problema ambreaj, tremura
![]() ![]() ![]() |
problema ambreaj, tremura
noo_yd |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
stiu pe cineva care avea aceeasi problema si a rezolvat-o prin ceva forjari la plecarea de pe loc
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
user123 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
QUOTE(noo_yd @ 19 Jan 2012, 11:49) Uzura "ambreiajului" ( mers preponderent in oras cu ambreieri/debreieri multe )- uzura inegala a discului/si sau a rulmentului de presiune ( daca se aud "batai" cand se apasa pedala)......se regleaza ambreiajul ( cu un joc de 2 cm la pedala, daca imi aduc bine aminte) ; ambreiajul nu cred sa fie pe duca-banuiesc ca nu "patineaza" , din ce am dedus el doar "cupleaza" cu socuri Daca se dau acele "forje" parerea mea este ca vei obtine uzura suplimentara si inutila a intregului ansamblu transmisie ( incepand cu planetare si terminand cu ambreiaj); ambreiajul are deja un grad de uzura, care se va accentua ( va trepida la fel, dimpotriva este posibil ca de la "forje" sa-l faci sa si patineze nemaipunand la socoteala uzura ff mare a planetarelor) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
bobo77 |
![]()
Post
#4
|
![]() ........................... Group: Members Posts: 7.214 Joined: 27 January 06 From: Mangalia ![]() |
@noo_yd ai pm.
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1,6 mpi
2008 ph 2
- CT _ _ _ _ Multa lume,putini oameni...
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
ambreiajul nu patineaza deloc doar ca pleaca in suturi , merci mult pentru ajutor
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
Lordu' |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 21 December 06 ![]() |
poate ti s-a scurs vreun lichid pe acolo. eu am avut simptome de genu asta cand am schimbat termostatul si mi-a curs antigel. primele doua trepte inainte dar si in marsarier. daca e vorba asta vei scapa curand de tremurat fara interventii la service. pe mine m-a tinut doua zile...
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 / 1,4MPI
- B-??-???
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Problema cu tremuraturile la plecarea de pe loc s-a mai discutat de citeva ori pe-aici. Se pare ca tine de discurile Valeo. Eu am avut astfel de simptome si s-a rezolvat cu una-doua plecari cu a doua de pe loc - moderate, nu ca Bula.
Insa ambreiajul care tine foarte sus este o MARE problema. Reglati-l sa prinda normal, ca altfel veti schimba prematur placa de presiune. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
deci ambriajul se regleaza slabind piulitele alea , nu sa le mai strang ? am inteles cum se regleaza dar eram nesigur desfiletand sau strangand piulitele .....merci frumos
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Le desfiletezi, adica lungesti cablul.
This post has been edited by mario1980: 21 Jan 2012, 16:10 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#10
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Da, se schimba. Insa putin mai tirziu, cind ii vine vremea.
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
am mai desfiletat putin piulita aia de la ambreiaj , si tot sus prinde ...ieri am facut un drum pana la bucuresti si prin bucuresti dupa ce s-a incalzit ambreiajul "tzopaie" mai rau , cand e rece nu face asa , ce credeti ca are ?
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
ionut L. |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 884 Joined: 7 February 05 From: Pitesti ![]() |
salut,
si a mea topaie, dar cand e rece |
--------------------
Renault
Megane 3_1.5 dci 110_2012
***Clio IV 0.9_ 2019 "Daca viata e o calatorie scurta, trebuie sa incercam sa o facem la clasa intai"
|
|
71doru |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Daca pana acum nu ai umblat la piulitele din capatul cablului iar ambreiajul nu patineaza, este greu de crezut ca nu se poate regla sa tina mai jos.
Desfiletezi contrapiulita la maxim si apoi piulita sa zicem un sfert din lungimea filetului. Se verifica la pedala. Ideal trebuie reglat astfel incat la ridicarea pedalei sa simti ca ambreiajul incepe sa prinda cam de la un sfert din cursa pedalei in sus. Daca slabesti cablul prea mult, nu vei reusi sa debraiezi complet, prin urmare cutia va carai la schimbarea vitezelor riscand sa o strici. Daca din contra ambreiajul tine prea sus, acesta in cele din urma va patina, rulmentul de presiune va ramane cuplat si deci prin rotirea continua se va uza atat el cat si placa de presiune. Mai mult la apasarea pedalei vei deforma prea mult placa de presiune care se poate rupe. Si la mine se intampla uneori dupa o stationare mai indelungata ca la plecarea de pe loc sa cupleze cu smucituri. A facut asa de cand era noua. Dupa cateva plecari isi revine. Deoarece la o utilizare zilnica masina se comporta normal, am tras concluzia ca suprafetele de contact cu ambreiajul de pe volanta si placa de presiune, formeaza un mic strat de rugina dupa cateva zile de nefolosire, asa cum se intampla si cu discurile de frana. Am observat ca se intampla acest fenomen mai ales dupa zile cu umiditate mare in atmosfera. Oricum la 77000 km, este posibil ca ambreiajul sa fie uzat. Daca piulitele sunt desfiletate pana la capatul filetului si totusi prinde foarte sus, este un indiciu ca trebuie sa-l schimbi. Altfel reparatia va fi mai costisitoare. This post has been edited by 71doru: 18 Mar 2012, 21:45 |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
GBC |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(noo_yd @ 19 Jan 2012, 11:49) masina are 77.000km si a aparut o problema .Cand plec dupa loc tremura masina putin , mai pe inteles parca se simt doua trepte la plecare dupa loc, nu stiu cum sa explic "tzopaie" putin , doar la plecarea dupa loc. Ambreajul tine sus de tot ...care ar fi vina ? Sa fie ambreajul pe duca ? Cum se poate regla sa prinda putin mai jos ? merci frumos Cum se comporta cand mergi in marsarier? |
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
noo_yd |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
cand merg in marsalier merge perfect , si merg cu marsalierul cam 100 m zilnic pana ies de pe un drum laturalnic , cand e rece merge perfect ambreiajul , doar cand se incalzeste la plecarea de pe loc "tzopaie" , nu cariie cand schimb treptele . Cablul de la ambreiaj e destul de slab cand l-am slabit atunci , deci el can nu e apasat e slab acolo , ar trebui sa il desfiletez mai mult ?Sa ma uit cat e de slab cand e calcat ambreiajul ? merci
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
71doru |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Cand este calcata pedala, cablul evident este tensionat. Cablul trebuie reglat astfel incat sa ai la pedala un joc de 1-2 cm, adica 1-2 cm sa poti apasa pedala cu un deget. Apoi asa cum spuneam, astfel reglat ar trebui ca ambreiajul sa inceapa sa prinda cam de la un sfert din cursa pedalei in sus.
Nu are importanta daca mergi in fata sau in spate, ambreiajul se roteste in acelasi sens prin urmare pentru ambreiaj daca mergi cu spatele este acelasi lucru. Eu aproape de cand am luat-o i-am reglat ambreiajul sa prinda mai jos, asa imi place si dupa 52000km nu s-a modificat vizibil pozitia in care prinde pedala. Asta inseamna ca ambreiajul nu s-a uzat prea mult. Pe masura ce el se uzeaza pedala prinde tot mai sus si la un moment dat trebuie sa mai slabesti piulitele. In momentul in care acestea sunt slabite la maxim si ambreiajul patineaza inseamna ca trebuie inlocuit. Atentie in cazul tau daca face tot timpul asa este posibil sa fi cedat arcurile ambreiajului sau datorita unei suprasolicitari suprafetele de contact sa nu mai fie plane. Am vazut soferi care nu isi dadeau seama ca le patineaza ambreiajul. Ori in acel caz prin frictune temperatura locala creste foarte mult, consecinta fiind uzura volantei si a placii de presiune si chiar deformarea acestora. |
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
am reglat ieri ambreiajul , acum tine cam la 3-4 cm (cam la jumatatea cursei care o face) de la podea cand il ridic , pedala s-a mai "intarit" putin , nu mai e "moale" ca atunci cand prindea sus ,e bine asa ? are ceva daca prinde mai jos ? de "tzopait" nu a mai "tzopait" dar nu am mers nici mult cu masina sa se incalzeasca ambreiajul , merci frumos pentru sfaturi
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
GBC |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 68 Joined: 29 May 06 ![]() |
Cutia de viteze se prinde printr-o piesa care are un "cuplaj" din cauciuc pentru o prindere elastica. Daca se rupe cauciucul ala poate sa iti de topaiala la pornire. Din pacate e mai greu de verificat, cred ca numai pe rampa se vede.
|
--------------------
Dacia
Logan
2004, Ambition
- B xy xyz In God We Trust, All Others Pay Cash!
If the peasants are disturbing you, get out of the village! |
|
71doru |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 12 September 09 ![]() |
Daca nu caraie cand bagi in viteza este foarte bine. Poate fi si ce zice GBC, trebuie verificat.
|
--------------------
Dacia
Logan 1,6 16V Prestige
2007
|
|
noo_yd |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 457 Joined: 14 May 08 ![]() |
nu carie e perfect asa , merci mult de ajutor
|
--------------------
dacia
logan laureate
2007
- OT-23-XXX Cu cat cauti sa placi la toata lumea, cu atat esti in primejdie sa nu fii respectat de nimeni
|
|
vet |
![]()
Post
#22
|
![]() Membrul Group: Members Posts: 464 Joined: 9 December 07 ![]() |
Stie cineva cam cat duce un disc de ambreiaj pe masina din semnatura? Al meu are aproape 200k...a fost incins de 4-5 ori in acest interval si inca nu da semne de oboseala. Nu trepideaza, nu patineaza. Mentionez ca actionarea e hidraulica, nu pe cablu.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 / KissFM 1.5 dCi .
|
|
klax |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 1 April 08 From: Bucuresti ![]() |
O problema similara am si eu la loganul din semnatura. Trepidatiile au aparut dupa o incingere excesiva a ambreiajului. Defectul se manifesta dupa ce se incinge ambreiajul, mai ales vara. O sa incerc sa reglez si eu ambreiajul mai jos (desi cupleaza cam la jumatatea cursei) sa vedem daca mai face dar cred ca la mine e vorba de uzura discului.
This post has been edited by klax: 23 Mar 2012, 13:39 |
--------------------
Dacia
Logan
2007 / 1.6 16v
- BC-85-BSL www.depanarecalculatoare.ro
|
|
floryyn |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 251 Joined: 19 November 06 From: Targu Jiu ![]() |
QUOTE(noo_yd @ 20 Jan 2012, 08:32) Așa face și al meu ambreiaj, pe un Logan de 1.4 cu aproximativ 103 000 km parcuși. Eu trecând anul trecut în vară de pe Dacia 1300 pe Logan am zis că na, poate așa fac ele Loganurile, dar conducând săptămâna trecută Renault-ul Symbole al cumnatului meu, mașină nouă cu doar 800 km la bord și motor de 1.6 și 105 CP m-a încântat modul foarte lin și lipsit de șocuri și trepidații în care ambreia mașina aia, în special la pornirile de pe loc, în treapta I-a. Mi se pare enervant faptul că pe Dacia din '81 am porniri de pe loc mai line decât cu Loganul din 2005 (pe 1300 am kit ambreiaj Sachs montat pe mașină acum un an și ceva). Probabil că rezolvarea în cazul meu și a colegului care a deschis topicul ăsta e kit ambreiaj nou așa că întrebarea e: de care? Sachs, Valeo, Luk...sau ce? This post has been edited by floryyn: 31 Mar 2012, 13:37 |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
2005
|
|
SorinXp |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 196 Joined: 30 June 05 ![]() |
E o problema pe mai multe masini, eu pana acum la 70.000km nu am sesizat aceasta problema, dar am auzit la multe alte persoane cu diverse masini. Problema pare sa fie de la ambreiajul "ECO". Schimbati ambreiajul cu ceva mai bun, sachs sau LUK (dar si de asta am auzit ca mai tremura..., vb piesa de origine pe audi si chiar nou)
|
--------------------
DACIA
LOGAN
Prestige 1.6 16v Dec2008
- B97GCT
|
|
poe |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 7 June 06 From: Constanta ![]() |
Trepidatiile la pornire sunt produse de 2 mari cauze: disc ambreiaj uzat neunifrom sau arcurile din el slabite/rupte. Orice reglaj ati face nu rezolvati nimic, se rezolva clar prin schimbarea de obicei a kit-ului de ambreiaj (placa disc si rulment). Cablul de ambreiaj nu se deregleaza singur asa ca nu mai umblati la el, reglarea lui se face o singura data la montajul ambreiajului si atat, ambreiajul tine mai sus in timp datorita uzurii discului, faptul ca slabiti cablul sa tina mai jos nu insemna ca ai rezolvat problema decat pentru o anumita perioada.
Deci masina nu trebuie sa plece de pe loc cu trepidatii si nici pedala de ambreiaj sa tina foarte sus sau foarte jos, asta insemna probleme la ambreiaj sau reglaj defectuos. This post has been edited by poe: 19 May 2012, 13:28 |
--------------------
Dacia
Logan Kiss FM, 1.5 dci 85CP
2007
|
|
adită |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.161 Joined: 25 June 07 From: BUCURESTI ![]() |
subscriu @poe!am fost la mecanic cu aceeasi problema! la mine o fost vorba de reglaj defectuos..mi s-a montat un alt cablu de ambreaj(nu de logan) in service si de aici problema.pedala tine foarte sus!
acum e traziu sa mai fac vreun reglaj! solutia...schimbat kit ambreaj!merg cu trepidatiile astea de vreo 2 ani!acum cateva zile am sesizat si prima patinare..destul de mica ce-i drept! atentie!!!!!!!!!!! e de evitat debraierea brusca si forja!mergeti potol daca vreti sa mai trageti de el! This post has been edited by adită: 19 May 2012, 16:13 |
--------------------
--------------
-------------
-------------
- BUCURESTI -------------------------
|
|
panter1 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
referitor la vibratiile plecarilor de pe loc.. am avut o experienta cu un 1310 cu disc(Master) si placa noua(de aluminiu). La magazin am avut de ales intre acest disc Master care avea ferodoul mai tare, casant, iar cel origilal care era mai scump si avea ferodoul moale, cand apasai cu unghia in cel original aveai o senzatie ca iti intra unghia in feodou, deci moale.. Bun.. l-am ales totusi pe cel tare(master) gandindu-ma ca va tine mai mult.. iar de cand am schimbat am avut vibratii la pronirile de pe loc mai mari cand discul era nou iar in timp s-a mai diminuat dar nu au disparut.. Acel ambreiaj are 40.000.km si merge si in ziua de azi.. am dat cutia jos(probleme la un rulment) discul mai avea 2mm pana la nituri.. deci rezistent dar cu vibratii..
concluzia.. cred ca conteaza ferodoul sa fie dintr-o componenta mai moale ca sa nu vibreze.. parerea mea si trebuie sa fie de origine This post has been edited by panter1: 21 May 2012, 00:10 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:06 |