Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: calculator Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
pandy
Buna seara.
Am demontat electromotorul , l-am curatat,l-am remontat ,am pus contactul pentru a porni dar becul rosu din bord (care semnalizeaza functionarea pompei de benzina din rezervor) nu s-a aprins. Am dat totusi la cheie dar nu a pornit. Am verificat conexiunile de la motor , electromotor, etc. adica tot...Inclusiv sigurantele din bord. Am verificat pompa de benzina din rezervor si e buna. Am verificat conexiunea pompei si am constatat ca nu ajunge tensiune la ea. Am alimentat-o la alta sursa, a pornit , am dat la cheie dar nimic... Sa fie de vina calculatorul?
apollo
nu e calculator.

alimentarea pompei are un releu, care de obicei se mai oxideaza contactii din el, ori mufa care se conecteaza cu el.

curata sau da cu spray de contacte si va merge.daca nu, pune un alt releu.e ieftin unul.

acum sa zica cineva unde e pozitionat releul ca asta nu mai stiu.

sau da-i search pe forum si sigur vei gasi ca s-a mai discutat.

am citit acum ca ar fi si o siguranta, dar nu stiu unde e.
MIHAI8888
din cate stiu eu daca apare un defect in instalatia de injectie becul ala sta doar aprins(adica nu se mai stinge)
el este alimentat direct din calculator
cat despre releelea alea unul alimentaza pompa si injectorul si celalat sonda lambda dar sant comandate din calculator
iti recomand o resetare a calc(prin deconectarea bornei plus de la baterie) si cu un sprai de contacte curata mufa aia mare de la calculator
apropo releu de injectie 60 ron bucata
apollo
stiam ca e mai ieftin biggrin.gif
AR-18-MOS
QUOTE(apollo @ 10 Jan 2008, 22:47)
nu e calculator.
*




QUOTE(MIHAI8888 @ 10 Jan 2008, 22:56)
direct din calculator .
*


Deci ... Ii sau nu din calculator? rolleyes.gif
apollo
@ AR-18-MOS


posibilitati sunt multe.acum trebuia cu un "daca" nu e din releu, e din calculator.

am carburatie..asa ca ma retrag tongue.gif
MIHAI8888
eu cred ca e o problema de contact electric
eu siu persoane care au sudat cu bateria conectata si nu nare nimic
daca e cumva calcu esti unul din putinii ''norocosi''
asa ca dai cu curatatu de contacte vezi poate ai uitat de vreun fir(sau pate umbland pe acolo l-ai csos isn mufa sau rupt sau etc) este din calcultor dar nu este el in sine ci circuitele care aj la el
bafta!
AR-18-MOS
Aha... O sa mai urmaresc pe parcurs ce se va mai intampla.
pandy
Suportul cu 2 relee si cu 2 sigurante sint amplasate pe aripa interioara din partea dreapta , in dreptul bateriei. Le-a masurat electricianul si sint bune. La fel si sigurantele.Pompa a fost alimentata din alta sursa si a functionat dar nu a pornit motorul. Daca era o intrerupere pe traseu , pina la ea ,dar fiind alimentata din alta parte motorul nu trebuia sa porneasca?

10 Jan 2008, 22:22:
Si scuze ! Prima data trebuia sa multumesc pentru ca vreti sa ma ajutati. O fac acum : Multumesc !
MIHAI8888
in calculator intra o caruta de fire nu doar de la pompa si bec
vezi senzorul de turatie (e critic daca calculatoru nu simte rotatie nu reactioneaza)
la fel si cu injectorul (muf lui)
vezi ca esta mufa rotunda in care intra multe fire vezi ce e cu ea
aprinderea functioneaza?
pandy
La mufa aia nu m-am uitat.O stiu. Aprinderea functioneaza bine.Bateria duce,electromotorul e bun. Daca am demontat calculatorul , pot sa-l probez pe alta Nova ? Sau merge si la Dacia pe injectie ?
MIHAI8888
sistemul de injectie e identic pe nove si pe berline asaca merge
in locul tau nu as fi facut asta ai grija cand il remontezi la legatura la masa
pandy
O sa am grija.Deci merge probat la orice Dacia berlina .O sa vad miine ce se intimpla . O alta metoda de control al calculatorului sau de resetare ?

11 Jan 2008, 08:14:
Cind probez calculatorul pe alta masina , merge doar tinut in mina si cuplata priza la el , sau trebuie fixat cu piulitele pe locasul destinat lui ? (pentru contact cu masa masinii)
variable_dynamics
Trebuie asigurat contact cu masa masinii.(ori montat unde trebuie ori cu un fir gros de la carcasa calculatorului la masa masinii)

In alta ordine de idei:relee ai verificat, sigurante ai verificat, aprindere ai verificat. Cablajul pompei de benzina poate fi intrerupt insa in cazul in care ai alimentat pompa din alta sursa si tot n-a pornit desi zici ca pompa merge...

Totusi nu te grabi sa dai calculatorul jos.Intai verifica injectorul! Curata-i mufa cu spray de contacte. Vezi sa nu fie vreun fir rupt in mufa sau sub izolatia firelor.

Dupa cum descrii insa fenomenul(becul de injectie NU se aprinde cand pui contactul pe "Demaraj") poate fi totusi din circuitul de protectie al sistemului de injectie BOSCH(unul dintre cele doua relee si/sau sigurante de pe contraaripa stanga). Recomand schimbarea lor cu relee noi/sigurante noi...macar de proba.

Quote MIHAI8888 "cat despre releelea alea unul alimentaza pompa si injectorul si celalat sonda lambda dar sant comandate din calculator"
Nu este chiar asa. Corect este cum se vede mai jos:

[attachmentid=1627427298]

Numai bine.
pandy
Gata ! S-a rezolvat. L-am probat pe o Dacia si a pornit,merge.Am pus numai priza fara sa fac masa. Urmeaza partea a doua , sa gasesc hiba.
Multumesc pentru sugestii si informatii , o sa revin sa va spun ce a avut.
O seara placuta tuturor !
gti98
99% problema de cablaj/mufe. Dupa simptom, nu se alimenteaza calculatorul. Am postat pe undeva (nu sunt foarte bun cu umblatul in forum) lista cu cablajele dintre "calculator" si senzori/organe de executie.
Calculatorul are o sectiune alimentata permanent, unde se memoreaza o serie de parametri, si cel putin o sectiune alimentata prin contact (unul din releele alea de pe aripa alimenteaza pompa de benzina iar celalalt o sectiune de putere din calculator (probabil aprinderea); sigurantele s-a mai scris ce protejeaza. Daca ai scanteie (testul ala cu unul care da la cheie iar celalalt scoate fisa de pe bujie...) ai un defect mai ciudat (ar trebui ca SIMULTAN sa existe o problema pe circuitul becului si pe alimentare - injectorul, ca pompa ai pus-o in functiune)
Mai probabil e ca testul aprinderii nu s-a facut (ai "presupus" ca functioneaza....)
Oricum, "calculatorul" este destul de protejat la defectare (cu exceptia sabotajului, si, probabil a prostiei, dar cred ca nu e cazul aici!), asa ca era destul de putin probabil sa fie defect.
Statistica defectelor arata spre cabluri rupte/smulse, mufe oxidate, alte defecte; totusi NICIODATA nu lipseste semnalizarea din becul "injectie" in cazul alimentarii "calculatorului" (senzorul de turatie e un traductor foarte "nevralgic"; absenta semnalului de la el blocheaza comanda injectorului si a aprinderii)
Cu datele la dispozitie, concluzia mea e ca nu ti se alimenteaza "calculatorul" (ai o intrerupere pe traseul contact - mufa rotunda - mufa lunga de 35 de lamele - "calculator"
Bafta la gasit defectul!!
variable_dynamics
Daca exista vreo problema(sau se scoate din soclul lui) la releul care alimenteaza partea de putere(gti98 ai "presupus" bine. Din cate stiu eu, releul care "protejeaza" calculatorul e pentru comanda injector si comanda etaj aprindere) becul de injectie nu se aprinde! Fapt probat. Eu de aceea am zis sa se (re)verifice intai releul cu pricina. Posibil sa fie si cablaj intrerupt.

Numai bine.
pandy
Buna seara. Am rezolvat problema. Nu se alimenta calculatorul din cauza unui cablu intrerupt . Multumesc tuturor pentru informatiile date.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.