nicollo
29 Jan 2008, 20:48
Stimati colegi,
Sunt posesor de NovaR523, an 1997, 1,6, 53kw. Anul trecut am schimbat kitul ambreiaj (disc + placa de presiune), ocazie cu care a fost efectuata si o revizie la cutie, cel putin asa mi s-a spus de la service-ul la care am realizat inlocuirea pieselor. Dupa aceasta interventie, masina a mers super ok, vitezele se schimbau chiar fff usor, in mod paradoxal, fata de zonurile care circulau din ce in ce mai frecvent in ultima perioada, in sensul ca cea mai vulnerabila componenta a Daciei NOVA este CV! Aceasta "minune" insa a durat numai pana sambata, 26.01.2008, cand, la vreo 200 m dupa ce am plecat dintr-o spalatorie (era fff murdara si am spalat-o - int. & ext.), surprize .. surprize ... nu mai intra in a-3-a...
.. am dat inapoi a-2-a si am tras pe dreapta, sa nu incurc circulatia ... am stat si am injurat vreo 5 min. dupa care am pornit din nou la drum ... concluzia ... traseul de la 2 la 3, de la 3 la 4 si de la 4 la 3, este fffff greoi, fac eforturi mari sa realizez schimbul de viteze, si face acel binecunoscut "crrrrrrr".....
Este si motivul pentru care va intreb, dragi colegi, ce sa fac?! .. CE S-A INTAMPLAT ..?! cat e de grav?! care este solutia?! .. Ulei in cutie este, am crezut ca aceasta e cauza si am pus in completare (T90), insa defectiunea persista ... De ce Dumnezeu s-a intamplat tocmai dupa ce am plecat din spalatorie?! Este posibil sa se fi slabit cablul de ambreiaj?! Sau (Doamne fereste) acele sincroane despre care s-a mai discutat pe aici pe forum?!
Marturisesc ca mi-e teama sa mai urc la volan ...
Va multumesc pentru solutii.
Cred ca mai repede e vorba de cablu.Sa cada chiar toate sincroanele odata e f putin probabil.Cu motorul oprit intra normal?
apollo
29 Jan 2008, 21:03
1. verifica timoneria si schimba bucsa de la maneta de viteza.se afla la mijlocul tijei de comanda sub masina.
2.cablul de ambreiaj rupt sau da semne de oboseala.
3.acea furca de pe cutie care tine cablul nu mai e rigida.
Paul Gabriel
30 Jan 2008, 23:38
apolo unde se gasesc bucsi pt timonerie? mie mi'o facut la strung, dar nu cred ca is prea bune, si apropo nu am avut ulei in cutie, si dak am umblat cu ea fara, ce se poate imtampla?
C a t a l i n
31 Jan 2008, 07:12
Fără ulei o calezi, se va bloca în mers, o distrugi...
apollo
31 Jan 2008, 08:45
Nu prea cred ca ai cum sa le faci la strung.Sunt niste bucse micute de plastic.Pacat ca nu am poze cu ea.
Paul Gabriel
31 Jan 2008, 13:28
mie mi'o fost ceva bucse, la strung, cum o crezut el, apolo ai putea sa faci ceva poze la timonerie? si sa vad ce imi lipseste de acolo? dak mi'ar lipsi bucsele ce s'ar intampla?
Cablul sau furca mai greu. (Nu) ar fi intrat nici în 1-2-a, pînă la a 3-4-a e cale lungă...
Dacă nu e timoneria, mi-e cam frică (pentru tine) să nu-ți fi picat cutia...
Ai folosit march-arriere-ul pe la spălătorie pe-acolo ?
L.E. Explicație
Întreb, pentru că și eu mai pățesc cîteodată următoarea "figură": dacă scot din marche-arriere "încet", adică "blînd", nu mai intră în nicio viteză decît tot în marche-arriere ! Pur și simplu, fără cîrîieli sau alte manifestări, e blocată calea manetei în orice direcție. Prin urmare, trebuie să bag din nou în marche-arriere și s-o scot "repede", să-i dau un "ghiont", e o mișcare "lovită". Apoi toate-s ok. Interesant, nu ? Nici eu nu știu de la ce-i vine hachița asta, poate tot timonerie uzată.
apollo
31 Jan 2008, 15:25
QUOTE(Ingerasu @ 31 Jan 2008, 13:28)
mie mi'o fost ceva bucse, la strung, cum o crezut el, apolo ai putea sa faci ceva poze la timonerie? si sa vad ce imi lipseste de acolo? dak mi'ar lipsi bucsele ce s'ar intampla?
am sa ma bag sambata sub masina.ca voi schimba si bucsele de la amortizoare pe spate.
voi pune poze.
Paul Gabriel
31 Jan 2008, 23:39
intra bine in viteze, nu am probleme, numa in a 5 a face figuri acuma! cutia o fost reparat cam de 2 ani maxim ( sincroane, si ce mai are pe acolo) o fost 1200 lei reparatie, cred ca o schimbat tot pe acolo!
Eu Alex
1 Feb 2008, 19:09
aceeasi problema o am si yo,dar am schimbat discu acum vreo 2luni si al meu mecanik n-a schimbat placa k a zis k ma mai tine!!!acum am luat tot kitul sa-l schimb si ma tenteaza sa schimb si cablul dar cum imi dau seama ca e obosit????
nicollo
4 Feb 2008, 19:48
Dragi colegi,
Sa stiti ca raspunsurile dvs. in cazul meu, au avut in mare, partea lor de temei asupra diagnosticului dar si solutiei. Am luat masina remorcata (cu o șufă) si am dus-o la garaj la un meserias. A desfacut-o si a gasit cauza .. De vina nu era cutia, ci ambreiajul ... cel despre care va povesteam ca nu demult (septembrie 2007), l-am schimbat intru-totul, adik, intregul kit (placa presiune + disc + rulment). In concret, sarise un arc din disc, care arc, a frecat si a tot frecat placa de presiune, blocand tot mecanismul debraierii... ca sa nuz mai spun ca rulmentul (cel nou), nu arata deloc ca unul care sa fi fost schimbat in septembrie 2007... Asa ca aveti grija la ce mecanici duceti masina in service ... Daca gradul de incredere este unul redus, va recomand cu tarie, sa va luati liber de la serviciu si sa stati langa ei atunci cand va fac schimbul de piese....
Am realizat cateva foto cu ambreiajul stricat, dar si cu placa deteriorata si rulmentul...
Intregul kit m-a costat 2,6 mil, cu precizarea ca vanzatorul m-a intrebat dc vreau piese mai ieftine sau vreau de origine, eu optand pentru ultima varianta.
La intrebarea mea "de ce Dumnezeu m-au tinut asa putin aceste piese din kit ambreiaj?", mecanicul mi-a raspuns f. clar, sunt componente luate din uzina si asamblate artizanal cu diferite mijloace in gospodariile oamenilor din Mioveni... Asa ca aveti grija "de la cine "si "ce" cumparati!
Va multumesc pentru solutii. [attachmentid=1627431778][attachmentid=1627431779][attachmentid=1627431780][atta
chmentid=1627431781][attachmentid=1627431782]
Paul Gabriel
4 Feb 2008, 22:58
MAERSK bine ai zis, azi mi s'o blocat cutia de viteze in a 4 a, imi poate spune cineva un pret la piese?:|
cam ce ar trebui schimbat?
ii a 2 a oara in 2 ani, prima data s'o blocat in a 2 a !
Cristi25
9 Feb 2008, 13:41
Ca tot e vorba despre cutia de viteze...am si eu o problema cu kilometrajul, nu mai indica...cablul e bun, la fel si ceasul din bord (le am verificat).Din cate am inteles problema ar fi din cutie, s ar fi stricat acel "cititor";se poate schimba fara prea multa bataie de cap?Banuiesc ca s a mai lovit cineva de aceasta problema.
C a t a l i n
9 Feb 2008, 14:20
QUOTE(Ingerasu @ 4 Feb 2008, 22:58)
MAERSK bine ai zis, azi mi s'o blocat cutia de viteze in a 4 a, imi poate spune cineva un pret la piese?:|
cam ce ar trebui schimbat?
ii a 2 a oara in 2 ani, prima data s'o blocat in a 2 a !
Păi cine te pune să mergi fără ulei în cutie? Și apoi zici că e cutia proastă...
Cristi25, dă un SEARCH pe aria Nova, după "pinion kilometraj".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.