Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ulei sau Parafina pt bobina.
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
tzepesch
Sal...

am 2 bobine de oltcit, una incapsulata metalica si una de ebonita neagra. ambele de sf.gheorghe.

problema e asa.
cea neagra e prea slaba, dar are uleiul in ea.
cea metalica, e f buna, dar nemaiavand surubul si clema de la conectorul Central (fisa) e posibuil sa fi ramas fara ulei.

acum eu ma intreb daca exista si modele fara ulei, cu parafina, ceva si nu se aude cand o scutur galgaiul specific. sau mai are in ea, dar a curs f putin pe la gat pe acolo.

am scos uleiul tot din bobina neagra si vreau sa-l bag in asta metalica.
cum fac ca pe la Central nu intra.

as putea sa dau o gaurica mica in ea (0.5, 1mm) si sa bag pe acolo uleiul cu seringa? sa fac vreo belea? pe la capac ma gandeam

aveti vreo idee,
multumesc
argon
Ulei trafo daca ai o cunostinta la Electrica..
tzepesch
wink.gif wink.gif wink.gif


am aflat ca aia neagra e de dacie 1300. se faceau la un moment dat.

acu, aia metalica, ma gandesc, logic, daca nu intra uleiu in ea pe la Centrala, nici ni avea cum sa iasa...

poate e pe parafina sau e uscata.

21 Jan 2008, 05:29:
e parafina.

maine, daca am timp o montez. o sa va spun cum merge.

momentan am patit beleaua de a o plezni la gat, am fortat o clema sa intre ianuntru si n-a vrut
. o s-ai infiletez doar un surub si fisa sa intre pe el,,, sa vad daca merge smecheria

21 Jan 2008, 22:52:
am pus-o in sfarsit. e cu parafina sau uscat, nu stiu

efectul este uimitor. relanti f stabil, mai jos, si arderea e complata. am curatat teava de esapament si dupa 60km prin buc e curata, usor de tot auriu-argintie.

mai ceva decat cu aprindere electronica

nu impusca platina , nici macar n-o afuma.

nu mai am nici un parazit in statia audio... formidabil

motor simtitor bine mai silentios... la 80/H abia se auzea, parca as avea injectie.
abia astept un gotronic atO11...


LUATI-VA BOBINA DE OLTCIT, e de 2-3 ori mai scumpa dar nici nu se compara cu traznaile de dacie.


Foarte Multumit!!!! daca nu mi-ar batea distributia nici nu s-ar auzi motorul la relanti la stop!!!

multumesc celor cu ideea biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
mad toz
Pai nu se mai fabrica ca as cumpara si eu una.Am fost pe la mine pe la dezmembrari si nu mai au oltcituri sad.gif
tzepesch
vezi la piese de schimb oltcit. e unu pe ferdinand, de la intersectia mihaibravu spre baicului.
mad toz
Daca ai o adresa exacta ar fii perfect ,maine ma duc sa iau biggrin.gif
autom
Cum ai conectat bobina asta de oltcit?

Vezi ca are rezistenta balast!
Merced
D-aia neagra am si eu. Credeam ca e de Oltcit, se pare ca nu e, dar oricum e mai buna decat bobinele clasice de Dacie. Nici eu n-am avut probleme cu platina vreodata, si merg cu masina de 10.000km. Bujiile-s curate dupa acelasi numar de kilometri. Daca nu de Oltcit, recomand macar una d-aia neagra. icon_mrgreen.gif
mad toz
Nici bobina mea ,cea cu care a venit masina din fabrica nu da semne de oboseala.La masurare are valori bune ,insa sunt nemultumit ca imi tremura motorul la relanti si nu inteleg de ce sleep.gif .Amestecul e bun,am aprindere gotronic cu senzor ,turometrul nu oscileaza decat foarte putin odata la 3-4 secunde cam 30 de rpm.
Si bobina e singurul lucru care nu l-am schimbat.
Merced
Incearca si cu alta, nu strica si nici timp extrem de mult nu cred ca pierzi. wink.gif
djasu82
mad toz daca iti oscileaza mai redu putin din avans si vezi cum se prezinta.
tzepesch
si daca merg cu aia de oltcit ce are? aia neagra era mai slaba si decat aia pe care o aveam pe masina.

n-am avut nici un simptom negativ cu asta cu rezistenta. tocma, se simta o diferenta in bine ca are scanteia mai puternica. ganditiva ca oltcitul tre sa porneasca din prima, a doua maxim. daca nu l-ai innecat. nu-i ca la dacie sa dai sprituri inainte. dai si te pui pe curatat bujii. am oltcit, stiu
autom
Explica , te rog, la care borne ai legat bobina. Nu cumva ai Bypassat rezistebnta balast? Asta inseamna ca in loc de 9 v ai aleimentat bobina la 12!!
tzepesch
QUOTE(autom @ 23 Jan 2008, 09:11)
Explica , te rog, la care borne ai legat bobina. Nu cumva ai Bypassat rezistebnta balast? Asta inseamna ca in loc de 9 v ai aleimentat bobina la 12!!
*




huh.gif huh.gif huh.gif


deci cum se vede bobina de sus cu rezistenta pe dreapta, firul de la delcou e la borna din stg (singura) si firul de contact e legat la borna de jos din dreapta, si statia la fel, tot la ala.

am incercat sa leg statia audio la cealalta borna cu rezistenta (dr.sus) si baga paraziti oribil. care-i treaba cu 9V?
autom
Anumite bobine, de exemplu asta de Olticit sau unele negre, de ebonita, aveau o rezistenta suplimentara.
In mod normal, bobina este alimenteaza prin inserierea rezistentei cu circuitul bobinei.
La pornire, firul de la electromotor avea un papuc care alimenta bobina direct, fara sa treaca prin rezistenta. De ce? Deoarece , la pronire, odata cu cresterea curentului in electromotor, scade tensiunea si nu mai e suficienta pentru a initializa o scanteie normala.

Deci, la ponire, bobina se alimenteaza direct, in functionare, prin rezistenta.

Gotronic poate sa ne zica mai multe!

Spre sa intervina aici!

Ps. rezistenta asta, balast, isi schimba conductivitatea in functie de temperatura.

Cand e frig afara/motor rece are rezistenta mai mica si ,implicit, tensiunea este mai mare la bujie, cand e cald afara/incinta motor calda, pentru protejarea bobinei, isi micsoreaza conductivitatea.

<span class='edit'>23 Jan 2008, 11:12:</span>
QUOTE(autom @ 23 Jan 2008, 10:59)
Anumite bobine, de exemplu asta de Olticit
*



http://forum.oltcit.ro/viewtopic.php?t=7793&check=4834821

Bun de citit la colegii nostrii de Oltcitari!

Ps.2. Te-am vazut si acolo tepes!
djasu82
Prea multa teorie despre rezistenta de balast , ea e pusa in primul rand pentru protejarea bobinei fiindca fara ea curentul absorbit pe infasurarea primara ar fi foarte mare si s-ar praji primarul bobinei de inductie. Tepes ce tot cauta alimentarea statiei audio pe firul de la bobina de inductie ? adica pe plusul de la bobina de inductie . Tarage un fir de la plusul de pe baterie dupa aceea printr-o siguranta si o celula de filtrare FTJ (filtru trece jos in configuratie TT) si dupa aceea la statie amplificator sau ori ce sursa audio casetofon cd etc.
tzepesch
da, da, djasu, dar la 3 zile impingeam masina sau puneam bateria la rederesor.

statia e legata acolo ca sa nu fie alimentata decat in functionarea masinii...

intrebarea mea este, firul de contact e pe borna 4. trebuia sa fie pe borna 15?

intr-o carte de 1300, o s-o pun la Documentatie, scrie clar ca se leaga firul de delco la borna 1 (-bob) si contactul la borna 15 (+bob)... eu m lagat la borna 4 a bobinei. sa nu mai treaca curentul prin rezistenta, ce ziceti. a functionat f bine masin asa asa ca nu mi-am batut capul, azi am vazut cu bornele...

ps: sunt si pe forumul oltcit, fiind si oltcitar inainte.
ps: dacia-i buna pt a invata, dup-aia faci mecanica la oltcit
djasu82
Totusi sa preiei alimentare de pe firul care se duce expre la boboina de inductie nu mi se pare corect fiindca apar curenti de diferite intensitati si de aceea ai tu acel parait in statie. Firul care vine la bobina de inductie e cam subtirel asadar el se v-a comporta ca o mica rezistenta de la contactul de chei pina la bobina iar tu daca preiei de la boboina + 12V cu siguranta vei preloa si impulsurile care apar de la bobina in functie de turatie. Te doare mina sa tragi un plus de la baterie un mic filtru si un buton on /off?
tzepesch
bre, si din baterie am paraziti, inainte asa aveam, legatura directa. si tot aveam paraziti care cresteau cu turatia
gotronic
Bobina asta nu e de Oltcit. !!!! Normal ar fi fost ca rezistenta aditionala sa fie suntata la pornire. Dar nici la Oltcit nici la dacie nu s-a folosit "metoda". Nu am inteles niciodata de ce, si de ce s-au folosit bobine cu rezistente aditionale fara sa fie folosite ca atare.
tzepesch
o fi, n-o fi, eu am luat-o de la un nene care a avut-o pe oltcit, si eu tot pe oltcit am tinut-o o perioada

e posibil sa fie de alta masina, dar am senzatia ca are 3 infasurari primare si 1 secundara. am impresia ca oricum as lega contactul pe rezistenta aia nu conteaza...

ps sa-i mai pun si condensator d-ala care era pe oltcit la bobina, de 50uF sau cat era?
gotronic
3 infasurari nu are SIGUR. Poate 2, (la 3 borne primar) care pot fi puse in serie sau paralel (sau individual). Personal nu am mai intalnit bobine de genul asta.
tzepesch
da, scz, am zis eu o prostie ca n-am fost atent... da 2 pe primar si una pe secundar...


oricum eu nu ma prind cum funct rezistenta aia din moment ce nu am un fir aditional la rez. la care se leaga contactul, trece prin rezistenta si se duce la + bobinei. si oricum as lega contactul functioneaza....

statia insa pe borna 15(aia de sus) paraie rau de tot si pe borna 4 (jos) nu paraie deloc. ceva o fi, dar ce?
gotronic
Nu este sigur cu 2 infasurari. Este o singura infasurare, inseriata cu rezistenta de balast. Ca la Oltcit.(Nu ar avea nici un sens ca una din infasurari sa fie in paralel cu rezistenta de balast) Numai ca bornele rezistentei sunt ambele pe bobina. Una din bornele rezistentei este "in aer", acolo se pune alimentarea. Pe punctul comun cu bobina se poate pune acel condensator de 50 microfarazi la masa (ca la Oltcit). Se pot depista bornele care sunt, simplu cu ohmetru.!! Masori pe rand intre terminalele rezistentei si cealalta borna a bobinei. Unde gasesti valoarea mai mare inseamna ca sunt in serie, pe valoarea mai mica vei masura bobina, iar valoarea rezistentei este efectiv la bornele ei.!:)
tzepesch
pana la urma, aparatul pus pe 20kO:

- aia de dacie are intre central si - 6.2 kO

- aia cu rezistenta are intre Central si - 8.6 kO

care din ele????
gotronic
Pai, amandoua ar fi bune dupa rezistenta ohmica a secundarului. Primarele si rezistenta de balast cat au?
tzepesch
5ohmi aia de dacia,

2 O aia cu rezistenta

6 Feb 2008, 01:21:
primarele.

rezist. n-am masurat-o
gotronic
Mi se pare mult 5 ohmi ptr. primar (ai etalonat aparatul, sau l-ai verificat masurand o alta rezistenta cunoscuta, de cca 5 ... 10 ohmi sa vezi daca indica coect?) Cealalta valoare de 2 ohmi ar fi buna, numai sa fii sigur ca e bobina si nu rezistenta. Ar trebui facute masuratori intre toate cele 3 borne sa vedem "cum stam"
tzepesch
aparatul e digital, profesional si nu indica eronat.


intre + si - pe o borna de plus, parca 15 indica 0 Ohmi, pe cealalta, pe 4 indica 2Ohmi

<span class='edit'>8 Feb 2008, 23:52:</span>
interesant e ca am mutat contactul de pe borna + 15 pe +4, si am mers un km si s-a orit brusc, din neant, nemai vrand sa o ia din loc dupa aceea nici dupa 4-5 chei

am pus iar contactul pe 15 si a pornit imediat.

ciudat
djasu82
Borna 15 cum ti-am mai spus se leaga la + bateriei sau prin acea rezistenta de balast iar borna 4 ar trebui pusa la platina impreuna cu condensatorul . adica la - tongue.gif. Faci si tu o poza si vedem ce si cum cu siguranta nu ai alimentat cum trebuie bobina de inductie.
tzepesch
mere mere

15 + Contact si alimentare Malvina
4 + statia audio si condensator de deparazitare. pe 15 paraie groaznic
1 - Malvina->delcou
azraell
salutare!spuneti-mi si mie va rog, ce rezistenta trebuie sa aiba o bobina de dacie in parametrii optimi de functionare?astept un raspuns!
P.S. m-ar interesa rezistenta si pentru fise
djasu82
primarul bobinei de inductie intre 3-4 ohmi secundarul intre 7-9khilohmi , fisele intre 4-8khilohmi gen tesla ,luleaua bosch are si ea o rezistenta de 5khilohmi ... se sunteaza daca e bobina normala sub 25-15kV.
tzepesch
ieri facu o figura aia cu rezist. se opri. porni si se opri in mers.

am schimbat-o cu cea de dacia (6kO in sec, 2O in primar)

a pornit


azi am desfacut rez, era ok, am pus-o la loc, am curatat si restrans suruburile bornelor, a plecat la prima cheie cu bobina cu rezist.

13 Feb 2008, 18:21:
uai???
gotronic
Aia de Dacie, cu 2 Ohmi primar si 6 Kohmi secundar este neagra in ulei.(carcasa de bachelita)? Ca daca nu , nu este de dacie, seamana, dar este de Oltcit (fara rezistenta aditionala). Daca este neagra, este de Dacie cu rezistenta aditionala, dar care lipseste.! Sunt si de Dacie, negre, in ulei fara rezistenta aditionala, dar alea au cca 4 ohmi in primar.!!!
tzepesch
nu, e capsulata, de metal.

e de dacie, de EP sacele mi se pare. capacul cu bornele e negru. are doar + si - si secundarul, logic


am si una de dacie de bachelita cu ulei, cu rezist, dar e slaba intr-adevar
gotronic
E de Oltcit, dar nu are rezistenta aditionala. Astea asa au valorile (fara resistenta).
Alea de bachelita erau bune, dar is imbatranite deja si de aia nu da scanteie buna (sau rezistenta nu face contact, si atunci se pierde din curentul ce l-ar lua in conductie)
tzepesch
oricum, aia pe care o aveam fara rezist e pe dacie de vreo 7 ani
gotronic
Si nu aveai "probleme" cu uzura platinei?????
tzepesch
mah nu prea, doar se afuma putin... nu prea am avut probleme sa se impuste. mai repede o schimbam ca se toca pintenul de la ax....


e posibil sa fie de oltcit, nu zic nu ca nu-i stiu istoria...
payty
am 2 bobine de dacie. una din ele a fost schimbata acum ceva timp pentru ca cursese un pic de ulei din ea. oricum ulei mai are pentru ca atunci cand o agit se aude galgaitul uleiului.

Masurandu-le, una are in secundar aprox 8.5 ko si cealalta aprox 6.5 ko (cea din care a curs o parte din ulei).

care e diferenta? din cate vad, ambele sunt in parametri, dar ce efecte au cei 2 ko in plus la prima bobina.


Si inca ceva: am masurat secunarul conectand aparatul intre borna centrala si (-). e corect asa?
gotronic
Si primar-ele cat au?, cea din care a curs uleiul pare sa fie de sf. Gh.!!! (dupa valoare)
payty
cea din care nu a curs are 3.6 iar cea din care a curs ulei 4.2
gotronic
Ambele bobine par sa fie in"parametri", vezi metoda "scanteii la masa", care da scanteie mai buna (albastru spre alb si la o distanta cat mai mare). Daca amandoua dau scanteie faina, le folosesti pana da semne de oboseala motorul, dupa care verifici din nou.!!!

LE:
Acum am vazut ca ai modificat postarea. (este prea mult 4,2 ohmi ptr. primar, dar depinde daca ai etalonat aparatul de masura)
payty
prima (cea din care nu a curs ulei da o scanteie cam galbena). fisele le am tesla si le-am masurat. au ca 4-6 ko fiecare, incusiv cea centrala. ar mai putea fi alte cauze pentru ca scanteia sa fie slaba in afara de bobina?
gotronic
Daca ai testat cu fisa centrala scoasa, (sarma in locul ei) Nu. Bobina este de vina.!
tzepesch
cumm se testeaza cu sarma la masa?
gotronic
Asa.!


Mai multe (si cu fise, gasesti pe aici)
http://www.youtube.com/gotronic
payty
am reverificat bobina a doua, si se pare ca are in primar 3.7 ohmi, nu 4.2 cum spusesem inainte. cred ca nu imi facea bine contact aparatul de masura, ca avea cele doua suruburi murdare de ulei amestecat cu praf. dupa ce le-am curatat un pic se pare ca asta ar fi valoarea citita.

meci mult pentru sfaturi/informatii.
tzepesch
merci gotronic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.