Se poate face caldura si in Dacia berlina fara sa investesti atatia bani.
Eu am facut asa pe Dacia mea 1300 din 1980:
- am lipit clapetele (din panza cauciucata parca) alea care sunt in exteriorul masinii in fata caloriferului cu prenadez si banda adeziva lata.
- pe toate muchiile de contact intre caroserie si tabla aia de deasupra caloriferului am pus purfix si silicon.
- am pus 2 furtune de scurgere pentru apa din compartimentul in care se afla caloriferul.
- am pus purfix si dedesubt si deasupra caloriferului, ca tot aerul impins de aeroterma sa fie fortat printre lamelele caloriferului.
- pe interiorul masinii, am scos si am curatat caseta prin care se face repartitia aerului (distribuitorul) catre cap sau picioare, am pus-o la loc cu purfix si mastic.
- sub acel distribuitor sunt niste covoare de pasla care se mai umfla, se stramba, iar aerul fierbinte in loc sa vina normal, in jos spre picioare, intra intre tabla caroseriei si covoare.
- in interior, jos in lateralele parbrizului sunt niste gauri (de fapt este gaura din stalpul fata si rama parbrizului, total normala) pe care le-am astupat cu spuma poliuretanica. Bagati tubul si ii dati cateva fasuri, don't worry, there's no sugar!
. Nu o sa se umfle nici o tabla.
- am astupat toate gaurile tehnologice din usi si caroserie cu banda izolatoare, astfel sa nu mai intre aer rece de afara.
- sistemul de racire in perfecta stare, in cursul anilor am schimbat tot ce inseamna circuit de racire: caloriferul e nou (turcesc), pompa noua, restul pieselor au maxim 7 - 8 ani.
- conteaza mult si clapeta de la baza parbrizului pentru o dezaburire eficienta.
Astfel, am pierdut ceva si am castigat altceva, si anume: pana la viteza de 60 - 70 km/h nu mai intra acel curent prin fata, deci nu poti sa te incalzesti fara aeroterma, oricum, se mentine in masina o temperatura onorabila la viteze mai mari, dar, acum daca pornesc aeroterma, tot volumul de aer vehiculat de ea intra in habitaclu si nu mai scapa prin tot felul de locuri.
Si acum sa ma laud
:
- in vara trecuta (daca-i putem spune vara
) pe Transfagarasan unde sus erau maxim 7 - 8 grade (la Balea cred ca erau vreo 5...) am mers in masina in tricou cu maneca scurta. Ieseam afara sa fac o poza, intra frigul in mine si dupa aia repede in masina.
- in iarna care a trecut am venit de la munte cu masina chiar in primele zile cand au inceput ninsorile (prin Octombrie) in tricou si un pulover subtire. Nu am avut probleme cu caldura, chiar o mai opream cate 5 minute, numai ca mi se parea ca e curent in masina.
Numai cand am ajuns acasa am vazut ca am mers tot drumul cu geamul din spatele meu deschis vreo 5 mm.
Cu cine am mers pana acum in masina, toti m-au rugat sa mai opresc caldura, deci sunt destul de pretentios la caldura.