Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: electromotor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
mike1410
Salut sunt fericitul posesor al unei nove si am probleme cu elecromotoru sau coroana pe care abia am schimbat-o nuj care din ele pentru ca din senin bendixu nu mai cupleaza se invarte in gol sau caraie cateodata si sper sa ma ajutati ca simt ca bubui de nervi ca doar am reparato si de la coroana se aduna span si nu stiu ce sa ii mai fac.Astept indicatiile voastre
electric
e posibil sa fie ambreiajul de la bendix din ceea ce cspui tu . se inlocuieste bendixul.
variable_dynamics
mike1410, regleaza cursa furcii care impinge bendixul. Asta e cauza cea mai probabila.
De asemenea, verifica montarea corecta a demarorului(sa aiba bucsa de ghidaj, sa nu fie stramb,etc)

Numai bine.

mike1410
pai nu am cum sa reglez cursa ca e capsulat si e ala original de renault ca motoru si cutia is de r5 gtt si asa gasesc piese destul de greu nuj ce are,am schimbat bendixu si sa rupt dupa 2 zile vreo 3 dinti din el dupa care pus altu mers 1 saptamana fara probleme dupa care din senin nu mai mere plus niste span pe acolo si uzura de la bendixu care sa rupt pe coroana pe partea opusa invartirii.
Multumesc pentru ajutor da nuj ce sa ii mai fac si nici nu pot sa plec cu ea din cauza ninsorii.
variable_dynamics
Incearca cu alt demaror de la dezmembrari...
Poti face te rog o poza acestui demaror "capsulat"?
Dupa parerea mea, tie nu ti se pozitioneaza bendixul cum trebuie uneori(cursa insuficienta a furcii). De aceea span si dinti rupti. O alta posibilitate ar fi pozitionarea incorecta a demarorului(bendixul calca aiurea pe volanta).

Spor la treaba!

Numai bine.
mike1410
Sal are toate bucsile de ghidaj puse,sunt noi si bune,elem e ca ala de nova cel scurt si poze nu prea am cum sa ii fac ca e galeria turbina si galeria aia care vine la turbina sper sa il desfac pe sambata can ma duc la meserias asta dak numai ninge si dezapezesc astia strada sa vina cineva sa ma tracteze.

Multumesc frumos pentru indicatii.

Numai bine
apollo
QUOTE(mike1410 @ 7 Jan 2008, 19:49)
...si galeria aia care vine la turbina
*




ce turbina?
mike1410
Apollo sper sa nu se supere domnii moderatori masina are motoru de renault 5 gt super turbo 1.4 turbina 120cp si cutie viteze r5 jb3 volanta ambreiaju si placa sunt la fel ca la nova gti placa de 200 ,si de aceea mie greu sa fac o poza acolo chiar si cu telefonu ca sut vreo 2 tevi de gaze si corpu de la galeria de admisie ,o sa pun poze diseara cu compartimentul motor.

Salutare.
lvl100
Am si eu o problema asemanatoare.

De la o vreme cu electromotorul vechi nu mai cupla bendixul decat cand avea el chef. Il auzeam cu merge dar nu intorcea motorul.

Satul de el, am fost la dezmembrari si mi-am mai luat un alt elm.

Asta face si el la fel. Buna afacere mi-am zis, ma duc inapoi fac oleaca de scandal si imi da alt elm. Pun si al treilea elm si asta se comporta exact ca celelalte !

Pana la urma m-am deci sa imi cumpar un elm nou-nout. Totusi inainte de a-l cumpara as vrea sa va intreb :

Sigur n-ar putea fi si altceva decat elm in sine ? Adica chiar asa de mare sa fie coincidenta incat sa nimeresc eu 3 elm-uri cu exact acelasi probleme ?
Coroana e ok, e schimbata recent. In rest ar putea fi altceva care sa nu mearga cum trebuie independent de elm ?

Ca daca dau 400 de milioane pe un elm nou si imi face la fel cred ca innebunesc de ma vedeti la stirile de la ora 5.
variable_dynamics
Quote lv100:"In rest ar putea fi altceva care sa nu mearga cum trebuie independent de elm ?"
nu independente...ci conexe cu demarorul, ar fi: cursa furcii(furca impinge bendixul pe coroana); bucsa(bucsele) de ghidaj ale demarorului. Inainte sa cumperi un demaror nou, verifica ce ti-am sugerat mai sus.

"Coroana e ok, e schimbata recent" Dupa schimbarea coroanei ai incercat toate cele 3 demaroare? Eu n-as exclude din start o montare defectuoasa... Incearca insa sa te mai joci la "reglajul" pozitiei demarorului

"Ca daca dau 400 de milioane pe un elm nou... " Eu zic sa nu dai atatia bani...mai bine iti iei alta masina de banii astia. biggrin.gif Glumeam un pic, sa ne mai descretim fruntile. Sper sa nu te superi.

In final, ca idee, sa stii ca s-a mai discutat problema...si nu doar o data. Pentru mai multe detalii, foloseste cu incredere functia SEARCH.

Numai bine.
mike1410
pentru lvl,asa o sa faca pana isi formeaza bendixu sau coroana dantura dar numai cu conditia sa il lasi asa si zgomotu va disparea usor usor.

Pe aceasta cale le multumesc colegilor de pe forum pentru asistenta acordata.
nikssark
Problema aceasta am avut-o si eu chiar dupa ce am cumparat elm nou si toata problema sa rezolva prin eliminarea bucsei de ghidaj. Stiu ca unii ar recomanda acea bucsa dar la mine merge de mai bine de jumatate de an fara ea si totul este ok si zgomotele si spanu nu mai sunt prezente deloc.
lvl100
Multumesc pentru sfaturile date. Pana la urma am renuntat la ideea de elm nou si am fost in service.
Pentru cei care vad ca au probleme asemanatoare ca a mea, rezolvarea la mine a fost bendixul.

I-am cumparat un bendix nou si merge fara probleme. Pentru cei interesati , 115 lei la magazin Dacia.
ALPU
La mine vad ca iar incepe sa faca figuri.Cand e mai rece motorul si o pornesc se aude zgomotul ala de "fier pe fier" desi nu sare span cum imi sarea odata.Elm-ul are putere sa invarta ca se aude, dar cateodata nu prinde pe coroana cred, ca se aude doar cum se invarte in gol.
Ce sa incerc sa ii fac?
Sa-i schimb bucsile, bendixul, carbunii.Sa schimb si platinile ca nu le-am schimbat de asta vara si am cu ele vreo 7000km?
Mentionez ca am elm de dacie, nu original de nova( care am inteles ca e mai scurt dry.gif )
variable_dynamics
Intai recomand gresarea canelurilor in care culiseaza bendixul.
Re-verifica si regleaza cursa furcii.

Numai bine.
ALPU
sal din nou.
Am ajuns la concluzia ca trebuie sa dau iar motorul jos, sa schimb iar coroana (pe care am schimbat-o in decembrie) ca elm-ul mi-a facut-o praf.Nu stiu ce poate sa aiba masina asta.
Mai zicea cineva ca e posibil sa nu fie centrate bine cutia de viteze cu motorul si pot sa ii pun eu cate coroane vreau ca tot asa mi le face. wacko.gif
mihai0070
discul de ambreaj se centreaza , cutia si motorul sint ori cum sunt centrate.
variable_dynamics
@ ALPU, asa cum ti-au zis si alti colegi de forum, nu este posibila ne-centrarea(ne-alinierea cred ca e mai corect spus) motorului cu ansamblul cutiei de viteze. Cel putin nu in cazul unei montari si prinderi corecte. A mai fost o discutie pe tema asta iar eu am fost unul(primul chiar) care a formulat ipoteza asta cu descentrarea. S-a discutat, s-au adus argumente si eu unul m-am lamurit ca nu este posibil.

Totusi exista alte posibilitati:
- Montarea volantului sa nu fie facuta cum trebuie;
- Volantul NU este fabricat la cote!!! Stiu cu unii poate ma vor contrazice, insa in ultimul timp am tot intalnit piese ale caror cote nu sunt cele care trebuie... Chiar unele componente ale sistemului de franare sunt fabricate aiurea!!! Avand in vedere ca la ora actuala foarte multe repere sunt fabricate de catre SRL-uri, n-ar fi de mirare...

Mai poti incerca ce ti-a sugerat Nissark in postul #12:("toata problema sa rezolva prin eliminarea bucsei de ghidaj")

Altfel, concentreaza-ti atentia pe montarea(corecta) a volantului.

Numai bine.
ALPU
Am dat iar elm-ul jos, am schimbat bendixul am mai facut reglaje pe acolo si l-am pus la loc.A pornit masina la prima si la a doua cheie.La a 3-a a incercat sa cupleze si nu a mai reusit.Acum cand ii dau cheie incearca sa cupleze se aude zgomotul ala nasol si nu poate cupla.
Ce am observat eu pana acum e ca: daca dau elm-ul jos si umblu la el masina porneste o data sau de doau ori apoi nu mai vrea.
Am sa ii iau un elm scurt sa vad daca face la fel ca si cu asta lung.
Bafta!
mike1410
Salut,sunt un caz fericit sa rezolvat problema cu elem,totul era din ghidaj si putina atentie (Cinste lu' cumnatu)smile.gif

Multumesc tutror pentru sugestii si pentru ca au fost prompti in raspunsuri.
ALPU
Azi am schimbat iar coroana la volanta si am pus un elm de ala scurt.Merge si porneste brici.
Bafta
variable_dynamics
Ai schimbat VOLANTA. Coroana volantei este chiar DANTURA ei. Dantura este executata pe corpul volantei.

Numai bine.
mihai0070
variable_dynamics ce zici tu acolo blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif
variable_dynamics
ALPU a scris:
QUOTE
Azi am schimbat iar coroana la volanta si am pus un elm de ala scurt...


Din cate stiu eu, VOLANTA este danturata. Dantura respectiva se numeste COROANA. La Dacia Nova GT volanta are un singura dantura(cea pe care calca bendixul demarorului) iar la GTi volanta are doua danturi dispuse paralel pe toata circumferinta volantei(o dantura pentru bendix si alta pentru SENZORUL DE TURATIE)

Corect pana aici? Daca da, sa continuam. Danturile sunt executate pe CORPUL VOLANTEI, deci rezulta ca nu se poate schimba DANTURA volantei pastrand volanta(asa se intelege din postul lui ALPU, vezi citat) ci se schimba VOLANTA cu totul in cazul in care DANTURA acesteia este uzata(este vorba de dantura pe care calca bendixul).

QUOTE
variable_dynamics ce zici tu acolo blink.gif  blink.gif  blink.gif


Ce e neclar mai exact?
Asa arata o volanta, da?(4 exemple)

[attachmentid=1627445658] [attachmentid=1627445659] [attachmentid=1627445661] [attachmentid=1627445662]

Sa imi explice cineva si mie cum se poate DEMONTA coroana dintata de pe VOLANT?

Asta zic eu ocolo! tongue.gif

Daca gresesc sau nu stiu eu varianta constructiva de volanta la Dacia Nova va rog sa ma corectati.

Numai bine.
mike1410
Cam la orice tip de volanta coroana se poate scoate.Se scoate prin batere(cum am facut eu)sau prin incalzire.La montarea noii corone se monteaza exclusin prin incalzire si se asteapta racirea(contractia ei)si se monteaza volanta la loc,atentie la montaj nu intra suruburile decat intr-o singura pozitie a volantei aceasta obtinanduse prin invartirea volantei pana pica pe gauri si prezoanele se starng in stea pentru o buna centrare cu priza vilbrochenului.
Asa a fost in cazul meu la motorul meu de R5 si nu cred sa apara vreo diferenta la motorul de Dacia.
Numai bine.
variable_dynamics
Bun, greseala mea. Am bagat la cap. Multumesc pentru explicatii.
Numai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.