problema Gpl, ..intrerupe la cald
problema Gpl, ..intrerupe la cald
CyberT |
25 Mar 2007, 21:14
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
|
||
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|||
șoferistul |
25 Mar 2007, 21:55
Post
#2
|
excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București |
Pe benzină sunt aceleași simptome? Cred că e bobina de inducție care dă semne de bătrînețe.
|
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
CyberT |
25 Mar 2007, 21:59
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
Pe benzina nu face la fel. A facut si cu benzina,i-am schimbat bobina si am dat jos aprinderea electronica si acum face asa doar la gaz.
|
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
șoferistul |
26 Mar 2007, 06:58
Post
#4
|
excesul de combustibil dăunează grav sănătății Group: Members Posts: 370 Joined: 19 June 06 From: București |
1. amestecul este cu prea bogat în aer.
2. avansul este prea mare. În ambele cazuri motorul se încălzește și dacă nu ai reglate supapele cum trebuie motorul merge prost |
--------------------
Dacia
Logan
Prestige
|
|
mihai0070 |
26 Mar 2007, 07:38
Post
#5
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Pentru inceput incearca sa mai strangi surubul de debit ... care este pe furtunul care intra in filtrul de aer ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
CyberT |
26 Mar 2007, 16:45
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
QUOTE(șoferistul @ 26 Mar 2007, 06:58) 1. aer mult. S-ar putea sa traga aer si prin cel de-al doilea difuzor("camera") cand o calc ?. Teava de gaz e bagata in prima "camera" a carburatorului. Dar de ce nu face si la rece ?. 2. cu avansul ar trebui sa faca si pe benzina nu ? Gazul am inteles ca din contra merge si cu avansul mai mare. QUOTE(mihai0070 @ 26 Mar 2007, 07:38) Pentru inceput incearca sa mai strangi surubul de debit ... care este pe furtunul care intra in filtrul de aer ... O sa incerc asta. Dar cam cat sa-l strang ? Nu o sa mearga mai prost la rece ?. |
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
mihai0070 |
27 Mar 2007, 08:08
Post
#7
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
La rece nu face ...ca si gazul ... vine rece... pana se incalzeste vaporizatorul...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
CyberT |
27 Mar 2007, 18:23
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
QUOTE(mihai0070 @ 27 Mar 2007, 08:08) Nu ar fi mai bine sa-i mai dau un pic de aer(sa mai dau niste gauri in foita aia care obtureaza intrarea in filtrul de aer) ?. Poate merge mai bine si pe benzina iar amestecul cu gazul se mai "dilueaza". Imi e teama ca daca umblu la gaz nu mai trage bine. |
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
mihai0070 |
1 Apr 2007, 19:13
Post
#9
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Inteleg ca tu ai filtru de aer obturat ca sa imbogateasca amestecul de GPL ... si pe benzina ce faci ... cu filtrul ala asa ... recomand montarea unui stut in carburator si filtru de aer lasat ne astupat ... asta duce la cresterea consumului ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
CyberT |
2 Apr 2007, 21:36
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
QUOTE(mihai0070 @ 1 Apr 2007, 19:13) Inteleg ca tu ai filtru de aer obturat ca sa imbogateasca amestecul de GPL ... si pe benzina ce faci ... cu filtrul ala asa ... recomand montarea unui stut in carburator si filtru de aer lasat ne astupat ... asta duce la cresterea consumului ... Da asa e. Am incercat sa-i mai iau din gaz(strans putin surubul de pe gaz) cum mi-ai recomandat dar face la fel. Cred ca o sa trec la carburator de 1400. Ai idee daca la carburator de 1,4 mai trebui astupat filtrul ?. Si tind sa cred ca nu e legata problema de temperatura ci de timpul de mers. Adica la un anumit timp dupa ce plec la drum se intampla ceva dar numai pe gaz pe benzina nu. Se poate sa fie si temperatura mai ridicata de vina dar si altceva pentru ca si daca o las putin sa se mai raceasca, si plec din nou tot asa se manifesta. Parca i se taie gazul. |
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
mihai0070 |
3 Apr 2007, 07:16
Post
#11
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Eu zic sa treci ma cel de 1400 ... eu am si GPL si nu am nici un fel de problema ... pot sa merg si fara filtru nici nu se simte in mersul motorului ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
$$ilvviu |
3 Apr 2007, 07:24
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT |
In momentul in care "i se taie gazul" cum zici tu verifica daca vaporizatorul e fierbinte.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
mihai0070 |
3 Apr 2007, 07:57
Post
#13
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Chiar ssilvviu are dreptate ... circuitul de apa din vaporizator merge OK ... il incalzeste bine ... fierbinte chiar ... daca nu risti un consum mare si poate chiar ingheta daca nu circula bine apa ... sunt patit ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
CyberT |
3 Apr 2007, 21:21
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
Este fierbinte. Chiar prea fierbinte. Probleme face dupa ce se incalzeste bine(semafoare, etc..). La un moment dat am crezut ca sa terminat gazul. Pornea putin si se oprea. La relanti mergea turata iar cand dadeam sa plec murea. Treceam pe benzina si isi revenea. A doua zi(pornita pe benzina) apoi trecuta pe gaz(ala care se "terminase" cu o zi inainte) nu a mai facut gafe, dar au fost drumuri scurte cu opriri intre "curse", nu a apucat sa se incalzeasca bine. Am inteles ca se mai aduna si ceva apa prin butelia de gpl. Se poate sa vina dupa un anumit timp ("agitata" butelia bine) apa. Sau ceva sa fie defect in vaporizator? Zic si eu...cred ca deja e SF, scuze. Cum s-ar evacua eventuala apa din butelie ?
This post has been edited by CyberT: 3 Apr 2007, 21:40 |
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
$$ilvviu |
3 Apr 2007, 21:27
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT |
Cam asa se comporta si instalatia mea in primele zile dupa ce am montat-o.
Odata chiar m-am dus pe benzina la service. Pe drum am trecut-o de cateva ori pe gaz fara succes, iar cand am ajuns la service a dracu sa fie ea daca nu mergea perfect. S-a uitat meseriasu la mine crezand poate ca sunt nebun. Pana la urma tot eu i-am dat de capat, infasurand 2-3 spire in plus pe fisa principala, de la bobina. Incearca si tu... cine stie? O parere personala: pune-ti si tu un carburator monocorp ca omu'. Te-ar scuti de multe neplaceri. Il gasesti la cateva sute de mii, nu trebuie sa fie nou, mai ales daca mergi pe gpl. This post has been edited by ssilvviu: 3 Apr 2007, 21:30 |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
CyberT |
3 Apr 2007, 21:49
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
QUOTE(ssilvviu @ 3 Apr 2007, 21:27) Cam asa se comporta si instalatia mea in primele zile dupa ce am montat-o. Odata chiar m-am dus pe benzina la service. Pe drum am trecut-o de cateva ori pe gaz fara succes, iar cand am ajuns la service a dracu sa fie ea daca nu mergea perfect. S-a uitat meseriasu la mine crezand poate ca sunt nebun. Pana la urma tot eu i-am dat de capat, infasurand 2-3 spire in plus pe fisa principala, de la bobina. Incearca si tu... cine stie? O parere personala: pune-ti si tu un carburator monocorp ca omu'. Te-ar scuti de multe neplaceri. Il gasesti la cateva sute de mii, nu trebuie sa fie nou, mai ales daca mergi pe gpl. Cred ca ai dreptate (in ambele privinte). Am observat ca atunci cand se incalzeste bine, fisele se inmoaie foarte mult parca sunt de plastelina. O sa le schimb si sa mai dau niste spire in plus... Am de gand sa pun carburator de 1400 dar sunt in faza de acumulare de cunostinte (si nu numai... ). Merci ! |
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
mihai0070 |
4 Apr 2007, 07:54
Post
#17
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Pe fisa centrala ... vine acel fir de la instalatie ... care sa mor daca stiu ce citeste acolo ... dar stiu ca trebuie sa ai minim 5 spire ... si trasa o banda izoliera peste ... ca sa nu joace din trepidatiile motorului ...
personal acel fir nu ma incomodeaza ... am schimbat fisele si am mers fara el vre-o 5 km ... era doar pus peste fisa (nu spire nu lipit nimic doar pus ) singura diferenta in mers a fost ca oscileze turometrul rau ... (cred ca asta face acel fir ...) |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
$$ilvviu |
4 Apr 2007, 20:38
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT |
In spirele acelui fir se creaza un curent indus ce comanda deschiderea supapelor de gaz.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
CyberT |
4 Apr 2007, 22:53
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
QUOTE(ssilvviu @ 4 Apr 2007, 20:38) Da. La mine cred ca nu functioneaza chestia. E un contact imperfect pe undeva sau spire putine(3). E clar problema de electrovalva pentru ca inchide instantaneu gazul( se taie). Nu am avut timp sa schimb fisele si sa refac spirele. O sa fac operatiunea cat de curand. Cred ca din cauza ca fisele se inmoaie la caldura incepe sa faca asa. La ce distanta de bobina pe fisa centrala ar trebui sa fie infasurate spirele si cat de dese ? |
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
mihai0070 |
5 Apr 2007, 06:53
Post
#20
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Eu am infasurate 5 spire chiar la capatul fisei (partea dinspre bobina) si acoperite cu banda izoliera ...
acum intreb si eu ... daca rolul acelor spire este "In spirele acelui fir se creaza un curent indus ce comanda deschiderea supapelor de gaz." daca sunt prea multe spire ... consum mare daca sunt prea putine atunci consum mic dar amestec sarac ... banuiesc ca este vorba de supape din plaman (vaporizator) ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
corbex |
5 Apr 2007, 11:16
Post
#21
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
"Plaminaul" instalatiei de gaz este un fel de pompa de benzina electrica. Inauntru este o diafragma de cauciuc cu diametrul egal cu al "plaminului". acea diafragma pulseaza comandata de o bobina, care la rindul ei e comandata de acea infasurare de pe fisa centrala (care, la urma urmei, e tot o bobina). Nu punerea sub contact actioneaza diafragma, ci variatiile de curent (inductia nu se produce in curent constant). Infasurarea aceea este, daca vreti, un fel de cititor de scintei, care comanda pulsatia plaminului. Electroventilul de gaz are doar doua pozitii, inchis si deschis, comandat de cheia de contact sau de comutatorul benzina/gaz. Nu exista pozitia deschis, mai putin deschis si foarte putin deschis, indiferent de variatiile de temperatura. Puneti contactul, bagati intr-a cincea, desfaceti capota si miscati masina ca si cum ati vrea sa-i reglati avansul, in momentul in care da scinteie veti auzi un tacanit puternic in plamin. scinteia tocmai a activat diafragma. Inclin sa cred si eu ca numarul de spire din infasurarea pe care inst. de gaz o are pe fisa centrala e insuficient.
Ar mai fi posibil ca diafragma sa fie sparta, adica crapata din cauza batrinetii cauciucului. Mie mi s-a intimplat. S-ar explica si comportamentul la temperaturi ridicate, cauciucul se inmoaie, crapatura din diafragma lasa sa scape mai mult gaz prin ea, care nu mai ajunge in motor. This post has been edited by corbex: 5 Apr 2007, 11:21 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
CyberT |
10 Apr 2007, 22:02
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 25 March 07 |
Am schimbat setul de fise. Am refacut spirele (mai multe 4-5). Am reglat culbutorii pentru ca faceau ceva zgomot. Am marit putin si admisia de aer de la priza filtrulului iar acum trage aer ca pentru vara din lateral nu de jos dinspre galerie cum era. Acum pare in regula. Nu stiu cum stau cu consumul dar sper sa fie bine. Cred ca problema a fost la spirele de pe fisa pt ca fisele sunt tot ca cele vechi se inmoaie mult la cald(aceeasi firma romaneasca) . Cred ca spirele joaca rolul unui avans vacuumatic nu sunt sigur. Multumesc pentru ajutor !.
|
--------------------
Dacia
Nova
GT
|
|
$$ilvviu |
11 Apr 2007, 15:15
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT |
Eu am 10-15 spire, pe unii ii auzeam de 20. Nu influenteaza numarul spirelor debitul de gaz.
Pur si simplu modulul electronic al instalatiei comanda deschiderea supapei de gpl in momentul in care este sezisat un curent indus in spirele acelei infasurari. De aici rezulta ca daca numarul spirelor este prea mic sau nu sunt suficient de bine stranse pe fisa, curentul dezvoltat este prea slab. Drept urmare supapa ramane inchisa. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
mihai0070 |
11 Apr 2007, 17:16
Post
#24
|
NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti |
Sambata o sa incerc si eu cu 10 spire sa vad daca apare vre-o diferenta ... desi nu cred incerc
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st September 2024 - 13:10 |