Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Proaspat proprietar, primele probleme
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
dcsquare
De 1 luna (peste 3 zile) sunt fericitul proprietar al unei Supernove. Luata de la o cunostinta, i-am schimbat telescoapele fata (ca era nevoie) si distributia (ca sa dorm eu linistit, desi fostul zice ca i-a schimbat-o la 55.000, iar eu am luat-o la 73.000 km).

Am facut 6000 km cu ea si ma declar multumit deocamdata. Dar acum au aparut primele probleme:
1. Am uitat sa-mi anunt vecinii ca mi-am schimbat masina... si ieri am avut 5 pioneze in cauciucul pe stanga spate. Cand am ramas pe geanta (de fapt cand am auzit zgomotul) eram pe o straduta cu oprirea interzisa, asa ca am mers cam 150m pe geanta. Am distrus cauciucul, normal, dar mai grav e ca acum se aude, din cand in cand, un zgomot ciudat cand franez.
2. Ieri, dupa ce am mers cu viteza 1 si 2 5-10 minute, mi-a pornit ventilatorul la motor iar la relanti se auzea motorul tacanind ca si cum ar fi fost diesel. E normal? Si daca acum la 0 grade imi porneste ventilatorul, la vara oare cum o face?
3. Azi, dupa ce am lasat-o in fata biroului vreo 3 ore, nu am reusit sa bag in viteza (nici o viteza) cam 1 minut dupa ce am pornit motorul. E normal?

Poate cineva sa-mi recomande un mecanic (service) bun in Constanta? Am avut pana acum doua Dacii Berlina vechi dar mecanicul care s-a ocupat de ele mi-a zis clar ca la asta nu se baga...
liviu_buc
simptomele ptr neintrat in viteza cu motorul pornit si la 73,ooo suna a ambreiaj dus...cred..

dcsquare
Totusi, dupa ce s-a incalzit motorul, cutia de viteze a functionat normal. Intra cursiv in viteze, nu agata... ciudat. Sa vad dimineata daca se repeta problema.
AR-18-MOS
Iar in legatura cu ventilatorul, eu zic ca e normal, dar sa verifici si nivelul lichidului de racire. Sa verifici si daca contine antigel.
Iar in legatura cu amreiajul, probabil e cam "gata". Ar fi recomandabil sa faci o verificare in service. Ar trebui verificat si uleiul din cutie.
iuly89ct
QUOTE(dcsquare @ 15 Jan 2008, 20:55)
Am distrus cauciucul, normal, dar mai grav e ca acum se aude, din cand in cand, un zgomot ciudat cand franez.
2. Ieri, dupa ce am mers cu viteza 1 si 2 5-10 minute, mi-a pornit ventilatorul la motor iar la relanti se auzea motorul tacanind ca si cum ar fi fost diesel. E normal? Si daca acum la 0 grade imi porneste ventilatorul, la vara oare cum o face?
3. Azi, dupa ce am lasat-o in fata biroului vreo 3 ore, nu am reusit sa bag in viteza (nici o viteza) cam 1 minut dupa ce am pornit motorul. E normal?

Poate cineva sa-mi recomande un mecanic (service) bun in Constanta? Am avut pana acum doua Dacii Berlina vechi dar mecanicul care s-a ocupat de ele mi-a zis clar ca la asta nu se baga...
*


zgomotul ciudat la franare sa nu fie de la placutele duse...poate e vreo coincidenta sa se fi subtiat asa tare chiar din momentul cand ai ramas pe janta.zic si eu,e o ipoteza.
la punctul 2. inainte sa mergi cu viteza 1 si 2 5-10 minute motorul era cald sau rece?ca daca motorul era cald este explicabil,depinde in ce regim de turatii ai mers in cele 2 trepte. dar daca ai plecat cu motorul rece cred ca ai o problema. despre tacanit la motor nu stiu ce sa zic.
la 3. ai putea sa faci si o verificare a uleiului din cutie.daca nu stii cum poti posta ulterior tot aici
eu nu am trecut cu masina prin service(spre fericirea mea) dar ti-as recomanda Dacia Service,ca tot suntem din Cta.eu cunosc acolo un baiat si m-a bagat repede fara programare,si mecanicii s-au miscat repede(cu spaga bineinteles).dar nu au avut decat o bujie de reglat la distanta dintre electrozi si de curatat mufa de la bobina de inductie!
dcsquare
QUOTE(iuly89ct @ 15 Jan 2008, 21:31)
zgomotul ciudat la franare sa nu fie de la placutele duse...poate e vreo coincidenta sa se fi subtiat asa tare chiar din momentul cand ai ramas pe janta.zic si eu,e o ipoteza.
la punctul 2. inainte sa mergi cu viteza 1 si 2 5-10 minute motorul era cald sau rece?ca daca motorul era cald este explicabil,depinde in ce regim de turatii ai mers in cele 2 trepte. dar daca ai plecat cu motorul rece cred ca ai o problema. despre tacanit la motor nu stiu ce sa zic.
la 3. ai putea sa faci si o verificare a uleiului din cutie.daca nu stii cum poti posta ulterior tot aici
eu nu am trecut cu masina prin service(spre fericirea mea) dar ti-as recomanda Dacia Service,ca tot suntem din Cta.eu cunosc acolo un baiat si m-a bagat repede fara programare,si mecanicii s-au miscat repede(cu spaga bineinteles).dar nu au avut decat o bujie de reglat la distanta dintre electrozi si de curatat mufa de la bobina de inductie!
*


Zgomotul la franare se aude din spate, asa ca nu cred sa fie placutele (oricum, alea au fost noi acu 1 luna).
Motorul era rece. Am plecat la ora 4 de la Tomis pe Cuza Voda pana la unitatea de pompieri de pe Mircea. Am mers numai cu viteza 1 pana pe la biblioteca, cand am reusit performanta sa-i dau a 2-a. A pornit ventilatorul cam imediat cum am intrat pe Mircea (deci dupa minim 10 minute de mers cu a 1-a). Despre partea cu turatia nu stiu. E prima masina fara turometru pe care o conduc si e si antifonata, asa ca nu-mi dau seama cat de mult o turez. Daca mai am si caldura deschisa nu aud aproape deloc motorul.
rhunder
un minut parca e cam mult, dar asa pateam si eu cand pusesm ulei in cutia de viteze putin mai "gros". Pana nu se incalzea putin era durere.
De turat.. depinde cat ai turat-o. Din ce am observat se incinge destul de repede supernova tinuta in trepte de viteza mici si turata.
E o masina sprintena si ii place sa mearga de la 100 in sus.
Sa vezi atunci ce bine sta temperatura la motor.
hestia cu zgomotu... e mai ciudata. Simuleaza si tu zgomotul ala, face cumva par par pac poc? smile.gif
deconectat
Zgomotul la franare pe spate poate fi de la mizerie / apa in tamburi.
Motorul intradevar se incalzeste destul de repede daca mergi la viteza mica cu el turat. Daca zici ca nu ai turometru, incearca sa ii dai a 2-a pe la 20km/h, a 3-a pe la 40, a 4-a la 60; asta inseamna cam la 2500 de ture, insa daca ai masina incarcata normal ca schimbi mai sus.
Motorul e posibil sa aibe diferite zgomote cand e rece, dar cand e cald ar trebui sa sune foarte bine. Cand tacanea, turatia era constanta? Cam la cate ture statea? Ma gandesc sa nu fi auzit motorasul pas cu pas...
Ai grija cu cutia de viteze, ca probabil ai probleme cu uleiul; nu cred ca e de la ambreiaj problema cu intratul in viteze pentru ca ambreiajul nu se incalzeste daca il lasi cuplat si masina sta pe loc, insa uleiul din cutie se incalzeste.

Cu vecinii nu stiu ce sa-ti zic... tongue.gif
dcsquare
Zgomotul pe spate intr-adevar a fost de la mizerie in tamburi. Cum a intrat acolo, nu stiu, dar bine c-am scos-o.

Trebuie sa-i fac acusi revizia de 80.000 km, si ii voi schimba si uleiul la cutie, sa vad daca se rezolva problema.

Cu vecinii cred c-am rezolvat-o... am 2 zile de cand nu i-a mai zgariat-o/lovit-o nimeni. Apropo, daca veniti prin Km 4-5, nu va recomand sa parcati in fata blocului meu. Sunt multe masini si putine locuri de parcare...

Intrebare: se poate pune turometru si indicator de temperatura la modelele Europa? Si care sunt costurile (aproximativ)?
Din primavara va conduce masina si sotia, care e incepatoare. Ii pun eu senzori de parcare, dar as fi mai linistit daca ar putea vedea si indicatoarele de turatie si temperatura.
ionutt daniel
Pune obligatoriu uleiul recomandat in cutie si nu o sa ai probleme. In legatura cu indicatoarele s-a mai discutat si daca tot faci investitia poti adapta ceasurile de Logan si cu C.B. .
brandy_tdi
Problema neintratului in viteze, cand e frig afara, de regula e de la valvolina ca se face ca marmelada si intra foarte greu. Nu e nici o problema, asa face toate, din moment ce spui ca dupa ce se incalzeste intra fara probleme
ilovedinamo
la problema cu ticaitul motorului.....de zici ca e diesel ........stiu eu rezolvarea.....defapt diagnosticul ......tachetii motorului ....nu sunt reglati.....si cand se incalzeste....face un ticait anume.....de zici ca e diesel ......!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.