DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> nova injectie vs. carburatie

FiveThreeFive
post 6 Jul 2004, 08:12
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




QUOTE
In mod normal cam 10 e consumul mediu, 11 in orash. Daca o forjez tare ia shi 15-16. La 20 nu am ajuns niciodata.

Ciudat. Exact acelasi lucru pot sa-l spun si eu despre masina mea. Inseamna ca nu trebuie sa ma supar prea tare cand BMW-ul cere iarasi sa fie dus la statia de benzina si realimentat...


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 6 Jul 2004, 20:25
Post #32


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Sa va mai dau un argument in favoarea injectiei: Motorul functioneaza tot timpul in parametrii optimi care sunt ajustati in timp real. In acest fel motorul va tine mai mult decat la carburatie unde depinde de reglajele facute (si fixe in timpul functionarii). La pornirea la rece socul automat tine motorul la turatia necesara functionarii si il scade treptat pe masura ce se incalzeste (la carb. se mai intampla sa uiti de soc cu consecinte negative atat asupra consumului cat si asupra vietii motorului).
Inca un avantaj al injectiei: are limitare electronica la turatie la 5500 rpm (tesata de mine). Mai ales ca vorbim de un SH acest fapt este o garantie ca #%$#% de proprietar anterior nu a turat niciodata motorul la 8000 rpm.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cei7pitici
post 7 Jul 2004, 08:20
Post #33


Pilot de carute


Group: Members
Posts: 370
Joined: 24 January 04
From: Pitesti




QUOTE
La pornirea la rece socul automat tine motorul la turatia necesara functionarii si il scade treptat pe masura ce se incalzeste (la carb. se mai intampla sa uiti de soc cu consecinte negative atat asupra consumului cat si asupra vietii motorului).

De carburator cu soc automat ai auzit?
QUOTE
Inca un avantaj al injectiei: are limitare electronica la turatie la 5500 rpm (tesata de mine). Mai ales ca vorbim de un SH acest fapt este o garantie ca #%$#% de proprietar anterior nu a turat niciodata motorul la 8000 rpm.

Tu numesti o limitare a turatiei avantaj?
Ar trebui sa vezi cum functioneaza o dacie cu aprindere electronica si carburator cu soc automat , apoi s-ar putea sa-ti schimbi parerea.


--------------------
Dacia 1410 Sport xxx - ag-08-umu
Decat sarac si bolnav,...mai bine sanatos si bogat !!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FiveThreeFive
post 7 Jul 2004, 08:59
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 232
Joined: 26 June 03
From: Bucuresti




QUOTE
Inca un avantaj al injectiei: are limitare electronica la turatie la 5500 rpm (tesata de mine). Mai ales ca vorbim de un SH acest fapt este o garantie ca #%$#% de proprietar anterior nu a turat niciodata motorul la 8000 rpm.

Sunt de acord, limitarea electronica a turatiei oferta o protectie rezonabila. Dar in anumite limite. Nu poti, spre exemplu, sa depasesti limita de turatie atunci cand ambalezi motorul, sau cand demarezi puternic.
Dar, atentie, este o limitare electronica! In consecinta, poti sa o depasesti "mecanic". Scenariul e foarte simplu: in acelasi demaraj puternic, esti in tr. a IIIa, la limita de 5500 rpm, dar, din greseala, in loc sa schimbi intr-a IVa, bagi a IIa si dai drumul la ambreiaj. Motorul zboara imediat peste limita de turatie, iar limitatorul electronic degeaba taie aprinderea/injectia, pentru ca motorul este supraturat "mecanice".
Concluzie: Desi utila, limitarea electronica nu garanteaza faptul ca proprietarul anteriror nu a supraturat motorul.


--------------------
ex- Dacia 1310 Break , on the road: 1988-2003 , scrapped: 2010
VIN# UU1R13300J0056523. User formely known as "old1310".
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 7 Jul 2004, 23:14
Post #35


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




cei7pitici am auzit de carburator cu soc automat dar din pacate nu pe Dacia Nova din fabrica (parca asta era subiectul).
Da limitarea de turatie o consider un avantaj. Daca observi curba de putere a oricarui MAS vei observa ca peste turatia de putere maxima (5000 rpm la nova) puterea scade dramatic. Deci nu are nici un rost sa o turezi mai mult de 5500 chiar daca ai mama aprinderilor si soc automat.

old1310 ai dreptate dar totusi este o protectie si decat deloc tot este un plus.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 8 Jul 2004, 00:44
Post #36


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




QUOTE

Inca un avantaj al injectiei: are limitare electronica la turatie la 5500 rpm (tesata de mine).  

Limitarea e la 5600rpm. E si un abtibilt lipit pe parbriz pe care scrie acest lucru.


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 8 Jul 2004, 00:51
Post #37


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




OK, turometrul din bord nu permite o masurare atat de exacta.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabiS
post 8 Jul 2004, 20:19
Post #38


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 February 04
From: Ploiesti/Bucuresti




Pe mine ma enerveaza limitarile astea, ca din dorinta de a avea o demaraj cat mai la limita, te duci cu motorul pana la 6000 de exemplu(nu pe dacia ca e la 5600) si iti taie repede benzina, pierzand astfel o secunda de demaraj si poate o intrecere.
Eu sunt invatat cu berlina mea pe carburatie, la care trag tare de ea cand vreau, pana peste 6000 daca am chef, chiar aproape 7000 cate-odata(desi scoate fum albastru de la 4000 in sus) si ma cam enerveaza limitarile astea. Daca berlina din 85 duce 7000, de ce n-ar duce si una de 2 ani de exemplu?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabiS
post 8 Jul 2004, 20:28
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 15 February 04
From: Ploiesti/Bucuresti




Pe de alta parte pot spune ca am avut 2 papuci din 2001si amandoi aveau 160000km.
Unul dadea ceva ulei pe la joja daca era forjat si scotea si putin fum, dar celalalt in afara de catalizatorul spart(lovit cu el de ceva) nu a avut nimic.
Singurele probleme la motoarele astea au fost motorasele pas cu pas(socul electronic) care au cedat pe la 150mii si va spun eu ca nu au fost motoare intretinute si s-a si carat cu ele.
Cand va aud cu facutul motorul la dacii pe carburatie la 40000km imi dau seama ce mult inseamna injectia pentru fiabilitatea motorului.
Nici macar injectoarele nu au fost curatate la astea in toti kilometrii astia, ca sa nu spun ca dupa iesirea din garantie filtrele si celelalte condumabile nu prea au fost schimbate... asa e cand nu prea ai bani.

Si e acelasi motor ca cel de pe nova gti.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 9 Jul 2004, 08:55
Post #40


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.483
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




[quote]Daca berlina din 85 duce 7000, de ce n-ar duce si una de 2 ani de exemplu?[/quote]
De d'aia 8)
[quote]
Cand va aud cu facutul motorul la dacii pe carburatie la 40000km imi dau seama ce mult inseamna injectia pentru fiabilitatea motorului.
[/quote]


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 14 Jul 2004, 22:46
Post #41


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




cine a zis de socu automat la carb...nu se lasa la temperatura optima a motorului, ci la cea la care il reglezi.nu stiu cum e cu alea electronice.am vazut in fuga unu pe golf1


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Uncle-Sam
post 14 Jul 2004, 22:54
Post #42


MEMBRU DE PARTID


Group: Members
Posts: 1.377
Joined: 1 April 04
From: Bucuresti




uitai: cum sunt primele modele de nova de prin 95 parca (?). alea cu faruri dreptunghiulare si cu luneta mai bombata. Mie unu mi se par geniale ca aspect fata de face-lift. din pacate am auzit ca-s f proaste si ploua in ele. am mai auzit ca cica proiectul a fost facut prin anii 80 si era menit sa concureze cu golf2. parerea mea e ca bate la fund grav nova asta pe golf si ca aspect si ca performante (nu fiabilitate!!!), da cica n-a fost pus in practica proiectu ca n-a binevoit ceasca sa-l aprobe (!). Si inca ceva: alea erau si pe injectie sau doar pe carb (asta ca sa nu fiu off-topic :> )


--------------------
DACIA 1100 1971 / DAEWOO TICO 1999 - B ** ***
Eu am numai 3 pistoane si ma cheama piTICOt
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiderzen
post 15 Jul 2004, 09:43
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.063
Joined: 5 March 04
From: bucuresti-militari




erau pe carburator,si mie ii plac mai mult alea,au si tabla nitel mai buna,e una in fata blocului exact din 95 si e ruginita decat in fata la aripa langa semnalizare,in rest masina fuge ,si arata bine :mrgreen:


--------------------
BMW e36 320i sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Jul 2004, 00:47
Post #44


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Socul eletronic nu se lasa decat in momentul in care motorul atinge o anumita temperatura, un anumit regim de lucru, care variza cu fiecare pornire in parte in funxtie de parametrii pe care ii citeste comp-ul. Nu neaprat cea optima, ci o temperatura la care functioneaza rotund. Ce, iarna voi stati cu socul tras pana se incalzeste bine apa? Nu, atat cat sa mearga. In plus, orice scadere a turatiei este compensata de calculator, deci daca totul merge, sansele sa se opreasca motorul sunt zero.

Novele din 95 (alea cu luneta arcuita) au fost numai pe carburator. Dupa face=lift au introdus si injectia monopunct Bosch Mono-Motronic.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 16 Jul 2004, 20:52
Post #45


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Cred nova pe carburator este preferata fie de cei care vor sa faca un tuning serios (putini) fie de cei cu conceptii invechite carora le este frica de tot ce este mai nou (multi din pacate).


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 16 Jul 2004, 21:09
Post #46


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




QUOTE

Cred nova pe carburator este preferata fie de cei care vor sa faca un tuning serios (putini) fie de cei cu conceptii invechite carora le este frica de tot ce este mai nou (multi din pacate).

Mai este o categorie, cei ca mine, care atunci cind au luat-o, n-au avut alternativa :twisted: .
Asta era, asta am luat.
Acu sincer nu prea regret. Ca totusi desi multi ciriie carburatorul, totusi ramine cea mai simpla forma de depanare.
Or, injectia minunata Bosh monotrinic, cel putin din ce am vaut eu, are destul de multe hibe, si un calculator sau un catalizator nu sint chiar ieftine. Cam cit 3 carburatoare dublucorp noi :wink: .

QUOTE

Novele din 95 (alea cu luneta arcuita) au fost numai pe carburator. Dupa face=lift  

Bogdane, Novele alea cu luneta lunga s-au fabricat pina in 97 (stiu sigur ca ma uit la ea :twisted: ). Face-liftul a fost in mai multe etape. Initial la inceputul lui 97 s-a schimbat fata, s-au pus faruri de actuala DSN, alta grila, mici cacareze.
La sfirsitul lui 97 s-a schimbat haionul si bordul.
Injectia s-a bagat in 99-2000.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 21 Jul 2004, 01:06
Post #47


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




QUOTE

Injectia s-a bagat in 99-2000.

Injectia s-a introdus in toamna lui '97, dar la inceput a fost disponibila doar pt export; abia in '98 a fost disponibila si pt piata romaneasca.


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paulp
post 21 Jul 2004, 06:32
Post #48


Bagator de seama!


Group: Members
Posts: 3.098
Joined: 31 July 03
From: Iasi




Tu stii mai bine ca ai asa ceva :wink:
Eu am asociat introducerea Euro 1 obligatoru, ca fiind momentul de introducere al injectiei.
O fi, n-o fi, stiu eu pe cineva care ne poate raspunde, ca e direct de la sursa :twisted: , stric o intrebare.


--------------------
Fiat Linea Active, 2011 - PAD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 21 Jul 2004, 08:26
Post #49


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.483
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Toate daciile pe injectie sunt euro 2. Am facut ieri revizia, si culmea, chiar a iesit bine la noxe (era 0,5 max CO <norma euro2> si a scos la inceput 0,01 si apoi 0 curat).


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 3rd December 2024 - 10:15
Forum Renault