Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme in sarcina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
siirm
Salut.
Mentionez ca folosesc aprindere ATo11 cu senzorul aferent.
Bujii noi, reglate la 0.9mm, fise tesla siliconice noi, capac delco si ruptor distribuitor duduco ambele noi, bobina de inductie bosch noua. Masina a mers excelent aproximativ 200 km cu niste bujii "de fabrica" - dintralea in cutiutze albastre, dupa care a inceput ca in sarcina sa ingane ca si cum nu s-ar mai alimenta si in acelasi timp mergea ca inecata.
Am schimbat bujiile cu sinteroame 14 np 21 - de iarna. Din nou aceiasi problema, dupa 200 km merge masina iar ca draq ca si cum ar fi inecata si nu se mai alimenteaza. Pe loc se accelereaza relativ bine. Si prima data si a doua oara am scos bujiile negre. Porneste foarte bine, dar nu merge bine. Este posibil sa fie de la carburator?
Sper ca m-am facut inteles si multumesc anticipat!
corbex
Nu ne spune citi kilometri ai facut in total, ci citi ai facut de cind ai pornit masina si pina s-a manifestat fenomenul. Motorul era supraincalzit? Aprinderea e linga o sursa de caldura? Delcou nou de marca "x" sau "y" nu inseamna mare lucru. Distanta dintre platini, da! la fel izolatia firului care merge de la aprindere la delcou. Vechea alimentare a condensatorului ai scos-o? rondela izolatoare de la surubul contactelor de la delcou o mai ai? e asezata bine? Uita-te putin prin toate astea mai intii. Poti verifica chiar si avansul. In privinta carburatorului, daca are ceva de zis, iti va zice de la bun inceput, n-are el rabdare 200 de km .
apollo
jiglorul de progresiune din carburator ar fi problema.
siirm
Masina are 24.000 km (reali), de cand am pus toate consumabilele noi si a aparut pentru prima oara problema am facut cca 200km, am schimbat bujiile dupa care am mers iar aprox 200 km dupa care a aparut iar pb. fara ca motorul sa fie supraincalzit ci in regim normal de functionare.
Platina am inlocuit-o cu senzorul gotronic at011 cu distanta de 0.6 dupa specificatiile aprinderii electronice, condensatorul nu-l mai am alimentat deoarece nu necesita aprinderea, rondela izolatoare de la delco este in stare buna, firul de la bobina la delco (platina) este in regula, am pornit motorul si noaptea pt a verifica daca "fura" in turatii dar pare totul inregula. De fapt problema apare doar in saarcina. In rest masina porneste ff bine chiar si pe cel mai mare ger.
Singura buba cred ca ar ramane la carburator dar nu sunt sigur.

29 Jan 2008, 16:55:
QUOTE(apollo @ 29 Jan 2008, 16:52)
jiglorul de progresiune din carburator ar fi problema.
*



Poti sa-mi explici fizic ce se intampla de ajung bujiile in halul ala?
Ce rol are jiglorul de progresiune din carburator?

Multumesc
apollo
pe langa acel jiglor, verifica si membrana la pompa de sprit si cea de la pompa de benzina.

ori nu se alimenteaza bine, ori ai un gunoi in jiglor, ori pompa de sprit nu te ajuta cu demarajul si viteza.


cu plecarea de pe loc cum stai?
siirm
plecarea de pe loc este ok pana la o anumita turatzie - aprox 1800
In parametri normali motorul imi pastra bujiile extrem de curate si bine arse, si din cauza carbului sa se afume asa de tare?
apollo
is mai multe posibilitati.acel jiglor , daca ai vazut, are multe gaurele de diametre diferite in ordine crescatoare.cu cat o calci mai tare , intra mai multa benzina in acel jiglor si iese pe acele gaurele.

cand o lasi la relanti, benzina trece prin cele mai mici gaurele.ca sa consume putin.si invers.

nu stiu cum sa iti explic.eventual regleaza si avansul.da-l spre stanga.

siirm
am incercat sa umblu si la avans dar degeaba.
Cum iti explici ca daca schimb bujiile merge iar bine o perioada?
apollo
QUOTE(siirm @ 29 Jan 2008, 17:36)
am incercat sa umblu si la avans dar degeaba.
Cum iti explici ca daca schimb bujiile merge iar bine o perioada?
*





dozaj prea bogat.

user-ul mihai0070 aceeasi problema avea.a revenit la aprinderea clasica si n-a mai avut probleme cu bujiile.
siirm
QUOTE(apollo @ 29 Jan 2008, 17:46)
dozaj prea bogat.

user-ul mihai0070 aceeasi problema avea.a revenit la aprinderea clasica si n-a mai avut probleme cu bujiile.
*



Uite, in dimineatza asta am pus alte bujii inainte sa plec la job si masina merge perfect.
De ce nu am si acum dozaj prea bogat?
corbex
Cred ca bujiile merg bine pina cind se murdaresc dintr-o cauza sau alta, dupa care incep sa dea rateuri.
Ma gindesc daca n-ar trebui sa pui din nou, macar asa, de proba, un alt delcou, fara senzorul ala care inlocuieste platina. Poate ca desteptul de senzor se incurca la citiri la turatii mari si sare peste o parte din citiri, nedind sau dind scinteie aiurea.

Separat de asta, daca motorul nu mai are suflu la o anume turatie, poate ca benzina pe care o primeste nu-i mai ajunge (filtru de benzina infundat? carburator dereglat? nivel prea mic in camera?). Pe de alta parte, nu prea e clar de ce ti se ancraseaza bujiile asa repede (intra ulei in cilindrii pe linga segmenti sau simeringuri de supape?) Daca bujiile, atuinci cind sint murdare, au urme de ulei, problema ar putea fi ghidurile de supapa, a caror uzura face aproape inutile simeringurile de supapa, sau uzura motorului.
Inca ceva: "bobina de inductie e bosh, noua"....bobinele, inainte de a fi bosh sau altceva, sint producatoare ale unei ANUMITE tensiuni ! Acea tensiune care se potriveste bujiilor si motorului tau. Si trebuia sa reziste la consumul unui anumit curent, fara sa se in incalzeasca. Bobinele se cumpara dupa parametri, nu dupa marca.
djasu82
Tu lasa bobina de inductie si aprinderea gotronic impreuna cu senzorul asa nu te lega de acest aspect ci doar de carburator . Da-l jos de pe masina spalala in carbusol si il ti in solutie cam 24 de orie dar sa fie desfacut de toate jicloarele . Schimba pompa de sprit dupa aceea reasamblezi totul la loc si reglezi dojajul corespunzator la turatia de 800 de ture.
gotronic
Pune aprinderea pe "clasic", sau fara senzor (numai cu aprinderea), astfel elimini din cauza aprinderea..senzorul. (Nu uita sa refaci avansul, cu senzor si fara senzor). Vezi scanteia cum arata montand o sarma in loc de fisa centrala(ca in videoclipul de mai jos). Daca ai scanteie buna, mergi mai departe. Dar daca 200 Km merge bine, eu nu cred sa fie din senzor sau aprindere. Poate ai prins niste bujii pirat, marcate aiurea si sunt prea reci. Fisele si bobina le-ai masurat, chiar daca sunt noi.?? Apropo de care senzor ai? ca nu mai stiu, cu fir de masa sau fara fir de masa? Ce serii au pe cutie sau si pe el.!!
siirm
QUOTE(gotronic @ 30 Jan 2008, 16:58)
Pune aprinderea pe "clasic", sau fara senzor (numai cu aprinderea), astfel elimini din cauza aprinderea..senzorul. (Nu uita sa refaci avansul, cu senzor si fara senzor). Vezi scanteia cum arata montand o sarma in loc de fisa centrala(ca in videoclipul de mai jos). Daca ai scanteie buna, mergi mai departe. Dar daca 200 Km merge bine, eu nu cred sa fie din senzor sau aprindere. Poate ai prins niste bujii pirat, marcate aiurea si sunt prea reci. Fisele si bobina le-ai masurat, chiar daca sunt noi.?? Apropo de care senzor ai? ca nu mai stiu, cu fir de masa sau fara fir de masa? Ce serii au pe cutie sau si pe el.!!

*




Este vorba de senzorul cu fir la masa.
gotronic
ok. Nu trebuia sa apesi pe +QUOTE, daca postarea este imediat dupa mine, se intelegea la ce te referi.!
mmi&g
De aceeasi problema ma plangeam si eu acum vreo duoa luni.Am schimbat tot ce tine de scanteie pe rand pana am ajuns la o cutiuta care vine pe bobina si cica ii da scanteie mai buna.Imediat ce am dato jos si-a revenit.
gotronic
Daca "cutiuta" da tensiune mai mare (de fapt nu cutiuta, ci bobina) si restul instalatiei este mai slaba (inclusiv bobina, chiar daca-i noua) intradevar nu mai da scanteie. Scrie in prospect, daca e vorba de cutiuta rosie (AT01) Trebuie masurate toate, nu schimbate neaparat. Este posibil sa iei altele noi mai proaste decat cele de pe masina. (din practica vorbesc)
siirm
Am trecut pe aprinderea clasica sa vad daca electronica ar fi problema si se pare ca nu. Maine dimineata mi-am facut programare la carbotest, revin cu amanunte.
ANTIdacie
te rog frumos sa imi spui si mie unde e carbotestul asta!Multumesc anticipat!
djasu82
La carbotest risti sa consumi mai mult din cauza scaderi poluari. Fiecare cum doreste.
chelu_666
tot la fel imi facea si mie,am dat condensatorul de la delcou jos si a ramas doar aprinderea elec. merge bine acum
apollo
QUOTE(chelu_666 @ 7 Mar 2008, 13:39)
tot la fel imi facea si mie,am dat condensatorul de la delcou jos si a ramas doar aprinderea elec. merge bine acum
*



Pai cand pui aprinderea, automat trebuie sa dai condensatorul jos.Nu inteleg.Ai avut si condensatorul si aprinderea?
gotronic
De care aprindere ai ??
cristidb
Am avut si eu probleme cu aprinderea gotronic. Cateodata da rateuri. Dupa parerea mea asta e cauza.
gotronic
Nu aprinderea da rateuri, ci platina sau restul de la bobina de inductie pana la bujii (SIGUR). blush.gif
siirm
Am facut carbotestul si acum merge perfect. Se pare ca era de la un amestec prea bogat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.