modificare calorifer SN, pt demontare rapida, Armata de ingineriDacia o puteau face mult mai bine
modificare calorifer SN, pt demontare rapida, Armata de ingineriDacia o puteau face mult mai bine
danimar |
16 Apr 2010, 21:58
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 February 10 |
Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 42.6k ) Number of downloads: 5610 2.JPG ( Size: 222.07k ) Number of downloads: 7137 3.JPG ( Size: 353.71k ) Number of downloads: 7710 4.JPG ( Size: 301.03k ) Number of downloads: 7630 5.JPG ( Size: 301.32k ) Number of downloads: 7520 6.JPG ( Size: 238.79k ) Number of downloads: 3882 7.JPG ( Size: 262.41k ) Number of downloads: 4025 8.JPG ( Size: 420.43k ) Number of downloads: 4440 9.JPG ( Size: 319.14k ) Number of downloads: 4303 |
||
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/Clima
|
|||
Bogyciu |
20 May 2010, 10:20
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.017 Joined: 11 July 07 From: Constanta |
Dar zgomotul motorului in masina nu a crescut?
|
--------------------
....
....
....
- ....
|
|
danimar |
23 May 2010, 23:17
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 February 10 |
Nu se aude zgomot, am reusit sa modific destul de bine garnitura prin care trec furtunurile, dupa cum se vede si in pozä, plus ca le-am mai dat si cu silicon in compartimentul motor. Pana acum nu am intâmpinat nici un tip de problema. Bafta.
|
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/Clima
|
|
C a t a l i n |
23 May 2010, 23:21
Post
#4
|
______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 |
Doar o observatie: am facut aceeasi modificare acum vreo 3 ani, iar pozele sunt pe forum pe undeva...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
ionijhonnie |
4 Aug 2010, 17:02
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 314 Joined: 8 July 07 From: Ploiesti - Bucuresti |
Pt. danimar:
Multumim pentru acest topic. La obiect, clar si concis. F. bun ! Pt. Catalin: Felicitari si pentru tine; din pacate munca ta nu s-a concretizat intr-un topic ci s-a pierdut in forum. asta este! Pentru Moderatori: propun unificarea acestui topic cu topicul acesta: http://www.daciaclub.ro/NOVA-DSN-Reparare-...er-t106769.html Ambele trateaza probleme asemanatoare; rog initiatorii topicurilor sa nu se supere. This post has been edited by ionijhonnie: 4 Aug 2010, 17:10 |
--------------------
Actual: Dacia
SuperNova, 2001
îmbunătățită Rapsodie-Confort-Clima, 1.4mpi
- Albastru KatYfea X Ex: R16-1964, R16-1967, D1300-1975, LoganMCV-2007
|
|
dragoescu |
9 Sep 2010, 07:35
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 10 September 09 From: Bucuresti |
Salutare,
Multumiri pentru tutorial. Ai avut probleme pana acum cu caloriferul? Ma refer la acele furtune(tur si retur): stau bine prinse pe cele 2 tevi? Ms, |
--------------------
Dacia SN
Clima
2002
|
|
gigi-muschi |
10 Sep 2010, 11:35
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 19 February 07 From: Iasi |
Sper sa fiu si eu de ajutor...
Este foarte buna modificarea vizavi de viteza cu care il poti schimba in caz ca curge iar. Nu am reusit sa fac modificare exact cum ai descris mai sus,pt ca nu reuseam sa bag furtunul pe teava caloriferului din cauza ca e prea mic cotul.De aceea am facut si eu o modificare care rezolva TOATE dezavantajele descrise mai sus de tine. Modificarea este urmatoarea: -am taiat furtunul inainte de a intra in habitaclu si am obtinut un furtun in forma de L -am bagat (foarte usor) partea mai lunga pe teava caloriferului si am fixat cu coliere -cu bucatile taiate de la calorifer (capetele de teava) am unit furtunul principal cu L-ul de la calorifer(bine inteles ca am folosit coliere) 100_6433.JPG ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 3933 100_6435.JPG ( Size: 762.23k ) Number of downloads: 2673 This post has been edited by gigi-muschi: 10 Sep 2010, 11:41 |
--------------------
DSN
Confort
2002
|
|
catalin0681 |
21 Oct 2010, 07:36
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 21 October 10 |
danimar, ai facut o descriere de 10(plus)
Foarte util, l-am pus in practica si a mers perfect. Toate cele bune! |
--------------------
dacia
nova
2000
- db59cri
|
|
Ion_R5 |
27 Oct 2010, 17:11
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti |
Intrebare - la Logan tot tipul asta de calorifer se utilizeaza?
Cam dupa cati ani se defecteaza? (am avut un Renault 5 fabricatie 1987 si caloriferul de interior costa vreo 4 milioane, asa ca am adaptat foarte usor unul de Nova care a costat doar vreo 700 de mii) |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
scorpion |
14 Nov 2010, 01:24
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
danimar sa traiesti , ai facut o treaba extraordinara.
Am facut acum o saptamana exact cum ai spus , pe-o Nova GTi si totul este perfect ! Adevarat ca n-am mai scos garnitura de etansare prin care trec furtunele ci am ciplit-o la fata locului cu un cutter mic , iar erorile de design ( gauri si lufturi ramase ) le-am astupat cu silicon sanitar transparent. Vreo 3 zile am mers cu gaurile neacoperite si se auzea motorul in interior destul de tare, surprinzator de tare tinand seama de marimea luftului ramas.... Dar vineri seara am plecat la masina pus pe fapte mari si dupa vreo 10 minute si-o gramada de silicon pe degete , rezultatul e perfect : liniste in masina + caldura de la noul calorifer !!! Ca o parere personala pt posesorii de Nova ( am inteles ca si la SuperNova ar fi la fel din pacate....) : nu injurati masina ca nu are aerare. NU ARE CU CE !!! Azi am desfacut aeroterma (si tabla cu calculatorul .... , bine ca esapamentul nu trebuia miscat si el... ) si stupoare : colivia ventilatorului aerotermei este mica rau si COMPUSA DIN 2 SECTIUNI , partea draguta este ca folosesti DOAR SECTIUNEA DINSPRE PASAGER , CEALALTA ESTE DEGEABA ( pt ca are admisia de aer prea mica, obturata de corpul motorasului electric si mai este si-n partea opusa curgerii naturale din tubulatura... ) Tradus in limba mea : aeroterma este doar putin mai rasarita decat un cooler de calculator de 12-14cm. De fapt, aia nu-i aeroterma este ceva ce sper sa-i stea pe piept si sa-i faca pe creier fiecarui fu**t de inginer care-a lucrat la proiectarea ei , fire-ar samanta lor a dracului de retarzi !!! Ca sa remediem situatia se impune plasarea a 1 - 2 coolere de calculator de marca ( Spire , Titan ... ca sa tina 1- 2 ani fara "vajait") pe tubulatura dintre usita de admisie aer proaspat si intrarea in "aeroterma" , coolere cuplate electric direct la alimentarea aerotermei ( pt ca nu consuma mai mult de 0,5A bucata, max 1A cele de turatie mare) si uite cum vom avea o masina cu debit marit de aerare, respectiv dezaburire , acum in prag de iarna !!! Voi reveni cu detalii legate de model si marime colere montate. |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
scorpion |
5 Dec 2010, 18:24
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
Am promis ca revin cu detalii despre cum se poate imbunatatii aerarea in DSN si Nova.
Lunea trecuta pe-o vreme de toata scarba m-am apucat si-am dat jos capacul aerotermei , si-am scos motorasul. Am pus un cooler de 12 cm in locul ventilatorului tip colivie.... dar rezultatul a fost un mare fasssss. Coolerul de care vorbesc este unul zdravan de tot , dar tot n-a facut fata, poate si din cauza designului optimizat pt ventilator tip colivie , asa ca ofticat am asamblat motorasul original la loc , si-am montat coolerul meu pe traseul de aer , in zona de imbinare dintre prima parte ( cea cu usita pt aer din exterior) si partea care inchide aeroterma. Coolerul meu a intrat perfect acolo , sta fix si n-a fost nevoie de fixare suplimentara , iar ca alimentare i-am tras firele pana in zona motorului de la aeroterma si mi-am luat -12Vcc de pe alimentarea motorului si de pe rigleta cu rezistente parc-am luat +12Vcc sau invers ca nu-mi mai aduc aminte . Cred ca un surubel de fixare n-ar fi fost rau , dar afara era ploaie cu grindina , asa ca m-am abtinut de la " perfectiune" in favoarea lui "bine ca sta" ! Coolerul este un Scythe Ultra Kaze 120mm 3000rpm , asta-i link-ul unui ofertant din Bucuresti cu pret mai bun: http://www.azerty.ro/ventilatoare-pc/venti...-120mm-3000rpm/ baga cam 133CFM adica vreo 1.8m3 pe minut parca , ceea ce-i suficient de mult. Acum ventilatorul asta baga aer pe traseu si-l livreaza gata " accelerat " aerotermei care cu acest ajutor s-a schimbat mult in bine ca eficienta si nivel de zgomot , adica acum o tin relaxat la 1 si 2 si doar la dezaburirea si incalzirea de plecare o bag la 3 , deci in felul asta nu se mai screme de nebuna si nu-mi mai urla in cap. Din cauza ca ploua in draci nu am stat sa fac poze prea multe sau prea clare ,acum zau ca-mi pare rau , dar ma grabeam sa inchid masina si sa plec acasa ca eram deja ud ciuciulete. Attached thumbnail(s) DSC01986.JPG ( Size: 603.5k ) Number of downloads: 2234 DSC01983.JPG ( Size: 454.93k ) Number of downloads: 1622 DSC01984.JPG ( Size: 452.36k ) Number of downloads: 1294 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
danimar |
17 Dec 2010, 20:34
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 February 10 |
salut, Dragoescu! scuze pt intarzierea raspunsului meu, n-am mai intrat de mult timp pe aici. Iti pot spune ca nici pana acum nu am intampinat nicio problema cu furtunurile de apa, nici cu caloriferul. Merge perfect si am dezaburire optima, acum, iarna.
Ma bucur ca am fost de ajutor! Bafta tuturor! |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/Clima
|
|
djasu82 |
8 Feb 2012, 18:25
Post
#13
|
MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... |
QUOTE(scorpion @ 5 Dec 2010, 19:24) Am promis ca revin cu detalii despre cum se poate imbunatatii aerarea in DSN si Nova. Lunea trecuta pe-o vreme de toata scarba m-am apucat si-am dat jos capacul aerotermei , si-am scos motorasul. Am pus un cooler de 12 cm in locul ventilatorului tip colivie.... dar rezultatul a fost un mare fasssss. Coolerul de care vorbesc este unul zdravan de tot , dar tot n-a facut fata, poate si din cauza designului optimizat pt ventilator tip colivie , asa ca ofticat am asamblat motorasul original la loc , si-am montat coolerul meu pe traseul de aer , in zona de imbinare dintre prima parte ( cea cu usita pt aer din exterior) si partea care inchide aeroterma. Coolerul meu a intrat perfect acolo , sta fix si n-a fost nevoie de fixare suplimentara , iar ca alimentare i-am tras firele pana in zona motorului de la aeroterma si mi-am luat -12Vcc de pe alimentarea motorului si de pe rigleta cu rezistente parc-am luat +12Vcc sau invers ca nu-mi mai aduc aminte . Cred ca un surubel de fixare n-ar fi fost rau , dar afara era ploaie cu grindina , asa ca m-am abtinut de la " perfectiune" in favoarea lui "bine ca sta" ! Coolerul este un Scythe Ultra Kaze 120mm 3000rpm , asta-i link-ul unui ofertant din Bucuresti cu pret mai bun: http://www.azerty.ro/ventilatoare-pc/venti...-120mm-3000rpm/ baga cam 133CFM adica vreo 1.8m3 pe minut parca , ceea ce-i suficient de mult. Acum ventilatorul asta baga aer pe traseu si-l livreaza gata " accelerat " aerotermei care cu acest ajutor s-a schimbat mult in bine ca eficienta si nivel de zgomot , adica acum o tin relaxat la 1 si 2 si doar la dezaburirea si incalzirea de plecare o bag la 3 , deci in felul asta nu se mai screme de nebuna si nu-mi mai urla in cap. Din cauza ca ploua in draci nu am stat sa fac poze prea multe sau prea clare ,acum zau ca-mi pare rau , dar ma grabeam sa inchid masina si sa plec acasa ca eram deja ud ciuciulete. E egal cu 0 cea ce aface acel ventilator tu ai nevoie de o turbina de turatie mai mare dar si de un radiator mai bun cea ce pe sn nu poti monta ... E ucred ca si cel de pe sn isi face treaba destul de bine daca ai circuitul aerisit . Mai mult de atat se monteaza rezistente de putere daca vrei sa-ti dea caldura si dezaburire mult mai repede ca pe cele straine. Felicitari celui care a facut topicul. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
s(p)am |
12 Feb 2012, 18:50
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 6 July 11 |
Poti detalia putin cu rezistentele de putere?
|
--------------------
Dacia
cu 4 roti
de ceva vreme
|
|
gygyscafes |
17 Feb 2012, 08:21
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 488 Joined: 16 December 09 From: Tg-Jiu |
|
--------------------
Dacia, Renault
SuperNova, Laguna II
2002 Clima, 120 CP Ca sa iti dai seama ca esti prost, trebuie totusi, sa iti mearga mintea.
|
|
s(p)am |
18 Feb 2012, 13:41
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 156 Joined: 6 July 11 |
QUOTE(gygyscafes @ 17 Feb 2012, 08:21) linkul ala imi cere autentificare...nu este un topic in care se si detaliaza ce trebuie facut? |
--------------------
Dacia
cu 4 roti
de ceva vreme
|
|
suchea |
14 Mar 2013, 19:33
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 584 Joined: 7 March 09 From: Galați |
QUOTE(gigi-muschi @ 10 Sep 2010, 11:35) Sper sa fiu si eu de ajutor... Este foarte buna modificarea vizavi de viteza cu care il poti schimba in caz ca curge iar. Nu am reusit sa fac modificare exact cum ai descris mai sus,pt ca nu reuseam sa bag furtunul pe teava caloriferului din cauza ca e prea mic cotul.De aceea am facut si eu o modificare care rezolva TOATE dezavantajele descrise mai sus de tine. Modificarea este urmatoarea: -am taiat furtunul inainte de a intra in habitaclu si am obtinut un furtun in forma de L -am bagat (foarte usor) partea mai lunga pe teava caloriferului si am fixat cu coliere -cu bucatile taiate de la calorifer (capetele de teava) am unit furtunul principal cu L-ul de la calorifer(bine inteles ca am folosit coliere) 100_6433.JPG ( Size: 1.01mb ) Number of downloads: 3933 100_6435.JPG ( Size: 762.23k ) Number of downloads: 2673 salutare. urmeaza sa-mi schimb si eu radiatorul(am gasit original, nou cu 40ron+transport). inca nu am probleme cu cel vechi. ma gandesc ca pentru a fi mai usor de schimbat pe viitor, in afara de ce s-a facut mai sus, nu as putea pune 2 robinete pe tur, respectiv retur( exact ca in poza 2 de mai sus) ca sa nu mai golesc instalatia de racire. This post has been edited by suchea: 14 Mar 2013, 19:33 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/confort
- GL 61 TES http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
|
|
suchea |
18 Mar 2013, 12:17
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 584 Joined: 7 March 09 From: Galați |
am revenit .
pana la urma m-am hotarat si am dat tot ansamblul aerotermei jos. nu am reusit sa scot radiatorul asa ca am desfacut ansamblul in doua.......restul vedeti in poze ce am gasit......mama lor de ingineri romani This post has been edited by suchea: 18 Mar 2013, 18:12 Attached thumbnail(s) DSC00160.JPG ( Size: 825.06k ) Number of downloads: 634 DSC00164.JPG ( Size: 782.51k ) Number of downloads: 734 DSC00166.JPG ( Size: 891.09k ) Number of downloads: 689 DSC00167.JPG ( Size: 879.36k ) Number of downloads: 681 DSC00168.JPG ( Size: 897.75k ) Number of downloads: 681 DSC00169.JPG ( Size: 985.86k ) Number of downloads: 669 DSC00171.JPG ( Size: 1.25mb ) Number of downloads: 687 DSC00172.JPG ( Size: 931.82k ) Number of downloads: 650 DSC00174.JPG ( Size: 1.33mb ) Number of downloads: 560 |
--------------------
Dacia
SuperNova
2001/confort
- GL 61 TES http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=259258&hl=
|
|
lirutza |
2 Apr 2013, 08:52
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 9 May 09 From: București/Buzău |
Stie cineva care este diametrul tevii de plastic a caloriferului? As vrea sa fac un bypass dintr-o teava indoita la 180 grade intre tur si retur, ca sa pot folosi masina pana repar caloriferul.
|
--------------------
DSN
Confort
2001
|
|
adrian.petrov |
16 Aug 2015, 21:52
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 485 Joined: 19 March 08 From: Bucuresti |
A incercat cineva sa inlocuiască caloriferul vechi de supernova cu calorifer de renault twingo - spre exemplu (macar ala este din cupru tot ) și cred că ține mai bine decât plasticul asta ........
Adrian |
--------------------
RENAULT MEGANE ;
RENAULT MEGANE ;
2004 -1.9 DIESEL , 2004 1.6 16V BENZINA ;
- B Nu poti face supa de PUI, daca pui numai gainat de pui
|
|
djvasy10 |
27 Jan 2019, 18:11
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 25 July 17 |
Interesanta modificare
This post has been edited by djvasy10: 27 Jan 2019, 18:14 |
--------------------
Dacia
Supernova
2001
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 14th October 2024 - 16:51 |