Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BATERIE INCARCATA LA REDRESOR
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
angheloaia
AM AVUT PROBLEME DE CAND CU GERUL ASTA LA PORNIRE SI M-AM GADIT SA PUN BATERIA LA REDRESOR.
Pana aici toate bune. Am pus bateria aseara la incarcat, era complet decarcata indicatorul acului era in stanga pe verde la complet decarcat.
Azi dim era pe verde on dreapta la incarcat complet si am zis sa o mai las putin. Am obs ca incepe sa scada spre partea de mijloc a cadranului pe care arata incarcarea.
ACUM A AJUNS SA ARATE DIN NOU DESCARCAT DUPA CE A STAT ATATA TIMP LA INCARCAT.
CE SA FIE OARE?
razvanarghius
o fi redresorul de vina. puneo pe masina si vezi cum se prezinta. o baterie se tine la incarcat 48 de ore asa scrie in garantia ei, eu nici nu am indicator la redresor da o las peste noapte si se incarca, pe masina se incarca mai bine. daca ai rombat mai bine o bagi seara in casa la caldura, incearca bateriile uscate de la bosh. un prieten are de 5 ani si nu a luato noua era si crepata si inca ii mai mere, mai greu dar porneste cu ea.
briobit
depinde ce "minune" de redresor ai... eu am construit un redresor dintr-o schema de pe aici de pe forum la care am posibilitatea reglarii curentului de incarcare cat si tensiunea la care sa se opreasca incarcarea si pot sa zic ca merge brici aseara am luat-o de pe masina avea 6 volti (masine nepornita de 2 saptamani) a stat cam 12 ore pe redresor si cand i`am dat chei a plecat la sfert... poate bateria ta e praf ca am mai patit asa ceva cu un rombat de noua a ramas 1 zi cu luminile aprinse si am gasit-o cu 1 volt a stat pe rederesor cam 2 zile dar nu mai tinea curentu indiferent de amperaju cu care incarcam.
am varsat electrolitul din ea fara sa o agit si am bagat altul si merge de 2 ani
eu rombat am si rezista eroic de 3 ani smile.gif
angheloaia
Am baterie Caranda pe CALCIU de asta vara. S-ar putea sa am si pe masina un consumator; banuiesc ca este inchiderea cu alarma. Dar oricum ma mira faptul ca se descarca pe redresor dupa ce se incarcase i prima instanta sau ma rog, poate nu e redresorul bun. E unul din comert cam mititel. Nu e al meu l-am imprumutat. Am reglat incarcare la 12 V si pe el scria ca se incarca 25 de ore bateria daca e complet desc dar............ am scris la inceput ce se intampla.
magelan_explorer
redresorul e bun ! ai un scurt pe masina (verifica cu ap. de masura si la rece si la cald cu motorul pornit sa vezi daca si incarca ) sau bateria e terminata,si chiar daca ai tensiune,n-ai curent (intensitate) si se descarca f repede ..si ai grija la incarcare sa completezi cu apa distilata sau solutie bateria. succes
Bullix
Vezi ca in indicatiile de pe site-ul oficial Caranda scrie ca redresorul trebuie sa debiteze un curent de minim 6 amperi.
bygy007
QUOTE(angheloaia @ 7 Jan 2008, 22:47)
AM AVUT PROBLEME DE CAND CU GERUL ASTA LA PORNIRE SI M-AM GADIT SA PUN BATERIA LA REDRESOR.
Pana aici toate bune. Am pus bateria aseara la incarcat, era complet decarcata indicatorul acului era in stanga pe verde la complet decarcat.
Azi dim era pe verde on dreapta la incarcat complet si am zis sa o mai las putin. Am obs ca incepe sa scada spre partea de mijloc a cadranului pe care arata incarcarea.
ACUM A AJUNS SA ARATE DIN NOU DESCARCAT DUPA CE A STAT ATATA TIMP LA INCARCAT.
CE SA FIE OARE?
*


acel indicator este un ampermetru care masoara curentul este normal sa ia curent mare dupa ce bateria sta o perioada chiar si incarcata
diaconuliviu
Acel indicator daca e ampermetru e normal sa scada in timp, pe masura incarcarii, mai ales daca redresorul e unul ieftin, de comert, ala nu pastreaza curent constant.
cristi74
Cred ca vrei sa spui un curent de maxim 6A. De regula se incarca cu un curent de 1/10 din capacitatea bateriei pina ajunge tensiunea la 15,8-16,5 V cand se afla pe redresor la incarcat.
brigada_diverse
QUOTE(Bullix @ 8 Jan 2008, 00:35)
Vezi ca in indicatiile de pe site-ul oficial Caranda scrie ca redresorul trebuie sa debiteze un curent de minim 6 amperi.
*



mda....doar scrie....eu am incarcat 1 saptamana intreaga o Caranda care nu necesita intretinere la o intensitate de 200mA....si inca tine icon_mrgreen.gif
Bullix
QUOTE(cristi74 @ 8 Jan 2008, 18:09)
Cred ca vrei sa spui un curent de maxim  6A. De regula se incarca cu un curent de 1/10 din capacitatea bateriei pina ajunge tensiunea la 15,8-16,5 V cand se afla pe redresor la incarcat.
*



Si 1/10 din 66-70A oare cam cat da?

QUOTE(cristitranca @ 8 Jan 2008, 18:53)
mda....doar scrie....eu am incarcat 1 saptamana intreaga o Caranda care nu necesita intretinere la o intensitate de 200mA....si inca tine  icon_mrgreen.gif
*



Mortal radmasa.gif
bygy007
iarta-l ca nu stie ce zice
Arhanghelul
Starea de incarcare a acumulatorului se constata prin masurarea densitatii electrolitului, d4,20(corectata la 20 grd C) care indica urmatoarele valori pentru:
- acumulator complet incarcat d4,20 = 1,26/1,28 g/cm3
- acumulator incarcat 75% d4,20 = 1,24 g/cm3
- acumulator incarcat 50% = 1,20 g/cm3
- acumulator complet descarcat d4,20 = 1,12 g/cm3
Sub valoarea densitatii d4,20 = 1,26 g/cm3 se recomanda reincarcarea.

La densitati scazute ale electrolitului performantele acumulatorului sunt diminuate, iar sub valoarea densitatii d4,20 = 1,20 g/cm3 exista pericolul de inghet pe timpul iernii, ceea ce compromite total acumulatorul.
Inainte de reincarcare se controleaza nivelul electrolitului in fiecare celula si, daca este necesar, se completeaza numai cu apa distilata, pina la nivelul maxim indicat in interiorul elementelor.
Pentru reincarcare polul pozitiv (+) al acumulatorului se leaga la polul pozitiv (+) al redresorului, iar polul negativ (-) al acumultorului se leaga la polul negativ (-) al redresorului, dupa care redresorul se leaga la reteaua electrica. La sfirsitul reincarcarii se procedeaza in ordine inversa.

Reincarcarea acumulatorului se face cu dopurile scoase.
Curentul de reincarcare I (A) este egal cu 0,05 * C, unde C este capacitatea nominala a acumulatorului, exprimata in Ah.
Exemplu: pentru un acumulator de C = 55 Ah curentrul de reincarcare este de I = 0,05 * 55 = 2,75 A.
Timpul de reincarcare variaza in functie de gradul de descarcare al acumulatorului si este cuprins intre 24 si 48 de ore, pentru un acumulator complet descarcat.
Daca reincarcarea se face intr-un spatiu inchis, trebuie asigurata o ventilatie adecvata, tinindu-se cont de instructiunile de securitate.

Temperature electrolitului, in timpul reincarcarii, nu trebuie sa depaseasca 55 grd C.
Reincarcarea completa se recunoaste prin degajarea activa de gaze in toate elementele acumulatorului si prin faptul ca densitatea electrolitului (1,28 g/cm3) si tensiunea (16,2+-0,3V) pe acumulator ramin constante timp de 2-3 ore consecutiv, cu redresorul de tensiune.

Pentru reincarcarea acumulatoarelor cu intretinere zero se recomanda folosirea unui redresor cu incarcare la tensiune constanta la 14,4 V, cu limitarea curentului de reincarcare la 1/10 din capacitatea nominala a acumulatorului.

In cazul in care nu dispuneti de acest gen de redresor, apelati la serviciile unitatilor service CARANDA BATERII ®.
PanDa
Salutare oameni buni
am si io o "superintrebare" la care n-am gasit raspunsul pe nicaierei...

Cum se scoate apa (H2O) din baterie?...sa spunem ca a plouat in ea...sau un prost a pus prea multa apa sad.gif

Bafta
ArtVandelay
ca sa se produca reactiile invers in baterie trebuie ca tensiunea aplicata trebuie sa fie mai mare decat tensiunea em a bateriei..daca ai pus-o la 12v nu ai facut nicio branza
1300
QUOTE(PanDa @ 29 Jan 2008, 03:39)
Salutare oameni buni
am si io o "superintrebare" la care n-am gasit raspunsul pe nicaierei...

Cum se scoate apa (H2O) din baterie?...sa spunem ca a plouat in ea...sau un prost a pus prea multa apa sad.gif

Bafta
*






faci o mica improvizatie dintr-o seringa mai mare si un furtunel de perfuzie ... si tragi cat trebuie din surplusul de lichid.
PanDa
QUOTE(1300 @ 29 Jan 2008, 10:21)
faci o mica improvizatie dintr-o seringa mai mare si un furtunel de perfuzie ... si tragi cat trebuie din surplusul de lichid.
*



Nope
vreau sa scot numai apa. solutia ta scoate si apa si acidul astfel ca voi obtine cantitatea de electrolit optima, dar diluata.
bygy007
nu prea ai cum iei electrolit de la magazin scoti din baterie lichid dupa care pui electrolit pina ajungi la 1,24, 1,26 dupa care o pui la incarcat 12h pentru operatia asta iti trebuie un densimetru
Arhanghelul
Pune-o pe redresor la incarcat si asa se va INCALZI(ce va provoca evaporarea apei) .....SAU PUNEO PE CALORIFER SI ASTEAPTA SA SE EVAPORE APA....sa nu ai flacara deschisa...si vezi sa aerisesti camera bine in timpul operatiuni sau dupa.....
os
Pentru intrebarea cu prea multa apa:

Inainte de orice interventie trebuieste raspuns la doua intrebari:

1. ce densitate are ACUM solutia?
2. care e starea de incarcare?

Daca bateria nu e incarcata -> redresor cit pentru o incarcare normala, apoi masoara densitatea.

Atentie - chiar in absenta piederilor de gaze, densitatea elecrolitului variaza cu starea de incarcare (creste la incarcare, scade la descarcare). Din acest motiv este important raspunsul la intrebarea 2.

tzepesch
1 intrebare...

daca am probleme cu solutia din bat, sa o scot complet si sa pun electrolit luat din magazin? ala ce densitate are? merita luata tota cantotatea necesara de electrolit sau 1 baterie noua?

merci
bygy007
eu am facut corectia la o baterie si m-a mai tinut 2 ani dupa aia solutia de electrolit care este H2SO4 (acid cu apa) daca nu ma insel are undeva pe la 1,30
skorpio_bog
Reinvii acest topic pentru a nu deschide altul si vin cu o intrebare. Bateria mea avea ochiul magic verde pana azi dupa amiaza, insa cred ca am descarcat-o eu din greseala folosind incalzirea in scaune, pozitiile si alti consumatori cu motorul oprit si contactul pus in decursul zilei de azi si m-am trezit cu ochiul magic negru. Stiu ca nu prea e precis ochiul acela, insa cand am incercat sa o pornesc dupa ce am observat ochiul negru, a luat-o foarte foarte greu, insa a pornit. Am facut cateva drumuri azi cu masina, acum motorul porneste la sfert ca inainte, insa ochiul ala tot negru este. Am imprumutat un redresor Redac parca se cheama, din acela de tabla cu ampermetru clasic cu ac indicator si indicator pt starea de incarcare si un buton de reglaj pt 6 si 12 V si as vrea sa o pun 12 ore pe redresor in casa. Nu am mai pus pana acum baterii la redresor asa ca am citit informatii pe aici si prin alte parti legat de asta si am niste nelamuriri. Intrebarile mele sunt urmatoarele:

1) La bateriile fara intretinere mai trebuie scoase acele doape cat sta la incarcat sau e de ajuns gaurica unde vine furtunul de eliminare gaze de pe masina?
2) Credeti ca ochiul magic se va inverzi daca o las la redresor sau e posibil sa ramana negru ca acum chiar daca bateria este incarcata si porneste motorul la sfert?

Mentionez ca bateria este originala a masinii, 70A si curent de pornire 740, o am din iulie 2007 de cand am luat masina si mereu mi-a pornit la sfert motorul, chiar si la -18, -25 de grade si nu am bagat-o niciodata pe redresor, nu a dat niciodata semne ca ar fi slaba si ochiul a fost mereu verde.

Multumesc anticipat smile.gif
bygy007
ala nu se face repede verde inapoi ii trebuie ceva timp

pe redresor este ca si cum ar fi pe masina ,

o pui la incarcat 12h e suficient posibil dipa cele 12h sa nu se inverzeasca , uita-te peste citeva zile


ochiu ala este practic un densimetru (este explicat pe undeva pe forum cum functioneaza)
skorpio_bog
Adica sa o las cateva zile la incarcat pe redresor? Ea imi porneste motorul la sfert in clipa de fata. Se comporta ca si pana azi, cand ochiul era verde.
bygy007
nu am zis asta o lasi 12h apoi o pui pe masina , posibil sa nu fie verde , o lasi pe masina si te uiti dupa 2-3 zile posibil sa se inverszeasca

daca circuli des si nu e frig se inverzeste si pe masina dar mai greu , daca ai descarcat-o e bine sa o pui pe redresor , pe masina se incarca mult mai greu
skorpio_bog
Am inteles. Voi incerca, mersi de sfaturi smile.gif

Si in cazul in care nu se va mai inverzi, ce pot sa ii mai fac? Sa ma astept sa pice de tot sau e posibil sa ramana ochiul negru, dar ea sa functioneze bine asa?

Pai circul in fiecare zi cu ea, ca merg la serviciu, pe ici pe colo. Tocmai de aceea o pun in seara asta pe redresor, preventiv.
N E S
Vin si eu cu o problema, mai degraba o lamurire in ce priveste bateria de pe masina mea. Nu-mi vine numele in minte in acest moment, stiu doar ca este de 60A, nu am avut probleme de 2 ani de cand este pe masina, doar ca in aceasta iarna i-am dat la automat pana incepuse sa invarta greu....si am presupus ca ar fi bateria...
Insa aceasta avea ochiul verde, asa ca am lasat-o in pace si nu am incarcat-o. Insa intrebarea mea este: Pot sa o pun pe redresor? Aceasta in conditiile in care:
-nu am deloc dopuri deasupra, am doar acel ochi verde...
-nu vad nici un tub pentru gaze, sau nu ma uit eu unde trebuie..
-cei pe care i-am intrebat spun ca aceasta ar fi uscata si ca nu trebuie incarcare dar eu cand o scutur se aude ceva ca un lichid ca ar face valuri pe acolo...
Help me!
bygy007
o poza ne-ar lamuri daca , si cum se deschid capacele daca nu ai probleme las-o in pace

skorpio_bog deci acolo este o bila care pluteste cu o prisma si masoara densitatea , povestise cineva cum functioneaza , este posibil ca densitatea sa se refaca mai greu si dupa mai mult timp
N E S
Probleme nu am, sunt doar curios daca se incarca sau nu....o sa postez si o poza eventual dar....capacele nu am deloc blink.gif in afara de acel ochi verde nu mai este absolut nimic pe baterie....
skorpio_bog
bygy007, tocmai ce am fost plecat jumatate de ora cu masina, iar acum la intoarcere dupa ce am oprit motorul am zis sa ridic capota sa o verific. Surpriza, ochiul magic s-a inverzit unsure.gif Asta e semn bun. Oricum am dat-o jos si acum o pun pe redresor pana maine.

Acum revin cu prima intrebare la care nu mi-a raspuns nimeni:

1) La bateriile fara intretinere mai trebuie scoase acele doape cat sta la incarcat sau e de ajuns gaurica unde vine furtunul de eliminare gaze de pe masina?

Magnum_Baracuda
un acumulator uscat are acelas principiu ca la acumulatori"uzi"ce contin electrolit,numai ca ce uscati au pasta in loc de electrolit,pune la incarcat fara sa scoti doapele
skorpio_bog
Mersi de raspuns. L-am pus de aseara la incarcat, insa am desfacut cele 6 doape. Al meu nu are nici o pasta. Are electrolit, se vede prin doape lichidul cum bolboroseste si sunt toate cele 6 celule cu lichidul la limita normala. Se pare ca eticheta cu maintenance free, do not open e pusa la misto ca sa nu umbli la baterie si sa se strice mai repede. Cred ca e doar o chestie de marketing.
bygy007
piata de consum , s-a stricat iei alta cam asta e ideea , s-a facut ochiu alb (lipsa electrolit) alta
Magnum_Baracuda
"do not open e pusa la misto ca sa nu umbli la baterie si sa se strice mai repede. Cred ca e doar o chestie de marketing."nui pusa la misto alea nu se deschid in procesul de incarcare se degajeaza gaze nocive si inflamabile si tocmai deaia nu se recomanda deschiderea si mai ales ca nu e facut de un specialist si nu un amator.
Andyno
am obs de vro 2 zile ca bateria invarte greu....a 3 a zi a fost moarta. nu stiu care i cauza ca nu am nici nu consumator...bun.
bateria este rombat si ochiul s a facut negru...am pus o pe redresor 4 ore si a luat o la sfert...
am mers cu ea prin oras ..dar becul nu s a facut verde! nu am pornit masina 3 zile si bateria nu s a descarcat...nu stiu ce mmasii a a avut.
Magnum_Baracuda
atunci vezi si tu incarcarea ei daca iti incarca alternatorul sa nu ai probleme cu alternatorul sau sa ai contact imperfect unde se face legatura borna de baterie fir
bv-08-fgm
Bateria e de vina,eu am Rombat model de benzina(nu mai stiu exact parca de 55A) cumparata in iunie 2010 si in iarna asta cred ca de cel putin 2 ori pe saptamana am descarcato,o lasam seara si dimineata nu mai invartea,pana am incarcat-o si seara o iau jos de pe masina si o duc la caldura,o pun dimineata pe masina si nam treaba cu ea.Pana sa o cumpar pe asta am avut un bosh care 7 ani n-am avut probleme cu ea.
Magnum_Baracuda
nu stiu cum e la tine,dar eu am baterie de 80Ah de la hankook si trage de rupe,iar cealata este noua neformatata de la Solite trimisa la un bun amic la timisoara si mai am una noua in tipla,trage bateria invarte avion electromotorul
maho
Sper ca "saibele" (inelele) alea care se vad pe borne sunt de cauciuc...
Magnum_Baracuda
radmasa.gif e cauciuc izolator ,ca sa pot pune jugul bateriei si sa nu dea la masa cind pun bornele dupa ce am montat jugul bateriei am pus alea 2 discuri de cauciuc de 5mm si porma am prins bornele,ps bateria e cu polaritate inversa ,fata de polaritatea normala a unui acumulator auto.
maho
De ce inversa ?
Magnum_Baracuda
asa e ia din fabrica era noua in cutie e carton neformata cu tipla de aluminiu peste ochiuri,dopurile separat puse in cutie 3 cate 3 in pungi,si separat am cumparat electrolit am formato,si mai am una de 88 de amperi noua,si la un pret de 150lei bucata plus electrolitul 50 de lei plus manopera mea 50 de lei 250 baterie ,ne statuta prin depozit sa magazin formata cu lunile,asta stiu ca era goala noua ,lucea plumbul inauntru pus electrolitul la formare si aleluia,daca mai e cineva interesat de o baterie de 88Ah si 12 V mai am una la 150lei neformata noua
Andyno
QUOTE(Magnum_Baracuda @ 16 Feb 2011, 10:18)
atunci vezi si tu incarcarea ei daca iti incarca alternatorul sa nu ai probleme cu alternatorul sau sa ai contact imperfect unde se face legatura borna de baterie fir
*



incarca 14.7 cu tot ce poate aprinde la masina....asta la relanti.

mp3-ul, l-am pus pe contact.
Magnum_Baracuda
la 800-900rpm ai 14,7 cu toti consumatorii?nu e bine deloc,e mult fara consumatori oare cat oi avea?(intrebare retorica),ai probleme mai degraba cu releul,spunene si noua tipul lui,electronic sau mecanic?
Tudor Badescu
Daca bateria are dopuri nu e o problema cu 14,7 V.Mai ales iarna.Bateriile cu calciu absorb mult mai putin curent la tensiune marita decat cele clasice,doar ca peste 14,2...14,4V consuma ceva apa in timp.Dar daca are dopuri se completeaza.Chiar la 16V nu absorb un curent distrugator ci sub C/10 cand s-au incarcat.
Andyno,in 4 ore de incarcare normala n-ai umplut complet bateria cu energie.La un curent C/10(valoarea capacitatii in Ah/10) se lasa 12 ore.Martorul e de obicei verde cam la peste 75% incarcata.
Bv-08-fgm,ai o baterie obosita la care a crescut rezistenta interna si astfel debiteaza mai greu curenti mari.Obosita nu inseamna neaparat si sa se descarce stand,dar la rece rezistenta electrica interna creste(reactiile chimice sunt mai lente)si nu mai poate da curentul de pornire.Dupa ce se mai incalzeste foarte probabil sa nu mai ai probleme pana iarna viitoare.
Magnum_Baracuda
acuma acumulatorul e obosit in sensul ca nu e respectat incarcarea sau exploatarea ei,desi bateria cind o cumperi este verificata incarcarea de cei ce iti vand produsul,pe parcurs se poate ivi probleme cu alternatorul sau releul,si la bateriile ce au contructia veche cu electrolit acid sufuri densitate 1,28gr/cm3 trebuie vizualizat asa mai ocazional si nivelul de electrolit,si o baterie ce sta luni de zile eu zic ca incepe sa imbtraneasca sau se sufateaza,apropo iti poti lua un circuit antisufatare
Andyno
este pe injectie si am releu electronic din 2000 ...fara consumatori am 14.2 si ceva...

la mine cand dau drumul la cosumatori creste turatia cam cu 1000 rpm.

eu am doua dacii, si bateria rombat care a murit subit dar care si a revenit, o am pe dacia carburatie pe care o pornesc cam la 1 sapt. becul inca este negru dar bateria nu s-a mai descarcat.
Magnum_Baracuda
ochiul magic radmasa.gif bateria e oricum facuat de asa natura pe plan econmic cind ajunge la durata propusa de fabricator moare e idee in cazul acumulatorilor din cate stiu din bancile facultatii sa se faca in gen cele alcaline,cind sa terminat sa se termine,dupa un proces de incarcari si descarcari repetate
Tudor Badescu
Chiar ai facultate?Ca dupa postul anterior...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.