probleme ambreiaj nova gti, probleme ambreiaj nova gti
![]() ![]() ![]() |
probleme ambreiaj nova gti, probleme ambreiaj nova gti
alexhaulica |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 5 April 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
dacia nova gti
- b77zza
|
|||
AR-18-MOS |
![]()
Post
#2
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Pai si nu ti-au dat garantie pe lucrare si piese?
![]() |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
mike1410 |
![]()
Post
#3
|
![]() membru comunist Group: Members Posts: 214 Joined: 28 June 07 From: Bucuresti Drumul Taberei ![]() |
Salut,esti fericitul posesor al unui ambreiaj centrat prost de niste necalificati care se dau mecanici.
Se poate sa fie doua lucruri 1.Duscu a fost centrat prost si ferodourile nu calca uniform pe plcade presiune(la mine facea asa ca iiau batut ferodourile). 2.Vreun arc de la disc a sarit sau mai rau sa rupt da asta e tot din centrarea defectuoasa a discului Ce ai tu de facut e sa te duci si sa faci mare scandal la service si sa iti repare masina ca e lucrarea lor si tre sa iti dea garantie (placa 2 ani,disc 1an daca zici ca sunt de uzina )daca si serviceul e autorizat. Dca piesele de uzina nu sunt bune alea de SRL cum or fi dupa ei ![]() |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003
- B-**-*** Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
|
|
cristidb |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Ce intelegi tu prin ambreiaj centrat prost? Placa de presiune nu o poti monta pe volanta decat centrata. Pe Volanta sunt 3 ghidaje care intra in placa.
Discul nu poate fi nici el montat prost. Daca nu e cat de cat centrat la strangera placii nu intra cutia de viteze, iar daca e totusi putin deplasat de la pozitia centrala se va centra singur la prima apasare de ambreiaj. Eu cred ca placa de presiune e de vina. Am patit si eu asa cu o placa, trepida la plecare de noua. Era de uzina. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
alleexxandru |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 23 January 08 ![]() |
Salut. De vreo 2 luni am cumparat o Nova GTI, an de fabricatie 2000.E prima mea masina. De cateva zile am observat o problema la ambreiaj. Mai precis patineaza. Daca merg usor, in lung, nu am probleme, dar cum ma dau nitel la ea cum patineaza. Stiam de problema, de la fostul proprietar, zicea ca e cam strans si ca ar mai trebui putin reglat. Masina are 43 000 km. As vrea sa stiu daca trebuie schimbat, la numarul asta de km si daca da, cam cat m-ar costa toata operatia, inclusiv piesele. Va multumesc.
|
--------------------
Dacia
Nova GTI
2000
|
|
mike1410 |
![]()
Post
#6
|
![]() membru comunist Group: Members Posts: 214 Joined: 28 June 07 From: Bucuresti Drumul Taberei ![]() |
Ce intelegi tu prin ambreiaj centrat prost? Placa de presiune nu o poti monta pe volanta decat centrata. Pe Volanta sunt 3 ghidaje care intra in placa.
Discul nu poate fi nici el montat prost. Daca nu e cat de cat centrat la strangera placii nu intra cutia de viteze, iar daca e totusi putin deplasat de la pozitia centrala se va centra singur la prima apasare de ambreiaj. Atunci aia in srvice pentru ce mai folosesc priza aia de centrare?? |
--------------------
Dacia
SuperNova Clima
2003
- B-**-*** Daca viata nu iti ofera nimic ia tu cu forta.....:D
|
|
cristidb |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mike1410 @ 23 Jan 2008, 21:26) Sa centreze discul initial, pentru a putea cupla cutia cu motorul. Nu e neaparat nevoie de priza de centrare. Eu l-am centrat "la ochi" si le-am imbinat fara probleme. In momentul in care calci ambreiajul discul nu mai sta presat intre placa si volanta. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
gti98 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Chestia cu "priza de centrare" se aplica la berlina, unde capatul axului prizei "sta" intr-o bucsa de bronz presata inttr-o gaura in volanta; la Nova nu mai exista acea bucsa, asa ca discul trebuie centrat "la ochi" (se poate, l-am facut eu!)
Trepidatiile la pornire= disc stramb (sau ferodouri inegale, nituite nasol) Bafta!! PS Piesele "de uzina" se produc tot pe la subcontractanti, doar "trec" prin uzina si primesc un abtibild si o "umflare" de pret; calitatea lor..... e alta poveste (Am patit-o cu o placa de presiune si scumpa, si proasta...s-a retezat "soarele" la "calcatura" rulmentului de presiune in 6 luni....De ce oare???) Tot bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
alexhaulica |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 5 April 06 ![]() |
multumesc tuturor pentru raspunsuri. Am rezolvat problema prin schimbarea discxului de ambreiaj
|
--------------------
dacia
dacia nova gti
- b77zza
|
|
mmi&g |
![]()
Post
#10
|
mmi&g Group: Members Posts: 290 Joined: 4 October 07 From: buc ![]() |
A pus Alexandru o intrebare si nu la bagat nimeni in seama.Si eu patesc acelasi lucru si mar imteresa cat face toata afacerea
|
--------------------
dacia
nova gt
1999 gt
- b 08 mmj
|
|
apollo |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
QUOTE(alleexxandru @ 23 Jan 2008, 20:21) Salut. De vreo 2 luni am cumparat o Nova GTI, an de fabricatie 2000.E prima mea masina. De cateva zile am observat o problema la ambreiaj. Mai precis patineaza. Daca merg usor, in lung, nu am probleme, dar cum ma dau nitel la ea cum patineaza. Stiam de problema, de la fostul proprietar, zicea ca e cam strans si ca ar mai trebui putin reglat. Masina are 43 000 km. As vrea sa stiu daca trebuie schimbat, la numarul asta de km si daca da, cam cat m-ar costa toata operatia, inclusiv piesele. Va multumesc. Disc ambreiaj - 100 RON Placa presiune - 170 RON Rulment presiune - 45 RON Mana de lucru - 100-200 RON(depinde unde te duci) Preturile au o mica marja de eroare. LE: Mai adaug si cablul de ambreiaj ca sa fie totul complet dar nu ii mai stiu pretul. ![]() This post has been edited by apollo: 31 Jan 2008, 08:56 |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
cristidb |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
De obicei daca patineaza nu se rezolva prin reglaj, dar merita incercat. Mai slabeste putin cablul.
Da, in 40 000 poti termina ambreiajul. Depinde cum mergi. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
cornel_onesti |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 21 August 09 ![]() |
salut...am si eu o NOVA GTI 2000...de 3 luni...si am testato oarecum...iam dat a 5 a si mai mult de 80-90..nu mai creste:...si mi sa spus k e de la placa de presiune..acum cateva zile...knd sa plec...na mai vrut...am pornito si knd am bagat in viteza...facea urat..am deschis capota si din cutie pe la ventilatie ieseau numai bucati de span...de fier tocit..cu motorul oprit intra frumos in toate treptele.intrebarea mea este :trebuie sa schimb tot KIT-ul ambreiaj???...si sunt bune piesele de import?...ms
![]() ![]() |
--------------------
dacia
nova GTI
2000 injectie
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#14
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
sunt bucati din ferodourile de la discul de ambreiaj.. da motorul jos si schimba'l
pentru cei care ser dau "mecanici" si nu au dat vreodata motorul jos sa vada care e treaba acolola ambreiaj, dupa cum a scris si cristidb discul in reglezi foarte bine din ochi, ma rog el nu ma uitam la el.. il bajbaiam sa fie egal pozitionat, fara nici o furca de centrare... si DA, daca pui discul rau nu are cum sa intremotorul ![]() ![]() 25 Aug 2009, 10:54: cornel_onesti pe mine m-a tinut un disc de ambreiaj, de ala de import, cel mai ieftin care l-am gasit doar un an de zile ![]() ce am observat, la nova fata de dacie normala nu am simtit deloc ca imi patineaza ambreiajul, dar cand m-a lasat, m-a lasat de tot.. nu a mai plecat de pe loc ![]() depinde de ce bani ai .. daca nu e mai prea scump.. pune de uzina ![]() This post has been edited by burtik4u: 25 Aug 2009, 09:54 |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
YonutzSchumy |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 95 Joined: 27 January 09 From: Bacau (Tg.ocna)- Brasov ![]() |
E discul de ambreaj , si eu am patit la fel mai mult de 70 nu se ducea si pleca greu .. apoi am schimbat discu 100 ron + manopera 100 ron ( la Shilochi TG.Ocna)
|
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
|
|
COSMIN* |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 25 March 08 From: Bucuresti - Giurgiu ![]() |
la orice masina discul de ambreiaj se centreaza, altfel nu va functiona in parametrii si se va uza prematur. este simplu de centrat discul, dupa ce ai montat discul la ochi, pui placa de presiune pe ghidajele ei, pui suruburile,dar nu le strangi detot, bagi in ax de cutie de viteze prin placa de presiune pana in volant,astfel discul se centreaza perfect !
daca ambreiajul patineasa, ar fi bine sa nu mai folositi masina, deoarece niturile de la ferodouri pot freca de placa de presiune facandu-i santuri si nu mai poate fi reutilizata , chiar daca este in stare buna. si daca trepideaza masina la plecarea dupa loc, si trebuie turata la schimbarea vitezelor sigur este de la arcurile placii de presiune ! |
--------------------
Dacia
Supernova
2002 Ultimul Cartus !
|
|
Iuli |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 271 Joined: 15 November 08 ![]() |
discu daca nu a fost montat bine adica cu partea din mijloc spre placa de presiune si a fost montat spre volant atunci trepideaza ambreajul la plecarea de pe loc sau placa de presiune adica diafracma care preseaza discul este decalita sau ovalizata din turnare
|
--------------------
dacia
dacia
88/1310
|
|
G I M |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
O intrebare mai offtopic asa, ati patit sa vi se lipeasca discul de volanta? Ca eu am patit de cateva ori, daca fortez motorul mai tare si merg cu el putin patinat se lipeste...si deabia il mai dezlipesc cu un cutit
![]() |
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
cristidb |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
@COSMIN* tu ai vazut vreodata o cutie de nova separata de motor? Impresia mea e ca nu. Priza cutiei de nova nu o poti baga prin placa de presiune pana in volant pentru ca nu ajunge pana acolo. E diferita de dea de 1310.
Nu va functiona ambreiajul in parametrii daca nu centrezi discul? Daca ai avea niste notiuni elementare de mecanica ai sti ca discul e decuplat de volant si placa in momentul in care apesi ambreiajul si centrarea lui are ca unic scop cuplarea cutiei cu motorul. Daca discul ajunge la nituri se vor rupe niturile in scurt timp, inainte sa ajunga placa sau volantul sa aibe uzuri semnificative. Oricum in momentul ala e cam imposibil sa mai mergi normal cu masina pentru ca ambreiajul patineaza foarte tare. @Neagu Ionut daca se lipeste discul de placa nu-l desfaci cu cutitul. ![]() In cazul asta tragi frana de mana, cuplezi viteza 1, calci ambreiajul si actionezi demarorul. Se va dezlipi imediat. De obicei se lipeste cand ajunge multa apa acolo. This post has been edited by cristidb: 29 Aug 2009, 08:44 |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
E adevarat ca se lipeste, dar evita sa-l mai patinezi. Liantul din compozitia ferodoului, la unii producatori destepti, contine si ceva lipicios la temperatura ridicata. O fi miere de barzaune ? Daca nu ai timp sau bani, desi se poate schimba un disc in maxim o ora si jumatate, baga-i pene de clingherit de 1,5 in vreo 6 locuri pe circumferinta discului, intre nituri, acolo unde se poate departa ferodoul de suport( disc), si te va mai duce si mai mult de un an. O sa spuneti ca a ajuns la nituri. Foarte bine, bagand pene ( "desteptii" rad, facand misto) de aprox. 2/2 cm , la jumatate intre niturile aceleiasi placi, de pe aceeasi parte (e de ajuns numai pe o parte a discului), ferodoul se va ondula, si niturile vor ramane sub nivelul de contact cu placa sau volanta, depinde pe ce parte se va baga. Penele se pot baga pe una din ferestrele cutiei, pe unde e mai usur si posibil de departat placuta, cu ceva ascutit, o surubrlnita mai plata, in timp ce altcineva tine pedala apasata. Am explicat-o de multe ori pe forum la berlina. Pentru a nu fi aruncate de forta centrifuga la debreiere, penele sa fie blocate cu ceva gen poxipol. Unsa pana pe o parte si cealalta, se departeaza una din placute (mereu aceeasi), cu o lama de otel,surubelnita, dupa ce a fost pedala apasata, iar cu un patent cu cioc, se introduce pana pregatita. Am repetat , incat e imposibil sa nu fi priceput cel interesat. Garantez ca functioneaza, am facut si la "papucii" de cara marfa, in care nu pui doar echivalentul a doua persoane.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#21
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
exact ce a scris cristidb vroiam sa scriu si eu, defapt probabil ca am scris si mai sus.. daca nu ati umblat, de ce incurcati omul cu genul de topicuri :"la nova ar trebui sa fie asa"... cristidb ai foarte mare dreptate
![]() parerea mea, despre lipitul discului de volanta e ca poate fi evitat. adica, eu am patit, sau cel putin cred ca asta s-a intamplat, calcam abreiajul si masina pleca inainte cand dadeam la automat cu masina cuplata in treapta 1, am pornit motorul cu masina scoasa din viteze, si apoi am calcat de mai multe ori pe ambreiaj si s-a decuplat discul de volanta, sia mers normal:) deci, cand bruscati ambreiajul, sau mai ales cand va miroase a ferodou de ambreiaj, nu opriti motorul atunci, eventual mai si calcati de cateva ori pe pedala de ambreiaj si apoi opriti motorul ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Da, dar nu toti au simtul patinarii, si il va lua prin surprindere incalzirea si lipirea. Oricum, el nu se lipeste oricand, ci la temperaturi mai mari, dupa o patinare prelunga, in cazul lipsei jocului la furca sau a uzurii sub cota de siguranta, cam 6 mm.Daca aveti cu ce sa-l masurati in pozitia de lucru, se poate determina cauza patinarii.E subtire, sau placa sparta. Daca placa e sparta, se vede prin modul in care se departeaza placa de volanta sau disc. Cineva apasa pedala si, celalalt sa urmareasca placa, roata, sa se departeze in mod egal. In partea in care apasand pedala, placa nu se departeaza, acolo e soarele crapat. Se manifesta si prin intrare greoaie in viteza. Deci intra greu si patineaza, placa sparta.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
G I M |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
Cand am schimbat discul acum un an am cumparat cel mai ieftin disc de ambreiaj, nu stiu ce firma era, oricum stiu ca ferodourile sunt negre...nu e vorba de simtul patinarii. Se lipeste doar cand il fortez de exemplu sa urc o bordura mai mare si il tin patinat pana urc, normal.Placa de presiune e buna. Nu ma deranjeaza extrem de rau ca nu se lipeste in fiecare zi, dar se mai intampla.Cu frana de mana trasa si bagata in tr 1 nu merge ca am incercat, o sg data am reusit sa-l dezlipesc asa. Nu are rost sa dau motorul jos special pt asta...cand voi avea probleme si dau motorul jos il voi schimba cu unul de calitate. Toate cele bune
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
burtik4u |
![]()
Post
#24
|
![]() membru cu valoare Group: Members Posts: 542 Joined: 3 July 08 From: Piatra Neamt ![]() |
ionut, incearca cum ti-am spus eu
![]() ![]() |
--------------------
OPEL
Opel VECTRA B
1996
- NT 90 BRT
|
|
G I M |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru cu indemanare Group: Members Posts: 2.191 Joined: 26 April 08 From: Brasov ![]() |
O sa incerc merci de sfat.
|
--------------------
Una
d'aia
cu 5 roti Fii atent la volan! Cineva drag te asteapta acasa!
|
|
mihai230 |
![]()
Post
#26
|
![]() ing. Group: Members Posts: 105 Joined: 30 January 10 From: Bucuresti ![]() |
Salut. Am o solenza. Furca de la ambreiaj se balangane destul de mult. E normal?
|
--------------------
Dacia
Solenza
2005
- b-03-gfx
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
dintr-un filmulet s-ar putea ingelege ce inseamna ceea ce spui
|
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
MADendY |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 9 December 10 ![]() |
salutare la toti. am zis sa scriu aicea decat sa deschid alt topic. deci treaba sta in felul urmator am o nova de azi vara lam primit de la tata cadou ca el si-a luat alta masina.masina e in familie de nou si cand lam primit avea 90 000km . bun acuma sare spre 120 000 in 2-3 saptamani dar de 2 luni am urmatoarea problema. sa incep cu inceputul acuma 2 luni meream frumos si in fata mea era un tir. cum merea mai incet decat mine am zis sal depasesc dau a 4 a la 80km/h si accererez brusc. atuncea turatia sare de la 3000 rpm sau cat aveam spre 5000 zic nui bine. cu 2 zile inainte de incident zicea tata cai mare jocul la ambreaj si lam reglat si clar am zis cai de acolo asa ca nu mam bagat in depasire am tras pe dreapta, am luat cheia de 10 sau 11 cat trebuia si am slabit cablul cam mult. bun plec la drum testez nimica totul pare in regula. bun dar cum ma mai manca normal cami place sai dau talpa si am mai patit faza sa am 3000 de ture si sa sara spre 5000 desi vitezometrul sta la aceas viteza. de 2 saptamani nam mai folosit masina si azi mam dat cu ea prima data la primele impresi nu patineaza ok am zis poate curge ulei din cutie pe placa. dar am facut in felul urmator ( va rog sa nu sariti ca subturez sau ceva ... ) aveam 40 am bagat a 4 a am apasat pana la podea accereratia nu patina si am atins de curiozitate pedala de ambreaj, atentie nu lam apasat doar lam atins putin sa fi apasat maxim 1cm si culmea a sarit turometru spre 5000 din nou
![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
- NR de sibiu
|
|
liviun2005 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 9 November 10 ![]() |
Aceeasi problema am avuto si eu si am schimbat placa si discul. Nu mai merge asa pentru ca ai sa faci canal in volanta. Iti spun din experienta. Bafta
|
--------------------
Dacia
Nova
1998
|
|
MADendY |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 9 December 10 ![]() |
aha deci sunt sanse sa fie doar discul uzat din cauza km si a mea de incepator. am mai citit pe forum ca e musai sa dai jos motorul sal poti schimba. pana la urma cum e mai simplu sa scot doar motorul sau cu tot cu cutia. cum e mai usor pentru cineva care incearca in curtea din spate
![]() ![]() ![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GTI
2000
- NR de sibiu
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 07:19 |