pompa injectie mecanica Vs. electronica
![]() ![]() ![]() |
pompa injectie mecanica Vs. electronica
samatax |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|||
samatax |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
astept raspunsuri
This post has been edited by samatax: 31 May 2005, 07:47 |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|
Tudor B |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.639 Joined: 7 August 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Ai putea sa explici pt cei mai putini priceputi in mecanica ce e acel cap hidraulic?
|
--------------------
DACIA
GOLAN
Laureate 1.4 MPI
- CJ 00 TUD "Wellcome to the desert of the real"
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
Samatax, un lucru pot sa ti-l zic sigur: nu prea sunt diesel-isti pe aici pe forum. De obicei baietii is cu benzinarele...
Acum despre pompa mecanica - in principiu ele fac acelasi lucru. Injecteaza motorina in functie de fel si fel de parametri (turatia si apasarea pedalei fiind principalii). Normal ca cea electronica, pilotata fiind de calculatorul de injectie, poate realiza "reglajele" mai fin. Daca pui una mecanica, eu zic asa: cuplu mai mic sau eventual tot pe acolo, dar cu fum, la noxe probabil ca nu o sa iei (de fapt daca faci modificari neomologate, nu mai iei cinstit in veci, chiar daca polueaza de 10 ori mai putin). Si e mult de lucru la reglaje, daca nu gasesti o pompa chiar pentru tipul asta de motor. Ca are regulator de turatie, dispozitive pentru avans - alea toata trebuie sa puste pe motorul tau. Plus - nema imobilizator, nema porniri usoare la rece/cald (de fapt nu stiu sigur, dar parca la pompele mecanice erau niste parghii care trebuiau actionate), nema oprirea motorului din cheie (tot cu parghie - sau adaptezi un servo-motor care sa actioneze componenta respectiva) - cred ca e mult de lucru sa adaptezi asa o pompa... Dar tine cont ca tot ce am scris eu este din citite si auzite, nu din experienta personala. This post has been edited by Sergiu: 31 May 2005, 12:35 |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
samatax |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
pt cei interesati o sa postez rezultatul peste vreo 4 zile cand o sa imi pun pompa mecanica.Asta noua este 50.000.000 pe cand asta mecanica este 10.000.000 cu toate modificarile necesare.Din pacate as vrea sa pot sa aleg,dar bugetul ma forteaza la una mecanica,exact pt tipul asta de motor.Sa vedem ce o iesi
|
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pompa mecanica presupune sa ai undeva un loc in care sa legi pompa de axul motorului. Sa ai locul ala presupune ca motorul sa fi fost gindit pentru pompa mecanica din start. Nu cred ca e o problema de optiune aici, trebuie sa vezi daca pompa ta electronica este defecta sau are un viciu de fabricatie. Stergerea a 20 de ani de progres nu e o solutie.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
dizzy |
![]()
Post
#7
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
off-topic: Umbla cu un bidon de 5 litri cu apa in portbagaj!
on-topic: 1) Incearca sa o repari pe asta la Mefin Sinaia. Nu-i o idee buna sa umbli cu mismondeli la masina asta, naiba stie daca o sa-ti iasa reparatia. 2) Incearca prin service cu ceva spaga sa o schimbi pe garantie. 3) Cauta doar capul ala hidraulic pe vreun diesel mai vechi Renault (nu stiu ce e ala, poate pui o schema). |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Sergiu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Bihomoldoveanul @ 31 May 2005, 15:43) Pompa mecanica presupune sa ai undeva un loc in care sa legi pompa de axul motorului. Sa ai locul ala presupune ca motorul sa fi fost gindit pentru pompa mecanica din start. Nu cred ca e o problema de optiune aici, trebuie sa vezi daca pompa ta electronica este defecta sau are un viciu de fabricatie. Stergerea a 20 de ani de progres nu e o solutie. Sa stii ca pe SLZ 1.9D este vorba de o pompa legata de axul motorului! Nu este electronica in sensul ca niste tranzistoare fac presiune ![]() Intr-adevar negarea a 20 de ani de progres nu este un lucru bun, dar daca dupa acei 20 de ani de progres ai un lucru putin mai bun, dar mult mai scump si care se strica mult mai usor, atunci - chiar e progres??? Mai o precizare: cu o pompa mecanica, cred ca vei avea si consum marit, nu cred ca poate fi reglata sa ai si performante bune, si consum bun. Chiar nu se poate repara pompa aia veche? Si - ce e capul hidraulic? ![]() |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#9
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Chiar 50 milioane o pompa? Bani frate, esti sigur? Ca motorul de Logan diesel, are cost de fabricatie, 1100 de euro, deci la vinzare in magazin, o fi 3500-4000, habar n-am.
Si cum pompa asta este 1500.....ma gindesc restul de componente cit or fi.....iti dai seama ca sare motorul luat piesa cu piesa de un Logan Preferance. |
--------------------
x
x
- x
|
|
samatax |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
1. am sunat la mefin si au zis ca in general fac toate capurile hidraulice,dar numai la pompa asta nu se baga
![]() 2. pe garantie nu se poate,pt ca ia seria de pe pompa,cu seria masinii si daca nu corespund...sanatate la neamuri si fericire... la serviceu` asta ( care se ocupa numai cu pompe de injectie) mi-au zis ca au mai schimbat pe solentze diesel,pentru ca problema nu o am numai eu si au fost multumiti.Ideea e ca am vazut si pe un kangoo acelasi motor cu pompa mecanica.Nu stiu daca din fabrica sau tot o "modificare".Unii au facut schimbarea asta si pe BMW.deci... prea rau nu poate fi ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Sergiu @ 31 May 2005, 16:17) Pornind de la ideea ca imi neg orice cunostinta cu privire la Solenza 1.9D, sa stii ca exista pompe cu tranzistoare care fac presiune. Care to take a guess ![]() Oricum problema e una de control. O pompa mecanica chioara va impinge combustibil functie de turatia motorului. AFAIK presiunea in rampa de injectoare trebuie sa fie constanta, deci pe undeva trebuie sa existe un regulator de debit (un fel de carburator ![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Sergiu |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
To samatax: daca se poate pune mecanica, f. bine! Go ahead! Cred ca si eu mi-as pune... Daca as avea pe ce. (macar in cazul unui razboi nuclear, nu ti se distruge masina de la EMP)
To Bihomoldoveanul: tranzistoarele nu fac presiune la o conducta de motorina, orice ar fi! Tot un element de pompare mecanic face presiunea aia... Stiu ca lumea stie asta, am zis doar eu asa de poanta, iti dai seama ca nu s-a pus problema nici o clipa cum ca asa ar fi. Dar, presiunea in rampa de injectoare nu stiu daca trebuie sa fie constanta! Nu zice nimeni nicaieri asta... Pompele mecanice variaza cantitatea de combustibil prin niste mecanisme cu care schimba parametrii pompei (cum ar fi cursa), iar cele electronice, din cate stiu eu, au cursa constanta, doar ca injectia nu incepe imediat cum incepe pomparea, pentru ca au o supapa de refulare deschisa. Cand calculatorul da comanda, se inchide acea supapa si incepe injectia. Pentru a termina injectia, se redeschide supapa... Asa se poate varia cantitatea injectata si avansul (pentru feed-back, pe unul din injectoare este un senzor, care comunica cand se deschide de fapt injectorul... Aaa, am uitat! injectorul se deschide la o anumita presiune, care este data in principal de niste arcuri din el. In rest, are un cui care astupa orificiile de pulverizare). That's all, folks! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
johnsws |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
stiu ca motorul asta a fost folosit pe clio si megane modelele mai vechi. poate oare sa gasesti o pompa pe la dezmembrari de la motoarele astea, daca tot esti la capitolul experimente?
This post has been edited by johnsws: 1 Jun 2005, 13:18 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Abu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Spune-mi te rog de unde esti asa de sigur ca este de vina capul hidraulic? Eu ti-as recomanda sa mai stai de vorba cu cativa mecanici priceputi inainte de a te baga la asa o treaba. Eu am un prieten foarte priceput, daca-mi spui exact ce simptome are masina il intreb sa vedem ce parere are. NU cred ca e nevoie sa dai 10 mil. de lei ca sa schimbi pompa cu una inferioara. Eu am avut 3 diesel-uri inainte, toate peste 250.000 Km si la nici unul n-am avut probleme cu pompa de injectie.
Bafta! |
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
samatax |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
Sunt foarte mandru de reusita operatiei.
Am fost la "dezmembrari" am luat 2 pompe mecanice,care sa se potriveasca ca prindere si lungimea axului cu ce aveam eu acolo.1 de peugeot 405 a doua de renault nu se stie de care(amandoua au fost pe motoare de 1.6 D ).Am fost cu ele la un banc de proba si le-am verificat.una avea 420bari,una 450 , in conditiile in care una noua are 600.am luat'o pe aia de renault pe care mai si scrie Made in Germany.m-a ajuns 9.000.000 cu tot cu manopera.acum mi se pare totusi ca masina este mai puternica.singurul lucru"negativ" pana acum,cand apas tare pedala,se smuceste.Nu mai are calculatorul care sa faca o plecare "fina".Mai ramane sa ii fac si consumul care se pare ca va fi sub cel normal dupa spusele celor de la service,si sa vad si viteza maxima...deci ?!? e un succes (consider eu ) avantaje : - reglajele se fac mult mai usor ( totul e mecanic ) - capul hidraulic se gaseste ( pompa este bosch ) la lucas este mai complicat - pretul MULT redus fata de cea electronica dezavantaje : - se smuceste si caroseria fiind cam firava se simte. |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|
johnsws |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
samatax daca tot zici ca e bine te asteptam cu detalii si impresii dupa vreo saptamana, ca poate mai ai si altii nevoie...si oricum nu se stie niciodata.
ai zis ca ai pus pompa de diesel de 1,6? io nu stiu nici un motor diesel de 1,6 la renault...ma da detalii |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
samatax |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
pt curiosi.
Masina asta face taximetrie.Ieri soferul meu a facut 140km in oras si a scos un consum de 6.015% ( el merge normal ...nici ca melcu,dar nici nu ii da in gura ).Eu azi am facut 70km fugariti prin oras si am scos un consum de 6.9%,si urmatorii 140 din care 60 afara cu 6.1.Asta in conditiile in care cu pompa ei masina imi consuma 6.5 in oras (indiferent de cum mergeam) si 5.5 afara la viteze de 130-140km/h. Ce am observat,acum cu pompa asta la 150km stau cu pedala la fund,deci mai mult nu se poate.Inainte ii dadusem 160 si mai aveam pedala,dar facea urat motorul.Oricum acum mi se pare mai "puternica". |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|
dizzy |
![]()
Post
#18
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.075 Joined: 11 February 04 ![]() |
Felicitari.
Te rog sa descrii pas cu pas ce ai facut, poate esti de ajtor si altora. Eventual poate o asezi de o mica afacere. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
razvanmarius |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 2 March 05 ![]() |
Spune-mi te rog cati km avea masina cand a inceput sa faca probleme?Motorina de care ai bagat?
|
--------------------
dacia
D.cab,solenza 1.9D
- CL xx yyy B 36 xxx
|
|
johnsws |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
samatax |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
90.000 fix... a mai facut niste figuri pe la 75.000 dar am dres-o.Imi tremura tare de tot la relanti...Motorina am luat de la un tip care vinde si pe la maxi taxiuri si isi pune si el ca are 2 dube renault.si nu are nici o problema.Se pare doar ca motoru` lui e facut in franta si al meu in turcia
![]() |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|
EvilOne |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 325 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti/Alexandria ![]() |
Cind iei piciorul brusc de pe acceleratie pe la 2500-3000rpm , tinde sa oscileze amortizat, ca si cum ar "da in git"?
|
--------------------
Reno
Megan Sedan (coaja) 1.6
2008 156
|
|
mistyque82 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 14 January 05 ![]() |
Samatax te mai miri ca ti-a picat?Nu ma pricep fff bine la dieselul de la slz(eu am benzinar) dar ai facut aproape suta de mii cu motorina de la "baieti" si te mai miri ca ti-a picat?
Pai in conditiile in care ai facut aproape suta de mii in aprox un an (cam de un an si jumatate a aparut dieselul;presupunand ca ti l-ai luat la inceput) si in conditiile in care la o masina ce se presupune ca ai luat-o noua da ai hranit-o cu carburant de la baieti care spuneai tu ca e de buna calitate ce mai vrei?Eu zic ca masina saracuta si-a facut treaba cu varf si indesat!Rog colegii de topic sa ma corecteze daca nu am dreptate! De asemenea presupunand ca motorina a fost de buna calitate desi eu unul ma indoiesc ca in conditiile in care motorina de la benzinarii nu e de o calitate extraordinara cea de la "baieti" este cam cat te asteptai sa te tina masinuta fara vreo interventie majora?Ai cumparat solenza(slz) nu slk! ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza
- B-82-AAV "suntem o mare familie nu uita", suntem posesori de dacia
|
|
samatax |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 21 Joined: 24 May 05 ![]() |
pai nu stiu de ce compar cu slk...care este o masina pretentioasa.... in comparatie cu solenza.
1. mai bine comparai cu un ARO 2. compara motorina de la "baieti" cu aia din peco la un laborator si vezi rezultatul. motorina se ridica deasupra apei,deci decantata se elimina apa. si motorina ramasa e identica cu cea din pompa |
--------------------
Dacia
Solenza 1.9D
- B-36-???
|
|
mistyque82 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 55 Joined: 14 January 05 ![]() |
era doar o gluma!de aceea am si scris slz->slk
![]() Iar in continuare daca tu sustii cu tarie calitea carburantilor cumparati pe marginea drumului in conditiile in care nu sunt de o calitate extraordinara nici cei vanduti la benzinarii eu ma retrag de la discutii!concluziile sunt ale tale! eu vroiam doar sa subliniez faptul ca a rezistat prea bine masina:ai pus carburant luat de pe marginea soselei(dar"decantat"cei drept) samd!daca am fost din nou prea complicat sorry dar ma retrag din discutie |
--------------------
Dacia
Solenza
- B-82-AAV "suntem o mare familie nu uita", suntem posesori de dacia
|
|
Doru |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 27 May 03 ![]() |
Am si eu o intebare legata de pompa de injectie de pe dieselurile dacia,si anume ce marca e ? Cumva Lucas?
A lui taica-meu de pe papuc se pare ca e pe duca...si am 3 variante: s-o repar la rep LucaS - aprox 10-11 mil,sa cumpar una de la dacia -aprox 40 mil ,sau am gasit in targ cu 14 mil si ma intreb de ce asa mare diferenta de pret. |
--------------------
VW
PASSAT TDI 4 MOTION
- B-05-TIE Keep It Real!!
|
|
darius |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
a mea e delphi,nu stiu unde sunt facute astea dar masina are 30k si merge si porneste betton, motorina numai lukoil.deocamdata nu am ce sa reprosez motorului,sper sa nici nu apara surprize
![]() |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
Doru |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 27 May 03 ![]() |
Pare-se ca ar fi lucas , englezeasca...
|
--------------------
VW
PASSAT TDI 4 MOTION
- B-05-TIE Keep It Real!!
|
|
Abu |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 393 Joined: 22 November 04 From: Ploiesti ![]() |
Confirm: pompele de injectie montate pe Dacii (papuc si SLZ) sunt Delphi.
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dCi
2007
|
|
darius |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 396 Joined: 18 March 05 From: arad ![]() |
unde or fi facute astea
![]() |
--------------------
Seat
Cordoba
6L
- xx-xx-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:36 |