Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Daewoo Matiz 0.8 Big Turbo
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
AmunDei
Lume lume, soro lume!! MI-AM LUAT MATIIIIIIIIZ! biggrin.gif

Va dau un extras din postul pe care l-am pus pe daewoo club, sa-mi prezint mica bestie happy.gif (vorba vine extras, am scos decat introducerea cool.gif )

"Daca imi permiteti, voi incepe cu o poveste, care va insuma pe scurt experientele mele legate de autoturisme in cei 20 de ani cati am pana acum.

Deci, totul a inceput pe la 2-3 ani, cand dovezile pastrate de parinti (respectiv schite, desene etc) in legatura cu fascinatia mea asupra a ce avea motor, 4 roti si volan au inceput sa apara. De mic eram familiar cu aproape toate modelele de masini ce existau pe vremea aceea (acuma mi-e mai greu sa tin pasul, la cate zeci de firme si modele sunt). Aceasta pasiune se poate datora faptului ca tatal meu a condus pentru o perioada de timp o motocicleta marca Ural, pe care o are si acum si se afla in perfecta stare de functionare, desi nu a mai fost condusa de mai mult de 10 ani; pe langa asta, este depozitata la tara, in CASA, for safekeeping. Banuiesc ca pentru un colectionar valoreaza o mica avere, dat fiind ca e fabricata prin 60 si...+ ca are si atas. Dar pe mine nu motocicletele m-au atras, ci masinile.

Cum ziceam, masinile, fir-ar ele sa fie... Cert este faptul ca imi placeau inca de atunci. Le desenam, faceam schite, atat dupa modelele existente pe piata cat si dupa cele existente in imaginatia mea. Chestia asta cu desenatul m-a tinut pana prin clasa a saptea, daca pot spune asa. Dar cum fara talent nu poti face nimic, iar ambitia nu poate suplini talentul, m-am lasat definitv si de aceste desene in creion pentru a-mi dedica timpul altor activitati.

Dar s-o luam usor, ca deja am avansat prea mult. Imi amintesc ca pana sa implinesc 10 ani mergeam pe la tara la bunica din partea tatalui, iar un frate de-al ei avea in posesie un Aro. Din ala mare, de consuma mult, bun de carat plugul cu el. Iar pe acest Aro am avut ocazia sa fac pe soferul de cateva ori, evident doar din volan. Fratele bunicii obisnuia sa ma tina in brate, iar in timp ce el actiona pedalele si schimbatorul, eu eram cel responsabil cu directia. Si ma descurcam de minune, reuseam sa tin drumul drept iar in curbe sa apreciez cat era nevoie sa trag de volan pentru a fi in siguranta. Ce sa mai, imi placea la nebunie!

Urmatorul punct important in viata mea a fost in anul 1997, cand tata a achizitionat de la un prieten un Citroen CX, din 1982, cu motor de 2.2 diesel. Bucurie evident! DAR, avand doar 10 ani, nu puteam sta nici macar in scaunul din fata, pentru ca legea spune ca au voie doar copii peste 12 ani. Eu nu m-am suparat, am acceptat situatia, iar peste doi am facut saltul pe mult doritul "loc al mortului", heh... Si de atunci pana sa-mi iau carnetul numai acolo am mers.

Iar scoala de soferi am inceput-o exact la cateva zile dupa ce am implinit 18 ani, iar dupa cei 6 petrecuti pe scaunul din dreapta, condusul unei masini nu mai era un lucru care sa fie o problema. Adicatelea, stiam toata teoria posibila, imi lipsea doar practica. Iar practica am facut-o pe cele doua masini de scoala, ambele Volkswagen Polo cu motor de 1,4 diesel. Fara a ma lauda, caci pana si instructorul mi-a spus ca am fost printre cei mai buni studenti pe care i-a avut, am desavarsit orele de scoala fara nici o problema. Comenzile masinii mi-au fost explicate decat o data (nu ca nu le-as fi stiut), iar de acolo, de la primul drum, omul a fost convins ca mie imi lipsea doar practica.

Apoi a urmat examenul, unde eu speram sa n-am vreo problema la partea teoretica, deoarece tind sa gresesc foarte mult din neatentie. La oras m-am simtit foarte sigur pe mine, chiar dinainte de examen. Dar soarta a facut ca planul de acasa sa nu se potriveasca cu cel din targ, iar dupa primul examen de sala, la care am luat 22 din 26 (deh, pana la urma am fost suficient de atent) a urmat partea cu orasul. Am fost ultimul dintre cei examinati, iar in timp ce-mi asteptam randul nu puteam decat sa observ cum elevii care aveau examen cu acelasi politist ca si mine, ieseau rand pe rand din masini cu fete posomorate, iar majoritatea fetelor plangeau. Am zis ca deh, no fi bai, ma descurc eu...doar stiu sa conduc, iar pe parcursul scolii respectasem cum se cuvine regulile de circulatie, si in plus de asta orasul il stiam aproape pe tot pe de rost. Asa ca am invitat pe domnul politist in masina, si am purces la drum. Care drum a durat nici mai mult nici mai putin de vreo 3 minute in total, pe stradute libere, fara circulatie si care le cunosteam foarte bine. In timp ce conduceam vad eu ca domnul politist tot scria el ce scria acolo pe foaia lui, dar fara sa-mi zica nimic. Si dupa ce opresc, se uita la mine, da din cap dezaprobator, si imi arata foaia unde, stupoare, adunase vreo zece, da 10!! greseli de conducere, toate in cele 3 minute cat a mers masina. Am ramas pur si simplu perplex...martorul la fel si el (martor picat in prealabil, cam tot din fixurile politistului). Din nou, nu ma laud, nu imi iau apararea de nebun, dar mentionez ca nu am facut absolut nici o greseala pe parcursul examenului. Spun asta deoarece cele cateva stradute pe care am mers, fusesem pe ele de zeci de ori, si in conditii de trafic, iar ca sa spuna el atunci ca am avut 10 greseli mi s-a parut pur si simplu o aberatie. Si ca o completare a mai bagat si faimoasa replica cu "Ia uite, abia ai trecut si sala..."

Tot ce pot sa spun e ca am coborat din masina bulversat, fara sa inteleg nimic, m-am dus la instructor, care a ramas si el socat mai mult decat am fost eu initial. S-a oferit sa ma duca cu masina pana acasa, dar am zis pas, si am preferat sa ma duc pe jos, sa ma aerisesc sa sa-mi pun gandurile in ordine. Era decembrie, si numai eu stiu cata carne in frigider a primit domnul politist responsabil cu evaluarea...

Dar asta-i viata...am mai luat niste ore, am programat inca un examen, iar pe scurt asta a fost cam asa: sala 25 din 26, iar orasul trecut cu brio. Si gata lume, AM CARNEEEEEEET!!!

Si da-i si condu nene CX-ul familiei, cat cuprinde! Mama s-a dat jos de la volan aproape complet, intrucat nu mai avea loc de mine. Dar a fost ok, pentru ca nici ei nu prea ii place sa conduca.

Ca masini conduse in intervalul 18-20 de ani au mai fost: un peogeot 206 1.9 diesel, proprietar tata, cateva masini de la amici, care s-au nimerit toate a fi diesel, iar din iunie anul trecut, un Logan 1.5 dci 70 cp, care a luat locul CX-ului.

Apoi, la inceputul anului II de facultate (Poli Bucuresti - iar eu sunt din Ploiesti), respectiv octombrie 2007, am hotarat si mi-am propus ca pana la inceputul anului III voi avea si eu masina mea, buna, rea, noua, second, cum o fi, dar sa fie a mea. Asa ca m-am pus pe strans bani...de pe unde am putut. Si s-a facut luna de gratie ianuarie, iar daca pana in acest timp cochetasem doar cu ideea unei achizitii de sh, odata cu inceputul 2008 s-a infiripat in mintea mea conceptul de achizitie masina noua. DAR! Noua, noua, toata lumea ar vrea noua, dar de unde? Banii stransi de mine erau putini, cu ce m-ar mai fi ajutat mama abia daca s-ar fi strans de un sh amarat si fara prea multe pe el. Ceea ce evident, nu-mi convenea. Iar in urma deciziei guvernantilor nostri de a mari pana la valori absurde taxa de prima inmatriculare la autoturisme noi, am zis ca daca vreau nou, trebuie luat acum, cat mai e timp. Asa ca am pus cap la cap bugetul meu, bugetul mamei, iar ca o a treia parte am solicitat bunicii din partea mamei o parte din banii pe care ii avea ea stransi. Asa ca, dupa toate calculele, s-a ajuns la suma aproximativa de 6000 euro. Dar ce masina noua sa iei la banii astia, care sa aiba neaparat A/C (pe care il vroiam nu din moft, ci din multele veri merse in Citroenul care nu avea aceasta optiune). Asa ca mi-am dirijat atentia asupra siteului Daewoo Romania, unde la mirificul pret de 5900 euro TVA inclus trona mandra si triumfatoare versiunea de Matiz E A/C. Chel in rest, dar cum principalul scop al viitoarei mele masini era sa ma duca de la A la B, vara sa fie rece si iarna sa fie cald, aceasta versiune s-a dovedit a fi suficienta doleantelor mele. Asa ca repede spre cel mai apropiat dealer, "care este" Automar Ploiesti, aflat la nici 5 minute de mers cu masina de casa mea.

Astazi este joi, iar luni eu ma infiintasem la dealer, cu dorinta de a avea propriul meu Matiz. Cum intram in reprezentanta, vedem noi acolo (eu cu mama adica) Matiz E A/C: 5900 euro + o alarma cadou de la dealer. BUN! Am scapat si de asta, ca tot vroiam alarma ca sa pot scoate o reducere la casco. Vorbim cu nenea reprezentantul, care ne spune ca mai era decat un Matiz din versiunea respectiva pe stoc (care stoc se afla in Bucuresti) si in plus de asta mai era si alb, exact cum as fi vrut (nemetalizat adica). Ne da nenea aviz de plata la Banca Transilvania, si fiindca in ziua aceea era prea tarziu, ca sa ne mai grabim, am platit a doua zi de dimineata si ne-am infiintat din nou la dealer. Surpriza noastra a fost ca se facuse pe undeva o neintelegere si cumva, acel Matiz care il vroiam eu era deja rezervat altui cumparator. Cum nu se poate mai NASPA! Asa ca m-am resemnat, si ne-am decis sa asteptam pana cand stocul se va reinnoi; dar pana sa plecam reprezentantul a avut inspiratia sa ne aduca la cunostinta de o versiune care nu o luasem in consideratie, anume E A/C ABG . Mai pe scurt, un E A/C cu airbag sofer. Boooon! Dar asta e 6150 euro...si iarasi NASPA! Ne gandim noi ce ne gandim, si ajungem la concluzia ca am putea apela deocamdata la rezervele rezervelor, cum s-ar zice, in materie de buget. Asa ca in 5 minute ne-am decis asupra acestei variante (cheltuielile necesare inmatricularii + plata asigurarii au fost gandite separat, deci singura diferenta a fost la cei 250 euro din pretul de achizitie a masinii, pe care nu ma intrebati de unde i-am scos, ca nici eu nu stiu exact).

In concluzie, Matiz E A/C ABG sa fie! biggrin.gif

Care Matiz a fost ridicat astazi, joi, 24 ianuare 2008, pe la 10 dimineata, impreuna cu alarma si un radiocasetofon montat pe ea, ce il aveam pe acasa (urmeaza pe viitor sa-l schimb cu un mp3).

Asa ca, imediat dupa ridicarea masinii, primul stop a fost, evident, la cea mai apropiata benzinarie, unde i-am dat de baut de vreo 60 ron. Dupa aceea au urmat alti kilometri de impresii, toti facuti in Ploiesti evident, printre care si drumul la societatea de asigurari, sa-i facem casco. De asemenea i-am luat niste presuri, la 50 ron, din Careffour, care s-au potrivit perfect.

Iar primele impresii sunt, dupa cum urmeaza:
Ca plusuri: - spatiu interior cacalau, asta in ciuda dimensiunilor de buburuza;
- motor fasnet, urca in ture repede, fun de condus;
- ergonomia bordului;
- cele doua boxe fata se aud binisor;
- vizibilitate foarte buna;
Ca minusuri: - cursa foarte scurta a ambreiajului, aproximativ o treime din cea a loganului. (am plecat de pe loc mult mai rapid decat m-as fi asteptat). M-am obisnuit foarte repede, il consider minus doar comparativ cu pedala loganului, care permite un condus mult mai fin. Matizul vrei nu vrei il bruschezi din ambreiaj, desi i-am prins spilul si a doua oara n-am mai plecat cu scart de pe loc smile.gif
- pedala de frana: nu stiu cat de minus e, dar iar e opusa ca la logan, unde daca apesi putin intri cu capul in geam, pe cand aici trebuie sa pui piciorul pe ea zdravan ca sa franeze. Concluzia, se pare ca varianta de mijloc nu exista deocamdata.
- ar mai fi ca minus lipsa directiei asistate, dar nu ma deranjeaza atat de mult cat m-ar fi deranjat lipsa aerului conditionat, iar in fond, niste muschi la maini nu strica nimanui. smile.gif

Per total, o masina inchegata, dar care inca imi da senzatia de fragilitate. Urmeaza sa ma obisnuiesc si cu acest aspect.

Iar in final, va salut inca o data, sper din tot sufletul ca nu v-am stresat cu povestea mea (dar se pare ca imi e mult mai usor a scrie decat a desena), si promit ca voi reveni cu impresii dupa mai multi kilometri. Pana atunci, daca aveti intrebari, va raspund cu cea mai mare placere.

Atasez si cateva poze cu buburuza (trebuie neaparat sa-i gasesc un nume adecvat), desi probabil majoritatea stiu cum arata un Matiz alb.

Noroc!"

user posted image
user posted image
user posted image
user posted image
Bogdam
Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de buburuza ta smile.gif
pastrama
Felicitari! S-o stapanesti sanatos si fara incidente! smile.gif
MuciX
Sa-l stapanesti sanatos pe Matizache happy.gif . Am si eu unu si sunt foarte multumit, tre sa implineasca suta de mii cat de curand.
Ca un mic sfat, cam pe la 30000-40000 km sa schimbi amortizoarele pe garantie, macar cele de pe spate. Sunt cam slabute cele din fabrica. Si eu am primit sfatul asta cand l-am luat.
gotty
s o stapanesti sanatos....da'stiu ca ai talent de povestitor... smile.gif
b76bgaarh
grouphug.gif sa o stapanesti sanatos.......
ady85btz
Sa-ti traiasca multi ani/km!
p.s: draguta prezentarea tongue.gif
Laurentziu83
Wow, imi amintesti cu drag de vremurile cand aveam si eu matiz, dar voi mai avea unul in viitor, care va fi cu numele meu in talon.
E o masina excelenta pentru un incepator, mai ales pentru un student, datorita costurilor de intretinere mai mici ca la Logan. Sa-mi spui cati nu te intreaba: de ce nu ti-ai luat Logan, era mai mare... radmasa.gif

Pe scurt: nu te speria de consumul mai mare, asa e la inceput. Sa nu mergi subturat cu masina. Urca cu a 2-a pana la 40, cu a 3-a pana la 60, cu a 4-a pana la 80-90-100 si de-abia cand stabilizezi viteza schimbi a 5-a. Asa vei avea o masina fasneata si cu un motor relativ silentios. Nu sari de 100-110 in primii 1000 de km. Cum stiu ca nu ma vei asculta, in fine, nu-i problema. Consumul ala de 4.XX% nu-l vei obtine never ever, un 5% e mai credibil. Nici la viteze mari consumul nu sare mult de 6%, la 140 la ora va consuma 7%.
Atentie la gropi. Jantele matizului sunt foarte sensibile si se indoaie usor la buza. Ma rog, se rezolva ieftin la un vulcanizator din cateva ciocane, mai nasol va fi daca vei monta capace.
Ambreiajul e super, dupa ce te vei acomoda, ti se va parea mai nasol cel al loganului. Nu uita ca il apesi cu degetul, aproape.
Probabil ca vei vrea sa montezi boxe pe spate la masina. Sfatul meu e sa-ti iei boxe ovale de 10x15 cm, ce nu au nevoie de incinta pentru a creea efect de bass, recomand Boschmann, gasesti in 50 de lei setul. De asemenea, inlocuieste si boxele de pe fata, ce au doar 10 cm diametru, poti pune de maxim 13 cm, insa te sfatuiesc sa o faci la un atelier, ce dispune de flex, ca sa-ti largeasca gaura in tabla. Boxa sa o montezi direct pe tabla, nu inainte de a monta o garnitura sau o dunga de silicon gros, sa nu intre in rezonanta.
Daca faci asa, nu iti va vibra nimic si nu vei simti nevoia vreunui subwoofer.

Alte sfaturi, mai tarziu.
AmunDei
Multumesc de urari si de sfaturi. Vor fi luate in considerare. Oricum, asta e prima masina pe benzina care o conduc, iar tinand cont ca loganul, care e diesel, il tin in 2500-3000 ture la mers normal, nu se pune problema de subturat. Iar in cei doi ani de cand am carnetul n-am avut nici un fel de eveniment. Sunt un sofer calm, nu fortez masina decat cand este nevoie. In total am condus estimez vreo 15000 km, iar in cei 4000 cu loganul, tinand cont ca motorul nu si-a facut rodajul complet (cel de 6000 kilometri - adica motorul sa ajunga in parametri optimi) m-am apropiat destul de mult de valorile date de producator. La matiz oricum, boxe pe spate nu-mi voi pune, ca sincer nu-mi trebuie, si oricum muzica la mine in masina e la un volum minim, cel mult mediu. Imi place sa aud motorul happy.gif . Iar matizul cum l-am luat pt extraurban, pt naveta ploiesti-bucuresti, presimt ca are in fata multi kilometri. Planuiesc sa o ingrijesc ca la carte.

Va multumesc inca o data de urari, raman dator cu impresii, iar primul drum afara il va vedea dupa ce o inmatriculez definitiv, adica peste vreo 2 sapt, ca sa-mi pot lua o rovignieta pe cel putin 6 luni, ca sa nu mai dau niste bani aiurea acuma. Pana atunci, o testez prin oras.

Noroc!
AmunDei
Si ca un update, am facut cativa kilometri prin afara orasului, vreo 30 asa, iar impresiile sunt dupa cum urmeaza:
- desi in accelerare motorul este destul de zgomotos, chiar si la turatii mici (dar nu ma deranjeaza absolut deloc), la viteza constanta este foarte silentios.
- partea nasoala este in schimb la insonorizare, care pot sa zic ca nu prea exista. Silentiozitatea motorului este compensata de zgomotele de rulare, iar per total ajunge sa fie un pic mai galagioasa decat loganul diesel.
- incalzirea functioneaza de minune, este foarte rapida, comparativ cu a loganului diesel. Evident motivele sunt motorul pe benzina, ce ajunge la temperatura de lucru mult mai repede, dar si cantitatea mai mica de aer din habitaclu ce necesita incalzire.
- de asemenea in place cutia de viteze. Este scurta si precisa. Treapta a doua agata din cand in cand, dar am citit pe forum daewooclub, si ar fi ceva comun, ca si sindromul "asa face toate" de la logan
- cu ambreiajul m-am obisnuit, intr-adevar este mai comod, dar numai din treapta a doua in sus. Pt treapta I raman la parerea ca un ambreiaj cu o cursa mai lunga este mai bun. Ca un fapt divers, astazi am reusit sa-i opresc motorul de 2 ori! O data la pornirea de pe loc, si o data in marsarier. Ceea ce nu mi s-a intamplat niciodata de cand am carnetul, nici macar in timpul scolii de soferi. Culmea e ca nici n-a tremurat de nici un fel. Am observat ca s-a oprit motorul abia cand nu mai aveam raspuns de la acceleratie. smile.gif Concluzia, pentru mine cursa scurta la treapta I nu-i buna. In rest, e ok.

Per total, imi place din ce in ce mai mult. Urmeaza sa mai fac kilometri si sa-i fac si un consum, acuma in perioada de rodaj. Chiar sunt curios ce iese.

Noroc!
Danny_bb
Sa kilometrezi sanatos !
Prezentarea este exceptionala...
argon
QUOTE(AmunDei @ 27 Jan 2008, 22:06)
Ca un fapt divers, astazi am reusit sa-i opresc motorul de 2 ori! O data la pornirea de pe loc, si o data in marsarier. Ceea ce nu mi s-a intamplat niciodata de cand am carnetul, nici macar in timpul scolii de soferi.
*




nu ti s-a mai intamplat pentru ca , probabil nu ai mai condus masini cu motoare mici in 3 cilindri, adica motorul este slab si masina grea, dar te obisnuiesti tu, trebuie sa-l ti turat.
AmunDei
Intr-adevar, n-am condus masini mici, mai ales in 3 cilindri. Dar inclin sa cred ca e de la ambreiaj, ca venind de pe logan happy.gif
han_1.6 mpi
ai avut ceva rabdare sa scrii ....

sa il stapanesti cu bine.
AmunDei
Mersi. Intr-adevar, rabdarea e punctul meu forte. Poate de asta nici nu ma enervez la volan happy.gif
mauru007
Sa o stapanesti sanatos. Adapteaza viteza la conditiile de drum si poarta mereu centura! Multi km fara incidente!
router
Eu mai am de un an si un Matiz exact ca al tau pe langa Loganul meu.

L-am luat de nou, ianuarie 2007, ALB. Euro 4 si sunt destul de nemultumit de el in comparatie cu Loganul.

In primul rand scaunele sunt foarte incomode.

Directia chiar daca nu are servo e ok.

Porneste greu cateodata (astept si 4-5 secunde sa invarta)

Motorul consuma foarte mult in oras 8-9% (0 si am deja 17.000km)

Afara ia mai putin (5%)

La viteze de peste 90 km/h e FOARTE INSTABIL.

Apropo cel mai mult ajunge la 145 KM/h (am testat pe Bucuresti-Pitesti)

Scartaie si bate din toate colturile.

Franele sunt foarte proaste (trebuie sa franez mult din timp)

A APARUT RUGINA PE UNA DIN USI (CATEVA PUNCTE DE RUGINA)!!!!



cam atat


6000 de euro, masina noua, doar aer ca optiune, eu zic ca nu
merita

sa o conduci sanatos!!
radunic
Si eu am si un Matiz (al sotiei) pe langa Logan, Matiz e3 AC din iulie 2006, 13 kkm. Parerea mea:
Aspecte negative
-troncane, scartaie, bate din toate incheieturile;
-suspensia este foarte proasta, pe drumurile din TM te zdruncina rau de tot; Parca e un bolovan la cea mai mica denivelare;
-directia merge greu ptr o masina asa de mica comparativ cu de ex. DSN fara servo;
-frane proaste;
-consum enorm (in oras intre 8,5 si 12 l/100 km in functie de trafic si de stil de condus)
-AC nu foarte eficient.
-Se inlocuieste uleiul (sintetic) la 6 luni indiferent de nr. de km, altfel bye garantie.

Aspecte pozitive:
-Nu te ploua in el, deci e mai bun ca un scuter;
-e mic si gasesti mai usor loc de parcare.

Concluzie: Cam scump ptr. ce ofera.
han_1.6 mpi
asta vara imi dadea la 140 la ora un matiz flashuri din spate. m-am dat la o parte si a redus viteza la 130 cel cu matizul. deci nu prea e de viteza cum e si normal pentru o masina cu motor mic.
router
eu cred ca pretul real al lui este de 5000 de euro(varianta cu aer)

daca s-ar vinde asa la 5000 ar fi super si ar avea un mare succes

6000 de mult deja
daciafan
superba prezentare
Kojak
QUOTE(AmunDei @ 24 Jan 2008, 18:57)


aplauze.gif aplauze.gif aplauze.gif
Amedeus
Nu vreau sa te dezamagesc dar.... avem 3 bucati ca masini de serviciu si pot sa-ti spun ca observatii : la 15000 km parcursi, troncane si directia are joc, franele total ineficiente (de cand erau noi), spatiu in portbagaj aproape inexistent. (am bagat o roata de Audi 100 si pe langa ca ocupa intreg portbagajul, nici nu mai vedeam nimic in spate radmasa.gif ). De curand am observat si probleme de pornire ( o iau la a doua sau a treia cheie).
Cam asta ar fii, sper ca tu sa nu ai parte de probleme si sa faci multi kilometri. smile.gif
neajiji
de acord 100% cu amedeus, fix aceleasi probleme (mai putin franele care sunt ok) le-am vazut la matizul cumnatului meu, cumparat de nou evident. 6000 de iepuroi dai, 6000 face. Si sigur consuma matizu 5% in bucuresti, spunte-i lu Mos Craciun asta. radmasa.gif pt cineva care nu are bani de o masina cat de cat mai rasarita ii recomand RATB-ul nu aruncati banii pe matiz, mai bine mai strangi cureaua vro 2 ani si iei ceva ca lumea.

LE: de unde a scos initiatoru topicului cu "loc cacalau"? daca lasi scaunu maxim in spate da nici atunci, oricum in matiz stai parca pe wc, te bucuri cand se termina drumu si tragi apa. Sa nu mai zic de 140km, cand la 120 ma facusem mic in scaun si ma rugam sa nu bata vantu ca ne da cu cracii in sus.
MuciX
QUOTE(neajiji @ 28 Jan 2008, 22:55)
de acord 100% cu amedeus, fix aceleasi probleme (mai putin franele care sunt ok) le-am vazut la matizul cumnatului meu, cumparat de nou evident. 6000 de iepuroi dai, 6000 face. Si sigur consuma matizu 5% in bucuresti, spunte-i lu Mos Craciun asta. radmasa.gif pt cineva care nu are bani de o masina cat de cat mai rasarita ii recomand RATB-ul nu aruncati banii pe matiz, mai bine mai strangi cureaua vro 2 ani si iei ceva ca lumea.

LE: de unde a scos initiatoru topicului cu "loc cacalau"? daca lasi scaunu maxim in spate da nici atunci, oricum in matiz stai parca pe wc, te bucuri cand se termina drumu si tragi apa. Sa nu mai zic de 140km, cand la 120 ma facusem mic in scaun si ma rugam sa nu bata vantu ca ne da cu cracii in sus.
*



Ce frumos si plastic descrii Matiz-ul, stimate posesor de Dacia 1310.

PS Comparand ca raport dimensiuni/spatiu interior o Dacie 1310 cu un Matiz, mi-e cam mila de dumneata.
PPS Sa mai vorbim de capitolul siguranta? Nu ca ar avea Matizul 5* NCAP, dar nici sa rada ciob de oala sparta nu sunt de acord. Nici nu mai abordez restul hibelor gasite de voi, nu stiu ce Matiz ati condus voi.

@AmunDei: inca odata te felicit pentru alegerea facuta, n-o sa-ti para rau... zic eu blush.gif
4abc
Mie nu mi se pare chiar asa....Eu am mers cu Matizul multi km(al unui bun prieten).Mergea si cu 160km daca te dadeai la el insa stabilitatea lasa de dorit...
Ca si consum confirm spusele colegilor...consuma mult si afara daca te dai la ea.Spatiul e mic insa te obisnuiesti.Ce m-a impresionat cel mai tare a fost faptul ca prietenul meu nu a patit mare lucru in urma unui accident soldat cu dauna totala si nici nu are la el airbag.Ca masina de oras pentru un student mi se pare ok daca bugetul este limitat.

Sa o porti cu placere si iti doresc cat mai multi km fara evenimente neplacute smile.gif
AmunDei
Loc este cacalau, pt ca am 1.75 si vreo 65 de kile, nu-mi trebuie Audi ca sa am spatiu smile.gif
Masina este luata ca sa merg eu cu ea, pasageri multi n-o sa aiba, cel mai probabil deloc. Consumul va fi cat va fi, dar in conditii de extraurban, hai un 20 % urban acolo, daca scoate 6 ma declar multumit. Iar domnul Amedeus, daca ar fi vrut sa aiba vizibilitate dupa ce a bagat roata de audi in portbagaj, poate ar fi trebuit mai intai sa se gandeasca sa rabateze bancheta din spate... cool.gif

MuciX mersi pt incurajare. ( si tare nickul tau happy.gif )

Si multumesc inca o data si celorlalti pt urari.
Amedeus
Totusi spatiul interior in Dacia 13xx e mai mare decat in Matiz, sa nu mai vorbim de portbagaj. Ca nu e la fel de confortabil sau de ergonomic, asta e altceva. Nu am interesul sa denigrez "imaginea" Matizului (nu sunt dealer auto smile.gif ), expuneam doar niste probleme aparute la masinile firmei noastre. Sper ca in cazul unui utilizator "casnic" care nu parcurge prea multi km. , problemele astea sa nu apara.

P.S. Eram 3 insi in masina, nu aveam cum sa rabatam bancheta. smile.gif
argon
Eu am o nelamurire, de ce Spark-ul similar Matizului, aceleasi dotari, costa cu 1500 de euro mai mult?!
MuciX
Sincer, il am din 2004, a trecut recent de 90k km: la motor am schimbat doar consumabile, iar partea de suspensie a cam avut de suferit datorita unei exploatari... a fost pe mana lu' mama ceva timp icon_mrgreen.gif . In rest m-am minunat constant, ca nu vrea sa se duca...

PS Matiz, ma uimesti blush.gif

radmasa.gif
Amedeus
@argon
E Chevrolet. nu Daewoo smile.gif
AmunDei
Intr-adevar m-am minunat si eu de diferenta de pret. Plus ca Spark e mult mai greu, si face suta in 18 secunde juma wacko.gif Intr-adevar o mica bestie.

L.E: Gata stiu!! 1500 euro in plus, pt ca are TUROMETRU!! radmasa.gif
argon
Ca o impresie personala, bordul Matizului e mult mai reusit decat cel al Spark-ului, ceasurile alea pe mijloc ma calca pe nervi, la Primera macar arata bine..
AmunDei
Chiar asa, cum o fi mai sigur pt sofer, sa coboare putin privirea ca sa vada vitezometrul/turometrul sau sa se uite tocma in mijlocu bordului dupa ele? wacko.gif

"Auzi tu ala din dreapta, zi-mi si mie cand ajunge la 5900 de ture, sa stiu sa schimb si eu viteza, ca nu vad pana acolo!" wink.gif
Amedeus
E pus la mijloc, ca soacra sa aiba totul sub control : viteza, turatie, consum, etc. biggrin.gif
FLP
Sa nu te astepti la consum scazut in Bucuresti.

Cam atat......
ydaniel
smile.gif vai da cat ai scris;)am mers cu matiz vreo 10km...mai bine in dacie;)
argon
Discutabila comparatia cu Dacia, Matizul are performante dinamice mai slabe, consuma la fel, insonorozirea la fel(inexistenta insonorizarii mai bine zis), stabilitate mai proasta, comportament la gropi de asemenea, spatiu mult mai mic, singurele plusuri sunt AC-ul, ergonomia bordului si alea 2,5 pseudo stele de siguranta, in rest nu vad nici un avantaj comparat cu o Dacie decenta. Repet, decenta, model nou, cutie in 5(pentru consum redus), nu covate ruginite de 20-30 de ani care scot fum. Eventual ca e masina noua si ai garantie.
cristi_vb
Eu am un matiz din 2004. Are 50.000 de km. Nu am schimbat decat consumabile, nu bate nimic, nu trosneste nimic, consuma cam 5 in afara si 7-8 in oras. daca depasesti 110 papa mai mult. O singura problema am avut cu ea dar a fost din vina maimutelor de la service care mi-au pus un ulei prea vascos in cutie si intra foarte greu cand era frig.
S-a rezolvat dupa un scandal la service-ul respectiv.
Eu sunt multumit de masinuta asta. Cand am cumparat masina criteriile mele au fost sa fie noua si sa aiba AC. Matiz a fost singura care s-a incadrat in bugetul meu dar nu imi pare rau ca am dat banii pe ea.
aurelv
da nu vad de ce va omorati sa comparati un Matiz cu Dacia 1310, sunt masini din clase diferite, cu scopuri diferite, cu tehnologii diferite, etc, in plus masinile din clasa asta (matiz, spark) sunt adresate in special femeilor si firmelor ( nu cred ca iti iei matiz daca ai familie si copil, sa fim seriosi).
Un Mariz e o masina ideala de oras, e mica, consum ok ( se stie ca orice motor daewoo e sugativa, luati exemple cielo, nubira ca sa nu mai zic de leganza), fiabilitate foarte buna si consumabile iefitne.
Sincer, am condus Matiz-uri cu 0 km si unele cu peste 200.000 si nu m-am plans niciodata de ele. Intr-adevar au fost ingrijite la capitolul consumabile, mai putin la condus (le olosesc agentii de vanzari la mine la firma), dar sunt masini ok daca o cumperi pentru ce e facuta si anume deplasarea mai mult urbana, motoarele sunt foarte ok la capacitatea care o au (acu daca dai drumu la a/c trebuie sa uiti de treapta 5, chiar si a 4 e in plus tongue.gif ).
Iar pt @ydaniel, si eu am mers cu dsn-ul meu peste 20k km si cu matiz-uri peste 10k km, dar la capitolul siguranta, confort, fiabiliatate le consider destul de egale iar la consumabile din pacate pt mine, matiz-ul era mai ieftin sad.gif.

ca sa concluzionez, daca fiecare isi cumpara masina pentru ce are nevoie si o foloseste exact pentru ce a fost facuta, niciodata alegerea nu o sa fie gresita, ca altfel toti am avea o sg. masina tot restul vietii daca ar fi cea mai buna solutie in fiecare situatie.

AmunDei sa o stapanesti sanatos si fara incidente!!!
neajiji
@ Argon nu ai pomenit nimic de tabla celor doua masini wink.gif De ce zici ca e mai ergonomic bordul? ce are matiz si nu are dacia? lipsa turometrului cumva?
ady85btz
QUOTE(argon @ 28 Jan 2008, 22:35)
Eu am o nelamurire, de ce Spark-ul similar Matizului, aceleasi dotari, costa cu 1500 de euro mai mult?!
*


Doar e Chevy biggrin.gif
Merced
Nu mai generaliza ca orice motor Daewoo e sugativa. Ce s-a pus pe Cielo la inceput, adica 1.5 8V OHC nu e deloc sugativa. Consum la 120-130 fara A/C am 6.5, cateodata si mai putin(masurat facand plinul intr-un drum pana in Germania).
In plus eu sunt de parere ca Matizul care se facea in trecut nu mai e acelasi cu asta care se mai gaseste acum. Calitativ au scazut mult toate masinile Daewoo, asta se observa de multa vreme.
In alta ordine de idei eu n-am fost niciodata fan Matiz. Regret ca cel putin la noi Tico a fost abandonat mult prea repede. Aia era masina mica, mica cu totul, consumul era mic, intr-adevar era cam un cosciug pe roti, dar era ceea ce trebuia sa fie.
Matizul in schimb a fost proiectat altfel. Mie nu-mi place ca-i foarte inalt, si ca inauntru e spatiu, cel putin in fata cacalau, degeaba zic unii ca nu e. Si in spate la fel, ba chiar e mai mult decat la Cielo(bine si la Dacia 13xx e spatiu mai mult ca la Cielo in spate la picioare). Lipsa portbagajului pe unii nu-i deranjeaza.
Fiecare-si alege o masina noua dupa ce a cantarit bine toate chestiile astea zic eu, acum n-are rost sa mai comentam daca a ales bine sau nu.
In orice caz, per total parca arata mai bine Matiz-ul decat Spark-ul, ca si design cel din urma nu-mi place deloc.
Inca o data felicitari si sa-l folosesti fara incidente!
bulan
O masina oricat ar fi de buna daca merge pe drumuri proaste si are un sofer maniac prafu se alege de acea masina.
O masina oricat ar fi de proasta daca circula pe drumuri bune si are un sofer grijuliu merge mult si bine fara probleme.
QUOTE(argon @ 28 Jan 2008, 22:35)
Eu am o nelamurire, de ce Spark-ul similar Matizului, aceleasi dotari, costa cu 1500 de euro mai mult?!
*


Pentru ca Spark este un Matiz coafat.
b76bgaarh
dar mai proasta.....conform testelor euroncap....eu nu am inteles cum un matiz vechi e mai bun decat un matiz cu facelift (spark)...

oricum ai 3 stele la matizachele matale lucru beton ...parerea mea.... si iti doresc sa nu le incerci niciodata....
Merced
Iar Spark se face pe alte meleaguri, si asta justifica oarecum pretul...
router
Am primit reputatie negatiza ca mi-am spus parerea despre un Matiz identic cu cel in cauza radmasa.gif si mai e si anonim.


Revenind la subiect din punctul meu de vedere Matizul are un avataj mare si doua dezavantaje.

Avantajul nr 1 e pretul iar dezavantajele sunt consumul mare urban si siguranta.

Oricum e bine ca exista aceasta masina si ca se vinde ieftin si multa lume isi poate cumpara o masina noua.



P.S: Daca e sa vorbim de siguranta as vrea sa dati geamul jos de la una din usi si sa vedeti cat de subtire este. Sincer e putin mai gros decat geamul carcasei unui telefon mobil.
bulan
Eu cred ca totusi Matiz este o masina preferata de multe persoane fizice/juridice si fabrica va avea comenzi suficiente pana in ziua cand se va decide incheierea fabricatiei.
ydaniel
QUOTE(router @ 29 Jan 2008, 15:48)
Am primit reputatie negatiza ca mi-am spus parerea despre un Matiz identic cu cel in cauza  radmasa.gif si mai e si anonim.

*


eu de la mucix. sad.gif
argon
QUOTE(b76bgaarh @ 29 Jan 2008, 15:45)


oricum ai 3 stele la matizachele matale lucru beton ...parerea mea.... si iti doresc sa nu le incerci niciodata....
*




Astea facute in Romania nu au 3 stele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.