racire Nova, al-2-lea ventilator tot nu face fata
racire Nova, al-2-lea ventilator tot nu face fata
camachicho |
28 Oct 2004, 15:59
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 25 October 04 |
|
||
--------------------
Dacia
NOVA GTI
- B-22-RGI
|
|||
paulp |
28 Oct 2004, 16:08
Post
#32
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
QUOTE(camachicho @ 28 Oct 2004, 16:56) paule, detaliaza-mi. Daca am inseriat cel de-al 2 lea elv este posibil sa-mi ard ceva sau sa-mi stric alimentarea? Daca primul e pe releu nu are ce sa-ti strice, dar nu prea iti foloseste ca se va declansa odata cu celalalt si nu va aticipa cresterea temepraturii decit prea tirziu. De asta e mai bine sa-l ai pe buton separat. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
Cib |
29 Oct 2004, 08:37
Post
#33
|
fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi |
QUOTE(cristim @ 28 Oct 2004, 15:26) 1. La o masina pe carburator daca vrei sa se incalzeasca cat mai repede trebuie sa tii socul tras la limita de jos (atat cat sa mearga stabil motorul); daca il uiti tras motorul se va incalzi mai greu. Exact asta face si ECU la o masina pe injectie. 2. Cred ca de fapt cu termostatul avem aceeasi parere dar ceea ce eu am spus intr-o propozitie tu ai detaliat in 5 fraze. la prob cu socul mai intreaba, iar la cealalta prob nu prea suntem de acord. eu spun ca racirea fara termostant e mai putin eficienta chiar daca lichidul de racire circula mai repede. mai citeste inca o data cele 5 fraze ca le-am scris sa le inteleaga toti... |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
cristimm |
29 Oct 2004, 09:58
Post
#34
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
2. Daca termostatul este scos atunci curgerea lichidului de racire prin circuit este mai buna rezultand de aici o racire a motorului MAI BUNA (temperatura mai mica). Ce e asa greu de inteles? Nu am spus ca asta e bine pentru motor. La pornire va ajunge mai greu (sau deloc) la temperatura de regim rezultand de aici consum si uzura mai mari.
Multi dintre cei care au probleme cu supraincalzirea isi scot vara termostatul ca sa se raceasca motorul MAI BINE (temperatura mai mica a acestuia). 1. Motorul pe benzina functioneaza cu amestec carburat (aer + benzina) intr-o anumita proportie. Aceasta proportie poate sa varieze intre 13.?:1 si 16:1 (13, 16 parti aer si o parte benzina - raport de mase). a. Amestec in raport stoechiometric. Toatele motoarele relativ noi (pe injectie) au raportul 14.7:1 acesta reprezentand un compromis intre: putere, consum, fiabilitate, poluare si durata catalizatorului. b. Amestec SARAC (16:1) - Consum minim, putere ceva mai redusa, poluare, motorul SE INCALZESTE MAI MULT. De remarcat ca amestecul nu poate fi saracit mai mult existand riscul detonatiilor si distrugerea motorului. b. Amestec bogat (13.?:1) - Putere maxima, consum ceva mai mare, poluare. De remarcat ca amestecul nu poate fi imbogatit mai mult pentru ca arderea se va face incomplet si surplusul de benzina va fi scos pe esapament sub forma de fum negru. Nu mai tin minte daca in acest caz se incalzeste mai mult, s-ar putea sa ai dreptate oricum ceea ce am spus eu (pct b. ) este adevarat. This post has been edited by cristim: 29 Oct 2004, 10:03 |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
camachicho |
29 Oct 2004, 10:45
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 25 October 04 |
QUOTE(paulp @ 28 Oct 2004, 16:08) Daca primul e pe releu nu are ce sa-ti strice, dar nu prea iti foloseste ca se va declansa odata cu celalalt si nu va aticipa cresterea temepraturii decit prea tirziu. De asta e mai bine sa-l ai pe buton separat. Sa-l ai pe buton separat este destul de incomod mai ales cand conduce maica-mea (nu-l va declansa niciodata). ideea era sa-l ajute pe "original" sa raceasca mai repede. Iar daca un termostat declanseaza cand trebuie elv nu ar trebui s fie probleme de fiert. Parerea unora este ca pur si simplu la un radiator asa de mare si tinand cont de pozitionarea transversala a motorului (spre deosebire de berlina) racirea radiatorului cu un singur ventilator nu este eficienta. |
--------------------
Dacia
NOVA GTI
- B-22-RGI
|
|
cristidb |
29 Oct 2004, 11:31
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
In primul rand un electroventilator este suficient pentru racire la nova.
Daca se pun doua trebuie puse in paralel nu in serie pentru ca daca sunt montate in serie turatia lor va fi mai mica. Legat de arderea garniturii de chiulasa, in ce stare e chiulasa? Daca nu e dreapta o sa arda tot timpul garnitura. Ai marit cumva raportul de compresie? Legat de scoaterea supapelor de la dopul vasului de expansiune. Nu e deloc o idee buna. Oricum nu ajuta la racire. Din contra motorul va fierbe la temperatura mai mica. Pentru a evita o presiune foarte mare in circuitul de racire eu am inlocuit arcul unei supape cu unul putin mai moale. (La mine facea o presiune exagerat de mare) Mersul fara termostat nu e recomandat nici macar vara. Motorul va consuma mai mult si nu va avea putere. E adevarat totusi ca fara termostat se raceste mai bine din cauza ca debitul prin radiator e mai mare. Eu folosesc fara probleme termostat la 87 grade. Termocupla care e montata din fabrica pe nova deschide la 92 grade si inchide la 87. 92 grade la iesirea din radiator e cam mult. Eu am inlocuit-o cu una de Skoda care deschide la 87 si inchide la 82. Mersul cu apa sau antigel concentrat 100% nu e corect. In primul rand antigelul raceste mai putin decat apa. Motorul se va incalzi daca se merge vara cu antigel concentrat. Daca se merge doar cu apa se depune piatra si rugina in motor. Cel mai bine e sa se foloseasca o concentratie de 50% tot timpul anului. Daca radiatorul este infundat nu vor ajuta nici 4 electroventilatoare. Eu am acum un radiator de Cu cu trei randuri de celule. In mod normal electroventilatorul nu trebuie sa porneasca daca se circula cu peste 60 km/h nici macar vara. La mine in mod normal sta acul la jumatate. Vara in oras cand racirea o face electroventilatorul intre jumatate si ultima linie alba. Amestecul sarac duce la incalzirea motorului, cel bogat la racirea lui. Avansul prea mic incalzeste motorul. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
whitesorcerer12 |
30 Oct 2004, 22:18
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti |
mi a venit o idee:ventilatoarele sunt pe aceeasi parte a radiatorului sau unul in fata si unul in spate????
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
gonzo20 |
31 Oct 2004, 21:36
Post
#38
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 23 October 04 |
QUOTE(camachicho @ 25 Oct 2004, 08:22) Pe scurt: inlocuiesc intr-o veselie garnitura de chiulasa (a 2-a oara intr-un an) apa imi iese afara din vasul de expansiune (acesta e mereu ud). Ce am facut: schimbat enshpe mii de termostate, iar de ieri "m-am luminat" si am mai legat in serie un ventilator pe langa cel original din fabrica, pt ca un mecanic mi-a zis ca nu face fata ala original singur. azi dimineata cu toate ca merg amandoua tot mi-a dat apa afara pe la vasul de expansiune. Aa.. si cica radiatorul e bun (a fost verificat) nu e obturat pe undeva. P.S. un vecin si-a pus al-2-lea ventilator dar cu pornire la buton, adica cand vede ca se ridica apa ii da el drumul. mi se pare destul de incomod dar sunt dispus sa il fac si eu la fel daca nu este alta solutie. Problema ta este din reglajul motorului, poate ai adaptat un carburator de 1400 inlocul celui dublu, am patit si eu la fel dar am un mecanic bun care a reglat ceva jiglere si nu mai fierbe apa iar temperatura ramane constanta cu un sungur ventilator iar in mers acesta nici nu porneste. |
--------------------
Nova
T
- mm10cax GONZO
|
|
cristimm |
1 Nov 2004, 08:53
Post
#39
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
Multumesc cristidb ca ai confirmat cele spuse de mine ca aveam impresia ca ma lupt cu morile de vant .
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
Cib |
1 Nov 2004, 10:16
Post
#40
|
fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi |
QUOTE(cristim @ 29 Oct 2004, 10:58) Daca termostatul este scos atunci curgerea lichidului de racire prin circuit este mai buna rezultand de aici o racire a motorului MAI BUNA (temperatura mai mica). Ce e asa greu de inteles? Nu am spus ca asta e bine pentru motor. La pornire va ajunge mai greu (sau deloc) la temperatura de regim rezultand de aici consum si uzura mai mari. Multi dintre cei care au probleme cu supraincalzirea isi scot vara termostatul ca sa se raceasca motorul MAI BINE (temperatura mai mica a acestuia). daca termostatul este scos, atunci lichidul va circula mai repede in circuitul de racire. Dar asta nu inseamna ca se face o racire mai buna.... de ce? pentru ca timpul necesar pentru ca lichidul de racire sa cedeze caldura este mai mic. de ce se racesc motoarele mai repede cand se scoate termostatul? pentru ca pana atunci cei care au nevoie sa scoata termostatele au o problema tehnica si le fierbe motorul. Acum sincer sa fiu mai este 1 chestie: in ultimul timp radiatoarele pe masinile care au termocupla sunt supradimensionate pentru a putea scadea temperatura extrem de rapid (o suprafata mai mare a radiatorului duce la o racire mai eficienta, nu o circulatie mai rapida a lichidului de racire) si atunci daca scoti termostatul motorul va merge intr-un regim de motor rece ONTOPIC eu nu stiu de ce preferati sa va puneti 2 ventilatoare eventual inseriate cand am vazut ca nu aveti nici macar un difuzor pe ventilatorul din dotare... Sigur acel difuzor va ajuta mult mai mult decat un ventilator suplimentar. Vedeti poate gasiti ceva de genul acesta la dezmembrari sau in targuri de gen Vitan astept in continuare sa iimi spui daca dupa ce ai schimbat termocupla s-a schimbat ceva. Si inca ceva: ai avut cumva apa simpla in motor??? |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
SYL |
1 Nov 2004, 12:08
Post
#41
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
QUOTE(whitesorcerer12 @ 31 Oct 2004, 00:18) mi a venit o idee:ventilatoarele sunt pe aceeasi parte a radiatorului sau unul in fata si unul in spate???? Sunt pe aceeasi parte a radiatorului (cel putin asa e la mine si la toate Novele cu 2 ventilatoare pe care le-am vazut). Tu cred ca te gandeai ca unul e pus in fata si in loc sa impinga aerul spre radiatorul il trage, astfel ingreunind racirea. PS. Si eu aveam ceva pv cu racirea cand masina era noua. L agarantie mi-a fost schimbat termostattul si a fost eliminata acea supapa de la capacul vasului de expansiune; sau se poate pastra supapa, dar dupa ce capacul e strans se desface cu jumatate de tura. This post has been edited by SYL: 1 Nov 2004, 12:10 |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
camachicho |
1 Nov 2004, 15:17
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 25 October 04 |
QUOTE(Cib @ 1 Nov 2004, 10:16) daca termostatul este scos, atunci lichidul va circula mai repede in circuitul de racire. Dar asta nu inseamna ca se face o racire mai buna.... de ce? pentru ca timpul necesar pentru ca lichidul de racire sa cedeze caldura este mai mic. de ce se racesc motoarele mai repede cand se scoate termostatul? pentru ca pana atunci cei care au nevoie sa scoata termostatele au o problema tehnica si le fierbe motorul. Acum sincer sa fiu mai este 1 chestie: in ultimul timp radiatoarele pe masinile care au termocupla sunt supradimensionate pentru a putea scadea temperatura extrem de rapid (o suprafata mai mare a radiatorului duce la o racire mai eficienta, nu o circulatie mai rapida a lichidului de racire) si atunci daca scoti termostatul motorul va merge intr-un regim de motor rece ONTOPIC eu nu stiu de ce preferati sa va puneti 2 ventilatoare eventual inseriate cand am vazut ca nu aveti nici macar un difuzor pe ventilatorul din dotare... Sigur acel difuzor va ajuta mult mai mult decat un ventilator suplimentar. Vedeti poate gasiti ceva de genul acesta la dezmembrari sau in targuri de gen Vitan astept in continuare sa iimi spui daca dupa ce ai schimbat termocupla s-a schimbat ceva. Si inca ceva: ai avut cumva apa simpla in motor??? Detaliza te rog notiunea de "difuzor" la electroventilator. Masina nu a avut niciodata apa simpla in motor. Din fericire nu am vazut sa mai dea apa afara pe la vas, si probabil din acest motiv nu ma grabesc sa schimb termocupla. Mecanicul ce s-a ocupat de ea, mi-a spus ca a fost normal sa-mi dea afara ca era vasul de expansiune plin ochi. Deocamdata urmaresc: mi se pare ca elv porneste la momentul potrivit si il raceste super repede. Stiu ca acest lucru este nerelevant ca acum este destul de rece, testul adevarat va fi la vara. |
--------------------
Dacia
NOVA GTI
- B-22-RGI
|
|
cristimm |
1 Nov 2004, 16:23
Post
#43
|
Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti |
QUOTE(Cib @ 1 Nov 2004, 12:16) daca termostatul este scos, atunci lichidul va circula mai repede in circuitul de racire. Dar asta nu inseamna ca se face o racire mai buna.... de ce? pentru ca timpul necesar pentru ca lichidul de racire sa cedeze caldura este mai mic. de ce se racesc motoarele mai repede cand se scoate termostatul? pentru ca pana atunci cei care au nevoie sa scoata termostatele au o problema tehnica si le fierbe motorul. Acum sincer sa fiu mai este 1 chestie: in ultimul timp radiatoarele pe masinile care au termocupla sunt supradimensionate pentru a putea scadea temperatura extrem de rapid (o suprafata mai mare a radiatorului duce la o racire mai eficienta, nu o circulatie mai rapida a lichidului de racire) si atunci daca scoti termostatul motorul va merge intr-un regim de motor rece Cib, diferenta de temperatura a lichidului de racire la intrarea/iesirea din radiator este de maxim 10 grade (asta la un radiator obisnuit in stare buna). Deci secretul unei raciri bune este debit cat mai mare de antigel - echivalent cu mai multe astfel de treceri prin radiator, la fiecare trecere lichidul racindu-se cu maxim 10 grade. Cu cat antigelul stagneaza mai mult in motor si in radiator cu atat racirea se va face mai prost. Ajungem asadar din nou la concluzia ca racirea se face mai bine cu termostatul scos. Atrag din nou atentia ca nu sunt adeptul scoaterii termostatului din motivele enumerate intr-un post anterior. |
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
cristidb |
1 Nov 2004, 16:46
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
QUOTE(Cib @ 1 Nov 2004, 12:16) daca termostatul este scos, atunci lichidul va circula mai repede in circuitul de racire. Dar asta nu inseamna ca se face o racire mai buna.... de ce? pentru ca timpul necesar pentru ca lichidul de racire sa cedeze caldura este mai mic. Complet gresit. Asta ar insemna ca o pompa de apa cu debit mai mic este mai eficienta decat una cu debit mare. Cu cat lichidul circula mai repede prin circuit cu atat racirea se face mai bine. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
os |
1 Nov 2004, 17:34
Post
#45
|
Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 |
Factori care mai pot determina supraīncalzirea motorului:
- amestec prea sarac; - avans la aprindere insuficient (sau negativ); - radiator (partial) colmatat; - termostat defect; - pompa de apa defecta - ... In general ar trebui ca electroventilatorul sa nu fie necesar decīt rar (si in nici un caz in timpul mersului continuu prin afara localitatilor). Nu mergeti (mai ales pe timp rece) fara termostat decīt ca solutie de avarie (== pīna la primul atelier). os. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Cib |
1 Nov 2004, 17:38
Post
#46
|
fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi |
QUOTE(camachicho @ 1 Nov 2004, 16:17) Detaliza te rog notiunea de "difuzor" la electroventilator. Masina nu a avut niciodata apa simpla in motor. Din fericire nu am vazut sa mai dea apa afara pe la vas, si probabil din acest motiv nu ma grabesc sa schimb termocupla. Mecanicul ce s-a ocupat de ea, mi-a spus ca a fost normal sa-mi dea afara ca era vasul de expansiune plin ochi. Deocamdata urmaresc: mi se pare ca elv porneste la momentul potrivit si il raceste super repede. Stiu ca acest lucru este nerelevant ca acum este destul de rece, testul adevarat va fi la vara. este o carcasa de plastic care se monteaza cu ventilatorul astfel incat ventilatorul sa traga aer prin toata supraf radiatorului. o aparatoare pentru ventilator mai pe scurt... |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
Cib |
1 Nov 2004, 17:43
Post
#47
|
fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi |
QUOTE(cristidb @ 1 Nov 2004, 17:46) Complet gresit. Asta ar insemna ca o pompa de apa cu debit mai mic este mai eficienta decat una cu debit mare. Cu cat lichidul circula mai repede prin circuit cu atat racirea se face mai bine. nu este gresit si nici concluzia ta nu e buna... Exista anumiti paramentrii in care trebuie sa mearga pompa. O viteza prea mica sau prea mare duce la o racire defectuoasa. In general se pun pompe de apa cu debite mai mari care sa suplineasca o parte din eventualele defectiuni in caz de nevoie. racirea unui motor este conditionata de suprafata de racire cat si de viteza de circulare a lichidului. Exista niste valori optime... Teoretic se poate desena un grafic pentru a putea sa va convingeti, dar nu ajung pana acolo... Eu am tras o concluzie si am incercat sa explic. Explicatiile inteleg ca nu sunt acceptate, dar nu-i nimic concluzia e acceptata:cel mai bine pt motor este sa ai termostat. |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
whitesorcerer12 |
2 Nov 2004, 00:29
Post
#48
|
Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti |
syl, ai dreptate, la asta ma gandeam, am avut si eu ventilatorul electric pus in fata, elicea in spate, si se anulau reciproc...
nu am facut decat sa schimb firele de la cel electric intre ele... mai departe... acela nu se numeste difuzor, si maxim captator de are, si in nici un caz nu este mai eficient decat un electroventilator, cu siguranta fluxul de aer adus de acesta din urma este mai sem,nificativ decat cresterea celui existent prin introducerea captatorului... apoi, presupunand ca opresti motorul, elicea de pe pompa de apa sta si ea, cu sau fara captatoru lu peshte... electorventilatorul merge..mai ales daca esti la munte, se incinge, tragi pe dreapta si electroventilatorul rezolva treaba in 1 minut maxim.... de termo0stat nu mai comentez, evident ca racirea e mai buna fara el, ca doar el de aia e pus, ca sa se incalzeasca motorul... |
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
autom |
31 Jan 2005, 20:28
Post
#49
|
membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! |
Salut mai baieti.
Eu zic ca se poate face urmatoarea imbunatatire a sistemului de racire. Si anume , zic ca e bine sa se monteze inca un dispozitiv de pornire a electroventilatorului. Se poate folosi un ,,termostat,, (impropriu zis asa) de la un boiler electric casnic - Contactele se pun in paralel cu contactele termocontactului de pe radiator. Care sunt avantajele? 1. acest ,, termostat,, se poate regla progresiv , la o temp mai scazuta vara si la una mai ridicata iarna. 2. in caz ca nu porneste primul termocontact ( cel original ) porbeste acesta. CAre sunt tipurile de ,,termostate de boiler,,? 1. prinul tip eswte cel cu bulb termostat (ca un tub de 5 mm de lungime de 10 cm care se prelungeste cu un tubulet din cupru - seamana cu un fir de cupru -) Avantajul folosirii acestui ,,termostat,, consta in faptul ca elementul de reglare se poate monta in bord, reglara lui facandu-se ,, din mers,, fara a mai umbla in compartimantul motor. Dezavantajul consta in faptul ca e posibil ca din vibratiile mororului sa se sparga tubuletul de legatura (desi nu cred). Trebuie folosit NUMAI varianta cu 3 borne (se agasesc asemena tipuri) 2 tip este cel de la boilerele ARISTON care sunt compacte si mai patratoase, Avantajul consta in inlaturarea dezavantajului primului tip (adica riscul spargerii tubuletului ) Dezavantaj: reglarea lui se face numai de pe el (avantajul primului tip), si el se foloseste numai cu un releu cu contacte normal deschis sau inchis. Singurul lucru car trebuie discutat este locul de montare a elementului care citeste temperatura ( tubuletul gros (caz 1) sau termostatul iasasi (cazul 2) ) Zic ca se poate monta cu un colier metalic pe un furtun de apa sau prins cu o clema pe motor ) in ambele cazuri temeratura se stabileste prin incercari , netinand cont de gradatia lui (daca se prinde pe furtun se pune la o temp mai mare, daca sa pune pe motor, la o temp mai mica). Ca alternative eu RECOMAND montajul unui termostat ,,cu bratara de pus pe teava ,, de la Romstal . este mai fiabil si mai sigur . Se mai poate monta si un termostat te fier de calcat cu dezavantajele celui tip ARISTON. Eu acest sistem as folosi. Idei exacte de montare nu am caci au am un alt ,,utilaj,, )) Un Aro , avand un alt tip de motor, racire , etc. Pentru vizualizarea functionarii se pot monta si leduri in bord . FAra a supara pe nimeni, eu vreau sa fac o corectie: cel de-al doile ventilator se monteaza in paralel cu primul si nu in serie (la functionarea normala si simultana , cu turatie maxima a celor doua ventilatoare ). Sunt intrutotul de acord cu montarea celui de-al doilea ventilator. Se poate alimenta printr-un montaj cu un comutator . Pozitia 1: ventilator pornit manual (cand se vrea o racire fortata comandata manual - de ex vara la circulatie ,,chinuita,, in Bucuresti sau cand se urca un deal cu o remosca dupa masina ) Pozitia mediana - ventilator oprit definitiv (iarna) .Pozitia 3 - comanda de pornire /oprire sa fie dat de montajul primuli ventilator -adica automata - Pentru vizualizare se pot monta 2 leduri. Daca vreti si alte ,,fantezii,, se poate monta un comutator pentru a scadea la jumatate turatia ventilatoarelor (musai a mandoura ) - zdgomotul mai mic . Mult spor la treaba si vreau sa imi scrieti ce ati facut. Sanatate |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
TheSaiLor |
1 Feb 2005, 00:32
Post
#50
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 6 April 04 From: Constanta |
Desi vad ca topicul e stins de 3 luni nu pot sa ma abtin sa nu scriu si eu 3 cuvinte legate de termostat.
Cib, daca mai citesti pe aici explica-ne si noua de ca atunci cand nu ai termostat temperatura nu trece de 60 de grade, dar de regula sta la 40 iar atunci cand termostatul este montat e in jur de 80 de grade. Si nu prea conteaza daca e iarna sau vara. Oricum, ai dreptate cu graficele si suprafata de contact dintre aer si lichid. Fara termostat suprafata de contact dintre ele este maxima. Schimbul de caldura se face mai bine la un debit mai mare de apa (Vezi cum e si la caloriferele din casa unde apa are un debit de n ori mai mare decat cel debiat de pompa de dacie) |
--------------------
Audi A4 1.9 TDI
Clio 1.5 dCi
- CT - 0123
|
|
florentin_n |
12 May 2005, 14:19
Post
#51
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 11 April 05 |
Intreb si eu pentru ca nu am gasit raspunsul in alta parte si sunt necunoscator in ale "novei" secrete, termostatul, unde anume este amplasat ?
|
--------------------
Dacia
Logan Easy
2007
- BRxx yyy
|
|
paulp |
12 May 2005, 17:08
Post
#52
|
Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi |
Cum privesti la motor, in partea stinga (a ta), cam intre fuliile de la alternator si de la pompa e un furtun gros care merge de la motor si intra in partea dreapta a masinii in radiator.
Cum incepe el (furtunul) e un colier. Il desfaci si in interiorul tubului ai sa gasesti termostatu cu maciulia inspre iesirea din tub. Tragi de maciulie si ai termostatul in mina. Cind il pui la loc ai grija sa il pui tot asa, ca altfel nu se mai deschide in veci. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
florentin_n |
13 May 2005, 13:44
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 11 April 05 |
Multam fain
|
--------------------
Dacia
Logan Easy
2007
- BRxx yyy
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 20th September 2024 - 09:16 |