Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zgomot sub masina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
ALPU
Salut.De ceva timp se aude sub masina cand merg un zgomot,un trancanit,mai ales cand merg pe un drum mai denivelat,cand trec peste o groapa,la hopuri.Din cate am auzit eu parca e in partea stanga fata,undeva sub pedale...zic eu.La ce strazi sunt prin Iasi nici nu ma mira sa se fi uzat ceva,dar as vrea sa stiu ce.
O fi pivot,bieleta...etc? Bieleta din dreapta fata am schimbat-o acum 2-3 luni, si am mai schimbat si bucsa aia din teflon care vine in caseta de directie.
Cateodata mi se pare ca parca masina trage putin dreapta.
Astept sa ma lamuriti si sa ma duc la un service sa schimb ce e de schimbat.
Merci.
Georginho
Pivot sau din planetara.
TAI
Bucsele de la bara stabilizatoare le-ai verificat?
mike1410
Salut vezi bieleta dupa stanga sa nu aiba joc,bucse,si bucsa de la bara stabilizatoare,ridico pe cric si misca de roata stanga dreapta cu mana dak are joc mare e bieleta dar dupa ce descrii tu e sigur bieleta.
Numai bine.
apollo
QUOTE(mike1410 @ 13 Jan 2008, 00:34)
... dar dupa ce descrii tu e sigur bieleta.
Numai bine.
*



Cand are uzura bieleta ai joc la directie, sau la roata(stanga-dreapta).
Cand e rulmentul ai joc la roata daca tragi de ea spre tine din partea de jos sau de sus a rotii.

Ca sa incerci pivotul, ai nevoie de o ranga.

de la nici una din aceste piese nu simti bataie in podul pedalier.


Sigur e bucsa de la bara antiruliu.

Ar mai putea fi , dar nu cred, bucsa la bascula.
paulica
Este un trancanit sau ca un zbârnâit, ca si cum ar intra ceva in rezonanta? Si nu cumva se manifesta aleatoriu? Nu neaparat la toate gropile?
apollo
Din cate am vorbit cu ALPU, la el bataia e undeva pe langa pedala de acceleratie, exact pe unde e suportul unde vine bucsa la bara antiruliu.

acum ar mai putea fi si tamponul de la motor, dar e mai greu de crezut.
ALPU
Nu am mai avut timp sa ajung pe la un service, dar surprinzator nu se mai aude nici un zgomot sub masina, nici macar la hopuri.Si nu i-am facut nimic,asa pur si simplu nu se mai aude. blink.gif
Ce sa fi fost oare?
Asa dintr-o data sa isi revina? Ciudat...
MIHAI8888
eu aveam probleme la viteza mare vibra pe dreapta
am schimbat tot (antiruliu, bucse brat si pivoti ) iar diferenta se vede
treaba care e ? la gropi deniveleri (chestii de astea) se simt mai dur dar cu mai putin zgomot(nu mai trancaneste, dar le simt mai puternic in scaun)
de ce oare ?
mai trebuie sa schimb ceva?
nicuz
salutare
si am zgomote sub masina undeva in fata, sub motor, si numai cand iau o curba mai tare. am fost la un nene si mia zis ca trebuie sa schimb caseta de directie. celelalte zgomote de la suspensii a zis ca sunt normale blink.gif
petre_andreiv
Salut
Eu am probleme atunci cand franez, imi tremura partea din dreapta fata si se aude un trancanit, ce poate fi? In afara de asta mai am si o bataie tot pe dreapta mai ales la gropi etc. care se simte mai tare "fier pe fier" cum am mai auzit la unii, in acest caz din cate am citit este vorba de pivot. As vrea sa stiu si eu unde sa ma uit mai exact sub masina sa inteleg ce trebuie sa cumpar.
apollo
QUOTE(petre_andreiv @ 3 Mar 2008, 17:19)
Salut
  Eu am probleme atunci cand franez, imi tremura partea din dreapta fata si se aude un trancanit, ce poate fi?  In afara de asta mai am si o bataie tot pe dreapta mai ales la gropi etc. care se simte mai tare "fier pe fier" cum am mai auzit la unii, in acest caz din cate am citit este vorba de pivot. As vrea sa stiu si eu unde sa ma uit mai exact sub masina sa inteleg ce trebuie sa cumpar.
*




Ori e pivotul ori bucsele la bara antiruliu.

Acea trepidatie la franare e posibil sa fie discul ovalizat.
variable_dynamics
Quote nicuz "salutare si am zgomote sub masina undeva in fata, sub motor, si numai cand iau o curba mai tare. am fost la un nene si mia zis ca trebuie sa schimb caseta de directie."

Daca e bataie, poate fi si de la planetara. O simti in volan sau doar o auzi?

Numai bine.
petre_andreiv
Masina are in jur de 28 000 Km si stiu ca nu a fost condusa agresiv insa eu cand franez sunt nevoit sa "fac pedale" pentru ca stau prost cu franele. Asta sa fie cauza ovalizarii? Nu se aude niciun fasait si discurile respesctiv sabotii sunt medii la uzura deci nu ar ramane decat garniturile de la servofrana de vina pentru franarea proasta. Asa e?
Si cati pivoti sunt de toti ? am vazut intr-un reply apartinand lui apollo doua poze in care arata un pivot si ceea ce cred eu a fi o bucsa de la bara anti ruliu, este vorba numai de acel pivot?
http://www.daciaclub.ro/Prima-Ninsoare-t95158.html
Ma scuz pentru intrebarile de clasa a doua. smile.gif
apollo
QUOTE(petre_andreiv @ 3 Mar 2008, 19:05)
Masina are in jur de 28 000 Km si stiu ca nu a fost condusa agresiv insa eu cand franez sunt nevoit sa "fac pedale" pentru ca stau prost cu franele. Asta sa fie cauza ovalizarii? Nu se aude niciun fasait si discurile respesctiv sabotii sunt medii la uzura deci nu ar ramane decat garniturile de la servofrana de vina pentru franarea proasta. Asa e?
  Si cati pivoti sunt de toti ? am vazut intr-un reply apartinand lui apollo doua poze in care arata un pivot si ceea ce cred eu a fi o bucsa de la bara anti ruliu, este vorba numai de acel pivot?
http://www.daciaclub.ro/Prima-Ninsoare-t95158.html
  Ma scuz pentru intrebarile de clasa a doua. smile.gif
*




Frana slaba poate fi din cauza garniturii de la servofrana, dar cel mai probabil garniturile de la etrier sau ai aer pe conducte.
Pierzi lichid de frana?
Sunt 2 pivoti de toti, prinsi de bascula.

Bucsele la bara de torsiune(antiruliu) sunt 4 de toate.2 car vin sub bascula si 2 pe sub podul pedalier la sofer si pasager.
petre_andreiv
QUOTE(apollo @ 3 Mar 2008, 19:09)
Frana slaba poate fi din cauza garniturii de la servofrana, dar cel mai probabil garniturile de la etrier sau ai aer pe conducte.
Pierzi lichid de frana?
Sunt 2 pivoti de toti, prinsi de bascula.

Bucsele la bara de torsiune(antiruliu) sunt 4 de toate.2 car vin sub bascula si 2 pe sub podul pedalier la sofer si pasager.
*


Nu pierd lichid de frana.
variable_dynamics
Cumva, cand franezi, exista manifestarea "pedala e tare la inceput, dupa care brusc se inmoaie"? Daca e asa DAR frana tine,e posibil sa fie de la servo-frana(scapa vacuum acea supapa de mentinere care intra in servofrana sau membrana e fisurata) Daca insa frana NU tine dupa mnifestare foarte posibil sa fie de la garniturile din pompa de frana.

Cativa ma vor contrazice poate in privinta servo-franei si vor zice ca e din pompa. De acord, insa mai sunt si exceptii(eu am intalnit 3, inclusiv propria masina - manifestarea descrisa mai sus era de la servofrana si a disparut dupa schimbarea servofranei si/sau dupa inlocuirea supapei de retinere) Frana TINEA insa, fiind necesara doar o forta mai mare de apasare a pedalei(se frana full-mechanic) Oricum, merita verifcat.

De asemenea este posibil ca pistoanele etrierilor sa nu mai faca cursa completa la prima pedala din cauza de ruginirea pistonului, rugina pe oglinda canalului i care culiseaza pistonul, ovalizarea canalului sus-mentionat. Verifica si asta...daca e cazul,schimba pistoanele.....poate chiar si etrierele. Schimba si garniturile etrierelor,asa cum a zis Apollo, chiar daca stii sigur/crezi ca nu pierzi lichid de frana.

Numai bine.
petre_andreiv
Manifestarea e ceva in genul "prima pedala e aproape cursa intreaga si se franeaza mai usor si apoi a doua pedala e putin mai scurta si franeaza mai puternic"
variable_dynamics
Hai sa vedem daca am inteles bine... La prima pedala cursa e mare,pedala e moale...franare proasta. La a doua pedala, cursa SCADE, pedala se intareste, incepe sa franeze mai bine.

Deci, la ce ai descris tu se potriveste urmatorului defect: garniturile unuia dintre pistoane(cel primar, din pompa de frana) sunt uzate si la prima pedala nu iti creaza presiune suficienta in circuitul de frana pe fata(franezi doar cu frana spate...) iar la a doua pedala se creaza destula presiune incat incepe sa iti franeze si circuitul de frana fata.

Daca e asa, eu te sfatuiesc urmatoarele:
I. Sa AERISESTI circuitul de frana in ordinea(din cate o stiu eu):
1)pompa in sine(are aerisitorul ei)
2) cilindru receptor stanga(spate).
3) cilindru receptor dreapta(spate).
4) etrier dreapta (fata).
5) etrier stanga (fata).
Atentie!!! Sa scoti traductorul ICP de pe pompa de frana. Il montezi la loc dupa ce ai terminat aerisirea. Ai grija ca in timpul aerisirii sa fie lichid de frana in rezervor MACAR pana la nivelul minim. Daca faci tu aerisirea iti recomand sa iti iei un ajutor(el completeaza lichid,tu dai la pedala).

Daca ai neclaritati/nu stii cum se face aerisirea iti dau detalii.

In functie de cum se manifesta franele dupa aerisire:

II. sa iti concentrezi atentia intai spre garniturile pompei de frana...sau schimbarea ei.

III. Acorda ceva atentie si servofranei, daca schimbarea pompei(sau a garniturilor din ea,desi nu-ti recomand) n-a avut efect.

Totusi verifica etanseitatea sistemului de franare intai. Adica sa FII SIGUR ca nu pierzi lichid.
Numai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.