DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme bujii

michel18_1987
post 30 Aug 2010, 16:10
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 September 09




salut...din pacate nu am mai trecut de mult pe aici...dar acum..de cand mi-am schimbat IAR Dacia o sa inceapa iar vizitele dese...sa incep cu inceputu..am avut o Dacia 1310 din 94 motorul mergea perfect tabla era cam mancata ...mi-au expirat actele si mam gandit io ca decat sa ma chinui sa ii schimb pompa de frana (fiind daia veche cu care nu treci itp-ul) mai bine o vand unui pustulica si imi iau alta...si...am gafato...am luat o dacie care merge in 3 bujii...am schimbat fise si bujii dar nici un rezultat...ma puteti indruma??care ar fi cauza!?...ms frumos si astept pareri


--------------------
dacia 1310 1993 - ct-07-tph
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 30 Aug 2010, 18:22
Post #2


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




cine a zis ca nu treci cu pompa "daia veche"?
eu am schimbat pompa veche cu pompa noua tot cu circuit simplu, si stiu ca am aer pe instalatie, repartitorul scapa, si cu toate astea am trecut itp-ul pe drept.
Cat despre motor, poate fi amestecul aiurea si iti uda la pornire bujiile, sau in cel mai rau caz, ai o supapa infundata.
Cand scoti bujiile, uita-te la ele si vezi care e uda


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
besche
post 30 Aug 2010, 18:22
Post #3


Besche


Group: Members
Posts: 227
Joined: 14 March 10
From: Constanta




In primul rand verifica daca da scanteie la bujia care nu merge ,apoi revino


--------------------
Renault Clio 2005 Authentique - CT - 31-AIS
Tunez tunuri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michel18_1987
post 31 Aug 2010, 17:55
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 September 09




imi cer scz ptr ca am uitat sa scriu asta...da da scanteie...


--------------------
dacia 1310 1993 - ct-07-tph
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniel93
post 31 Aug 2010, 19:18
Post #5


Membru cu serie mare


Group: Members
Posts: 456
Joined: 21 October 08
From: Vatra Dornei




si a mea mai face asa dupa ce o conduce taicamiu economic, si dupa 2-3 demaraje luuungi cu a 3-a si eventual sa cobor o panta cu acceleratia la fund sofer5.gif merge brici.
cand accelerezi pana in 1500-2000 tot tremura/intrerupe?
daca dispare mersul neregulat cand o accelerezi usor, e din alimentare/amestec.
uita-te care bujii sunt afumate sau doar uscate - alea lucreaza
cele ude nu lucreaza.

<span class='edit'>31 Aug 2010, 19:26:</span>
poate fi si din capacul delco-ului sau din contactul care se roteste, am uitat cum se cheama 38.gif

This post has been edited by daniel93: 31 Aug 2010, 19:38


--------------------
Dacia 1300/1310 TLX 1976/1988
Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI
Logan 1.4 mpi

Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
besche
post 31 Aug 2010, 19:29
Post #6


Besche


Group: Members
Posts: 227
Joined: 14 March 10
From: Constanta




Poate sa fie o supapa arsa


--------------------
Renault Clio 2005 Authentique - CT - 31-AIS
Tunez tunuri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 31 Aug 2010, 19:48
Post #7


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




scuze ca imi dau cu parerea, dar am avut si eu azi probleme cu bujiile. le-am cumparat noi, de sinterom, le-am pus sus (am cerut cele mai bune pt. dacia mea 1310 in rodaj) si am mers cu ele vreo doua zile. dadea scanteie, cand scoteam fisa de pe bujie scadea turatia, dar apoi incetea tremuratul. si am inceput sa schimb platina, capac, fise, condensator, reglaje, mergea un pic si apoi iar tremura. in fine, am schimbat pe rand bujiile noi cu cele vechi si am constatat ca 3 din cele 4 noi erau proaste. la una curgea ceva zeama maronie intre partea de metal si cea de ceramica. si le-am dus inapoi ci "multumirile" de rigoare, am luat in schimb cu o mica diferenta, vreo 4 lei, un set de Bosch, si asta cred, facut in Romania. dar cum le-am pus sus parca e altul motorul. nu stiu daca te ajuta la ceva povestea mea, vreau doar sa-ti spun ca conteaza mult calitatea bujiilor. bafta!


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michel18_1987
post 31 Aug 2010, 21:16
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 September 09




tind sa cred ca este ceva mult mai complicat ..gen supape...cand am luat masina a ultima bujiie nu functiona ..am schimbat tot setu...tot bujia 4 nu functiona..apoi am schimbat fishele intre ele...la fel....capacu de delcou ..la fel...mi-am cumparat o platina dar mia fost si inca imi ieste oarecum frica sa ma bag ptr ca nu stiu sa o reglez...in seara asta am mers un pic cu ea pana la peco si inapoi acasa si a trebuit sa merg cu shocul tras ptr ca nu imi statea nici la relanti(nu stiu daca e corect scris)..aaa ..app...din capacu de chiuluasa iese un furtun care intra inc arburator cand l-am scos dinc arburator am observat ca merge mai binisor...si iese fum din acel furtun..nu foarte negru ...dar totusi e vizibil...cred ca are cam multeeeeeeeeee proleme...si ma apuca remuscarile...aaa da...si carburatorul arata jalnic...e plin de negreala inauntru...acums a nu incepeti cu rautati si sa imi spuneti sa o dau la fier..ptr ca nu o voi da:D...ms


--------------------
dacia 1310 1993 - ct-07-tph
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
besche
post 1 Sep 2010, 07:34
Post #9


Besche


Group: Members
Posts: 227
Joined: 14 March 10
From: Constanta




Asta inseamna ca motorul este uzat si pierde compresie. Fumul acela este compresia care se pierde pe langa segmenti,se duce in carter si de acolo urca in capacul chiulasei si inneaca carburatorul. Lungeste furtunul ala si da-i drumul sa iasa sub masina si pune un dop la intrare in carburator,deocamdata . E clar ca trebuie sa-i faci motorul. mad.gif


--------------------
Renault Clio 2005 Authentique - CT - 31-AIS
Tunez tunuri
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 1 Sep 2010, 08:18
Post #10


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




iar ma bag ca musca in lapte, dar, scuze, poate ti-e de ajutor.
platina se schimba foarte usor, sunt doar 2 surubele, trebuie doar sa fii atent. daca nu poti tu, cheama un vecin, sigur ti-o schimba si ti-o regleaza. apoi verifica capacul de la delco, vezi daca rotorul iti da scanteia la timp. pentru asta, scoate bujia, invarte motorul (depinde care bujie e cu probleme) pana cand pistonul ajunge in cel mai inalt punct, punctul mort superior, il verifici cu un creion bagat in gaura de la bujie. vezi daca rotorul de la delcou e pe pozitia lui. n-ar fi rau sa vezi si semnul de pe volanta, daca e vorba de cilindrul 1 sau 4. daca poti, lasa motorul in pozitia asta, adica cu semnul de pe volanta in pozitia de vizitare (se vede prin gaura de la cutia de viteza ), rotorul pe pozitia de dat scanteie la bujia respectiva, bujia scoasa si pistonul respectiv in punctul mort superior, da jos capacul de la culbutori (tacheti sau cum vrei sa le spui) si verifica jocul de la supapele pentru acel cilindru. corect, ar trebui sa aiba un joc sesizabil la mana, in carte ar fi 0,15 - 0,20, oricum verifica cu mana, daca ai lera sau pe cineva sa-ti regleze culbutorii e ok, apasa pe supape sa vezi daca nu sunt blocate, ar trebui sa-ti dai seama, eventual putin apasat (au arcul acela) si invartit usor. nu stiu daca da rezultat, dar eu asa as face. verifica si gemeringurile de la supape, daca sunt la locul lor si nu sunt sarite, asta daca ai asa ceva, se vad in interiorul arcului de la supape, pe tija supapei, in partea de jos, acolo unde tija intra in chiulasa. poate si de acolo ai consum de ulei, fum si ardere proasta. daca imi mai vine ceva in minte iti voi scrie, rog colegii forumisti sa ma corecteze sau completeze daca sunt pe linga subiect.

1 Sep 2010, 09:23:
apropo, la carburator, scoate T-ul acela de plastic si baga direct in carburator furtunul care vine de la talpicea carburatorului (flansa) iar la capacul de la culbutori pune un furtun de vreo 0,5 m (de gradina) si lasa-l in jos pe langa alternator, pana sub masina, sau la scut.

This post has been edited by dorinromeo: 1 Sep 2010, 08:23


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor Badescu
post 1 Sep 2010, 12:38
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 566
Joined: 17 December 09




Recomandarea cu schimbatul bujiilor dupa un numar de km are in ea si multa motivatie comerciala.Mai ales ca si acum 50 de ani si in prezent,la bujiile uzuale intervalul de schimb e tot 15000 km de parca tehnica a stat pe loc.In '90 am pus pe un tester de bujii in Bucuresti cam 25 de bujii vechi,una ruseasca de prin '68...'69,cu diverse rulaje(cel putin 15000km).Le-am reglat la 0,8. TOATE au fostspre limita de sus a calitatii! Asa ca de atunci n-am mai luat bujii noi ci fac urmatoarea verificare:reglez electrozii la 0,9 si daca merge bine,e clar ca e buna,mai ales ca normal lucreaza cu 0,7.Iar bujia aia ruseasca am tot folosit-o,inclusiv pe Wartburg(2 timpi) si merge si acum.De cele mai multe ori cand merge prost,nu bujia e de vina ci alte probleme de aprindere,carburatia,uzura motorului,etc.Si circul perfect cu bujii pe care altii le arunca,dar au de fapt alte probleme.Chiar am mers excelent cu bujie la care se arsese electrodul de masa si l-am transformat in electrod lateral.
Ce e sigur adevarat e ca bujiile vechi au muchiile rotunjite si asta creste tensiunea necesara cu 1..3 kV,devenind mai sensibile la distanta intre electrozi marita.Dar se pot si rectifica cu o pila de unghii diamantata.Daca nu se pilesc trebuie tinut seama ca electrodul de masa se scobeste si jocul real e mai mare cu o,1...0,15 mm decat cel reglat cu lera,deci daca vrem 0,7 reglam cu 0,55..0,6.Altfel apar manifestarile jocului prea mare intre electrozi.
La Sinterom am observat ca nu rar sunt mai reci decat scrie pe ele si merg prost.Dar puse pe un motor care le incinge bine,de ex.Trabant,merg excelent.
Asa ca daca bujiile din prezent merg corect,mai bine fac proba cu jocul marit la electrozi decat sa cunpar altele care cine stie cum merg.


--------------------
dacia 1310, 1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michel18_1987
post 1 Sep 2010, 19:26
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 8 September 09




dorinromeo m-ai cam speriat....stii de obicei ma atasez rpd de lucrurile mele.dar de data asta nu prea am apucat sa ma atasez ci din contra sa ma umplu de nervi...nu stiu daca mai merita sa imi bat capu.e cam praf ...si in service momentan nu am bani sa o bag si nici incredere...va multumesc frumos ptr ajutor cu sigurantza nu e bujia sunt altele...multumesc


--------------------
dacia 1310 1993 - ct-07-tph
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorinromeo
post 1 Sep 2010, 19:44
Post #13


inca incepator


Group: Members
Posts: 160
Joined: 5 February 10
From: Cluj-Napoca




pe mine, situatia ta m-ar ambitiona sigur sa-i dau de cap. si chiar fara bani. oricum vei face, iti doresc bafta


--------------------
Dacia 1310 1998
Romania merge pe drumul cel bun. Doar noi calcam pe alaturi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hacker
post 2 Sep 2010, 13:14
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 880
Joined: 12 October 06




Consumul de ulei nu e neaparat din segmenti, bujiile negre la fel, tot ceea ce trebuie facuta este chiuloasa cu tot cu supape, ghiduri supape, etc. Iar daca se tot umbla acolo,poc si o segmentare ca e pacat.


--------------------
Dacia 1310 / Super Nova 1985 / 2001 - B-21-VZK / B-85-LTJ
Dacia 1310 85'
Dacia SN 01
Peugeot 206 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 4th June 2025 - 04:41
Forum Renault