Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: incarcare acumulator cum se face?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
MIHAI8888
as dori sa aflu date exacte despre cum se face incarcarea unui acumulator de la un redresor respectiv ce tensiune si ce curent trebuie sa debiteze pt o incarcare optima
multumesc
apollo
pai presupun ca e reglat deja.

tu doar completezi cu apa si dupa 8 ore verifici densitatea.
1.17-1.19 parca trebuie sa fie.
bygy007
citeste si tu pe aici in functie de cit este de descarcata se incarca intre 4 si 12 ore la 1,17 cum zicea cineva este moarta , o baterie incarcata densitatea este intre 1,26 si 1,28 http://www.stab.ro/desprebaterii.htm http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638
Georginho
Scoate toate capacelele de pe baterie inainte sa o incarci!!! Daca o lasi 12 ore la incarcat, ai grija ce lasi pe langa ea pt ca sar vapori de acid sulfuric si...

Ce sa mai zic, e simplu: ai grija cum conectezi bornele, sa fie cuplat pe 12V, verificarea densitatii cum s-a mai zis si completarea cu apa distilata si acid.
MIHAI8888
ideea e in felul urmator
-am redresor artizanal
are 12v alternativ redresat doar 11
-conectat la baterie indica 13.8
bateria are ochi magic si ala tre sa fie verde
nu este , dar bateria are 18 ore de cand e la incarcat si nivelul electrolitului nu a scazut semnificativ
de incarcat incarca pt ca ies bule din electrolit
nu am densimetru
Georginho
Nu stiu daca dupa o astfel de incarcare "ochiul magic" se mai poate inverzi...

Mai bine faci rost de un voltmetru si un ampermetru si masori pt a fi sigur daca este incarcata sau nu.
bygy007
QUOTE(MIHAI8888 @ 7 Jan 2008, 12:03)
ideea e in felul urmator
-am redresor artizanal
are 12v alternativ redresat doar 11
-conectat la baterie indica 13.8
bateria are ochi magic si ala tre sa fie verde
nu este , dar bateria are 18 ore de cand e la incarcat si nivelul electrolitului nu a scazut semnificativ
de incarcat incarca pt ca ies bule din electrolit
nu am densimetru
*


cam mica tensiunea redresat ar trebui sa ai cel putin 12,5 V nivelul nu scade repede este bine sa pui apa inainte de a o pune la incarcat 18 ore eu zic ca este suficient eventual masoara curentul care trece prin ea daca este sub 2A este incarcata cind o baterie se incarca scade curentul si creste tensiunea la borne cind ai posibilitatea sa-ti cumperi unul este foarte bun in "casa" si nu costa foarte mult si asa poti vedea starea bateriei in timp
mike1410
Sal bateria ta ar trebui sa fie incarcata dupa atatea ore de stat la redresor si 11 redresat e cam putin sincer undeva pe 12.5 trebuia dar ar trebui sa fie ok acum si mai depinde si de vechimea bateriei.Punei apa si puneo pe masina si dai o cheie si mai verifica si tu incarcarea de pe masina 12.8-13.5 la relanti si la 2000 de ture vreo 14-14.4 fara consumatori si cu consumatori la 2000rot vre13.8 si nu tebuie sa scada sau sa fie mai putin dak incarca bine iar dak e vreo 12-12.5 atunci ai o belea cu vreo dioda sau cu releu.
Numai bine.
barbutu
daca nu reusesti sa o resuscitezi,inainte sa o arunci si sa iei alta baterie noua mai incearca ceva:goleste bateria de electrolit si completeazo numai cu apa distilata cat mai pura(vezi daca poti face rost de la cineva daca nu,o cumperi de la magazin)si completezi bateria numai cu apa
o lasi aproximativ 2 zile pe redresor(in prima zi nu prea o sa se intample nimic,de abia in a doua zi o sa fiarba)
si astfel o poti reinvia...ce am scris eu mai sus nu sunt baliverne,eu am resuscitat astfel o bateria iar tehnica am invatato de decanul facultatii la care studiez(preda chimie) si el la randul lui a incercat si a reusit asa ca nu stiu de ce nu ai reusi si tu


NUMAI BINE SI CAT MAI PUTINE BATERI MOARTE smile.gif
apollo
si daca e un element sulfatat?ce-i mai faci?
$$ilvviu
Din ce am inteles eu tensiunea la bornele redresorului, fara bateria cuplata este de 11V.
La aceasta tensiune poti sa tii bateria 10 ani ca nu o sa o incarce nici cat negru sub unghie.
Imagineaza-ti ca vrei sa umfli o roata care deja are 1.2 atm pana la 2.0 atm, dar pompa ta produce maxim 1.1 atm.

Eu mi-am construit singur un redresor si l-am facut sa scoata 15V. Conectat pe baterie scoate undeva la 14-14.5.
MIHAI8888
curios e faptul ca montat pe baterie scoate 13.8 si a continuat sa creasca pana la peste 14
ochiul magic nu sa inverzit insa am montat bateria pe masina si e beton acu sa vedem cat tine
am descoperit si defectul de la alternator firele de + erau oxidate si unul chiar rupt
cat despre analogia cu roata nu este tocmai cea mai potrvita pt ca acolo are un proces chimic care se desfasoara in prezenta curentului electric daca el exista se incarca cu cat e mai mare tensiunea cu atat e el mai puternic daca e prea mare poate sa detrioreze bateria
asta din cate stiu eu
$$ilvviu
Pai ai diferenta de potential.
Nu poti incarca o baterie de 12V de la un redresor de 11, pt ca, curentul curge de la baterie spre redresor.
paulica
Mihai ai condensator pe redresor? Daca nu pune pune unul electrolitic de min 10000 microF/63V. Il legi in paralel cu bateria. Vezi ca electroliticul are + si -.
MIHAI8888
in momentul in care legi bateria la redresor bateria nu mai da curent pt ca reactia chimica prin care se genereaza curent are loc in sens invers adica PbSO4 + SO4 + 2H2O = PbO2 + 2H2SO4 PbSO4 + H2 = Pb + H2SO4iar la descarcarePbO2 + H2 + H2SO4 = PbSO4 + 2H2O Pb + SO4 = PbSO4 intelegi?
probabil dac montam condensatorul era alata treaba si aveam atunci si o tensiune superioara
bygy007
QUOTE(apollo @ 7 Jan 2008, 20:12)
si daca e un element sulfatat?ce-i mai faci?
*


mai sus cu un post este descrisa operatia de desulfatare
Georginho
Deci am banuit bine faza cu "ochiul magic". Cat are bateria pusa pe masina?
bygy007
QUOTE(paulica @ 7 Jan 2008, 22:25)
Mihai ai condensator pe redresor? Daca nu pune pune unul electrolitic de min 10000 microF/63V. Il legi in paralel cu bateria. Vezi ca electroliticul are + si -.
*

degeaba ii pui condesator , in plus un acumulator nu se incarca in curent continu (filtrat), cin continu pulsatoriu, acest lucru il face bateria care se comporta ca un condesator , cind faceti un redresor " home made " sa stiti ca din tensiunea masurata pe alternativ se mai scade cam 1,2 V caderea de tensiune pe diode daca este folosita punte redresoare , daca ee folosit ca redresare dubla alternanta cu priza mediana atunci se scade o,6V wink.gif
paulica
Chiar si cu condensator mai exista o componenta pulsatorie.
Uite o redresare monofazata bialternanta (cu negru) si repectiv cu filtru capacitiv (cea cu rosu).
[attachmentid=1627426739]
Despre curent ce sa-ti zic, producatorii spun sa o incarci cu 1/20 pāna la 1/10 din Cn, adica daca are 55Ah adica sa-i dai cu 2,75 pāna la 5,5 A. Bateria poate sa suga initial si 5,9 A dupa aia oricum scade amperajul.
Silviule n-are cum sa o ia curentul din baterie in redresor ca e curent continuu si nu trece de diodele alea.
$$ilvviu
Bineinteles ca nu "suge" redresorul din baterie, spuneam asa.. ca idee.. curentul se deplaseaza de la potentialul mare spre al' mic, in nici intr-un caz nu va trece de la 11V la 12V
apollo
Bateria care am avut-o sulfatata avea in jur la 10V.

Mai putea fi "resuscitata" ?
Avea vreo 2 ani atunci.
MIHAI8888
daca tensiunea pe element scade sub 1.8 v atunci bateria este sulfatata
termenul de sulfatare se refera la sulfatul de plumb care nu mai are loc pe placi si cade pe fundul bateriei distrugand separatorii si scurtcircuitand elementele
in cazul acesta bateria e distrusa
bygy007
QUOTE(paulica @ 8 Jan 2008, 04:44)
Chiar si cu condensator mai exista o componenta pulsatorie.
Uite o redresare monofazata bialternanta (cu negru) si repectiv cu filtru capacitiv (cea cu rosu).
[attachmentid=1627426739]
Despre curent ce sa-ti zic, producatorii spun sa o incarci cu 1/20 pāna la 1/10 din Cn, adica daca are 55Ah adica sa-i dai cu 2,75 pāna la 5,5 A. Bateria poate sa suga initial si 5,9 A dupa aia oricum scade amperajul.
Silviule n-are cum sa o ia curentul din baterie in redresor ca e curent continuu si nu trece de diodele alea.
*


diagrama aia era pentru mine!??
gti98
Ma cam mir ca Bygy nu v-a explicat "misterul" incarcarii cu 12-11-13, volti....
Masurarea in alternativ a indicat valoarea "eficace" a tensiunii, insa varfurile unei tensiuni eficace de 12 volti ajung la 12x1,4 egal aprox 16,8 volti Chiar scazand cei 1,2 volti pierduti pe 2 diode inseriate ale puntii (de fapt pot fi lejer 2 pana la 3 volti, ca 0,6 e doar bariera de potential a jonctiunii, pierderi mai apar si in substratul si conexiunile la cipul diodei!), deci raman aproape 15 volti, astfel ca "varfurile' de tensiune determina impulsuri de curent care incarca bateria. Valoarea medie a acestui curent este probabil destul de redusa, dar bateria tot se incarca, fie si partial, sau in timp mai indelungat. Rezultatul important e ca masina porneste si functioneaza (ce credeti, ca pe automobil bateria se incarca cu 1/10 din curentul capacitatii? sau are timp sa se incarce la 12 sau 14 ore?)
Bafta!
paulica
Bygy nu era neaparat pentru tine.
Apollo vezi:
http://www.daciaclub.ro/Schimbare-electrol...t54865-s30.html
ultimul post.

Pe masina (alternator) bateria "suge" si 1/5 din Cn. Numai ca difera incarcarea pe redresor de cea pe alternator. La un generator sincron cu "poli in gheare" care da curent trifazic la 400Hz dupa redresare tensiunea de brum e mult mai mica decāt la o redresare monofazata bialternanta.
Iar teoria cu incarcarea bateriei cu "impulsuri" se pare ca e mit, numai bun pentru Mythbusters, ca daca era asa de buna construiau ei redresoare cu choppere.
Executron
Salut! Am si eu niste intrebari referitoare la incarcarea bateriei, nu neaparat cu redresorul (nu am asa ceva).

Iar mi s-a descarcat din senin bateria la Nova (e a III-a oara cand moare). Vrea sa mai astept pana la vara sa iau una calumea si ma gandeam ca incerc s-o "reabilitez" o ultima data pe aceasta (model Caranda).

Intrebarile sunt urmatoarele

1. Pot sa iau bateria de pe Nova, o leg cu clestisorii la bateria de la passat, pornesc masina si o las 1h. Ar incarca-o macar putin cat sa pornesc nova (si apoi o duc la un drum mai lung sa se incarce).

2. Presupunand ca 1. nu este corect. Cand am masina una langa alta cam cat timp trebuie sa las masina "donatoare" sa mearga pentru a fi destul de incarcata bateria cat sa o "ia"?

Multumesc.
bygy007
in primul rind o baterie se incarca bine la redresor daca legi cabluri intre cele 2 masini +cu + si -cu - si lasi 1 ora cum ai zis este posibil sa plece sau nu depinde de baterie cit de veche este daca ai cabluri de pornire cumparate am rugamintea sa te uiti la sectiunea sirmei (pina acum in comert nu am vazut nici un cablu bun pentru pornire toate avind sirma fiind prea subtire pentrua porni o masina maxim 2,5-3 mm) sectiuna de 15-25mm ar trebui normal niste cabluri de pornire
Executron
Mersi pt help!

Bateria are peste 2 ani. Si electricianul meu a comentat asupra cablurilor mele de incarcat, fiind cele tipice din comert, adica subtiri, in nici un caz nu au 15-25 mm. Mai curand 2,5-3 cm cum ai mentionat anterior.

Intrebarea mea este daca legand cele doua masini, ar trebui sa las bateria descarcata conectata la sistemul electric al masinii? Sau deconectata?

Orice alte indicatii sunt binevenite.

P.S. Daca nu reusesc o duc la electrician s-o puna pe redresor daca e, dar am si eu o ambitie s-o fac cu fortele mele laugh.gif
einstein1984
Si daca pornesti masina impinsa (a ta) si te plimbi 1 ora 2 fara consumatori prea multi nu e mai bine?
Executron
M-am gandit si la asta einstein, dar mi-e cam frica fiindca n-am facut niciodata o pornire din aceasta "fara baterie" ... :-S
apollo
QUOTE(Executron @ 24 Feb 2008, 21:26)
M-am gandit si la asta einstein, dar mi-e cam frica fiindca n-am facut niciodata o pornire din aceasta "fara baterie" ... :-S
*




cauta 2-3 oameni/putere si impinge.
MIHAI8888
merge beton !!!!!
ti-o spun din experienta
einstein1984
In toate e iun inceput. Si pentru ca e Nova si nu Spupernova nu ai de ce sa-ti faci griji. Dai a 2-a, impingi pana ia un pic de viteza, si eliberezi brusc ambreiajul. Merge si in marchearrierre.
paulica
Bun inspectore dar explica-i omului. Deci pentru ca e Nova si are distributie pe lant, fata de SN care are pe curea se poate porni si impinsa cāteodata.
Executron
SUCCES! biggrin.gif

Pana la urma am ales sa pun passatu langa nova pentru a incerca s-o pornesc cu clestisorii pentru ca mi-era foarte greu pe strada mea s-o imping datorita traficului intens si faptul ca nu ma pricep. (si asa mi-a fost greu sa le pun una lipita de alta)


Am pus clestisorii si dupa 5 min a luat-o imediat biggrin.gif

Am mers apoi pe autostrada rapid pentru a incarca-o. Sper sa nu mai fie probleme.

Multumesc forumului! (again) biggrin.gif


P.S. De ce dracu n-or fi facut cablurile alea lungi de macar 3-4 metrii si nu 1-1,5 metrii?! wacko.gif
paulica
Pentru ca R=ro*l/S. Dupa ce ca S este mic asta mai trebuie ca sa iasa si R de 2 ori mai mare.
gti98
Nu pricep de ce nu poate fi cumparat un redresor (ieftin) pentru incarcat bateria pesonal? Asta deoarece mi se pare ca a inlocui o baterie "obosita" (dar nu "moarta"!), mai ales la inceputul sezonului cald mi se pare o mica risipa (redresorul se poate folosi si 20 de ani de-acum incolo) (chiar daca e ieftin=de curent mic, iti faci treaba cu el!)

Aparitia unor asemenea probleme e semnal de a verifica si starea instalatiei pe automobil: daca generatorul produce, dar si daca nu ai un dezechilibru intre consum si productia de energie electrica (mers cu turatii joase - economic - dar cu multi consumatori mari: farurile aprinse de-am-boulea ziua, ventilatie si dezaburire luneta, in conditiile unor parcursuri scurte cu porniri frecvente... (patita de subsemnatul!!)

Probabil de asta masinile mai noi au alternatoare de 80-100 de Amperi!

Off topic: nu prea inteleg ambitia unora de a "scoate" dintr-o masina modesta, superperformante!!!
Daca vreti viteza (si va tine portofelu'!) luati-va frate BMW!!

PS Ginere-miu a aparut cu o pereche de cabluri de-astea, rosii si cu firisoare de 1-1,5 mm patrati (nu cm cum am mai vazut scris gresit!) si se mira ca nu se urneste electromotorul... Cum clestii erau valabili, am inlocuit sarmulitele alea cu cate 2 m de cablu de 10mmp... Alta viata!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.