Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Am o gaura mica in radiator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Aldor
Mi s-a gaurit cumva radiatorul ca iarna asta deja de doua ori mi s-a golit de tot apa cu antigel din "borcan". Pe interiorul radiatorului intr-un loc se vede ca e ud putin, deci ma gandesc ca o fi o gaura minuscula pe acolo. Intrucat n-as vrea ca la fiecare doua-trei saptamani sa tot cumpar antigel+apa distilata sa reumplu borcanul, intrebarea mea e: se rezolva daca bag stop leak? Afecteaza cumva caracteristicile amestecului de apa-antigel?
apollo
problema ar fi ca se depune pe fundul radiatorului cu timpul si parca vad ca la vara nu o sa mai ai racire deloc.

iti infunda elementii si patesti cum am patit eu, ultimii 4 elementi de jos erau infundati.exact unde se facea racirea mai bine.

daca e de alama/cupru se poate repara.se dau bazinele jos si se spala complet apoi se cositoreste la loc.50ron m-a ajuns pe mine in toamna trecuta.

daca e de aluminiu, poti sa incepi sa cauti altul.si al meu pierde prin vreo 3 locuri.se vede umed radiatorul dar nu asa de tare incat sa ma lase fara lichid de racire.
AR-18-MOS
Pentru moment ar fii bun Stop Leak ... pana gasesti altul.
paulica
Incearca ceva polimeric, lichid gen "2+2".
MIHAI8888
am si eu aceiasi problema
se vede putin umed la al doilea element
problema e ca iese abur pe acolo dar nu mia luat de loc apa din borcan
si ar mai fi ceva cand opresc motorul se aude pe sub bord un zgomot ceva de genul apei care curge intrun butoi de tabla gol
han_1.6 mpi
sunt niste mesteri care lipesc/sudeaza radiatoare. de ce nu incerci ?
Aldor
Nu prea am timp de asta deocamdata ca lucrez pana tarziu. Am intrebat de stop leak pentru ca mi s-a parut o solutie lieftina si la indemana.
Si daca pun numai putin stop leak 2+2 ..? Daca nu e recomandat, de ce se mai fabrica, cine o mai cumpara?
dyogenes
Salut
Nici eu nu iti recomand chestia cu stop leak, m-am convins pe propria-mi piele ca infunda traseele. La Peugeot-ul 205 al prietenei mele a pus fostul proprietar, ma miram de ce nu are masina racire calumea. A trebuit sa dau jos radiatorul sa il spal cu solutie de hidroxid de sodiu, sa-l suflu cu compresorul. Si culmea ca era de cupru, l-am cositorit eu cu o lampa de gaz din aia de instalatori.
Aldor
Deci n-a avut nimeni o experienta pozitiva cu stop leak-ul?
Cum de ce se mai fabrica atunci? blink.gif
apollo
poate ca pentru radiatoare care nu se infunda asa de repede ca ale noastre.
dyogenes
Eu nu zic ca nu te scoate din necaz, dar e o solutie de compromis.
Aldor
M-ati pus pe ganduri, cred ca atunci o sa bag putin stop leak deocamdata si primavara cand n-o sa am 400-500 RON de platit la intretinere o sa duc radiatorul sa-l repare .. Intr-un loc daca nu ma insel parca se mai vede urma de cositorire, deci or mai fi avut probleme primul proprietar.
apollo
Acum ca si eu am probleme cu radiatorul am o intrebare.

Unul nou e 450 RON.

Modelul de pe break injectie, se potriveste la nova?cel cu elv si termocupla.cred ca e ceva mai ieftin decat cel de nova.
dyogenes
Eu nu as da 4 miloane pe un radiator nici sa ma tai bucati. Mai bine mergi in dezmembrari si iei unul de masina starina, stii ca n-o sa ai probleme cu el veci. Daca nu se potrivesc gaurile, se fac din fier (platbanda) niste urechi de prindere si ai rezolvat problema. Si scapi sub 1 milion. Daca pandesti la REMAT, poti gasi si la 50 Ron de la masini straine.
gti98
Eu am avut o experienta pozitiva cu stop-leak!!
Nu are eficienta decat la pori ("gauri" mici, pe unde "pateaza" doar sub presiune, la cald)
Se pune un SINGUR tub de praf (la Nova e mai complicat, radiatorul nu are dop iar vasul de expansiune nu are circulatie; trebuie scos 1,5-2 litri de lichid, amestecat praful in 1/2 litri, turnat in instalatie - sa nu ramana in vasul de expansiune, apoi completat cu restul). Antigelul capata o culoare aramie - daca nu era deja colorat de la circulatia prin motor; oricum, se vad particule din materialul acela (daca s-a pus deja, NU adaugati un al 2-lea tub!!!!)
Acolo unde iese lichid - prin por - antreneaza material si se "aglutineaza" formand un dop; restul circula prin instalatie si nu se depune, in absenta aerului.
Atentie! La inlocuirea lichidului, e posibil sa se produca spalarea dopului si sa curga din nou.
In motor, circuitul de racire antreneaza diverse mizerii, care se pot depune in locurile unde viteza de curgere e redusa (nu in pompa!?!); adica josul radiatorului (am gasit si eu cam 1/4 din radiatorul Daciei lui socru-miu plin cu mal - partea de jos. Nu facea probleme racirea, demontasem radiatorul pentru acces mai usor la pompa de apa.)
Repet, mie nu mi s-a depus nimic din stop-leak!!!
Toate cele bune!!!
PS Sa stiti ca antigelul lasat in bidoane, decanteaza mizeria in 1-2 luni si devine aproape limpede - mi s-a intamplat cand am inlocuit peste vara cu apa ca am demontat motorul de pe masina de vreo 6 ori in 2 luni...)
Interesanta ideea asta cu radiator recuperat din dezmembrari!!! Trebuie insa sa fie cat de cat apropiat ca dimensiuni si sa nu aiba stuturile mult diferite ca pozitie...(Si sa nu....curga!!!!)
apollo
Care e diferenta intre STOP LEAK si acel praf.

Am vazut STOP LEAK in recipient.e amestecat deja cu lichid.

e vreo diferenta intre cel praf si acesta gen lichid?
MIHAI8888
QUOTE(dyogenes @ 16 Jan 2008, 10:05)
Eu nu as da 4 miloane pe un radiator nici sa ma tai bucati. Mai bine mergi in dezmembrari si iei unul de masina starina, stii ca n-o sa ai probleme cu el veci. Daca nu se potrivesc gaurile, se fac din fier (platbanda) niste urechi de prindere si ai rezolvat problema. Si scapi sub 1 milion. Daca pandesti la REMAT, poti gasi si la 50 Ron de la masini straine.
*


eu am vazut de opel vectra are rezervoarele din plastic
deci nu garanteaza nimeni pt ele la dazmembrari
m-ar interesa ala de break ca gaurica aia mica s-a facut mare si am probleme grave
am rezolvat momentan cu poxilina dar nu stiu cat tine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.