AleXuTzU_Tau
18 Jan 2008, 21:32
as avea si eu o intrebare...cum scot si eu nuca de schimbator ..cea originala de solenza???..ca as vrea sa o inlocuiesc....si nu pot sa o scot pe cea originala
(
(
(...daca m-ati putea ajuta..as fi multumit
cristio_79
18 Jan 2008, 22:00
Eu am scos-o cu ajutorul unui cleste.Tragi in jos vinilinul acela care imbraca tija schimbatorului,apuci cu clestele de partea de plastic de sub maciulie(fixezi clestele in santul acela in care era inelul de cauciuc care tine vinilinul) si rotesti stanga/dreapta.Citisem pe aici ca iese foarte greu,ca trebuie sparta etc,dar a iesit foarte usor.
Nu are nici un sistem de prindere, daca la asta te gandesti, deci se scoate prinforta bruta, cred ca de aici te descurci nu mai trebuie sa iti explic.
AR-18-MOS
19 Jan 2008, 22:36
Tragi de ea ca bizo ... cu forta, ca iese ea.
Brambus
28 Jan 2008, 11:24
Problema nu este cu nuca ci cu acel manson de plastic pe care sta nuca deoarece este lipit de tija f.bine si va trebuii sa-l tai .
bobo_slz
13 Feb 2008, 15:40
Fratie! Voi va chinuitzi sa o dati jos si yo ma chinui sa o tin acolo.
La mine s'a desprins in timp(de una singura) si acum nujt cum sa fac sa o fixez.(ea sta dar se misca enervant stg-dr, si daca nu ar tine'o invelisul ala de vinilin as ramane cu ea in mana)
Niste idei cineva, ceva?
nh1980ro
13 Feb 2008, 17:48
Da, si la mine era rupta de cand am luat masina si am tras de ea (pe shimbator exista niste striatii care o tin).
Apoi am fost la un magazin de piese auto si am gasit o nuca din imitatie de piele pe care scria Audi..
, dar era singura care avea diametrul ala suficient de mic ca sa intre fixa (fara sa solosesc inele si alte balarii ca sa-mi sara iar). Am largit gaura aia interioara suficient ca sa intre pe schimbator, am pus cateva picaturi de Picatura si acum sa vedem cine o mai scoate..
Dupa vreo luna a sarit abtibildul ala cu Audi si a ramas nuca neagra, frumos..
sau mai simplu scoti nuca pui in cap poxilina si gata.
sebastianu
14 Feb 2008, 10:20
la mine iesise vara la caldura ... cand schimbam vitezele .. mi se invartea in mana ... si apoi mam chiuit sa o pun la loc ... solutia a fost ... am pus putin material cu banda izolatoare pe varful tijei ... ca pe viitor daca voi vrea sa o scot voi putea
carabetionutz
16 Feb 2008, 17:17
Pana la urma stie careva un link de unde sa pot comanda nuca de schimbator de la logan?? Cea de la Logan laureate este chiar super si am vazut si cateva poze in care era montata pe solentza.
cristio_79
16 Feb 2008, 22:13
Vezi la Bursa,la cei care vand piese si accesorii pentru Logan.
zoomzoom
23 Jul 2008, 21:22
Nuca se scoate foarte usor. Se scoate invelisul levierului de las baza si se ridica in sus. Ca si cum ai "beli " levierul,apoi nuca e prinsa intr-un suport fix pe levier.Alta nuca se potriveste numai ca suportul trebuie un pic alezat cu un cater. Dupa ce a-ti infipt noua nuca se trage in jos husa levierului si se aseaza la loc la baza.Scala.
Eu 1 nu am avut probleme pe acest plan... cand am luat masina se juca nuca in ce directie vroia si ramanea si in mana cateodata...
nenestean
7 Feb 2010, 16:43
daca pune careva maciulie de logan.....nu e prea bine sa pui izoler si peste sa bagi maciulia pt ca nu va sta fixa inveci....
o ideea...cum am facut....am luat o bucata de teava de calorifer(nu mai stiu dimensiunea...da pot sa aflu) si am dus-o la strung si interiorul a fost facut la dimensiune incat sa intre pe levieru schimbatorului iar exteriorul a fost filetat....
am bagat pe levier...cu 2-3 puncte de sudura.....si vine infiletata foarte bine maciulia .... si sta acolo ca in beton.
iar adaptoru asta nu costa la strung mai mult de 10 lei cu tot cu sudura.
slider2
7 Feb 2010, 19:26
pe cand avea unchiul meu solenza, pentru a fixa maciulia de logan am folosit o bucata de pexal. am bagat pexalul in maciulie, am taiat la dimensiune si apoi am fortat maciulia pe tija. atentie in acelasi timp si maciulia si pexalul. rezultatul: ziceai ca e lipita/sudata, trebuia sa tragi super bine de ea ca s-o invarti.
din ce se vede romanul e foarte inventiv si a gasit diverse moduri de rezolvare
si eu am ramas cu maciulia in mana si am pus niste scotch (ieftin si bun) pe tija si am facut probe de grosime .. pai puneam mai taiam .. si pana la un moment dat cand am bagat maciulia si asa a ramas
ca idee.. nu e neaparat indicat sa lipiti (superglue
) .. ca cine stie cand vrei sa o scoti si nu mai iese
si + de asta.. mie imi place maciulia de la solenza.. adica e in ton cu masina nu stiu .. nu as schimba`o.. de ce sa pun maciulie pe care scrie "BMW" ? ca tot DACIA scrie pe certificat
FuNnYSLZ
11 Feb 2010, 17:40
Salut sunt mai nou pe forum si as vrea sa-mi spuneti si mie ce ecu bursa asta,sa-mi dati un link ceva pls
Poftim:
http://www.daciaclub.ro/Bursa-f5.htmlaici se posteaza anunturi, se vinde , se cumpara anumite lucruri!
Bullix
17 Feb 2010, 15:36
Pentru a lamuri cum se prinde nuca de invelis in cazul pierderii inelului de cauciuc: se intoarce invelisul pe dos in totalitate, se baga inauntru nuca cu vitezele "1-3-5" spre cusatura, se infasoara de cateva ori o sarma groasa in jurul gatului nucii, peste invelis, se strange bine sarma prin rasucire cu patentul si se aranjeaza pe-acolo capatul rasucit si gata. Apoi, fara a intoarce pe fata invelisul, se inconjoara de cateva ori tija cu leucoplast (din ala portocaliu dur, gros, clasic), care fiind un material textil dur asigura aderenta cu interiorul nucii. Peste leucoplast, se da cu generozitate cu Poxipol dupa care cat se poate de repede se infige fortat prin rotiri succesive nuca pana se adanceste de tot in tija, se lasa in pozitia fireasca (atentie, ca trebuie sa priviti prin invelis, de sus, care inca n-a fost intors pe fata). Se lasa un timp suficient sa se intareasca adezivul si de-abia dup'aia, dupa ce vedeti ca sta nuca bine fixata, se trage si invelisul in jos si se fixeaza pe gaura consolei.
vale_b
20 Jul 2010, 10:38
sal! stie careva diametrul tijei?
daca tot imi balangane in mana maciulia si s-a dus si vinilinul acela ma gandeam sa le schimb. Poate ceva din piele cu alta maciulie. Am vazut ca maciuliile sunt pe dimensiuni si nu se potrivesc toate.
Merci!
slider2
21 Jul 2010, 18:42
iei una de logan prestige/ph2, tai dintr-o bucata de pexal vreo 4 cm. bucata de pexal o bagi in interiorul maciuliei si apoi o fortezi pe tija schimbatorului.
vale_b
22 Jul 2010, 08:31
sal!
Pai si dimensiunea tevii de pexal de cat sa fie, ca si astea sunt pe dimensiuni? Nu sunt instalator si nu le stiu dimensiunile.
Mi-ar place aia de prestige, e super si am vazut pe la bursa.
george_scala_2004
22 Jul 2010, 09:17
QUOTE(vale_b @ 20 Jul 2010, 11:38)
sal! stie careva diametrul tijei?
daca tot imi balangane in mana maciulia si s-a dus si vinilinul acela ma gandeam sa le schimb. Poate ceva din piele cu alta maciulie. Am vazut ca maciuliile sunt pe dimensiuni si nu se potrivesc toate.
Merci!
QUOTE(vale_b @ 22 Jul 2010, 09:31)
sal!
Pai si dimensiunea tevii de pexal de cat sa fie, ca si astea sunt pe dimensiuni? Nu sunt instalator si nu le stiu dimensiunile.
Mi-ar place aia de prestige, e super si am vazut pe la bursa.
salut,
diametrul levierului schimbator de viteze cred ca este 14 sau 16 mm. pexalul uzual are diametrul de 16 mm si de 20 mm. nu e nevoie sa fii instalator. pur si simplu cind treci prin magazinele de sanitare te uiti la dimensiuni.
bafta,
vale_b
22 Jul 2010, 09:31
merci george!
dandanaris
25 Aug 2010, 21:51
eu am tras cu ceva forta de ea si a iesit,am schimbat-o cu una de renault clio.am pus banda adeziva dar de carpa,nu izolier.sta foarte bine de 2 ani:) de vazut se vede super ok,nu am vrut de logan ca nu prea imi placea argintiul ala,nu-si are rostu acolo.in schimb de clio e neagra toata si e cam la fel.
Iulikk
19 Aug 2012, 21:40
Maciulia de chiele de pe Logan merge pe Solenza fara modificari?
COSMIN-uau
19 Aug 2012, 21:50
da iulikk fara probleme
Iulikk
19 Aug 2012, 21:54
Multumesc frumos de raspuns. Si la mine s-a dus maciulia... in sensul ca nu mai sta la locul ei. Am prins-o eu cum am putut acum... dar vreau sa imi cumpar maciule de logan ca am vazut pe forum cu 50 de lei... de chiele
.
19 Aug 2012, 23:11:Dar "fusta" aia care acopera tija se potriveste?
COSMIN-uau
19 Aug 2012, 22:37
nu doar sa iti faci din piele pentru solenza
Iulikk
19 Aug 2012, 23:57
Trist
BluBear
20 Aug 2012, 21:18
QUOTE(AleXuTzU_Tau @ 18 Jan 2008, 21:32)
as avea si eu o intrebare...cum scot si eu nuca de schimbator ..cea originala de solenza???..ca as vrea sa o inlocuiesc....si nu pot sa o scot pe cea originala
(
(
(...daca m-ati putea ajuta..as fi multumit
Bagi a 2a la peste 4k ture...poti sa o cauti pe bancheta din spate dupa proces.
Iulikk
20 Aug 2012, 21:19
Nu merge asa. Am incercat eu cu a3a la 5500...
evghenin26
21 Aug 2012, 18:20
la mine se desurubeaza simplu, sau prin tragere in sus mai cu forta, la 4k nu am incercat ca as fi fost mult prea ocupat cu gasirea altor piese
bogdanelkva
21 Aug 2012, 18:49
Fara gluma,acum vreo 2-3 ani mie mi-a iesit singura din locasul ei in timp ce vroiam sa bag a 5-a,m-am trezit cu nuca in mana,nu o mai scosesem niciodata pana atunci,am tras pe dreapta rapid,era sa ma buseasca ala din spate,ma cam speriasem putin,am crezut ca mi s-a dezintegrat cutia la 80 la ora.
marius80_eugen
29 Nov 2012, 09:42
Eu am patit cu vechea Dacie sa mi se rupa timoneria dintre maneta si tija cutiei in piata Victoriei ... o adevarata bucurie . La fel am crezut ca am nenorocit cutia .
Si eu cred ca o sa schimb nuca , dar cred ca mai repede as pune alta de Clio / LGN vechi decat cele noi .
gabrielbacica
14 Feb 2013, 12:17
Salut,
Ce parere aveti de scurtarea tijei?
daseky30
14 Feb 2013, 13:00
Eu am scurtat-o cu doi centimetri deoarece schimbasem nuca schimbatorului cu una de ford si se inaltase un pic, acum arata mai bine si se schimba la fel de usor
A mea a iesit singura cand duceam niste fete la Cluj (la nuca de la schimbator ma refer)
gabitzu'
4 Mar 2013, 16:33
si eu m-am trezit cu ea in mana de cateva ori
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.