pivoti superior/inferior, cat de periculos este???
![]() ![]() ![]() |
pivoti superior/inferior, cat de periculos este???
ionut232 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|||
disaster |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
QUOTE(ionut232 @ 18 Apr 2005, 22:47) chiar si saptamanal la cat de bune sunt unele piese pentru eternele si fascinantele dacii.daca spui ca ai joc ar fi cazul sa schimbi pivotul respectiv cat mai repede pentru ca stie mecanicul ce spune si cu ocazia asta verifica si restul de bucsaraie ca s-ar putea sa ai niste surprize. cat despre partea "cum trebuie mers",se merge dupa cum permite drumul si tupeul. ![]() |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
ionut232 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
inca ceva:cand suflu pe retur,daca nu pot sufla, inseamna ca e infundat?
trebuie desfacut capacul rezervorului? |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
QUOTE(disaster @ 18 Apr 2005, 23:04) chiar si saptamanal la cat de bune sunt unele piese pentru eternele si fascinantele dacii.daca spui ca ai joc ar fi cazul sa schimbi pivotul respectiv cat mai repede pentru ca stie mecanicul ce spune si cu ocazia asta verifica si restul de bucsaraie ca s-ar putea sa ai niste surprize. cat despre partea "cum trebuie mers",se merge dupa cum permite drumul si tupeul. ![]() si totusi e periculos? dupa cum am spus...eu am mers aproape un an cu unu care avea joc.si acum cred ca sunt mai multe... |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE si totusi e periculos? ![]() Pai mai meri tu mult asa si o sa te vendem la stirile de la ora 5! ![]() ![]() ![]() Io am un coleg de servici care in urma cu o luna a omorat un om care orise pe marginea drumuli si se dusese langa un copac sa se pise... ghinionul lui a fost ca, colegul a derapat intr-o depasire si a intrat pe contrasens direct in ala care tocmai uda copacii patriei... si apoi tot colegul era intrigat, ca cica ce cauta ala acolo fix intre copaci ![]() deci in concluzie, nu e frate deloc pericuos ![]() Ionut, ![]() Numai bine! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
driverx |
![]()
Post
#6
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
@ionut232
Deci, cu pivotii nu e de joaca. Stiu oameni cu pivotii sariti. Te dai atata peste cap in unele cazuri ca iti gasesti mobilu la 50 metri de masina. Bucsele nu sunt asa periculoase, desi daca sunt uzati si astia forteaza mult elementele unei suspensii. Pivotii, daca cedeaza, iti zboara roata. Nu inseamna ca daca tu ai fost asa de inconstient si ai mers cu 120 atunci treaba ar mai tine. Te rugam frumos sa ii schimbi. Altceva nu se mai poate discuta pe tema asta. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
as vrea sa mai aud si alte pareri!!! numai sa nu fie la modul care l-a folosti d-l ciombe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sa fim seriosi,doar nu o sa ridicam masina toata ziua pe cric sa vedem daca se misca vreo roata!!!!!! alte intamplari? |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
disaster |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru cu detector de radar Group: Members Posts: 367 Joined: 31 May 04 From: UE - Bucharest ![]() |
QUOTE(ionut232 @ 19 Apr 2005, 15:39) as vrea sa mai aud si alte pareri!!! numai sa nu fie la modul care l-a folosti d-l ciombe!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sa fim seriosi,doar nu o sa ridicam masina toata ziua pe cric sa vedem daca se misca vreo roata!!!!!! alte intamplari? daca tu crezi ca viata ta si a celorlalti nu e mai scumpa decat un pivot n-ai decat sa nu-l schimbi.dar te rog in numele tuturor participantilor la trafic sa circuli pe drumuri pustii sau pe camp, in caz de ceva sa nu tragi si pe altul dupa tine. p.s. fa niste poze la masina dupa ce se rupe pivotul sa postam aici sa ii descurajam si pe altii care sunt de aceeasi parere cu tine:"daca merge e bun!!!" |
--------------------
Renault
Latitude
2011 Life sucks. Enjoy
Viteza nu ucide, oprirea brusca da. |
|
ionut232 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
as fi curios,dupa toate aceste raspunsuri...
cat de des schimbati pivotii? unul...2 sau 3 sau chiar 4, la cat timp??? |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
driverx |
![]()
Post
#10
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Cand e nevoie. De obicei toate. La mine, din cele 4 unu incepe sa danseze, am intrebat mecanicu daca e un pericol cu el, mi-a spus ca inca nu, dar sa ma gandesc sa il schimb curand. So, mai stau putin si le schimb pe toate.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
QUOTE(driverx @ 19 Apr 2005, 16:05) Cand e nevoie. De obicei toate. La mine, din cele 4 unu incepe sa danseze, am intrebat mecanicu daca e un pericol cu el, mi-a spus ca inca nu, dar sa ma gandesc sa il schimb curand. So, mai stau putin si le schimb pe toate. ![]() asa baieti, sariti pe el acum...hai sa va aud.... sau va e frica? EDIT:totusi nu m-i s-a raspuns la intrebare:cat de des? This post has been edited by ionut232: 19 Apr 2005, 14:12 |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
driverx |
![]()
Post
#12
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
![]() ![]() Nu exista cat de des. Depinde si cat mergi, unde mergi, cum mergi. Daca are joc, il faci. Aici e diferenta intre mine si tine, tu vrei sa te convingi prin noi ca pivotii aia o sa mai tina, eu in schimb imi fac buget si ma gandesc sa ii schimb, si totodata evit gropile cat se poate de mult. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
@ ionut232,
ce si cum trebuie sa-ti zica cineva ca sa fii convins ca E PERICULOS SA CIRCULI CU JOC LA PIVOTI ? |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
cristidb |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca au putin joc nu e periculos. Trebuie sa aiba joc mare sa iasa.
Pivotii si capetele de bara/bielete uzate duc la uzura cauciucurilor. Trebuie schimbati cand au joc pentru ca pana la urma cheltuielile vor fi mai mari. Pivotii se uzeaza foarte repede daca amortizoarele sunt uzate. Majoritatea neglijeaza schimbarea amortizoarelor. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
TheSaiLor |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta ![]() |
Daca pentru un pivot de 130.000 lei te zgarcesti atat roaga-te sa nu te opresca echipele de la RAR si sa ramai fara carnet 3 luni si fara 4.000.000 lei in buzunar. Asta in cel mai fericit caz!!!
Dar sa stii ca un pivot cu joc poate sa te tina si 3 ani daca faci 1000 km pe an sau poate sa te tina 1 km daca nimeresti intr-o gura de canalizare ![]() |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
eis |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 23 March 05 ![]() |
Am vazut la cineva pivoti reglabili, cred ca luati de la alta masina, sau home made, si anume, in partea de sus este un surub, care are in capat o bucata de teflon, peste sfera pivotului.
Acel surub se poate stringe, cite un sfert de tura, si are o siguranta, pentru blocare Astfel, cind se uzeaza si incepe sa joace, se mai stringe putin din acel surub Nu stiu cit e de ok o astfel de piesa, dpdv al sigurantei, dar cu chestia aia nu mai tot schimba piesele, doar stringe din cind in cind surubul Unde s-ar gasi asa ceva? Pentru Dacie? sau trebuie facut custom. Ideea e luata de la alte masini. Care masini? |
--------------------
dacia
1300
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
@cristdb,
un joc oricat de mic permite aparitia de socuri in articulatie; la o aceeasi forta aplicata articulatiei , solicitarea prin soc este de cateva ori mai "puternica" decat o solicitare in lipsa jocului. bineinteles ca indicele de amplificare a efectelor este cu atat mai mare cu cat jocul este mai mare. @eis, nu cred ca ai voie sa circuli cu astfel de inventii (pivoti reglabili) This post has been edited by OCEBE: 20 Apr 2005, 14:05 |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#18
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE as vrea sa stiu cat de periculos este sa umblu cu un pivot care la o verificare(cand ridici masina pe cric si tragi vertical-o mana jos si una sus) are putin joc!!! Asa cum descrii tu verificarea jocului mai degraba ai joc fie in bucsa amortizorului din bascula superioara, fie in rulmenti. Pentru verificarea jocului pivotilor se pune un levier intre bacsula si bratul port-fuzetei si se forteaza un pic...cealalta mana se pune pe pivot. Daca ai joc in pivot il simti imediat. QUOTE un mecanic mi-a zis ca poti intra in decor!!!ca s-ar desprinde roata. Ai face bine sa-l crezi. QUOTE eu aveam joc la un pivot asta vara si de atunci am facut vreo 6000 de km.cred.ca nu imi merge kilometraju mare. Esti sigur ca era joc in pivoti? Daca da, te poti considera un mare norocos pana la proba contrarie. Eu totusi nu prea cred ca ai avut joc in pivoti pentru ca dupa 6000km ar fi trebuit sa simti macar socuri in volan. QUOTE am bagat si 120 si nu am patit nimic. Imi permit un mic sfat: cand suspectezi o problema tehnica ce tine de siguranta circulatiei nu mai face astfel de experiment, s-ar putea sa fie ultimul de acest fel. This post has been edited by tunderbird: 20 Apr 2005, 14:59 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
cristidb |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Pivoti reglabili are ARO. Cei de jos. Se scoate siguranta si capacul si se adauga saibe pentru a elimina jocul. Doar ca pivotul e de 4 ori mai mare decat cel de dacie si sunt slabe sanse sa se rupa.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
QUOTE un mecanic mi-a zis ca poti intra in decor!!!ca s-ar desprinde roata Vad ca s-a redeschis topicul ![]() Acum hai sa va zic una mai serioasa, tot legata de pivoti! In 92 la dacia lu Tata (pe atunci Berlina din 87) i-a sarit un pivot, pe partea dreapta. Si el NU obisnuia sa mearga cu masina aia decat in PERFECTA STARE! Adica daca auzea ceva suspect, imediat era in service, vedea care e baiul, si lua piesa nou-nouta! La el intotdeauna masina era in stare 100% perfecta!!! Si totusi, i-a sarit un pivot!!! Ce s-a intamplat: Mergea dinspre Bucuresti spre Afumati, ar la trecerea peste podul de centura, ala de la iesirea din Voluntari (pe atunci nu existau Dorali, niro si alte en-grosuri...) la coborarea podului s-a intamplat... noroc ca el nu mergea tare si a reusit numai el stie cum sa opreasca masina in siguranta... Concret, a sarit un pivot, roata dreapta fata s-a pliat instantaneu spre interior, masina a zvacnit stanga, el a corectat brusc dreapta, roata a capatat balans si s-a pliat spre dreapta, zmulgand capul planetarei apoi s-a pliat intr-un mod ciudat spre interiorul masinii.. De-abia a reusit sa o tina pe sosea, sa nu se bage cu ea in pomii d epe margine! Si daca ne gandim ca nu a avut mai mult de 50 - 60 in momentul producerii necazului, ne putem imagina ce s-ar fi intamplat la 90 - nu??? Asa ca nu va jucati! Pana si piesele noi cedeaza! nu e nevoie sa o cauti cu lumanarea margand cu piese uzate! Dac pivotul are joc, da-l naiba ca nu e scump! Schimba-l cat mai ai timp! |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
ionut232 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 331 Joined: 10 March 04 ![]() |
ok.gata.
m-am uitat ieri la roti, si am vazut ca e un pivot(inferior) care are putin joc. mi-a mai zis si un vecin ca nu trebuie schimbat,adevaru e ca abia se misca roata cand trag de ea. am sa ma duc sa il schimb. faza e ca pivotu ala e cu nituri, adica e ala din fabrica, deci a tinut ceva vreme...masina fiind din 98. ![]() in ret nu mai sunt probleme... banuiesc ca ar trebui sa iau unu de origine, sau aveti alte recomandari? bafta ![]() |
--------------------
Logan
1.4 MPI
2006
|
|
AC |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
In loc sa dai bani pe ala de origine, cu aproape juma' din bani iei de Topoloveni, sunt f buni (nu avea grija, alea de "origine" tot in alta parte sunt fabricati).
|
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|
comnic5 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE(OCEBE @ 20 Apr 2005, 15:03) @cristdb, un joc oricat de mic permite aparitia de socuri in articulatie; la o aceeasi forta aplicata articulatiei , solicitarea prin soc este de cateva ori mai "puternica" decat o solicitare in lipsa jocului. bineinteles ca indicele de amplificare a efectelor este cu atat mai mare cu cat jocul este mai mare. @eis, nu cred ca ai voie sa circuli cu astfel de inventii (pivoti reglabili) Nu va suparati dar eu din cate stiu am pivotii originali pe Dacia 1300 si sunt reglabili. Asa au venit din fabrica. Probabil ca aia de iau inventat stiau ei ce stiau. Oricum, in alta ordine de idei sunt cu totul de acord ca nu trebuie sa se circule cu piese care prezinta uzura avansata la sistemul de suspensie si directie. Sincer si mie mi-a spus mecanicul ca am probleme la pivoti (si nu numai) si nu stiu cum sa fac rost de bani mai repede sa-i schimb. Adevarul ca trebuie sa gandim cu maturitate fiindca a conduce o masina pe strazile publice nu e o joaca si poate iesi nasol tare uneori. |
--------------------
Dacia
1300
- IS-04-GSD Opel Astra F X17DT 82CP
Opel Omega B Y22DTH 122CP |
|
OCEBE |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
|
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Oxygen |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 36 Joined: 23 April 05 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Laureate
2005 1.6 MPI
- ro
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 04:20 |