probreme aprindere sau carburator ?
![]() ![]() ![]() |
probreme aprindere sau carburator ?
Tasian |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 21 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Berlina
2002- 1400 - Injectie
- cj-07-uxi
|
|||
georgecpr |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 63 Joined: 14 November 07 From: Targoviste / Bucuresti ![]() |
Salut. Incearca sa reglezi amestecul, s-ar putea sa fie prea sarac si cand accelerezi brusc intra mai mult aer la inceput. Am patit-o, si pana m-am dat seama...
![]() Numai bine! |
--------------------
Dacia
Nova GT
1999
- DB 79 KIS
|
|
Minel |
![]()
Post
#3
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Tasian @ 17 Apr 2008, 11:31) A pornit fff bine sta si in relanti dar daca accelerez brusc "da sa moara " daca accelerez treptat merge fff bine 1) amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?) 2) pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei) 3) filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l) 4) unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4) 5) avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc) 6) avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centriufgal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc) 7) bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator) 8) carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare) 9) membrana de la pompa de sprit fisurata ,se verifica si dupa caz inlocuieste This post has been edited by Minel: 17 Apr 2008, 12:37 Attached thumbnail(s) carburator_carfil_accelerare_corect.jpg ( Size: 122.77k ) Number of downloads: 224 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#4
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sau avans dereglat.....mie mi-o regleaza mecanicul cu metoda turatiei si verifica si daca face probleme la accelerari bruste
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#5
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Tasian |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 21 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(Minel @ 17 Apr 2008, 13:35) 1) amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?) 2) pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei) 3) filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l) 4) unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4) 5) avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc) 6) avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centriufgal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc) 7) bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator) 8) carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare) 9) membrana de la pompa de sprit fisurata ,se verifica si dupa caz inlocuieste 1- plutitor de alamau reglat la 7 mm, cui poantou schimbat. A functionat aprox 1 an de zile fara nici o problema inainte de a apare problema de a nu mai sta in relanti 2- pompa de reprize da jetul unde trebuie +membrana pompa sprit schimbata 3 - filtru de aer schimbat 4- platina reglata la 0,4 + aprindere electronica 5 - avans initial reglat 6 - avans vacumatic functioneaza 7 - bujii schimbate reglate la 0,6 mm+ fise + capac delcou schimbat 8 -set de jicloare schimbat corespunzator 1300 mentionez la relanti si in acceleratie treptata "usoara" masina se comporta fff bine, porneste usor la rece la cald nu trepideaza. Singura problema e daca accelerez brusc sau daca la semafor trebuie sa ma grabesc sa nu fac coada dupa mine , atunci are tendinta sa moara motoru |
--------------------
Dacia
Berlina
2002- 1400 - Injectie
- cj-07-uxi
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Tasian |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 21 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
|
--------------------
Dacia
Berlina
2002- 1400 - Injectie
- cj-07-uxi
|
|
Minel |
![]()
Post
#9
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Nu are rost sa creasca distanta la electrozii bujiilor. Acest parametru trebuie intotdeauna corelat cu puterea aprinderii (bobina, capac delcou, rotor delcou, cabluri, fise, izolator bujii). Ar trebui sa mearga bine cu 0.6-0.7, abia apoi sa incerce marirea jocului.
Tasian, verifica: - nivelul benzinei in CNC: dupa ce merge cateva zeci de secunde la ralanti, demontezi capacul carburatorului si urmaresti daca nivelul benzinei este la baza planului inclinat +1mm; - aer fals (metoda spray); - directia si grosimea jetului de benzina aruncat de pompa de accelerare (ajutajul ei de descarcare, "ciocul de papagal"), cum spunea si Minel; - supapa de refulare a pompei de accelerare (e in CNC, langa jiclorul principal): cand apesi clapeta brusc, prin supapa aia nu ar trebui sa mai iasa benzina, decat daca are un mic orificiu la baza ei, iar pe acolo iese foarte putin. - izolatia sistemului de aprindere: pe intuneric verifici scapari de curent la ralanti; bobina o verifici prin metoda "lungimea scanteii la masa" (sa ai cel putin 13-15mm). Succes! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Tasian |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 21 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 18 Apr 2008, 10:55) Nu are rost sa creasca distanta la electrozii bujiilor. Acest parametru trebuie intotdeauna corelat cu puterea aprinderii (bobina, capac delcou, rotor delcou, cabluri, fise, izolator bujii). Ar trebui sa mearga bine cu 0.6-0.7, abia apoi sa incerce marirea jocului. Tasian, verifica: - nivelul benzinei in CNC: dupa ce merge cateva zeci de secunde la ralanti, demontezi capacul carburatorului si urmaresti daca nivelul benzinei este la baza planului inclinat +1mm; - aer fals (metoda spray); - directia si grosimea jetului de benzina aruncat de pompa de accelerare (ajutajul ei de descarcare, "ciocul de papagal"), cum spunea si Minel; - supapa de refulare a pompei de accelerare (e in CNC, langa jiclorul principal): cand apesi clapeta brusc, prin supapa aia nu ar trebui sa mai iasa benzina, decat daca are un mic orificiu la baza ei, iar pe acolo iese foarte putin. - izolatia sistemului de aprindere: pe intuneric verifici scapari de curent la ralanti; bobina o verifici prin metoda "lungimea scanteii la masa" (sa ai cel putin 13-15mm). Succes! o sa verific carburatorul si avansul vaccumatic ce am mai descoperit in + ![]() This post has been edited by Tasian: 18 Apr 2008, 10:27 |
--------------------
Dacia
Berlina
2002- 1400 - Injectie
- cj-07-uxi
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Tasian |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 21 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(argon @ 18 Apr 2008, 11:26) stii gresit, trebuie sa scada cand il scoti, si trebuie sa si astupi cu degetul furtunul ce-s scoti , spre carburator. inseamna ca ceva nu e in ordine ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina
2002- 1400 - Injectie
- cj-07-uxi
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
posibil avans initial prea mare(sau prea mic).
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Kinetix |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 26 February 06 From: Iasi ![]() |
Nu e nevoie sa juri asa de des...
Daca crestea turatia cand scoteai furtunasul se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia. Trebuie verificat si delcoul (distanta platine, capsula avans vacuumatic, mecanism centrifugal). Succes! |
--------------------
Dacia
1410/'93
berlina / Tico E2 2000
- IS-##-### Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
|
|
Minel |
![]()
Post
#16
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Kinetix @ 18 Apr 2008, 10:35) Daca crestea turatia cand scoteai furtunasul se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia. Imi permit sa mai completez ![]() Daca il obturezi si se rotunjeste, avans mare; daca se rotunjeste cu el neobturat, aer putin-adica ceva jicloare aer infundate(cel din carb sau duza ) posibil si canalul din carburator de la furtunul care face legatura cu capsula vaccumatica . Bafta ! This post has been edited by Minel: 18 Apr 2008, 11:37 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
SB04AKI |
![]() ![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 302 Joined: 18 May 08 From: Sibiu/Romania ![]() |
Am si eu o nelamurire, am vrut sa fac si eu ceva bun pt masina mea si asa ma-m apucat sa ii curat carburatorul, am schimbat bujiile (sinterom), am pus pompa de benzina noua, am schimbat fisele, schimbat filtru aer, schimbat ulei + filtru. Problema mea este ca acuma nu imi mai sta masina la relanti, am umblat la avans dejeaba, masina are undeva la 2000 de ture momentan la relanti, dar in momentul in care ma opresc la semafor,stop etc imi moare automat motorul, masina si in mers is da in nas, parca nu primeste benzina, poate ma puteti ajuta ca nu mai stiu ce sa fac la ea
![]() mersi mult |
--------------------
Dacia
Logan/1310
2005/2000
- SB 99 OOO
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#18
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
pai pare simptom clar de jiclor relanti infundat
am patit si eu, sub ~2400 de ture nu mergea deloc, apasam tare acceleratie si apoi se ducea prea tare etc deci,desfa jiclorul de relanti si sufla-l |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
Minel |
![]()
Post
#19
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 9 Jun 2008, 01:17) pai pare simptom clar de jiclor relanti infundat am patit si eu, sub ~2400 de ture nu mergea deloc, apasam tare acceleratie si apoi se ducea prea tare etc deci,desfa jiclorul de relanti si sufla-l Nu neaparat jiclorul poate sa fie infundat cat si traseul de ralanti si gaurile de progresiune ,in special prima gaura , depinde de cum este reglata clapeta de acceleratie .. Spala si sufla carburatorul imediat ce l-ai spalat si ar trebui sa functioneze mult mai bine ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#20
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sau a strans complet surubul (orizontal) de dozaj amestec si e pacalit .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st May 2025 - 01:25 |