DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probreme aprindere sau carburator ?

Tasian
post 17 Apr 2008, 11:31
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 21 September 04
From: Cluj Napoca




am o problema sau mai multe biggrin.gif acu cateva saptamani a inceput sa nu mai stea masina in relanti blush.gif Am hotarat sa dau carburatorul jos i-am facut o "cosmetizare " + set jigloare schimbat + filtre benzina, aer + cui poantou+ reglare nivel. A pornit fff bine sta si in relanti dar daca accelerez brusc "da sa moara " daca accelerez treptat merge fff bine. Un vecin "mecanic" de garaj in fata blocului zicea ca e ceva de la avans si ca din cauza aceasta nu merge bine la accelarari bruste . M-am apucat am schimbat bujii , fise capac delcou, platina reglat avans si tot aceliasi simptome . La acceleratii bruste parca ar vrea "moara " ...nu mai stiu ce sa ii fac poate are careva vre-o idee


--------------------
Dacia Berlina 2002- 1400 - Injectie - cj-07-uxi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
georgecpr
post 17 Apr 2008, 12:03
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 14 November 07
From: Targoviste / Bucuresti




Salut. Incearca sa reglezi amestecul, s-ar putea sa fie prea sarac si cand accelerezi brusc intra mai mult aer la inceput. Am patit-o, si pana m-am dat seama... wacko.gif

Numai bine!


--------------------
Dacia Nova GT 1999 - DB 79 KIS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 17 Apr 2008, 12:35
Post #3


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Tasian @ 17 Apr 2008, 11:31)
A pornit fff bine sta si in relanti dar daca accelerez brusc "da sa moara " daca accelerez treptat merge fff bine
*



1) amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?)
2) pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei)
3) filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l)
4) unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4)
5) avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc)
6) avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centriufgal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc)
7) bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator)
8) carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare)
9) membrana de la pompa de sprit fisurata ,se verifica si dupa caz inlocuieste

This post has been edited by Minel: 17 Apr 2008, 12:37

Attached thumbnail(s)
carburator_carfil_accelerare_corect.jpg ( Size: 122.77k ) Number of downloads: 224


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 17 Apr 2008, 16:59
Post #4


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




sau avans dereglat.....mie mi-o regleaza mecanicul cu metoda turatiei si verifica si daca face probleme la accelerari bruste


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 17 Apr 2008, 17:11
Post #5


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




QUOTE(cristitranca @ 17 Apr 2008, 16:59)
sau avans dereglat.....mie mi-o regleaza mecanicul cu metoda turatiei si verifica si daca face probleme la accelerari bruste
*



mai exact.. ?

This post has been edited by ArtVandelay: 17 Apr 2008, 17:11


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tasian
post 18 Apr 2008, 07:35
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 21 September 04
From: Cluj Napoca




QUOTE(Minel @ 17 Apr 2008, 13:35)
1) amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?)
2) pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei)
3) filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l)
4) unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4)
5) avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc)
6) avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centriufgal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc)
7) bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator)
8) carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare)
9) membrana de la pompa de sprit fisurata ,se verifica si dupa caz inlocuieste
*





1- plutitor de alamau reglat la 7 mm, cui poantou schimbat. A functionat aprox 1 an de zile fara nici o problema inainte de a apare problema de a nu mai sta in relanti
2- pompa de reprize da jetul unde trebuie +membrana pompa sprit schimbata
3 - filtru de aer schimbat
4- platina reglata la 0,4 + aprindere electronica
5 - avans initial reglat
6 - avans vacumatic functioneaza
7 - bujii schimbate reglate la 0,6 mm+ fise + capac delcou schimbat
8 -set de jicloare schimbat corespunzator 1300

mentionez la relanti si in acceleratie treptata "usoara" masina se comporta fff bine, porneste usor la rece la cald nu trepideaza. Singura problema e daca accelerez brusc sau daca la semafor trebuie sa ma grabesc sa nu fac coada dupa mine , atunci are tendinta sa moara motoru



--------------------
Dacia Berlina 2002- 1400 - Injectie - cj-07-uxi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Apr 2008, 07:46
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




dry.gif de ce jiclere de 1300 daca ai motor de 1400?!


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tasian
post 18 Apr 2008, 08:02
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 21 September 04
From: Cluj Napoca




QUOTE(argon @ 18 Apr 2008, 08:46)
dry.gif  de ce jiclere de 1300 daca ai motor de 1400?!
*



am motor de 1.3 .... e recarostata dacia mea in '99 motorul a ramas 1.3 blink.gif


--------------------
Dacia Berlina 2002- 1400 - Injectie - cj-07-uxi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 18 Apr 2008, 08:33
Post #9


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Tasian @ 18 Apr 2008, 07:35)

4- platina reglata la 0,4  + aprindere electronica
5 - avans initial reglat
*



Din cate stiu eu ,cand ai aprindere electronica ar trebui micsorata distanta intre platini 0.35-0.3 parca si marita distanta la bujii 08-0.9


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 18 Apr 2008, 09:55
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Nu are rost sa creasca distanta la electrozii bujiilor. Acest parametru trebuie intotdeauna corelat cu puterea aprinderii (bobina, capac delcou, rotor delcou, cabluri, fise, izolator bujii). Ar trebui sa mearga bine cu 0.6-0.7, abia apoi sa incerce marirea jocului.
Tasian, verifica:
- nivelul benzinei in CNC: dupa ce merge cateva zeci de secunde la ralanti, demontezi capacul carburatorului si urmaresti daca nivelul benzinei este la baza planului inclinat +1mm;
- aer fals (metoda spray);
- directia si grosimea jetului de benzina aruncat de pompa de accelerare (ajutajul ei de descarcare, "ciocul de papagal"), cum spunea si Minel;
- supapa de refulare a pompei de accelerare (e in CNC, langa jiclorul principal): cand apesi clapeta brusc, prin supapa aia nu ar trebui sa mai iasa benzina, decat daca are un mic orificiu la baza ei, iar pe acolo iese foarte putin.
- izolatia sistemului de aprindere: pe intuneric verifici scapari de curent la ralanti; bobina o verifici prin metoda "lungimea scanteii la masa" (sa ai cel putin 13-15mm).
Succes!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tasian
post 18 Apr 2008, 10:24
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 21 September 04
From: Cluj Napoca




QUOTE(Kinetix @ 18 Apr 2008, 10:55)
Nu are rost sa creasca distanta la electrozii bujiilor. Acest parametru trebuie intotdeauna corelat cu puterea aprinderii (bobina, capac delcou, rotor delcou, cabluri, fise, izolator bujii). Ar trebui sa mearga bine cu 0.6-0.7, abia apoi sa incerce marirea jocului.
Tasian, verifica:
- nivelul benzinei in CNC: dupa ce merge cateva zeci de secunde la ralanti, demontezi capacul carburatorului si urmaresti daca nivelul benzinei este la baza planului inclinat +1mm;
- aer fals (metoda spray);
- directia si grosimea jetului de benzina aruncat de pompa de accelerare (ajutajul ei de descarcare, "ciocul de papagal"), cum spunea si Minel;
- supapa de refulare a pompei de accelerare (e in CNC, langa jiclorul principal): cand apesi clapeta brusc, prin supapa aia nu ar trebui sa mai iasa benzina, decat daca are un mic orificiu la baza ei, iar pe acolo iese foarte putin.
- izolatia sistemului de aprindere: pe intuneric verifici scapari de curent la ralanti; bobina o verifici prin metoda "lungimea scanteii la masa" (sa ai cel putin 13-15mm).
Succes!
*




o sa verific carburatorul si avansul vaccumatic
ce am mai descoperit in + wacko.gif acu vin de la masina ...daca scot furtunul dintre carburator si vaccum nu se intampla nimic ...din cate stiu eu ar trebui sa cresca turatia ...(jur ca asa se intampla acu cateva zile dupa ce am curatat respectiv inlocuit toate "consumabilele") acu insa turatia ramane aceiasi chiar daca scot acel furtun

This post has been edited by Tasian: 18 Apr 2008, 10:27


--------------------
Dacia Berlina 2002- 1400 - Injectie - cj-07-uxi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Apr 2008, 10:26
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(Tasian @ 18 Apr 2008, 10:24)
o sa verific iar carburatorul...
daca scot furtunul dintre carburator si  vaccum nu se intampla nimic ...din cate stiu eu ar trebui sa cresca turatia
*




stii gresit, trebuie sa scada cand il scoti, si trebuie sa si astupi cu degetul furtunul ce-l scoti , spre carburator.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tasian
post 18 Apr 2008, 10:31
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 21 September 04
From: Cluj Napoca




QUOTE(argon @ 18 Apr 2008, 11:26)
stii gresit, trebuie sa scada cand il scoti, si trebuie sa si astupi cu degetul furtunul ce-s scoti , spre carburator.
*



inseamna ca ceva nu e in ordine blink.gif La mine cand scoteam crestea turatia, acu ramane constanta nu creste nu scade chiar daca scot furtunul. Daca pun mana pe capatul lui se simte aspiratia... sad.gif jur ca nu mai inteleg nimic sad.gif


--------------------
Dacia Berlina 2002- 1400 - Injectie - cj-07-uxi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Apr 2008, 10:34
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




posibil avans initial prea mare(sau prea mic).


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kinetix
post 18 Apr 2008, 10:35
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 826
Joined: 26 February 06
From: Iasi




Nu e nevoie sa juri asa de des...
Daca crestea turatia cand scoteai furtunasul se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia.
Trebuie verificat si delcoul (distanta platine, capsula avans vacuumatic, mecanism centrifugal).
Succes!


--------------------
Dacia 1410/'93 berlina / Tico E2 2000 - IS-##-###
Deschide ochii. Gandeste. Fara absoluturi morale ne prabusim!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 18 Apr 2008, 11:36
Post #16


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(Kinetix @ 18 Apr 2008, 10:35)
Daca crestea turatia cand scoteai furtunasul se prea poate sa fi avut reglajul prea bogat la ralanti. Adaugand aer prin furtunasul scos se corecta amestecul si crestea turatia.
*



Imi permit sa mai completez smile.gif

Daca il obturezi si se rotunjeste, avans mare; daca se rotunjeste cu el neobturat, aer putin-adica ceva jicloare aer infundate(cel din carb sau duza ) posibil si canalul din carburator de la furtunul care face legatura cu capsula vaccumatica .

Bafta !

This post has been edited by Minel: 18 Apr 2008, 11:37


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SB04AKI
post 9 Jun 2008, 00:53
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 302
Joined: 18 May 08
From: Sibiu/Romania




Am si eu o nelamurire, am vrut sa fac si eu ceva bun pt masina mea si asa ma-m apucat sa ii curat carburatorul, am schimbat bujiile (sinterom), am pus pompa de benzina noua, am schimbat fisele, schimbat filtru aer, schimbat ulei + filtru. Problema mea este ca acuma nu imi mai sta masina la relanti, am umblat la avans dejeaba, masina are undeva la 2000 de ture momentan la relanti, dar in momentul in care ma opresc la semafor,stop etc imi moare automat motorul, masina si in mers is da in nas, parca nu primeste benzina, poate ma puteti ajuta ca nu mai stiu ce sa fac la ea mad.gif .

mersi mult


--------------------
Dacia Logan/1310 2005/2000 - SB 99 OOO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 9 Jun 2008, 01:17
Post #18


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 2.662
Joined: 5 January 08
From: Craiova




pai pare simptom clar de jiclor relanti infundat
am patit si eu, sub ~2400 de ture nu mergea deloc, apasam tare acceleratie si apoi se ducea prea tare etc
deci,desfa jiclorul de relanti si sufla-l


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 9 Jun 2008, 06:56
Post #19


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.043
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




QUOTE(ArtVandelay @ 9 Jun 2008, 01:17)
pai pare simptom clar de jiclor relanti infundat
am patit si eu, sub ~2400 de ture nu mergea deloc, apasam tare acceleratie si apoi se ducea prea tare etc
deci,desfa jiclorul de relanti si sufla-l
*




Nu neaparat jiclorul poate sa fie infundat cat si traseul de ralanti si gaurile de progresiune ,in special prima gaura , depinde de cum este reglata clapeta de acceleratie ..
Spala si sufla carburatorul imediat ce l-ai spalat si ar trebui sa functioneze mult mai bine !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 9 Jun 2008, 07:15
Post #20


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Sau a strans complet surubul (orizontal) de dozaj amestec si e pacalit .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st May 2025 - 01:25
Forum Renault