martorul de la sonda de la pompa de frana aprins
![]() ![]() ![]() |
martorul de la sonda de la pompa de frana aprins
Gabi Popescu |
![]()
Post
#1
|
||
S L Z Group: Members Posts: 89 Joined: 15 June 07 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
Solenza 1.4 MPI
2004
- PH07YIG
|
|||
lupulescualin |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 17 January 09 From: hd ![]() |
Contactor I.C.P ar trebui sa aiba un tumburus de resetare pe care apesi daca nu trebuie sa iei altu
|
--------------------
dacia
solenza
2004
- HD-85-PPP
|
|
dorelus |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
desfaci câteva filete sonda de la pompă, apoi strângi la loc
|
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
ramsen |
![]()
Post
#4
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
trebuie sa desurubezi cu o cheie,parca de 22,sonda de pe pompa de frina ca acolo este un contact iar cind umbli la frina se aprinde becul in bord.la mine sta aprins de 2 ani si am scos papucul ca sa bag cheia sa il desurubez mai bine ma las pagubas la cit de strins este locul acolo
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
dorelus |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 26 December 08 ![]() |
e periculos cu firul scos, nu vei sti cand ramai fara lichid in pompa
|
--------------------
dacia
solenza 1,9 d
2003
- is04yyl
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#6
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
lupulescualin |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 34 Joined: 17 January 09 From: hd ![]() |
poti sa mergi si cu firu scos daca verifici 1 data la saptamana nivulu lichidului de frana la mine merge de 1 an asa
|
--------------------
dacia
solenza
2004
- HD-85-PPP
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#8
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
i96nds |
![]()
Post
#9
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Colegul nostru a avut noroc ca nu i s-a sticat pompa pana acum.
Degeaba verifici tu lichidul la plecare daca undeva pe drum se defecteaza.... si atunci ai fi vazut becul pe bord.... Deci terminati cu prostiile cu scosul papucului. Ca sa rezolve initiatorul cu martorul din bord aprins - cauta pe aici pe forum cum se reseteaza contactorul ICP. In principiu exact piulita aia in care bagi papucelul de la pompa se va desface cu o cheie de 22. Scoti contactorul si apesi pe tumburuc de cateva ori - apoi montezi la loc. Cam asta ar fi. Mare grija ca mie mi s-a rupt o data contactorul ala si am cumparat altul cu 10 lei. Stefan |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
romanvs |
![]()
Post
#10
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Ideea este buna ca trebuie sa mearga martorul la bord,dar e foarte greu de desfacut contactorul din lipsa de spatiu de lucru.Eu unul nu am reusit ca abea intra cheia dar nu pot sa o misc din cauza conductelor de frana.Daca cineva a inventat vreo cheie speciala care sa se poata folosi in aceasta problema ,il rog sa ma "lumineze" si pe mine.
Multumesc. |
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
QUOTE(romanvs @ 17 Jan 2009, 18:24) Ideea este buna ca trebuie sa mearga martorul la bord,dar e foarte greu de desfacut contactorul din lipsa de spatiu de lucru.Eu unul nu am reusit ca abea intra cheia dar nu pot sa o misc din cauza conductelor de frana.Daca cineva a inventat vreo cheie speciala care sa se poata folosi in aceasta problema ,il rog sa ma "lumineze" si pe mine. Multumesc. metoda speciala este ca trebuie data bateria jos si suportul din jurul ei ii ceva de lucru dar merita si dupa aia cu fixa de 22 desfaci si apesi pe tamburusul ala si montezi la loc sonda si restu ce ai mai demontat |
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
ramsen |
![]()
Post
#12
|
![]() My Solenza Group: Members Posts: 3.368 Joined: 15 May 08 From: Pitesti - ARGES ![]() |
poate ,dar sa incerc eu prima data si dupa va anunt si pe voi,cu o tubulara gen tiganeasca
|
--------------------
DACIA
SOLENZA
CLIMA 1.4 Mpi E2 / 2004
- Inca o mai DETIN
|
|
free_fiber |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.555 Joined: 25 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Pe viitor, ca sa evitati reaprinderea martorului la fiecare schimbare de placute de frana, faceti asa:
dupa ce ati schimbat placutele sau lichidul, inainte de a pune contactul prima data, apasati puternic de cateva ori pedala de frana. |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.5dci 85CP
2008
- B xx XXX
|
|
Gabi Popescu |
![]()
Post
#14
|
S L Z Group: Members Posts: 89 Joined: 15 June 07 From: Ploiesti ![]() |
Multumesc pt sfaturi, o sa vad ce ii fac dar nu ii mai dau din nou suportul de la baterie jos ca e crima cu ala in cate suruburi e prins.
|
--------------------
DACIA
Solenza 1.4 MPI
2004
- PH07YIG
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#15
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(free_fiber @ 17 Jan 2009, 23:56) Pe viitor, ca sa evitati reaprinderea martorului la fiecare schimbare de placute de frana, faceti asa: dupa ce ati schimbat placutele sau lichidul, inainte de a pune contactul prima data, apasati puternic de cateva ori pedala de frana. pai se presupune ca deja ai facut pedale pentru ca ai aerisit instalatia si pompa centrala. ce alte pedale sa-i mai faci? si presupunand ca schimbi numai placutele tot faci pedale sa le aduci la pozitia de franare, ca doar nu pleci cu ele in starea in care le-ai montat. 18 Jan 2009, 16:01: QUOTE(i96nds @ 17 Jan 2009, 17:00) Colegul nostru a avut noroc ca nu i s-a sticat pompa pana acum. Degeaba verifici tu lichidul la plecare daca undeva pe drum se defecteaza.... si atunci ai fi vazut becul pe bord.... Deci terminati cu prostiile cu scosul papucului. Ca sa rezolve initiatorul cu martorul din bord aprins - cauta pe aici pe forum cum se reseteaza contactorul ICP. In principiu exact piulita aia in care bagi papucelul de la pompa se va desface cu o cheie de 22. Scoti contactorul si apesi pe tumburuc de cateva ori - apoi montezi la loc. Cam asta ar fi. Mare grija ca mie mi s-a rupt o data contactorul ala si am cumparat altul cu 10 lei. Stefan fix in 22 de ani de soferie nu mi s-a intamplat sa mi se defecteze pompa centrala in mers sau sa se sparga furtunele. cel mult au supurat cilindrii receptori dar tebuie sa fi cel putin idiot sa nu-ti dai seama ca pierzi presiune atata timp cat pedala devine moale si frana ineficienta pe zi ce trece. mai facem si noi itp din cand in cand, mai nspectam si noi masinile pe rampa, mai deschidem si capota motor ( macar sa pui apa de spalat parbrizul), dar se pare ca unii nu fac toate astea. sa conduceti prudent si sa aveti grija de masina daca vreti ca si ea sa aibe grija de voi. This post has been edited by benkenobi: 18 Jan 2009, 15:01 |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
Gabi Popescu |
![]()
Post
#16
|
S L Z Group: Members Posts: 89 Joined: 15 June 07 From: Ploiesti ![]() |
Eu asa fac, periodic verific nivelului de lichid de frana, lichid de racire, ulei etc. acum trebuie sa ma apuc sa demontez suportul de la baterie si sa resetez contactorul ala. Bafta tuturor si chiar sa avem grija de masini ca si ele sa aiba grija de noi!
|
--------------------
DACIA
Solenza 1.4 MPI
2004
- PH07YIG
|
|
ianacosti |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 307 Joined: 6 August 07 From: Brasov-Campulung AG ![]() |
"Pompa de frana cu ICP si by-pass functioneaza in felul urmator: Pe langa cele doua pistoane care realizeaza franarea, pompa mai are unul sau doua pistoane mai mici care actioneaza o tija care comanda sonda ICP, (la acestea se ajunge daca se demonteaza surubul cu cap imbus din varful pompei). Sistemul ICP functioneaza astfel: Daca pe circuitul de franare fata scade presiunea (datorita aerisirii, ruperii unui furtun, uzura garnituri etc.) cele doua pistonase mici de la ICP opresc lichidul de frana de la rotile din fata si il trimit prin conducta de by-pass la rotile din spate ocolind limitatorul de franare, astfel incat rotile din spate sa franeze la maxim. In acelasi timp pistonasele comanda si tija in care intra axul de la sonda ICP aprinzand martorul din bord, care indica avarie la sistemul de franare, nu lipsa lichidului de frana. Pentru a iesi din avarie (resetarea ICP), sa desurubeaza sonda ICP, se fac 4 pedale puternice si se monteaza sonda la loc. Asa am facut si eu la Solenta mea si la Break-ul pe care l-am avut inainte. Mai multe informatii gasiti in manualul de Dacia 1300 sau pe aria respectiva din forum. Sper sa va fie de folos pentru ca eu cand am luat masina avea martorul din bord demontat si papucul de la frana de mana scos tot din cauza aceasta. (mecanicii din service nu au auzit de manuale de reparatii). In manual mai scrie ca atunci cand se face aerisire se scoate sonda ICP, si la sfarsit se monteaza la loc!!!" Am copiat de aici: http://www.daciaclub.ro/Resetare-martor-av...3-t834-s60.html ca sa nu scriu de 2 ori. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2005
- BV 78 EDM SEAT TOLEDO NH 1.2 TSI 105 CP 2014
EX. DACIA SOLENZA 2005 |
|
romanvs |
![]()
Post
#18
|
![]() membru autentic Group: Members Posts: 1.248 Joined: 14 January 08 From: CRAIOVA ![]() |
Mecanicii poate stiu dar sunt comozi.
|
--------------------
Hyundai
Elantra
2021 D A C I A S O L E N Z A
|
|
razvan solenza |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 6 April 08 ![]() |
nu riscati cu tubulare ca poate rupeti aerisitorul de pe pompa si nu ar fi prea placut mai bine se desfac cateva suruburi cu o cheie de 10 bornele de la baterie cheie de 8 si de 10 un surub cu cheie de 13 care fixeaza bateria 2 suruburi cu cap torx astea nu mai stiu de cat is si se da jos vasul de la servo directie (daca are masina asa ceva) si scheia de 22 dureaza maxim 1 ora
This post has been edited by razvan solenza: 18 Jan 2009, 21:51 |
--------------------
ARO dacia
10,4 solenza 1,4 mpi scala
2004
- bh o4 frb
|
|
Fancyman |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 495 Joined: 10 September 04 From: Pitesti ![]() |
Eu am taiat o cheie de 22 pe jumatate si asa am reusit pana la urma sa desfac piulita aia.
|
--------------------
Stepway
1,0Tce
Confort/Laureate/Variant
|
|
Toader 2009 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 20 January 09 From: brasov ![]() |
desfa sonda si apasa pe tumburusul ala si o infiletezi la loc si gata sa rezolvat eu asa am facut
|
--------------------
renault
megane
2008
- BV-00-xxx
|
|
aliosha |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 14 December 09 From: arges ![]() |
Postez aici ca sa nu mai deschid topic nou!
Acum aprox 4 sapt am sch placutele de frana. Dupa 3 4 zile de la schimb, am bagat de seama ca pedala de frana nu mai actioneaza cum trebuie, in sensul ca incepea sa se inmoaie treptat si ajungea sa tina undeva sub jumatatea cursei (bineinteles ca ajungea si martorul luminos sa se aprinda). Am trecut la aerisit franele si am constatat ca imi scotea aer doar pe spate (ambii cilindrii). Dupa aerisire pedala de frana lucra asa cum ar trebui iar martorul l-am resetat cu succes. Buuunn! Au mai trecut inca vreo 3 4 zile si iarasi vad ca se intampla aceleasi fenomene (martor aprins, fpedala moale) si reiau activitatea anterioara iar la aerisire constat ca la fel imi scotea aer doar pe spate. Treaba asta am facut-o de vreo 4 ori pana acum si am cam ramas fara idei asa ca poate s-o indura cineva de mine sa imi dea o mana de ajutor.... lichid nu pierde pe nicaieri, iar repartitorul de frana imi functioneaza bine, zic eu (am avut 3 persoane in spate si bagaje o gramada iar la o franare brusca spatele a mazgalit asfaltul) |
--------------------
Renault
Megane 2.2 CC
2008
|
|
wheelman2011 |
![]()
Post
#23
|
traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul Group: Members Posts: 172 Joined: 20 January 11 From: Bucuresti ![]() |
acum ai pompa in avarie si nu franeaza decat spatele si fata foarte putin, la pompa cu ICP ( indicator cadere presiune ) aerisirea se face cu sonda scoasa, in ordinea : stanga spate, dreapta spate, dreapta fata si stanga fata si in final circuitul de by-pass din pompa centrala apoi faci cateva pedale mai violente sa iasa pompa din avarie si in final ii pui la loc sonda si ar trebuii sa se stinga becul si sa tina bine si fata, stiu ca e incomod sa dai sonda aia jos ( cheie fixa de 22 parca) dar cu ea montata nu merge, eu unul am desfacut pompa de pe oala de servo din cele 2 suruburi de 7 cu fixa de 11 ca altfel nu aveam loc sa desfac sonda, sper ca stii ca trebuie sa pui doar lichid DOT 4, deci e ceva de munca dar nu e foarte complicat, asa ca bafta si spor la treaba.
This post has been edited by wheelman2011: 26 Apr 2011, 13:50 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 CLIMA 1.4 MPI Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul !
|
|
aliosha |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 312 Joined: 14 December 09 From: arges ![]() |
nu resetarea martorului este problema si nici aerisirea franelor. aceste operatiuni le cunosc si le-am facut ca la carte. singurul lucru pe care nu pot sa l inteleg este de ce prinde aer pe circuitul de spate, in conditiile in care nu pierde nici un ml de lichid de frana???!!
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 CC
2008
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 06:11 |