifici cuiul poantou (nu ma puneti sa-l scriu frantuzeste!). Daca are un fel de guler in apropierea virfului, arunca-l !
6. Nu fii asa de mindru ca n-ai verificat niciodata distanta electrozilor bujiiler. Ubii oemani n-o fac, pentru ca merg regulat la revizii si se uita mecanicii in locul lor. In caz contrar, trebuie sa te uiti singur, cel putin la 10.000 km. distanta se schimba din cauza temperaturii si uzurii. Chiar daca distanta-i buna si bujiile par ok, ele tot pot fi duse, caracteristicile izolatorului din ele se deterioreaza cu timpul, tot din cauza temperaturii. Daca fabricantu-ti spune sa le schimbi la 20.000, atunci tu schimba-le la 15.000 ! Tu dai bani pe benzina, nu fabricantul.
Bafta!
djasu82
De parca meseriasul stie ceva biggrin.gif tot tu unde pui mana o reglezi mai bine si ai de invatat de pe forum wink.gif.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.