merge fara sa bag in viteza, ,.......
merge fara sa bag in viteza, ,.......
ZTV |
12 Feb 2008, 12:12
Post
#1
|
||
fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 |
|
||
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|||
argon |
12 Feb 2008, 12:16
Post
#2
|
Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 |
ai ulei ieftin in cutie, care se ingroasa de la frig.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dani_devito |
12 Feb 2008, 12:16
Post
#3
|
Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin |
Cred ca ai aceasi problema ce am avuto eu cu berlina , cand era rece motoru , cand calcam abreaju nu caraia , dar in viteza si la liber facea crrrrr crrrr pana se incalzea putin. Era rulmentu de presiune.
|
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
rba |
12 Feb 2008, 14:01
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 |
imi cer scuze! uleiul din cutie. nu-i grav, e oarecum normal. nu-ti bate capul. caraiala la CALD cu motoru in ralanti si CV pe liber = joc intre priza cutie si arborele primar, mai ales cand ai culbutorii dereglati sau carburatie aiurea si nu mere motru rotund. caraiala la RECE imediat dupa ce pornesti motorul si lasi ambreiajul = rulment cu ace tren primar cutie viteze (acest fenomen se intampla numai la cutiile cu 5 trepte datorita inlocuirii nu tocmai inspirate a rulemtului biconic cu unul cu ace cilindrice fara prestrangere) cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
ZTV |
12 Feb 2008, 14:49
Post
#5
|
fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 |
caraie cateodata cand bag in viteza dar asta foarte rar, sunetu care scoate este cand CV este in liber, fara sa apas ambreajul, sunet parca trepideaza, cum am calcat ambreajul sau am bagat in viteza nu se mai aude
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
brigada_diverse |
12 Feb 2008, 14:56
Post
#6
|
Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta |
treaba e cu motoru la rece? pe turometru apare o scadere a turatiei?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
dani_devito |
12 Feb 2008, 17:27
Post
#7
|
Membru extradat Group: Members Posts: 249 Joined: 24 October 06 From: Dublin |
pai e rulmentu de presiune sigur, nu mai are ungere deloc, sau e bun de schimbat .
|
--------------------
Dacia / Fiat
Berlina Li / Punto SX
2003 / 2000
- SB 87 SDI .... 70 % din problemele masinii se datoreaza piesei dintre volan si scaun.
|
|
fnp |
12 Feb 2008, 17:35
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti |
QUOTE(tzuku @ 12 Feb 2008, 16:49) caraie cateodata cand bag in viteza dar asta foarte rar, sunetu care scoate este cand CV este in liber, fara sa apas ambreajul, sunet parca trepideaza, cum am calcat ambreajul sau am bagat in viteza nu se mai aude De cat timp ai masina? La Break-ul pe care l-am avut inainte avea un tacanit cand era cutia la pct. mort si disparea cand apasam ambreiajul. Am mers cu ea de la 103.000km pana la 140.000 si nu a avut nimica. In legatura cu caraitul incearca in prima faza reglarea cablului de la ambreiaj. Miscarea masinii cu ambreiajul apasat cand dadeam la demaror o pateam si eu in diminetile geroase. This post has been edited by fnp: 12 Feb 2008, 17:37 |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
Ovidiu Comănescu |
12 Feb 2008, 23:25
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti |
@dani_devito
QUOTE pai e rulmentu de presiune sigur, nu mai are ungere deloc, sau e bun de schimbat . Cum sa fie rulmentul de presiune, rulmentul nu trebuie sa stea pe placa de presiune cand nu este ambreiajul apasat si nici nu trebuie sa faca zgomot, numai cand se apasa ambreiajul si este uzat bineinteles, mai ganditi putin, am si eu aceeasi problema dar mult mai grav, de ex: sincron trosnit, rulment arbore primar uzat, craboti sparti, rulment pinion a 1 a uzat si cate si mai cate , cred ca am nimerit o cutie cu 5 proasta rau si acum 3 ani eram foarte incantat de ea cand am inlocuit-o pe cea originala cu 4. Subscriu la cele spuse de rba. Cu o cutie buna si pusa la punct nu trebuie sa se miste masina nici macar 5 mm, treaba asta o pateam cand era un sincron blocat din cauza crabotilor sparti la una din trepte, dupa ce i-am inlocuit nu a mai facut un timp, dar acum 2 luni iar sa intamplat si iar se misca masina cand o pornesc, parca-i tembela si naravasa, vrea sa o ia de nebuna in papusoi , de data asta-i grav, se cere schimbata. This post has been edited by Ovidiu Comănescu: 12 Feb 2008, 23:31 |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
ZTV |
13 Feb 2008, 00:18
Post
#10
|
fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 |
nu misca cand ambreajul este apasat, doar cand ridic piciorul de pe ambreaj, asta am sesizat numai dimineata , cand motorul e rece
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
yo9hrb |
13 Feb 2008, 01:25
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 12 December 06 From: Ploiesti |
Dupa cum ti-au spus si altii, uleiul. Vara face la fel?
|
--------------------
Dacia
MCV/Sandero
2008
- PH-10-DBV, PH-10-PAR
|
|
ZTV |
13 Feb 2008, 01:49
Post
#12
|
fost membru activ pe Daciaclub Group: Members Posts: 1.674 Joined: 14 December 07 |
nu stiu, am masina din noiembrie
|
--------------------
-------
xxx
xxx
- xxx xxx
|
|
Ovidiu Comănescu |
13 Feb 2008, 03:23
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti |
Oameni buni, nu trebuie sa faca nici cand e rece dimineata asa ceva, eu am pus tot felul de uleiuri si aditivi pentru cutie, face asa cand e ceva de rontait pe acolo, e ceva in neregula, la fiat-ul meu nu se intampla asa, nu se misa nici un mm si nici cu vechea cutie in 4 nu facea, nici cu cea in 5 cand am montat-o prima oara pe dacie.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
razvan_3asy |
13 Feb 2008, 08:37
Post
#14
|
membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 |
Si eu patesc la fel, daca o scot din viteza si iau brusc picioru de pe ambreaj moare motoru, da sa place inainte dar doar se misca putin..
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
Sorin_18 |
13 Feb 2008, 11:19
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 |
nu va faceti griji in privinta asta este de la uleiul din cutie care se ingroasa de la frig....cand o porniti tineti apasat ambreajul cam un minut si apoi nu o sa se mai intample fenomenul
|
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
kalyyyyyy |
13 Feb 2008, 12:36
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti |
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 13 Feb 2008, 04:23) Oameni buni, nu trebuie sa faca nici cand e rece dimineata asa ceva, eu am pus tot felul de uleiuri si aditivi pentru cutie, face asa cand e ceva de rontait pe acolo, e ceva in neregula, la fiat-ul meu nu se intampla asa, nu se misa nici un mm si nici cu vechea cutie in 4 nu facea, nici cu cea in 5 cand am montat-o prima oara pe dacie. Te-ai gandit ca poate cutia aia e mai desteapta si nu se misca nimic in ea cand motorul e pe liber?la masinile moderne asa este.O sa incerc sa explic ce se intapla de exista cest fenomen: La cutia de dacie unul din trenuri este conectat permanent cu motorul,adica nu este influentat de conectarea celui de-al doilea tren(care reprezinta treapta de viteza).Conectarea trenului principal se face cu ambreiajul.Daca uleiul este prea gros,ceea ce intampla cand este frig,el face o conexiune intre cele 2 trenuri de rulare,si este ca si cum ai fi in viteza.Dupa cateva secunde legatura aceea se rupe si dupa ceva timp de functionare(destul de mult) uleiul se subtiaza si dispare efectul.De aceea vara nu apare,sau este insesizabil(deoarece uleiul este deja la o temperatura care nu il face mai gros).Daca nu ma insel la uleiurile invechite nu se intapla asa ceva,uleiul fiind oricum mai subtire,dar si "legatura" se rupe mai usor.Exista si varianta cu bucati metalice ramase prin cutie,dar in primul rand asta nu este afectat de caldura si in al doilea rand ar trebui sa apara anormalitati in functionarea cutiei,devreme ce acele bucati sunt parti din rotile zimtate. Un ulei de calitate superioaranu isi schimba calitatile (vascozitatea) atat de mult la frig,si in concluzie nu apare fenomenul.Deobicei asta se realizeaza cu uleiulire sintetice si semisintetice,dar la uleiul de motor,nu stiu daca exista asa ceva si pentru cutie. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
Lunaticul |
13 Feb 2008, 12:44
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi |
Mi s-a intamplat si mie. Cauza era cablul de ambreiaj prea strans. Dupa ce am slabit piulita 3 ture am potolit ,,naravasa"
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
Ovidiu Comănescu |
13 Feb 2008, 19:36
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti |
@kalyyyyyy, atunci cum iti explici, la vechea cutie cu 4 trepte nu-mi facea treaba asta cand era frig, numai la cea cu 5 dupa ce sa blocat sincronul de a 3 a si crabotii sparti, inainte de defect nu se manifesta, indiferent de temperatura si aveam acelas ulei.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
SSilent |
14 Feb 2008, 15:43
Post
#19
|
Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere |
QUOTE Exista si varianta cu bucati metalice ramase prin cutie @Ovidiu Comănescu deja ti-a dat raspunsul |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Ovidiu Comănescu |
14 Feb 2008, 23:37
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti |
[/QUOTE]nu va faceti griji in privinta asta este de la uleiul din cutie care se ingroasa de la frig....cand o porniti tineti apasat ambreajul cam un minut si apoi nu o sa se mai intample fenomenul[/QUOTE]
@Sorin_18 si uite cum din iarna in primavara schimbam rulmentul de presiune, eu nu vad ceva bun in asta, sorry. |
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Sorin_18 |
15 Feb 2008, 12:23
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 |
[quote=Ovidiu Comănescu,14 Feb 2008, 23:37]
[/QUOTE]nu va faceti griji in privinta asta este de la uleiul din cutie care se ingroasa de la frig....cand o porniti tineti apasat ambreajul cam un minut si apoi nu o sa se mai intample fenomenul[/QUOTE] @Sorin_18 si uite cum din iarna in primavara schimbam rulmentul de presiune, eu nu vad ceva bun in asta, sorry. [/quote] nici eu nu vad ceva bun dar ce sa facem??are cineva vro alta idee??uleiuri am tot schimbat si degeaba...acelasi fenomen |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Ovidiu Comănescu |
15 Feb 2008, 18:39
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti |
pai si daca ai tot schimbat uleiuri, nu-ti da de gandit putin, pe arbore mai sunt si alte piese care daca se uzeaza apar anumite fenomene, de ex. la mine sa uzat rulmentul cu ace de la pinionul de a 1 a si... nu mai intra in viteza din mers, mai sunt si saibe intre pinioane, daca se uzeaza una dintre ele prematur mai apare o belea si tot asa dam vina pe ulei, eu am spus cu ce m-am confruntat in ultimul timp si atat, repet, nu trebuie sa se miste nici 1 mm, indiferent de temperatura, cutia are un rol foarte important poate cel mai important si nu trebuie neglijata nicidecum.
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
Sorin_18 |
17 Feb 2008, 21:11
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.370 Joined: 26 November 07 |
QUOTE(Ovidiu Comănescu @ 15 Feb 2008, 18:39) pai si daca ai tot schimbat uleiuri, nu-ti da de gandit putin, pe arbore mai sunt si alte piese care daca se uzeaza apar anumite fenomene, de ex. la mine sa uzat rulmentul cu ace de la pinionul de a 1 a si... nu mai intra in viteza din mers, mai sunt si saibe intre pinioane, daca se uzeaza una dintre ele prematur mai apare o belea si tot asa dam vina pe ulei, eu am spus cu ce m-am confruntat in ultimul timp si atat, repet, nu trebuie sa se miste nici 1 mm, indiferent de temperatura, cutia are un rol foarte important poate cel mai important si nu trebuie neglijata nicidecum. eu iti spun urmatoarele lucruri concluzia ramane sa o tragi tu 1cutia mea a fost desfacuta cu putin timp in urma deci totul ok in ea 2 in viteza 1 nu intra niciodata in mers si 3 de ce nu se misca si cand este cald afara ?? |
--------------------
dacia
1310
1998
- B 29 AVR
|
|
Ovidiu Comănescu |
17 Feb 2008, 23:34
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti |
Si eu tot asa am spus dupa ce am reparat-o ultima oara "e ok cutia merge unsa" cutie cu 5 vit si am patit-o rau de data asta dupa 2 ani, dar nici ca o mai repar, duca-se pe apa sambetei si ma rog, de ce nu intra in vit 1 din mers? "2. nu se misca cand este cald afara" pai normal, intradevar este si uleiul mai subtire, dar... si piesele sunt la o temperatura mai mare, distanta dintre ele mai mare, uzura, pe timp cald nu se simt efectele uzurii, tocmai pe timp friguros se simt efectele. eu stiu ce spun, pana acum 3 ani am avut cutia originala cu 4 si nu se manifesta asa nici la -20 de grade, nici dupa 33 de ani si intra si in vit a 1 a din mers, uzura la grup si nu mai iesea din a 4 a in mers ma determinat sa o schimb, orice cutie trebuie sa intre in vit a 1 a din mers, bine nu la 100 la ora dar la 5-10 km/h trebuie sa intre, ce te faci intr-o panta mai abrupta unde trebuie sa retrogradezi, opresti sa o scoti din viteza ca dupa aia sa o introduci in a 1 a, nu-i mai bine sa o introduci din mers tocmai ca sa ai rezerva de putere la urcare?
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
cosminus |
18 Feb 2008, 08:11
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 18 September 07 |
Ovidiu, in cutia cu 4 viteze ai mai avut ulei? Sau poate era jumatate din cantitate. E normal sa plece de pe loc cand e matorul rece si intra si mai greu in viteza. La cutia mea de viteza cu 5, daca sunt -20 grade nu pot sa bag in viteza 1 din mers pana nu merg vreo 2-300m. Dar si cand e cald motorul la 20km/ora nu mai intra. Am avut si eu cutie cu 4 franceza (1971) si bagam in viteza1 la 20km/ora usor si 40 km/ora mai greu, dar fara caraieli. Intratul greu sau deloc in viteza 1 din mers e o problema cunoscuta la cutiile de viteza cu 5
|
--------------------
Dacia
Berlina
2004i
|
|
Ovidiu Comănescu |
18 Feb 2008, 22:08
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 26 September 06 From: Ploiesti |
Da Cosminus avea ulei tot timpul cea in 4, dar nu tindea sa plece dupa cum am mai spus, nici la -20 grade nu intra greu, numai ca ia ajuns 33 de ani, din cauza jocului la grup uza simeringurile foarte repede si in 3 zile ramaneam cu uleiul pe jumatate, si mai este si frantuzesca dar cred ca voi incerca sa le repar si pe cea cu 4 si pe cea cu 5 dar in timp si daca e o problema cunoscuta la cele cu 5 cum se poate rezolva sa nu mai apara asemenea probleme, e incomod sa opresc si dupa aceea sa o introduc in vit a 1 a. Eram o data pe un drum de munte si urcam unele portiuni cu vit a 2 a cand era panta mai abrupta trebuia sa opresc trageam frana de mana si dupa aceea introduceam in vit a 1 a ceea ce era foarte incomod, si totul pleaca de la sincron + manson + craboti pinion a 1 a si ce o mai fi, la cea cu 4 nu se intampla asta, cum se poate rezolva?
|
--------------------
Dacia
1300
1977
- PH07DEH
|
|
fmi03 |
19 Feb 2008, 23:05
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 3 February 06 From: tg-secuiesc |
puneti ulei 75w80 ,daca folosest ulei t90 nu te mira
|
--------------------
renault bmw
12 316i
1978 1993
- CV-03FMI cv-01-agl
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th December 2024 - 16:30 |