Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se aprind becurile de ulei si apa
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
TruckerFloryn
Am o dacie nova din 99 si de ceva timp mi se aprind becurile de la ulei apa cand si cel de atentionare cand scare turatia motorului la 900.....dupa ce o turez peste 1500 nu mai apare nimica....sa fie un scurt ceva .... sad.gif Nu stiu ce sa mai fac sad.gif((
alinushy
uleiul prost sau pompa de ulei pe duca
Minel
Cati km are uleiul ? ,sau mai degraba ce ulei ai in masina ??
Ov
1. ai postat gresit, trebuia sa pui la sectiunea de Nova; am mutat eu
2. in titlu trebuie sa pui o descriere scurta a problemei; am editat eu
3. in primul rand verifica/schimba uleiul smile.gif
smecheras
e scurt
asa am si eu
nu stiu de la ce este nu am verificat inca
in momentul cand pun contactu si pornesc nu are nimic...sa fie coincidenta ca atunci cand pornesc aeroterma apar becurile aprinse(ulei apa martor lichid frana) sau poate e vreun fir pacolo care intra in scurt
maine dau pe la electrician si il pun sa rezolve el problema
mentionez ca am si uleiul si lichidu de frana si placutele si radiatorul si apa si antigel toate recent schimbate:)) smile.gif) smile.gif) deci trebuie sa fie scurt tongue.gif
apollo
scurt?
nu cred , pentru ca la el se aprind becurile cand scade turatia.altceva e si ma gandesc la pompa de ulei.lipsa presiunii la turatie mica.
bygy007
becurile de apa si de atentie se aprind de la sonda de ulei din cauza lipsei presiunii de ulei la o anumita turatie(mai mica)
gabi1
Am avut si eu cateva probleme de genul asta,in trecut.
In ordine:
1.cuzinetii de biela sunt obositi;
2.pompa de ulei cu probleme;
3.ulei necorespunzator(chiar si cu cel mai prost ulei,becul se aprinde daca si uzurile din circuit sunt foarte mari).

Nu-i asa ca la pornire dimineata,cu socul tras,pentru o secunda-doua scoate un trancanit urat?
smecheras
deci...io si cand stau pe loc si cand merg tot aprinse sunt
azi am mers toata ziua cu ea...si stau aprinse
am incercat sa o turez am ajuns la 4500 si tot aprinse erau...nu se clinteau nu nimic...
eu tot la gandu ca am vreun scurt raman
am avut caloriferu spart si am avut ceva apa in masina asa ca...ma gandesc ca e ceva in neregula pe partea electrica
a mea e gti deci nu trag socul ... nu se aude nici un trancanit
apollo
@ smecheras - cu presiunea la ulei cum stai?Se ridica acul?

@ gabi1 - si la mine se aude acel zgomot pentru cateva secunde, dar nu e problema.asta e pana urca uleiul in rampa.am ulei schimbat recent si aditiv.dar asa face masina de cand o stiu.motorul nu are probleme.intreaba un mecanic.
smecheras
nu am apucat sa ma duc la electrician astazi pentru ca am avut exam la facultate
eu am nova din 2000 cu bord de supernova asa ca nu imi indica presiunea uleiului
uleiul e schimbat recent e la nivel nu stiu care ar putea fi problema
am mers azi cu 120 si tot aprinse erau...nici macar sa licare sau mai stiu eu ce
deci la mine de cand pun contactu pana il scot stau aprinse toate trei:apa,uleiu,martoru
lichid de frana am...
nu stiu ce sa zic...tot ma gandesc ca am un scurt ceva
mai acu vreo luna aveam o problema gen:ramanea aprins becu de la injectie dupa ce o porneam...statea asa o vreme...duapa ce o opream si porneam iar nu mai facea figuri...e ceva straniu...acum de ceva vreme nu mai face asa...
bygy007
scoate firul de la sonda si vezi daca se stinge becurile (pentru a vedea daca ai scurt) cu contactul pus eventual schimb-o cu una care stii sigur care merge si vezi rezultatul

poate te trezesti cu MOTORUL BLOCAT nu te juca cu presiunea de ulei ca o sa cheltui mult mai multi bani (daca ai de unde nici o problema)
TruckerFloryn
cred'ca am gasit problema....Oricum e ileiul pe duca la mine...cand se incalzzeste motorul se subtiaza prea tare uleiul si nu mai are presiune cum trebuie ..imi mai spunea apollo sa nu fie de la garnitura de chiuloasa dar sa vedem...Mersi baieti
gabi1
QUOTE(TruckerFloryn @ 28 Jan 2008, 21:11)
..de ceva timp mi se aprind becurile de la ulei apa.. cand scare turatia motorului la 900.....dupa ce o turez peste 1500 nu mai apare nimica...
*




QUOTE(apollo @ 31 Jan 2008, 09:47)
@ smecheras - cu presiunea la ulei cum stai?Se ridica acul?

@ gabi1 - si la mine se aude acel zgomot pentru cateva secunde, dar nu e problema.....intreaba un mecanic.
*



Nu e problema acum,dar daca se aprinde becul de la ulei la ralanti,atunci cand motorul este incalzit bine...nu ar fi bine de plecat la drum lung. biggrin.gif .La fel facea la mine iar la prima forja nu s-a mai stins becul deloc si a trebuit sa merg cu ea pana au sarit cuzinetii de pe doua biele.
smecheras
am scos azi cablu acela de la sonda cred...pe langa joja pacolo..era plin de ulei...si mi s-au stins becurile...l-am bagat la loc si s-au aprins iar...asta cu motorul pornit...
nu stiu ce inseamna asta....
sfaturi ceva??
MIHAI8888
inseamna ca circuitul electric e ok
daca e plin de ulei schimba sonda inainte de orce
daca se manifesta la fel du-l la doctor(motoru)
georgecpr
Salut! La inceput cand acceleram mai puternic (in sarcina) se aprindea martorul: (!), iar in curbe stranse se aprindeau: (!), beculetul de la apa, si cel de la ulei. Totusi presiune de ulei aveam.

Cand am verificat nivelul de ulei...era foarte scazut (abia se murdarea joja putin pe varf) si pe moment am completat cu 2l de ulei. Dupa aceasta nu s-au mai aprins beculetele.

Acum a inceput iar sa se aprinda (!) la accelerari puternice (azi s-a aprins si la relanti, dar am apasat pe pedala de frana de cateva ori si s-a stins). Se consuma sau pierde mult ulei (aprox 2l la 1000 km), deoarece acum 2 zile am mai completat 1 litru de ulei unsure.gif .

Toate aceste probleme au inceput sa apara dupa ce un mecanic mi-a reglat jocu' la culbutori dupa ce am montat instalatia de GPL. Cred ca mananca sau pierde pe undeva ulei si periodic trebuie sa completez nivelul dry.gif !

Eu stiam ca (!) = Defectiune la sistemul de franare!
Ce ma sfatuiti caci de "mecanici" care fac lucruri doar sa fie facute m-am saturat!

apollo
(!) - lipsa lichid de frana.

Se aprinde cand demarezi deoarece tu ai senzor pe borcanul cu lichid de frana.
E normal, lichidul se duce spre spate in momentul ala(asa ai face si tu daca nu ai avea scaun) si senzorul(plutitorul) coboara de iti aprinde becul in bord.

completeaza cu lichid de frana.
cristidb
Dupa cat ai mers fara ulei chiar nu mai are rost sa-ti faci probleme. Motorul tau e terminat deja.
MIHAI8888
QUOTE(georgecpr @ 19 Feb 2008, 10:05)


Cand am verificat nivelul de ulei...era foarte scazut (abia se murdarea joja putin pe varf) si pe moment am completat cu 2l de ulei. Dupa aceasta nu s-au mai aprins beculetele.

Toate aceste probleme au inceput sa apara dupa ce un mecanic mi-a reglat jocu' la culbutori dupa ce am montat instalatia de GPL. Cred ca mananca sau pierde pe undeva ulei si periodic trebuie sa completez nivelul  dry.gif !

Eu stiam ca (!) = Defectiune la sistemul de franare!
Ce ma sfatuiti caci de "mecanici" care fac lucruri doar sa fie facute m-am saturat!
*



mi se pare puitn probabil sa intre 2l ulei si totusi sa se vada pe joja
nu e cam mult? sunt totusu2/3 din capacitate iar joja nu ajunge in nici un caz pe fundul baii
georgecpr
pai dupa ce am pus 1l, nivelul tot nu era intre semnele respective (min si max) si stiu ca am mai pus ulei (ce-i drept, nu inca 1l biggrin.gif) si parea in limitele normale smile.gif.
C a t a l i n
E bine cã râzi.
AR-18-MOS
Pai era intre minim si maxim, daca "parea" in limite normale?
razvannn
si eu am aceeasi problema haleste ulei la greu , am facut motorul acum 2000 km si degeaba merge cam o mie bine si pe urma gata papa tot , de ieiri imi stau aprinse becurile la relanti cred ca la mine e cazuta pompa si deaia am stricat motorul smile.gif
georgecpr
Cand am cumparat masina, proprietarul mi-a spus ca nu a avut probleme cu ea, etc. Eu am avut incredere in el ca am luat-o prin intermediul unei cunostinte.

Apoi dupa ce a stat o saptamana...n-a mai pornit deloc (tocmai trebuia sa ma duc sa montez instalatia GPL). Pana la urma mi-au reglat-o cei de la service si totul a fost bine. Dupa un timp...au inceput iar problemele. Se aprindeau martorii din bord si am inceput sa ma uit pe la motor constatand urmatoarele: mananca/pierde ulei, pierde lichid de racire (radiatorul e perforat), aprinderea e dereglata, etc.

Acum am inteles ce probleme mai are si completez din timp cu ulei si antigel (asta pana cand o sa ajung intr-un service de incredere, sa rezolv problema).
gti98
In concluzie:
Aprinderea lampii (lampilor) de semnalizare a presiunii uleiului= problema Foarte Grava!!
Varianta "usoara" (vezi smecheras): sonda presiune defecta.
Varianta "sporadica": nivel foarte scazut la ulei (am patit-o si eu cu ani in urma, din fericire fara urmari )
Varianta "la relanti": uzuri la cuzineti si/sau ulei cu vascozitate redusa si/sau motor supraincalzit. (Urmeaza reparatie destul de costisitoare)
Varianta "nasoala": pompa infundata (caz intalnit la un inconstient care a "scapat" o carpa in motor - pe unde oare? - si care i-a colmatat sorbul pompei de ulei (!) In plus, ignorant si/sau inconstient nu a oprit imediat ce i s-a aprins becul ala ROSU ci a mers pana s-au topit cuzinetii si s-a gripat (blocat) motorul...)

Iacata ca-i bun la ceva si indicatorul ala de "presiune ulei"...

Indicatorul ala cu semnul exclamarii (!) se aprinde singur la scaderea nivelului lichidului de frana (eventual la viraj sau franare energica) dar se aprinde si odata cu lampa (lampile) de "presiune ulei sub minima".
Rosu=pericol!!

Spor si toate cele bune!
apollo
QUOTE(gti98 @ 22 Feb 2008, 20:37)

Indicatorul ala cu semnul exclamarii (!) se aprinde singur la scaderea nivelului lichidului de frana (eventual la viraj sau franare energica) dar se aprinde si odata cu lampa (lampile) de "presiune ulei sub minima".
Rosu=pericol!!

Spor si toate cele bune!
*




tongue.gif si la demaraj in forta, ca mie doar atunci m-i se aprinde
kindeeru56
salut am si eu o problema asemanatoare sa zicem
ieri nu avea nimic adica aveam presiune si pe indicatoru cu ac(la rece peste 6 si cu motoru cald 2.5 cand acceleram urca in functie de turatie peste 4 nu se apridea martoru la relanti ) si la bec astazi cand am plecat dimineata motoru rece presiune ok cand sa incalzit surpriza sau aprins becurile si cand acceleram usor se stingeau dupa o bucata de mers se stingeau din ce in ce mai greu (turatie mai mare) seara cand am venit acasa se stgeau undeva pe la 2000-2100 RPM iam mai pus 0.5L
si nimic tot nu sau stins decat peste 2000RPM.
motoru are in jur de 10000 de can e facut fara probleme tehnice
ulei Castrolo Magnatec
pompa debit marit
sonde noi bec ,ceas
instalatie verificata oricum este noua
ce so fi intamplat????, astept parerile voastere
mihai0070
pinion delco uzat , sau daca spui ca ti-ai facut motorul acum 10000 km , exista o posibilitate ca arborele sa nu fi fost rectificat la cota si atunci pierzi toata presiunea pe la cuzineti care ori cum sunt destul de uzati.

eliminand varianta ca pompa nu a fost stransa bine de bloc si ca nu s-au slabit in timp suruburile.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.