Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rateuri puternice in esapament
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
bengaves
am o problema care incepe sa ia amploare: rateuri puternice in esapament si in acelasi timp acul de la turometru se misca in sus si in jos si in relanti si daca motorul e turat ! nu intrerupe in mers dar parca motorul a pierdut din putere !
si pe gpl si pe benzina aceiasi problema!
cum pot sa scap de detonatiil?sper sa nu fie supapele!
djasu82
Redu din avans fiindca e foarte mare si daca vrei sa-l pui la punct tureaza motorul la 3200 la cald si reglezi delcoul spre dreapta sau spre stanga in asa fel in cat sa ati dispara rateurile sau tremurarile ale motorului . Daca nu vrea verifica platina sa fie pusa la 0.4mm si iar refaci avansul jongland din delco la aceeasi turatie fiindca la 3200 e cuplu maxim . Verifica si capsula vacumatica daca lucreaza desfaci capacul de delco tragi furtunul care vine din carburator si se duce la capsula vacumatica si tragi aer pe acel tub . Trebuie sa observi ca se misca platina sau senzoru ce ai tu acolo . Refa reglajele si revi din nou.
Georginho
Vezi si cu mizerie de prin jiglere. Ai filtru de hartie pus? Vezi sa nu fie si ala murdar. Si in ultimul rand: vezi sa nu fie bujiile murdare. La mersul in oras nu prea se face o autocuratare normala.
djasu82
Pai cand spuneam eu ca mai trebuie sa o calci pe coada peste 3000 de ture pentru a se curata multi spuneau ca vorbesc prosti biggrin.gif.
gabi1
Prima data schimba bujiile.Cand bujiile sunt ancrasate apar rateuri la greu si una din solutii pt a avea un mers cat de cat regulat la ralanti, este sa mai reduci putin din avans.
Dar la mersul in sarcina o sa faca si mai urat:dat in nas;pierdere de putere si consum mare de benzina.

djasu82,o sa incerc si eu reglajul tau dar totusi cred ca la o turatie de 2000-2500 ca e motor de 1.6.La 3200rot e prea zgomotos motorul si nu cred ca faci un reglaj bun.
bengaves
bujiile sunt noi,dar scrie pe cutie ca sunt ptr motorul de 1,4L!equyem sau cam asa ceva!merg si la 1.6L?
am reglat avansul si parca au mai disparut rateurile ,dar acul de la turometru are fluctuatii desi masina nu intrerupe! oricum e mai bine!

djasu82
Pai adu turatia la 800 -850 de ture si reglezi amestecul din surubul de amestec aer+benzina . Il inchiz pina cand incepe motorul sa tuseasca sa functioneze neregulat si il deschizi usor pana cand turatia devine maxim .Te uiti la turometru daca a crescut peste 900-1000 de ture iar aduci din surubul de la acceleratie usor la 800 de ture si iar usor inchizi din surub si il redeschizi tot pentru un maxim de turatie . Jongleza din astea putin si mai intervi usor la avans si gata.
apollo
QUOTE(bengaves @ 2 Jan 2008, 12:58)
bujiile sunt noi,dar scrie pe cutie ca sunt ptr motorul de 1,4L!equyem sau cam asa ceva!merg si la 1.6L?
am reglat avansul si parca au mai disparut rateurile ,dar acul de la turometru are fluctuatii desi masina nu intrerupe! oricum e mai bine!
*





equyem am si eu din vara...si sunt multumit de ele.
vezi ca pe delco unde vine firul de la platina mobila, ca ai un surub.surubul intra printr-un soport de plastic si unde vine piulita pe dinafara e o saiba de textolit.

verifica acel suport de plastic si saiba.

de obicei, cand firul de la ruptor(tot traseul) nu e izolat bine sau face atingere cu ceva...iti joaca turometrul.

daca acea atingere e de durata mai lunga...iti moare si motorul sau ai sa simti intreruperile.
sobolan
se poate o supapa care nu mai "inchide bine"....intai "joaca-te" cu delcoul si apoi mai vezi tu...
djasu82
Supapele se pot verifica dupa ce refaci reglajul culbutorilor.
sobolan
se poate verifica jocul la culbutori maestre....o supapa care nu inchide(ori e calaminata ori e arsa-ciupita) nu se poate vedea concret decat cu chiuloasa demontata...
djasu82
Asa e sobolane doar cu chiuloasa data jos , acuma hai sa nu speriem omul ca poate nu e acesta buba. Rateurile apar din ameste in exces de benzen si avans mare chiar azi am avut parte de o mica problema de genul si am rezolvato in 10 minute pe viscolul din bucuresti sad.gif.
bengaves
am reglat si culbutorii !acum e mai bine!
sobolan
mai tuseste?
bengaves
mai tuseste putin in relanti,dar nu ma deranjeaza in mers!nu are cum sa mearga perfect!
off topic: aseara am vazut la cineva o berlina din 97 aproape nefolosita(4000 km,tinuta 10 ani numai in garaj,antifonata ,pornita din cand in cand si alte proceduri pe care le stia pentru a o mentine intacta ca doar omul este mecanic)!
cat ar incerca sa o regleze de bine tot tuseste la relanti!
eu ce pretentii sa mai am?
djasu82
Ai pretenti ca suntem noi in zona iar mecanici degeaba isi dau ei aere ca tot doar la invartit de piulite se pricep restu pentru ei li se pare joaca dar uite ca nu e asa. Aveam o dacie la servici din 78 cei drept ma ungea la suflet cum torcea motorul dupa ce u-am reglat avansul si carburatia , motorul a fost doar resegmentat ,schimbata garnitura si arborele rectificat in rest nimic. Motorul era de1.4- 1390 cmc .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.